Média szolgáltató lesz a Twitter?

“Médiacég-e a Google? Biztosan emlékszel rá, hogy éveken keresztül ez volt az egyik legintenzívebben rágott médiás gumicsont. A kérdés persze nem pusztán elvi jelentőségű. A Google folyamatosan azt állította, hogy ők nem médiacég, vagyis nem versenytársai, hanem éppen ellenkezőleg, barátai, vagy éppen jótevői a médiának. Nem forgalmat visznek el, hanem éppen azt terelnek a médiaoldalakra. Mára lényegében elült ez a vita, hiszen világosan látszik a lényeg: a hirdetési pénzek jelentős része a Google zsebébe vándorolt.

Míg a keresőkkel szemben évekig nagy volt a gyanakvás, a Facebook megjelenését és gyors felfutását megdöbbentő naivitással fogadták a médiacégek. Egyre növekvő forgalmú hely, ahova saját ellenőrzés alatt tartva, ingyen kitehetők a hírek – van ennél jobb? Lett. A saját oldalakban önként, sőt, lelkesen beépített “Like” gombbal a média-kismalac nemcsak beinvitálta kuckójában a Facebook-farkast, de azonnal bele is ugrott a fazékba. (Azóta is fő a saját levében.)

A Twitter esetében másképpen alakulnak a dolgok. Ezt a közösségi hálózatot is próbálják kiadványok, műsorok egyszerű marketing csatornaként használni, de nem ez a lényeg. A Twitter mára nemzetközi mértetű hírelosztóvá nőtte ki magát, ahol rettenetes mennyiségben és elképesztő sebességgel “jönnek a hírek – mennek a hírek”.”

Olvashatjuk részletesen a médiapiacon.

Vélemény, hozzászólás?