Kezdőlap › Fórumok › SOS! Bajban vagyok › 3D-s mozgasokat modelezo programok! Segitsetek, surgos!!!
- This topic has 12 hozzászólás, 5 résztvevő, and was last updated 22 years, 2 months telt el by
kovi.
-
SzerzőBejegyzés
-
2003-05-06-10:28 #1903377
mondjuk 3d-rol a Blender jut eszembe, de soha nem hasznaltam…
2003-05-06-10:36 #19033782003-05-06-14:46 #1903379Huh koszi. Szep kis lista. Hasznalta valaki valamelyiket ezek kozul? Ha igen legyszi irja mar meg, hogy szerinte melyik a legegyszerubb, amivel meg tudom oldani a feladatomat. Melyiket erdemes probalgatni… Vagy esetleg a flash is tud ilyet???
Koszi?
Peter2003-05-06-15:16 #1903380kerdes, hogy bizonyos korulmenyek kozott el tud-e akadni.
Szerintem azt sem tudod mit keresel. Egy 3D könyvtár nem végez fizikai modellezést, mert nem feladata. Jobb a kettõt élesen szétválasztani.
3D könyvtár: kirajzolja a csövet és testet minden egyes idõpillanatban az elõre kiszámított adatok alapján.
Kinematikai modellezõ: minden egyes idõpillanathoz hozzárendeli a csõ és a test helyzetét és pl. beállít egy ‘elakadt’ nevû változót, ha a test nem fér át a csövön. Szokásos általánosan ‘3D motor’ néven is emlegetni, de a funkciója rettentõen széles skálán mozog (a Doomban is van egy 3D motor, de a CAD szoftverekben és a 3D modellezõkben a 3D motor teljesen mást jelent).
Ha jól tudom a blender nem tartalmaz általános kinematikai modellezõt, viszont a Maya igen.
2003-05-06-16:01 #1903381Mivel nem vagyok otthon a 3D-s temaban, ezert persze valamelyest igazad van. Tehat tenyleg nem tudom mit keresek. Persze, ha tudnam nem inditottam volna ezt a topicot. 🙂
Azonban azt tudom, hogy mi a celom vele. Ha a a program tud kinematikai modellezest, az csak kulon orom, sot az lenne a legjobb. Tehat, akkor a Maya tud ilyet. Jo tudni. Viszont, ha nem tud, az sem nagy baj, mivel nagyjabol meg tudom mondani mi fog tortenni, a lenyeg a bemutatason van, tehat meg kell mutatnom, hogy mire gondolok.
A Maya egyszeru? Gyorsan meg lehet tanulni az alapokat?
2003-05-06-16:08 #1903382A Maya szerintem jo sok penzbe kerul…
2003-05-06-16:11 #1903383Meg egy dolog a cegnel van AutoDesk Mechanical Desktop. Az tudja ezt? (Csak sajnos nem sokan ertenek hozza)
Koszi: Peter
2003-05-06-16:18 #1903384Erre valo a Google:
http://www.google.com/search?hl=en&q=autod…G=Google+Search
Elkepzelheto, hogy tud ilyesmit.
A szabad szoftverek kozul talan a Blendert erdemes megnezni elso korben, ha nincs szimpatikusabb.2003-05-06-16:59 #1903385Azonban azt tudom, hogy mi a celom vele.
Ennek örülök, de ettõl aki elolvassa az eredeti kérdésedet az nem lesz sokkal okosabb. Ugyanis a problémát egy egyszerû gravitációs egyenlettel és ütközésvizsgátattal is meg lehet oldani, de hõtágulási és roncsolási, stb tényezõt is figyelembe véve FEA (végeselem-analízis) módszerrel is megoldható. Az elsõ esetben – programozói tudással – könnyen össze lehet dobni egy kis matematika és OpenGL segítségével. Az utóbbi esetben MathLab, MapleV, vagy speciális CAD szoftver jöhet szóba, esetleg köztes megoldásként egy 3D modellezõ, pl. a Maya, ami egy profi 3D modellezõ program, úgy 2.000.000Ft körül van az ára. Ami neked kellene azt nem nehéz megtanulni. Sajnos a free 3D modellezõk egyike sem támogatja a scriptelhetõ általános kinematikai modellezést, így ezen a téren a Mayán kívül ez nem megvalósítható. Aztán az sem elhanyagolható szempont, hogy egy egyszeri animáció kellene, vagy egy tetszõleges paraméterekkel mûködõ általános megoldás.
Nem akarlak bántani, de a kérdésedben minél kevesebb a pontos meghatározás annál általánosabb választ fogsz kapni. Röviden és tömören összefoglalva: ha le tudod írni képletekkel az egész mozgást akkor lehet szabad szoftvereket találni a megoldáshoz, de ha inkább ‘kattintgatva’ oldanád meg, akkor nincs mód a profi CAD szoftverek megkerülésére.
2003-05-07-06:47 #1903386Tehat a helyzet a kovetkezo. Nagyjabol en is ismerem a Mathlabot, Maplet, Mathematicat es tarsait, sajnos ezzel nem megoldhato, mivel tul bonyolult az az alakzat, amit le kene ejteni. Van egy eleg bonyolult csorendszer, ami 6-szogleto es ez a bonyolult csorendszer esik le egy 6-szogletu csatornaban. Sajnos eleg sok buktatoja van, foleg azert, mivel tenyleg bonyolult maga a szerkezet. Ezert matematikailag leirni keptelenseg. Ezert van szukseg mindenkeppen valamilyen speci szoftverre. Az egyik ismerosomnek megvan a maya jogtisztan tehat nala megtudom csinalni minden gond nelkul…
Az AutoDesk Mechanical Desktop-rol semmilyen igazan hasznalhato informaciot nem talaltam. Illetve, ami nekem segitene.
Azt hiszem veszek egy Maya-s konyvet es belevetem magam…
-
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.
legutóbbi hsz