3D-s mozgasokat modelezo programok! Segitsetek, surgos!!!

Kezdőlap Fórumok SOS! Bajban vagyok 3D-s mozgasokat modelezo programok! Segitsetek, surgos!!!

10 bejegyzés megtekintése - 1-10 / 13
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #1903377
    admin
    Adminisztrátor

      mondjuk 3d-rol a Blender jut eszembe, de soha nem hasznaltam…

      #1903378
      admin
      Adminisztrátor

        http://www.linux.org/apps/all/Graphics/3D_…tml?sort=author

        Hatha talasz koztuk neked valot.

        Laci

        #1903379
        admin
        Adminisztrátor

          Huh koszi. Szep kis lista. Hasznalta valaki valamelyiket ezek kozul? Ha igen legyszi irja mar meg, hogy szerinte melyik a legegyszerubb, amivel meg tudom oldani a feladatomat. Melyiket erdemes probalgatni… Vagy esetleg a flash is tud ilyet???

          Koszi?
          Peter

          #1903380
          gabaman
          Felhasználó

            kerdes, hogy bizonyos korulmenyek kozott el tud-e akadni.

            Szerintem azt sem tudod mit keresel. Egy 3D könyvtár nem végez fizikai modellezést, mert nem feladata. Jobb a kettõt élesen szétválasztani.

            3D könyvtár: kirajzolja a csövet és testet minden egyes idõpillanatban az elõre kiszámított adatok alapján.

            Kinematikai modellezõ: minden egyes idõpillanathoz hozzárendeli a csõ és a test helyzetét és pl. beállít egy ‘elakadt’ nevû változót, ha a test nem fér át a csövön. Szokásos általánosan ‘3D motor’ néven is emlegetni, de a funkciója rettentõen széles skálán mozog (a Doomban is van egy 3D motor, de a CAD szoftverekben és a 3D modellezõkben a 3D motor teljesen mást jelent).

            Ha jól tudom a blender nem tartalmaz általános kinematikai modellezõt, viszont a Maya igen.

            #1903381
            admin
            Adminisztrátor

              Mivel nem vagyok otthon a 3D-s temaban, ezert persze valamelyest igazad van. Tehat tenyleg nem tudom mit keresek. Persze, ha tudnam nem inditottam volna ezt a topicot. 🙂

              Azonban azt tudom, hogy mi a celom vele. Ha a a program tud kinematikai modellezest, az csak kulon orom, sot az lenne a legjobb. Tehat, akkor a Maya tud ilyet. Jo tudni. Viszont, ha nem tud, az sem nagy baj, mivel nagyjabol meg tudom mondani mi fog tortenni, a lenyeg a bemutatason van, tehat meg kell mutatnom, hogy mire gondolok.

              A Maya egyszeru? Gyorsan meg lehet tanulni az alapokat?

              #1903382
              admin
              Adminisztrátor

                A Maya szerintem jo sok penzbe kerul…

                #1903383
                admin
                Adminisztrátor

                  Meg egy dolog a cegnel van AutoDesk Mechanical Desktop. Az tudja ezt? (Csak sajnos nem sokan ertenek hozza)

                  Koszi: Peter

                  #1903384
                  admin
                  Adminisztrátor

                    Erre valo a Google:

                    http://www.google.com/search?hl=en&q=autod…G=Google+Search

                    Elkepzelheto, hogy tud ilyesmit.
                    A szabad szoftverek kozul talan a Blendert erdemes megnezni elso korben, ha nincs szimpatikusabb.

                    #1903385
                    gabaman
                    Felhasználó

                      Azonban azt tudom, hogy mi a celom vele.

                      Ennek örülök, de ettõl aki elolvassa az eredeti kérdésedet az nem lesz sokkal okosabb. Ugyanis a problémát egy egyszerû gravitációs egyenlettel és ütközésvizsgátattal is meg lehet oldani, de hõtágulási és roncsolási, stb tényezõt is figyelembe véve FEA (végeselem-analízis) módszerrel is megoldható. Az elsõ esetben – programozói tudással – könnyen össze lehet dobni egy kis matematika és OpenGL segítségével. Az utóbbi esetben MathLab, MapleV, vagy speciális CAD szoftver jöhet szóba, esetleg köztes megoldásként egy 3D modellezõ, pl. a Maya, ami egy profi 3D modellezõ program, úgy 2.000.000Ft körül van az ára. Ami neked kellene azt nem nehéz megtanulni. Sajnos a free 3D modellezõk egyike sem támogatja a scriptelhetõ általános kinematikai modellezést, így ezen a téren a Mayán kívül ez nem megvalósítható. Aztán az sem elhanyagolható szempont, hogy egy egyszeri animáció kellene, vagy egy tetszõleges paraméterekkel mûködõ általános megoldás.

                      Nem akarlak bántani, de a kérdésedben minél kevesebb a pontos meghatározás annál általánosabb választ fogsz kapni. Röviden és tömören összefoglalva: ha le tudod írni képletekkel az egész mozgást akkor lehet szabad szoftvereket találni a megoldáshoz, de ha inkább ‘kattintgatva’ oldanád meg, akkor nincs mód a profi CAD szoftverek megkerülésére.

                      #1903386
                      admin
                      Adminisztrátor

                        Tehat a helyzet a kovetkezo. Nagyjabol en is ismerem a Mathlabot, Maplet, Mathematicat es tarsait, sajnos ezzel nem megoldhato, mivel tul bonyolult az az alakzat, amit le kene ejteni. Van egy eleg bonyolult csorendszer, ami 6-szogleto es ez a bonyolult csorendszer esik le egy 6-szogletu csatornaban. Sajnos eleg sok buktatoja van, foleg azert, mivel tenyleg bonyolult maga a szerkezet. Ezert matematikailag leirni keptelenseg. Ezert van szukseg mindenkeppen valamilyen speci szoftverre. Az egyik ismerosomnek megvan a maya jogtisztan tehat nala megtudom csinalni minden gond nelkul…

                        Az AutoDesk Mechanical Desktop-rol semmilyen igazan hasznalhato informaciot nem talaltam. Illetve, ami nekem segitene.

                        Azt hiszem veszek egy Maya-s konyvet es belevetem magam…

                      10 bejegyzés megtekintése - 1-10 / 13
                      • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.