Ageia PhysX PSU vs. linux

Kezdőlap Fórumok UHU Linux Általános UHU problémák, javaslatok Ageia PhysX PSU vs. linux

10 bejegyzés megtekintése - 1-10 / 13
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #2058584
    juuzer
    Felhasználó

      http://www.phoronix.com/?page=news_item&px=MTY0

      „AGEIA PhysX Launch / Posted by Michael Larabel on March 22, 2006”
      „AGEIA PhysX support will soon be available under Linux.”

      ….
      szerk: így helyesebb:
      „As we had mentioned this past September AGEIA PhysX support will soon be available under Linux.”

      Szóval ezt tavaly szeptemberben is említették, tehát kérdés mit értenek hamarosan alatt.

      #2058585
      bepe79
      Felhasználó
        juuzer wrote:
        http://www.phoronix.com/?page=news_item&px=MTY0

        „AGEIA PhysX Launch / Posted by Michael Larabel on March 22, 2006”
        „AGEIA PhysX support will soon be available under Linux.”

        Köszi! Tehát a támogatás hamarosan jön hozzá linux platform alatt.

        #2058586
        nanobit
        Felhasználó

          Ez amúgy mit tud?

          #2058587
          bepe79
          Felhasználó
            nanobit wrote:
            Ez amúgy mit tud?

            A physics engine-el kapcsolatos számításokat a játék alatt nem a CPU-nak kell számolnia, hanem a fizikai gyorsító számolja, és óriási terhet vesz le ezáltal a proci válláról.

            #2058588
            bepe79
            Felhasználó

              Nekem most fönt van a full Ghost Recon 3: Advanced Warfighter, és ez az elsõ játék PC-n asszem’, ami már kezeli a fizikai gyorsítókat. Föl is telepíti az Ageia PhysX gyorsító driverét, csakhogy az egység nincs hozzá a gépemben.  🙂

              #2058589
              AMD486
              Felhasználó

                Azt, hogy a PC lassan eléri az Amiga színvonalát  😀
                Fizikai processzor-kiegészítõ kártya.

                #2058590
                bepe79
                Felhasználó
                  nanobit wrote:
                  Ez amúgy mit tud?

                  Tom Clancy’s Ghost Recon 3: Advanced Warfighter for PC:

                  Without PhysX PPU:

                  graw_3.jpg

                  With PhysX PPU:

                  graw_physx_3.jpg

                  „Final Thoughts

                  We only had a brief time with the AGEIA PhysX processor system for now, so we didn’t have enough time to „review” the card or technology completely, and it would be too early to finalize our opinions on anything based on this short look.

                  In Ghost Recon, the differences between having a PhysX card and not having one are not as dramatic as I had first hoped they would be.  Honestly, it would be a hard sell to most users to ask them to pay as much as $250 extra for a product that performs only what we saw here.  There is no doubt that in our videos we see a much more complex system of physics at work — the sparks and car destruction are more detailed, the amount of „rubble” from shooting the ground or buildings is definitely more complex and realistic and the various particle systems (dirt and smoke) are more impressive — but are they $250 more impressive?  Probably not, but with other titles such as Unreal 2007 coming out with even more advanced usage models on the PhysX PPU the market will eventually get there.

                  Our time with the Cell Factor demo showed what a true PhysX game could potentially look like, and it is impressive.  The amount of interactivity shown in our videos is unrivaled in any other title out now or that I have seen in development.  Unfortunately, this puts developers in a bind — do they create a unique title like this and require a PhysX card to play it, thus cutting out nearly all of their market initially, or do they stick to „effects physics” like we see in GRAW that don’t push the envelope?  It’s the same issue that AGEIA and company have been having to address with developers since the technology was first announced last year.

                  As 2006 progresses, I think we’ll see more and more usage of the PhysX PPU in games and more depth of physics processing because of it.  Hopefully it will be enough to „wow” us all.

                  Keep your eyes on PC Perspective for a full PhysX card review next week!

                  Be sure to use our price checking engine to find the best prices on the BFG 7900 GTX OC, and anything else you may want to buy!”

                  #2058591
                  bepe79
                  Felhasználó

                    stolen…

                    lopta nektek a jó …

                    😡

                    Na mindegy, akkor most jön a megkerülõs csel, úgyis berakom, amit meg akartam mutatni:

                    Ageia nélkül:

                    graw1.jpg

                    Ageiaval:

                    graw2.jpg

                    #2058592
                    juuzer
                    Felhasználó

                      Majd ha Chessmasterben is produkál valamit ez az Agelya, lehet megnézem mennyibe kerül.

                      #2058593
                      bepe79
                      Felhasználó
                        juuzer wrote:
                        Majd ha Chessmasterben is produkál valamit ez az Agelya, lehet megnézem mennyibe kerül.

                        HC gamerek számára szánják az új játékok alá, nem a passziánsz-hoz és az aknakeresõhöz.

                      10 bejegyzés megtekintése - 1-10 / 13
                      • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.