32 bites színmélységet hogyan?

Kezdőlap Fórumok UHU Linux Általános UHU problémák, javaslatok 32 bites színmélységet hogyan?

10 bejegyzés megtekintése - 1-10 / 31
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #1978466
    pomm
    Felhasználó

      Ha jól tudom linux alatt 24 bites az ami a winbe 32 ( bár errõl semmi infim nincs, csak vmi ilyesmit olvastam vhol, nem igazán értem én sem, de nem lesz 32 bites beállítási lehetõseged, ebbe nyugodj bele. )
      KRec: állítsd be a kmix-be a helyes bementet/kimentet felvételhez
      Másodképernyõ – errõl fogalmam sincs mit értesz ez alatt.
      1.2 még csak béta, ha nem megy minden, akkor használd az 1.1-et. Azért van kint a letöltések között, hogy felhasználók is tudják tesztelni, és a hibajelentésekkel segítsék a fejlesztõket. Ha nem ez a célod, nem biztos, hogy az 1.2 a jó megoldás!

      Mikorra várható a végleges: amikor kész lesz! 😀

      #1978467
      Pacii
      Felhasználó

        „Ha jól tudom linux alatt 24 bites az ami a winbe 32 ( bár errõl semmi infim nincs, csak vmi ilyesmit olvastam vhol, nem igazán értem én sem, de nem lesz 32 bites beállítási lehetõseged, ebbe nyugodj bele. )”

        Hogyan nyugodhatnék bele, mikor a /usr/share/uhu-control-center/xfree86-config/XF86Config.input -ban ezt olvasom:
        Section „Screen”
        Identifier „UHU-Screen”
        Device „UHU-Card”
        Monitor „UHU-Monitor”
        DefaultDepth %DEPTH%

        SubSection „Display”
        Depth 8
        Modes %RESLIST%
        EndSubSection
        SubSection „Display”
        Depth 16
        Modes %RESLIST%
        EndSubSection
        SubSection „Display”
        Depth 24
        Modes %RESLIST%
        EndSubSection
        SubSection „Display”
        Depth 32
        Modes %RESLIST%
        EndSubSection
        EndSection

        Szóval valami van.

        „KRec: állítsd be a kmix-be a helyes bementet/kimentet felvételhez”

        Jelentem: beállítottam, nem megy.

        „Másodképernyõ – errõl fogalmam sincs mit értesz ez alatt.”

        A dualhead kártyába lehet csatlakoztatni egy második képernyõt, amit beizzítva a desktopot ki lehet terjeszteni rá mintegy… és átegerezve rá, lehet matatni rajta, félretolni rá dolgokat, stb. Jó lenne, ha menne…

        „Mikorra várható a végleges: amikor kész lesz!”

        Mikor lesz kész?… naaa… csak kábé!

        #1978468
        pomm
        Felhasználó

          Nos, akkor megteheted, hogy írod az x.org-ot, hogy ne 24 hanem 32 legyen az alap. Sztem, ha nem kínálja fel, nem fog menni, de megpróbálhatod.

          #1978469
          Balage|
          Felhasználó

            1. 24 bites szinmelyseg x alatt ugyanolyan mint a windowsban 32.
            2. krec nekem sem muxik, de van egy wavrec nevu progi amivel fajinul tudok folvenni.
            3. Xinerma, keress howto t http://www.fsf.hu

            #1978470
            killall
            Felhasználó

              en az audacity-t javasolnam a krec helyett.

              #1978471
              admin
              Adminisztrátor
                pomm,2004. Oct. 18. – 12:39 wrote:
                Nos, akkor megteheted, hogy írod az x.org-ot, hogy ne 24 hanem 32 legyen az alap. Sztem, ha nem kínálja fel, nem fog menni, de megpróbálhatod.
                #1978472
                Pacii
                Felhasználó

                  [aretekbe… elfelejtettem bejelentkezni :angry2:

                  #1978473
                  admin
                  Adminisztrátor

                    > „Since the freeware servers cannot do „packed pixels,” they must burn 32
                    > bits
                    > of memory to represent only 24 bits of color information (some folks refer
                    > to
                    > this problem as „32 bit color,” which is very misleading). We can do packed
                    > pixels at TrueColor depth, which improves memory usage and data transfer
                    > times. For chipsets that have hardware overlay capability, „32 bit mode”
                    > refers to 24 bits of color -TrueColor – and 8 bits of overlay

                    a magyarázat

                    some X server developers and users refer to the 32 bit system memory representation of 24 bit color depth as 32 bits per pixel color depth.  This is not the color depth, but the number of bits being used to store 24 bits of color.  It is still 24 bit color depth.

                    Tehát az nem 32 bit színmélység, hanem 32 bit bus adatátvitel. A színmélység továbbra is 24 bit. Ez csak egy fogalom-beli zavar, semmivel nem tud többet az xp 🙂

                    Számolj utána: Red, Green, Blue, mindegyikbõl 8 bit, 3×8=24. 32 bit nem is lehet, mert 32 nem osztható 3-al. 😀 De ez csak egy kis matematikai kilengés. Mellesleg a cikk hasznos olvassa el, akit érdekel.

                    Egyébként járhat vele még 8 bit alpha transparency(átlátszóság) és akkor már tényleg 32 bit, de a színmélység továbbra sem változik csak minden pixelt átlátszóvá lehet tenni.

                    Ha valakit érdekel a dolog és utánajár az dobjon meg plz egy linkkel, mert érdekelne a téma(csak most nincs idõm 🙁 ): gege86hu@yahoo.com

                    Gege

                    #1978474
                    admin
                    Adminisztrátor

                      1. 24 bites szinmelyseg x alatt ugyanolyan mint a windowsban 32.

                      Ezt el kellene felejteni végre.

                      Szín mélység
                      Mint ahogy a képernyõ felbontásának finomsága, a megjeleníthetõ színek száma is befolyásolja a kép részletességét, valósághûségét. A szín mélység azt jelenti, hogy a pixelek színét hány biten ábrázoljuk. 8-bites színmélység esetén 256 különbözõ szín megjelenítésére van lehetõségünk. 24-bites színmélység esetén egy pixel színét 24 bittel írjuk le, mégpedig úgy, hogy mindhárom színkomponenst intenzitását 8 biten ábrázoljuk.    A teljesítmény növelése érdekében egyes videokártyák más szín módokkal is rendelkezhetnek, pl. a 32 bites, vagy true color szín móddal. A 32 bites szín módban ugyan nem tudunk több színt kikeverni, mint a 24 bites szín módban, de teljesítmény szempontjából a 32 bites szín mód van elõnyben, mivel itt gyorsabb a memóriahozzáférés, viszont van 8 elvesztegetett bit. 

                      Az OpenGl alapjai

                      Tehát a megjelenõ színek tekintetében igen, de a megjelenés sebbeségében nem ugyanaz.

                      üdv:
                      Tassadar

                      #1978475
                      admin
                      Adminisztrátor

                        Tehát az nem 32 bit színmélység, hanem 32 bit bus adatátvitel. A színmélység továbbra is 24 bit. Ez csak egy fogalom-beli zavar, semmivel nem tud többet az xp

                        brrr… :angry:

                      10 bejegyzés megtekintése - 1-10 / 31
                      • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.