Szerintetek mitõl jó egy történet?

Kezdőlap Fórumok Offtopic Szerintetek mitõl jó egy történet?

9 bejegyzés megtekintése - 1-9 / 9
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #1988049
    goraki
    Felhasználó

      egy másik fórumon vetettem fel eredetileg a kérdést, de a Ti véleményetekre is kíváncsi vagyok:
      [align=right][snapback]100827[/snapback][/align]

      Nálam az, hogy ne legyen kiszámít6ó, de logikus(az X-akták ebben ver7etlen 😀 ). Ezért útálom a minimaxot, meg az HBO-n a 12 éven alulis beszélõ kutyás filmeket 😀 .

      #1988050
      tovis
      Felhasználó

        Szeretem a jó sztorikat, és nem szeretem ha egy kritkus, esztéta vagy irodalom történész megmagyarázza hogy miért szeretek valamit, vagy miért nem, és egyenesen gyûlölöm ha kötelezõvé teszik hogy szeressem!
        Mitõl jó egy sztori? – talán attól hogy adja magát és megfelel a hangulatomnak. Leggyakrabban kikapcsolódni szeretek és akkor nyúlok ilyesmihez. Tehát nem igen kedvelem a realisztikus drámákat, hosszú unalmas család történeteket. Viszont szeretem az ismeret terjesztéssel kapcsolódó sztorikat, különösen ha humoros…

        #1988051
        kayapo
        Felhasználó

          Mitõl jó egy történet? Hmmm…
          Ez egy fogós kérdés.

          #1988052
          admin
          Adminisztrátor

            Mitõl jó egy történet? Hmmm…
            Ez egy fogós kérdés.

            #1988053
            admin
            Adminisztrátor

              Szeretem a jó sztorikat, és nem szeretem ha egy kritkus, esztéta vagy irodalom történész megmagyarázza hogy miért szeretek valamit, vagy miért nem, és egyenesen gyûlölöm ha kötelezõvé teszik hogy szeressem!
              Mitõl jó egy sztori? – talán attól hogy adja magát és megfelel a hangulatomnak. Leggyakrabban kikapcsolódni szeretek és akkor nyúlok ilyesmihez. Tehát nem igen kedvelem a realisztikus drámákat, hosszú unalmas család történeteket. Viszont szeretem az ismeret terjesztéssel kapcsolódó sztorikat, különösen ha humoros…

              #1988054
              kayapo
              Felhasználó

                A legroszabb, amikor ez megvan, de a tehetségtelenség miatt az író-rendezõ-akárki nem tud megfelelõ megoldást nyújtani. (Mátrix, The Game Finchertõl). Vagyis: felizgat, de aztán ***hatod.
                [align=right][snapback]104876[/snapback][/align]

                Az, hogy egy történetnek nincs megoldása, vagyis nincs lezárva az éppenséggel, lehet jól átgondolt írói, rendezõi elképzelés eredménye (Zabhegyezõ, Hét szamuráj, Két félidõ a pokolban), ezeknek a történeteknek az a lezárása, hogy nincs megoldás, ott a nagy bombóc aztán csinálj vele amit akarsz, és bizony igen sokáig el is kell rajta gondolkozni, rágódni, már persze, ha az epikát nem akarod átugorni.

                #1988055
                nextar
                Felhasználó
                  #1988056
                  xcut
                  Felhasználó

                    Az, hogy egy történetnek nincs megoldása, vagyis nincs lezárva az éppenséggel, lehet jól átgondolt írói, rendezõi elképzelés eredménye (Zabhegyezõ, Hét szamuráj, Két félidõ a pokolban), ezeknek a történeteknek az a lezárása, hogy nincs megoldás, ott a nagy bombóc aztán csinálj vele amit akarsz, és bizony igen sokáig el is kell rajta gondolkozni, rágódni, már persze, ha az epikát nem akarod átugorni.
                    [align=right][snapback]104884[/snapback][/align]

                    nem lezárt történet: hellsing (nem a van hellsing!), elfen lied
                    itt meg tudták oldani rendesen a dolgot;
                    a mátrix meg egy jó film… lehetett volna. ha pl nem lenne olyan hatásvadász a 2-3, meg ha nem a cgi lenne benne a mérvadó, hanem talán a történet; az 1-nek volt egy jó alapötlete, de nem tudták rendesen kidolgozni, a karakterek nem eredetiek, nincsenek rendesen kidolgozva;
                    filmek közül a kedvencem a hero c kínai mestermû; jó történet, nagyon kidolgozott karakterek, „sokminden van a felszín alatt”, van mondanivalója, és nagyon látványos (és ott a látványnak se az az értelme, hogy „bámuljá’ paraszt, oszt gyere a moziba bazze”, hanem inkább ilyen „eposzi túlzás”, azaz csak a karakterek nagyságát, és két nagy karakter összecsapásának a nagyságát hangsúlyozzák); meg pl érdekes még a 3-as tagolódása is a filmnek; ez az a film, amit kár kihagyni;

                    amúgy nem feltétlen baj, ha kiszámítható a történet, csak úgy sokkal nehezebb; lásd elfen lied, ahol kb-re tudod a végét (mondjuk az igaz, h váratlan csavar van a végén), tudod h Lucy össze fog csapni azzal a sokvektoros csajjal, és ez kelti a feszültséget; tudod, h értékvesztés fog bekövetkezni, de mégis reménykedsz abban, h elkerültetik…
                    az elfen lied az mesteri példéja a jó befejezésnek, ugyanis pont a történet csattanója maradt ki; szóval garantált, h megnézem a következõ sorozatot, ha lesz ^^
                    vagy pl ott a neon genesis evangelion, aminek meg 2 befejezése van, és a nézõre van döntve, h melyiket válassza;

                    #1877290
                    csaba
                    Felhasználó

                      egy másik fórumon vetettem fel eredetileg a kérdést, de a Ti véleményetekre is kíváncsi vagyok:

                      nah, jön egy kis beszélgetõs téma: szóval ki mit tart legfontosabbnak egy történetben?
                      tanultuk irodalom órán a klasszicizmus és a felvilágosodás esztétikai értékeit… kíváncsi vagyok, h ki mit gondol a dolgokról…
                      tehát az, h ki mitõl tart jónak egy történetet, legyen az írott, filmesített/rajzolt vagy akár egy játék…
                      [gyk:
                      klasszicizmus – sémák követése, a ‘tökeletes’ forma elérése a jól bevált sémák alapján ;
                      felvilágosodás – elõtérbe kerül az eredetiség, és az, h a mû tükrözzön valamennyit a szerzõbõl]

                    9 bejegyzés megtekintése - 1-9 / 9
                    • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.