Kezdőlap › Fórumok › Vegyes felvágott › Blender: elsõ animáció 60 perc alatt
- This topic has 53 hozzászólás, 15 résztvevő, and was last updated 20 years, 10 months telt el by
Joco8192.
-
SzerzőBejegyzés
-
2004-05-18-20:45 #1943227
Hali!
Kipróbáltam a tutoriált, de nekem nem megy… Biztos velem van a gond, mert eddig senki sem szólt érte… Azért leírom:
Ha kijelölöm mondjug GUS szemét, és utánna zínt akarok beállítani neki, akkor mindíg MINDENNEK olyan lesz a színe, mint amit csak a szemre állítottam be… Mi lehet a gond? Már vagy 3 szor nekiálltam az elejérõl, de semmi… 🙁
Tehát kijelölöm a szemet (vagy a gombot, mindegy), és eddig a test kekszszerû volt. eállítom a szemnek a csokit, erre minden csokis lessz… 🙂1: új material-t adtál hozzá vagy, a réginél váltottál csak színt? lehet, hogy uaz a material maradt meg és az a baj
2: editmode-ban adtad hozzá a szemeket és akkor az is gus testének a része lett… ha ezek nem akkor most így hirtelen nincs más 5letemde tipp, hogy próbáld ki,hogy két kockát raksz le és azoknak próbálod a materialját különbözõre állítani, így gyorsabban rájössz hol a hiba (sztem ott, hogy a szemeket is akkor adtad hozzá mikor editmode-ban voltál, és akkor gus testével együtt kezeli azokat is)
2004-05-19-19:03 #1943228Udv Mindenkinek
Gondoltam billentyut ragadok es megkoszonom MM nek a leirast .
Szerintem sokunk elott elhuzta most a mezesmadzagot . Ezek a progamok tenyleg csodalatos dolgokra kepesek olyanok kezeben akik ismerik a hasznalatukat . Ami sokunk szamara ilyen tutorialok nelkul nem tul egyszeru mondhatni lehetetlen . 😯Ezert csatlakoznek a folytatast varok lelkes taborahoz .
Peldaul szivesen latnek kovetkezo modellnek egy Porsche 911 kabriot csak hogy ne rugaszkodjunk el nagyon a foldtol es figyelembe vegyuk hogy meg kezdok vagyunk . Esetleg a kesobbiek folyaman egy fogaskereket ha mar flottul mennek az autos temak . 8)( ha nem lesz folyatatas nagyon morcos leszek es ha en morcos vagyok akkor ( sokan ala tudjak tamasztani ) tul keppen semmi nem tortenik 😉 )
2004-05-19-21:31 #1943229Hello MM!
Ezt a verziot(cd1_6.1.208/hfs-6.1.208-linux7.tar.gz) felraktam, es ezt irja ki:
root@taylor:/usr/hfs6.1/bin# ./houdini
./houdini: error while loading shared libraries: libHoudiniDEVICE.so: cannot open shared object file: No such file or directorytaylor@taylor:/usr/hfs6.1/bin$ ./houdini
./houdini: error while loading shared libraries: libHoudiniDEVICE.so: cannot open shared object file: No such file or directorySzoval ott akadtam el, hogy hol kell elinditani.
Udv es kosz: FL
2004-05-19-22:15 #1943230Hello MM!
Ezt a verziot(cd1_6.1.208/hfs-6.1.208-linux7.tar.gz) felraktam, es ezt irja ki:
root@taylor:/usr/hfs6.1/bin# ./houdini
./houdini: error while loading shared libraries: libHoudiniDEVICE.so: cannot open shared object file: No such file or directorytaylor@taylor:/usr/hfs6.1/bin$ ./houdini
./houdini: error while loading shared libraries: libHoudiniDEVICE.so: cannot open shared object file: No such file or directorySzoval ott akadtam el, hogy hol kell elinditani.
Udv es kosz: FL
/usr/hfs6.1/-ben add ki ezt a parancsot:
source houdini_setup_bash
és utána valszeg még szüksége lesz valamir, asszem van a bin-ben egy olyan hogy hserver azt futtatni kell aztán talán utána menni fog
2004-05-19-22:31 #1943231helyesbítek a hserver nem kell, de a „sesinetd” parancsot futtatni kell, na üdv
ps: mondtam én, hogy egyszerûbb a blender 🙂
2004-05-19-22:51 #1943232node, addig is amíg lesz idõm arra, hogy vhogy írjak ( v. fordítsak) egy tutorial, az autókhoz ismerkedjetek meg a yafray-el, ami egy raytracer szintén beépítve a blenderbe, elõnye, hogy szebbek lesznek a renderelések, hátránya, hogy tovább tart a renderelés mint a blender internal renderével… na de ahhoz, hogy mûködjön le kell szedni ezt:
http://www.coala.uniovi.es/~jandro/noname/…-0.0.6-2.tar.gz
és fel kell telepíteni… és ilyen szép képeket lehet majd renderelni :
http://blender.uw.hu/anyagok.jpg
(ehhez, hogy lássátok, hogy milyen jellemzõik vannak az anyagoknak feltöltöttem egy .blend file-t is, az innen elérhetõ:
http://blender.uw.hu/anyagok.blend )ezek az anyagok egyébként autómodellezésnél jól fognak jönni … (üveg, metálpiros, metálfekete 🙂 na jó mondjuk lehet még rajtuk csiszolni )
2004-05-20-18:10 #1943233meg lesz fonok … 😆
2004-06-09-00:41 #1943234Hi!
Készítettem 1 rövid animációt blenderrel (az elsõt, szóval nem nagy szám :)), és kissé ‘rövid’ lett, vagy inkább túl gyors. Van arra lehetõség, hogy az [1..30] képkocka-intervallumot ‘széthúzzam’ mondjuk [1..60]-ra? Ha lehet nem szeretném egyesével odébbpakolgatni a kulcskockákat… Bár ebben a konkrét esetben nem lenne nagy meló, de sajnos általában hajlamos vagyok bénán belõni a mozgás/idõ arányt, szóval mindenképp hasznos lenne vmi automatice módszer. 😉
Remélem sikerült érthetõen leírni a problémát.Más: MM, köszi a tutorialt, igazán hasznos volt! 😀 Lesz folytatás?
2004-06-09-08:14 #1943235Hi!
Készítettem 1 rövid animációt blenderrel (az elsõt, szóval nem nagy szám :)), és kissé ‘rövid’ lett, vagy inkább túl gyors. Van arra lehetõség, hogy az [1..30] képkocka-intervallumot ‘széthúzzam’ mondjuk [1..60]-ra? Ha lehet nem szeretném egyesével odébbpakolgatni a kulcskockákat… Bár ebben a konkrét esetben nem lenne nagy meló, de sajnos általában hajlamos vagyok bénán belõni a mozgás/idõ arányt, szóval mindenképp hasznos lenne vmi automatice módszer. 😉
Remélem sikerült érthetõen leírni a problémát.Van egy viszonlyag egyszerû módszer:
a render ablak gombja mellett, van egy hullámos vonal végén nyíllal, aminek az a neve, hogy anim/playback button. Szóval arra katt, és ott változtasd meg a Map new értéket ahogy neked tetszik, ebben az esetben mivel kétszer lassab animot akarsz, állítsd 200-ra, természetesen emiatt a frame-ek számát is meg kell növelned a duplájára esetedben 60-ra… ez a blenderes módszer, ami most így hirtelen eszembe jutott… de ha nincs más akár videószerkesztõvel is lehet lassítani a dolgokat…Más: MM, köszi a tutorialt, igazán hasznos volt! 😀 Lesz folytatás?
talán … 😉
2004-06-09-14:11 #1943236Van egy viszonlyag egyszerû módszer:
a render ablak gombja mellett, van egy hullámos vonal végén nyíllal, aminek az a neve, hogy anim/playback button. Szóval arra katt, és ott változtasd meg a Map new értéket ahogy neked tetszik, ebben az esetben mivel kétszer lassab animot akarsz, állítsd 200-ra, természetesen emiatt a frame-ek számát is meg kell növelned a duplájára esetedben 60-ra… ez a blenderes módszer, ami most így hirtelen eszembe jutott… de ha nincs más akár videószerkesztõvel is lehet lassítani a dolgokat…Erre gondoltam, köszönöm! Egyre inkább azt érzem, hogy nem is olyan bonyolult ez a blender. Végül is a 3dstudio 3 -] 4 váltás se volt kisebb macera, mint ezt megtanulni/megszokni. 🙂
Más: MM, köszi a tutorialt, igazán hasznos volt! 😀 Lesz folytatás?
talán … 😉
Nem lenne rossz, sõt! 😀
Lenne pár ötletem: anyagok, textúrák , reflection -, refraction mapok, transparency, translucency, glow, fényezés – szóval a csilli-villi dolgok, ami így hirtelen eszembe jutott. Na jó, békén hagylak… 😉Más(ok): Lehetséges nem fullscreenben futtatni a blendert, vagy legalább minimalizálni egy idõre, amíg pl konzolon ügyködik az ember?
Hol lehet a rendereléshez globális (2D-s) hátteret betenni? Olyasmire gondolok, ami nincs benne a scene-ben, csak a renderelt képen jelenik meg a legalsó layeren. -
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.
legutóbbi hsz