Folytatódik a Google+ gyengélkedése?

“Két nagy játékgyártó is kilép a Google+ platformról, ami ha lehet még jobban kiürítheti a Google egyébként sem túl nagy forgalmú közösségi oldalát. A Google számára egy nagyon jó lehetőség lett volna, hogy a játékos kedvű felhasználókat egy jobb, átláthatóbb, korrektebb felülettel csábítja el, s úgy tűnt, ez sikerülhet is.”

“Az elmúlt hetekben ugyan újra jöttek olyan hírek, hogy a Google+ nagy számú új felhasználót volt képes elérni, de az egész rendszer, illetve a játékok szempontjából teljesen lényegtelen, hogy a Google hány felhasználóját erőlteti be más funkciókon, például a Gmail-en, YouTube-on vagy Google keresőn keresztül, vagy minden egyes Androidos fiókhozzáadáson keresztül.”

“Egy évvel ezelőtt a Google+ a Facebook kihívójaként lett pozicionálva, ami már akkor is erős vállalásnak tűnt. Az elmúlt egy évben viszont bebizonyosodott, hogy az univerzális közösségi online táptalaj a Facebook, ami mellé fel lehet rajzolni még néhány nagyobb gyűjtőmedret, mint a Twitter, de azon felül már csak a tematikus, vertikális közösségi hálózatok életképesek célzott fókuszuk révén.”

“A játékgyártók távozása azért is érdekes, mert a Google ráadásul sokkal kevesebb részt kért a bevételekből, mint amennyit a Facebook, de ezek szerint még így sem érte meg a maradás.”

Írja a hwsw.

A nagy cégeknek az a mániájuk, hogy mindent akarnak, pedig egy jól sikerült (viszonylag egyedi funkciókkal ellátott) felfuttatott szolgáltatás berögződését nem feltétlenül könnyű kiverni a felhasználók fejéből, legyen az új bármilyen jó is.

A google keresője jó példa az egyeduralkodásra, de ilyen a Microsoft office szolgáltatása is, melynek viszont igen erős konkurenciája van.

Jó kérdés az is, hogy a Google-nek érdemes volr-e egyáltalán ezt a szolgáltatást így kiépítenie és mikor fog a munka megtérülni. Elvégre a Google nem jótékonysági cég.

Vélemény, hozzászólás?