Kezdőlap › Fórumok › Programozás › C++ kerdes…
- This topic has 63 hozzászólás, 7 résztvevő, and was last updated 17 years, 2 months telt el by
pointux.
-
SzerzőBejegyzés
-
2008-03-10-20:33 #2155470kisbetu wrote:Nem értek hozzá, de egy floatra definiált függvény miért ad vissza double értéket?
De bizony float-ot ad vissza… automatikusan „kerekít”, ugyanis.
2008-03-10-20:33 #2155471kisbetu wrote:Nem értek hozzá, de egy floatra definiált függvény miért ad vissza double értéket?De bizony float-ot ad vissza… automatikusan „kerekít”, ugyanis.
2008-03-10-20:37 #2155472Amugy, hogyan kellene definialni egy ilyen (float * vector) muveletet?
Amit irtam fent, az nem jo szerintem, mert csak a vector x komponensevel szorozza a matrixot, nem?
2008-03-10-20:38 #2155473jules wrote:akkor ez nyilvan nem jo, mert egy vector tipusu dolgot probalok float tipusuba konvertalni es a szorzas muvelete sincs definialva, hogy kezelheto legyen a (float * vector) muvelet.Hogy lehetne ezt a problemat megoldani?
Az „operator*”-t függvényt úgy definiálod, hogy az egyik várt paramétere vektor, a másik float legyen (illetve fordítva (is)).
A függvény kifejtésében meg lefuttatsz egy ciklust, melyben a vektor minden eleme – egyenként – meg lesz szorozva az adott float típusú számmal.
(Innentől automatikusan ez a függvény fog meghívódni, az ilyen esetekben. ;))2008-03-10-20:38 #2155474jules wrote:akkor ez nyilvan nem jo, mert egy vector tipusu dolgot probalok float tipusuba konvertalni es a szorzas muvelete sincs definialva, hogy kezelheto legyen a (float * vector) muvelet.Hogy lehetne ezt a problemat megoldani?
Az „operator*”-t függvényt úgy definiálod, hogy az egyik várt paramétere vektor, a másik float legyen (illetve fordítva (is)).
A függvény kifejtésében meg lefuttatsz egy ciklust, melyben a vektor minden eleme – egyenként – meg lesz szorozva az adott float típusú számmal.
(Innentől automatikusan ez a függvény fog meghívódni, az ilyen esetekben. ;))2008-03-10-20:50 #2155475huh, expliciten/kodban le irnad ide, hogy mire gondolsz!
2008-03-10-20:50 #2155476huh, expliciten/kodban le irnad ide, hogy mire gondolsz!
2008-03-11-18:28 #2155477Ezzel a definialassal gondja van a forditonak:
Code:struct vector
{
float x, y, z;vector operator*(const vector &a, float c){
vector temp;
temp.x = a.x * c;
temp.y = a.y * c;
temp.z = a.z * c;
return(temp);
}vector operator*(float c, const vector &b){
vector temp;
temp.x = b.x * c;
temp.y = b.y * c;
temp.z = b.z * c;
return(temp);
}};
Mi ezzel a baj?
2008-03-11-18:28 #2155478Ezzel a definialassal gondja van a forditonak:
Code:struct vector
{
float x, y, z;vector operator*(const vector &a, float c){
vector temp;
temp.x = a.x * c;
temp.y = a.y * c;
temp.z = a.z * c;
return(temp);
}vector operator*(float c, const vector &b){
vector temp;
temp.x = b.x * c;
temp.y = b.y * c;
temp.z = b.z * c;
return(temp);
}};
Mi ezzel a baj?
2008-03-11-18:43 #2155479Nem látom, mit definiál a definíció. Hogy kéne hívják a függvényedet?
-
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.
legutóbbi hsz