Cloud computing és az Openoffice

Felkapott dolog lett mostanában a cloud computing (ez még mindig jobb szó, mint a magyar megfelelője a számítási felhő).
Ugye a dolog lényege az, hogy adatainkat nem a saját gépünkön, hanem valahol az inteneten egy távoli szerveren tároljuk, és szükség szerint elérhetjük azokat bármely, a világhálóra csatlakozott eszközről.
Van erre ugye egy két céleszköz, például a Google termékei, de vannak olyan felhasználók, akik a rég óta  használt, jól bevált OpenOffice mellett maradnának..
Az ő számukra jelenthet megoldást a MultiCloud File Manager bővítmény az OpenOffice-hoz, (oktató videó itt. ) melyet okosan kombinálva az SMEStorage szolgáltatásaival, egy egészen jól használható rendszert kapunk. Az SMEStorage számos ingynes csomagot kínál, Például az S3 csomag 250MB helyet biztosít az Amazon S3-nál. Úgy gondolom, egy pár dokumentumot begépelhetünk, mire ez betelik…
Tehát hozzunk létre egy fiókot, majd a fenti bővítményt az OpenOffice Eszközök/Kiterjeszéskezelő menüjének segítségével telepítsük. A megjelenő új eszközsáv 2 elemből áll : a mentés és a betöltés gombokból, melyet a "felhővel" való kommunikációra használhatunk.

Sajnos ez a nagyszerű lehetőség egyelőre csak windows alatt működik ebben a formában. De hogy a többi operációs rendszer hívei se maradjanak le a jóról, az ő figyelmükbe ajánlom a Fire Uploader nevű Firefox bővítményt, melynek segítségével mindenféle fájlokat tudunk feltölteni a már létrehozott tárhelyeinkre.

 

Powered by ScribeFire.

Vélemény, hozzászólás?