Blender: elsõ animáció 60 perc alatt

Kezdőlap Fórumok Vegyes felvágott Blender: elsõ animáció 60 perc alatt

10 bejegyzés megtekintése - 41-50 / 54
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #1943227
    MM
    Felhasználó

      Hali!

      Kipróbáltam a tutoriált, de nekem nem megy… Biztos velem van a gond, mert eddig senki sem szólt érte… Azért leírom:

      Ha kijelölöm mondjug GUS szemét, és utánna zínt akarok beállítani neki, akkor mindíg MINDENNEK olyan lesz a színe, mint amit csak a szemre állítottam be… Mi lehet a gond? Már vagy 3 szor nekiálltam az elejérõl, de semmi… 🙁
      Tehát kijelölöm a szemet (vagy a gombot, mindegy), és eddig a test kekszszerû volt. eállítom a szemnek a csokit, erre minden csokis lessz… 🙂

      1: új material-t adtál hozzá vagy, a réginél váltottál csak színt? lehet, hogy uaz a material maradt meg és az a baj
      2: editmode-ban adtad hozzá a szemeket és akkor az is gus testének a része lett… ha ezek nem akkor most így hirtelen nincs más 5letem

      de tipp, hogy próbáld ki,hogy két kockát raksz le és azoknak próbálod a materialját különbözõre állítani, így gyorsabban rájössz hol a hiba (sztem ott, hogy a szemeket is akkor adtad hozzá mikor editmode-ban voltál, és akkor gus testével együtt kezeli azokat is)

      #1943228
      admin
      Adminisztrátor

        Udv Mindenkinek

        Gondoltam billentyut ragadok es megkoszonom MM nek a leirast .
        Szerintem sokunk elott elhuzta most a mezesmadzagot . Ezek a progamok tenyleg csodalatos dolgokra kepesek olyanok kezeben akik ismerik a hasznalatukat . Ami sokunk szamara ilyen tutorialok nelkul nem tul egyszeru mondhatni lehetetlen . 😯

        Ezert csatlakoznek a folytatast varok lelkes taborahoz .
        Peldaul szivesen latnek kovetkezo modellnek egy Porsche 911 kabriot csak hogy ne rugaszkodjunk el nagyon a foldtol es figyelembe vegyuk hogy meg kezdok vagyunk . Esetleg a kesobbiek folyaman egy fogaskereket ha mar flottul mennek az autos temak . 8)

        ( ha nem lesz folyatatas nagyon morcos leszek es ha en morcos vagyok akkor ( sokan ala tudjak tamasztani ) tul keppen semmi nem tortenik 😉 )

        #1943229
        feketelovag21
        Felhasználó

          Hello MM!

          Ezt a verziot(cd1_6.1.208/hfs-6.1.208-linux7.tar.gz) felraktam, es ezt irja ki:

          root@taylor:/usr/hfs6.1/bin# ./houdini
          ./houdini: error while loading shared libraries: libHoudiniDEVICE.so: cannot open shared object file: No such file or directory

          taylor@taylor:/usr/hfs6.1/bin$ ./houdini
          ./houdini: error while loading shared libraries: libHoudiniDEVICE.so: cannot open shared object file: No such file or directory

          Szoval ott akadtam el, hogy hol kell elinditani.

          Udv es kosz: FL

          #1943230
          MM
          Felhasználó

            Hello MM!

            Ezt a verziot(cd1_6.1.208/hfs-6.1.208-linux7.tar.gz) felraktam, es ezt irja ki:

            root@taylor:/usr/hfs6.1/bin# ./houdini
            ./houdini: error while loading shared libraries: libHoudiniDEVICE.so: cannot open shared object file: No such file or directory

            taylor@taylor:/usr/hfs6.1/bin$ ./houdini
            ./houdini: error while loading shared libraries: libHoudiniDEVICE.so: cannot open shared object file: No such file or directory

            Szoval ott akadtam el, hogy hol kell elinditani.

            Udv es kosz: FL

            /usr/hfs6.1/-ben add ki ezt a parancsot:

            source houdini_setup_bash

            és utána valszeg még szüksége lesz valamir, asszem van a bin-ben egy olyan hogy hserver azt futtatni kell aztán talán utána menni fog

            #1943231
            MM
            Felhasználó

              helyesbítek a hserver nem kell, de a „sesinetd” parancsot futtatni kell, na üdv

              ps: mondtam én, hogy egyszerûbb a blender 🙂

              #1943232
              MM
              Felhasználó

                node, addig is amíg lesz idõm arra, hogy vhogy írjak ( v. fordítsak) egy tutorial, az autókhoz ismerkedjetek meg a yafray-el, ami egy raytracer szintén beépítve a blenderbe, elõnye, hogy szebbek lesznek a renderelések, hátránya, hogy tovább tart a renderelés mint a blender internal renderével… na de ahhoz, hogy mûködjön le kell szedni ezt:

                http://www.coala.uniovi.es/~jandro/noname/…-0.0.6-2.tar.gz

                és fel kell telepíteni… és ilyen szép képeket lehet majd renderelni :

                http://blender.uw.hu/anyagok.jpg

                (ehhez, hogy lássátok, hogy milyen jellemzõik vannak az anyagoknak feltöltöttem egy .blend file-t is, az innen elérhetõ:
                http://blender.uw.hu/anyagok.blend )

                ezek az anyagok egyébként autómodellezésnél jól fognak jönni … (üveg, metálpiros, metálfekete 🙂 na jó mondjuk lehet még rajtuk csiszolni )

                #1943233
                admin
                Adminisztrátor

                  meg lesz fonok … 😆

                  #1943234
                  rushmoon
                  Felhasználó

                    Hi!

                    Készítettem 1 rövid animációt blenderrel (az elsõt, szóval nem nagy szám :)), és kissé ‘rövid’ lett, vagy inkább túl gyors. Van arra lehetõség, hogy az [1..30] képkocka-intervallumot ‘széthúzzam’ mondjuk [1..60]-ra? Ha lehet nem szeretném egyesével odébbpakolgatni a kulcskockákat… Bár ebben a konkrét esetben nem lenne nagy meló, de sajnos általában hajlamos vagyok bénán belõni a mozgás/idõ arányt, szóval mindenképp hasznos lenne vmi automatice módszer. 😉
                    Remélem sikerült érthetõen leírni a problémát.

                    Más: MM, köszi a tutorialt, igazán hasznos volt! 😀 Lesz folytatás?

                    #1943235
                    MM
                    Felhasználó

                      Hi!

                      Készítettem 1 rövid animációt blenderrel (az elsõt, szóval nem nagy szám :)), és kissé ‘rövid’ lett, vagy inkább túl gyors. Van arra lehetõség, hogy az [1..30] képkocka-intervallumot ‘széthúzzam’ mondjuk [1..60]-ra? Ha lehet nem szeretném egyesével odébbpakolgatni a kulcskockákat… Bár ebben a konkrét esetben nem lenne nagy meló, de sajnos általában hajlamos vagyok bénán belõni a mozgás/idõ arányt, szóval mindenképp hasznos lenne vmi automatice módszer. 😉
                      Remélem sikerült érthetõen leírni a problémát.

                      Van egy viszonlyag egyszerû módszer:
                      a render ablak gombja mellett, van egy hullámos vonal végén nyíllal, aminek az a neve, hogy anim/playback button. Szóval arra katt, és ott változtasd meg a Map new értéket ahogy neked tetszik, ebben az esetben mivel kétszer lassab animot akarsz, állítsd 200-ra, természetesen emiatt a frame-ek számát is meg kell növelned a duplájára esetedben 60-ra… ez a blenderes módszer, ami most így hirtelen eszembe jutott… de ha nincs más akár videószerkesztõvel is lehet lassítani a dolgokat…

                      Más: MM, köszi a tutorialt, igazán hasznos volt! 😀 Lesz folytatás?

                      talán … 😉

                      #1943236
                      rushmoon
                      Felhasználó

                        Van egy viszonlyag egyszerû módszer:  
                        a render ablak gombja mellett, van egy hullámos vonal végén nyíllal, aminek az a neve, hogy anim/playback button. Szóval arra katt, és ott változtasd meg a Map new értéket ahogy neked tetszik, ebben az esetben mivel kétszer lassab animot akarsz, állítsd 200-ra, természetesen emiatt a frame-ek számát is meg kell növelned a duplájára esetedben 60-ra… ez a blenderes módszer, ami most így hirtelen eszembe jutott… de ha nincs más akár videószerkesztõvel is lehet lassítani a dolgokat…

                        Erre gondoltam, köszönöm! Egyre inkább azt érzem, hogy nem is olyan bonyolult ez a blender. Végül is a 3dstudio 3 -] 4 váltás se volt kisebb macera, mint ezt megtanulni/megszokni. 🙂

                        Más: MM, köszi a tutorialt, igazán hasznos volt! 😀 Lesz folytatás?

                        talán … 😉

                        Nem lenne rossz, sõt! 😀
                        Lenne pár ötletem: anyagok, textúrák , reflection -, refraction mapok, transparency, translucency, glow, fényezés – szóval a csilli-villi dolgok, ami így hirtelen eszembe jutott. Na jó, békén hagylak… 😉

                        Más(ok): Lehetséges nem fullscreenben futtatni a blendert, vagy legalább minimalizálni egy idõre, amíg pl konzolon ügyködik az ember?
                        Hol lehet a rendereléshez globális (2D-s) hátteret betenni? Olyasmire gondolok, ami nincs benne a scene-ben, csak a renderelt képen jelenik meg a legalsó layeren.

                      10 bejegyzés megtekintése - 41-50 / 54
                      • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.