Tehát fussunk neki még egyszer!
Egy origó kezdőpontúegységnyi sugarú vektorrendszert (gömb-felület) akarsz létrehozni?
Akkor:
Code:
– Először is létrehozol 0 és 2Pi között két véletlenszerű számot: F, f
(mert ugye minden radiánban van)
– Mivel x0, y0, z0 rendre 0 és r = 1, ezért
x1 = sin F cos f
y1 = sin F sin f
z1 = cos F
(A vektorok végpontjait a 0 és 1 indexű koordináták adják.)
Tehát fussunk neki még egyszer!
Egy origó kezdőpontúegységnyi sugarú vektorrendszert (gömb-felület) akarsz létrehozni?
Akkor:
Code:
– Először is létrehozol 0 és 2Pi között két véletlenszerű számot: F, f
(mert ugye minden radiánban van)
– Mivel x0, y0, z0 rendre 0 és r = 1, ezért
x1 = sin F cos f
y1 = sin F sin f
z1 = cos F
(A vektorok végpontjait a 0 és 1 indexű koordináták adják.)
Én generálnék 3 tök random koordinátát, kiszámolnám a normáját és normálnám az egészet, magyarán a megfelelő számmal osztanám a koordinátákat. Remélem nem túl nagy sületlenség 🙂
Én generálnék 3 tök random koordinátát, kiszámolnám a normáját és normálnám az egészet, magyarán a megfelelő számmal osztanám a koordinátákat. Remélem nem túl nagy sületlenség 🙂
legutóbbi hsz