Kezdőlap › Fórumok › Programozás › C++ kérdések
- This topic has 119 hozzászólás, 19 résztvevő, and was last updated 18 years, 8 months telt el by
tovis.
-
SzerzőBejegyzés
-
2006-05-08-17:41 #2023738
a) Amennyiben ez: lua_register egy osztály tagja, akkor az öröklõdést javaslom
b) máskülönben a tobbvm osztály címének átadását, és a lua_register-bõl tobbvm->lua_p1 néven lehet elérni a tagotEz így egyszerûbb…
2006-05-08-17:54 #2023739Na igen közben megnéztem a linket, amit adtál.
Ott arról van szó, hogy C a kód, miszerint egy C függvénynek van átadva egy C függvényre mutató pointer
„int (*)( lua_State*)” van átadva egy függvénynek, ami „int (*)( lua_State*)” paramétert vár, te meg egy „int (::)( lua_State*)” tagot próbálsz egy függvénynek ami „int (*)( lua_State*)”-t vár… csoda, hogy nekik megy, neked meg nem :))
Kevert kódot lehetõleg csak akkor használj, ha olyan profi vagy mint a gtk(mm) programozói :)))), egyébként lehetõleg ne. (Magy C++ obj belül, esetleg C függvényekben nyomathatsz C++ objektumokat, de kapcsolatot ne csinálj közöttük… és ne akarj tagot sem átadni, mert a C++-ban ez nem annyira egyszerû, mint C-ben.)
Ha tanultál, és már mindent tudsz, akkor lehet… :)))2006-05-08-17:56 #2023740Közben jól elvagyok magamban… :eszement fej
2006-05-08-17:56 #2023741Elõsször is kösz, hogy reagáltál 🙂
2006-05-08-18:37 #2023742„tobbvm->lua_p1”
Nem mert a lua_reg.. eleve létezik és egy függvényt vár, nem objektum tagját…
Mivel gondolom a lua_reg-et meg kell tartani ezért neked kell egy C függvényt
int ()( lua_State*)
prototípussal, az objektum
int (::)( lua_State*)
tagja helyett.
Más megoldás nincs, mivel lau_reg ilyet vár és azt meg kell tartani. (ha jól látom)„de csak windowsos verzió van belõle, és ubuntu csomagot sem találtam.”
a) „Legroszabb esetben csinálok saját szkriptnyelvet”
b) Egyiket sem értem… a) akkor minek használod linuxhoz ezt, amikor linux alatt csodás scriptek vannak (a legjobbak a unixosak… valszeg, de az egyik legjobbak… úgyhogy nem értem) b) (a)„Közben találtam egy luaplus projektet”
Igen ez a C++ wrapper hozzá, mint a gtk+-hoz a gtkmm.
Ez is olyan, ha „felületesen” használod akkor a C++ kódot használod… -bár itt valami .Net-rõl is írnak – ha szerencséd van, akkor (csomag ide, vagy oda) esélyed, nincs, hogy mûködjön. -, ha viszont jól bele akarsz nyúlni, akkor bizony a jó öreg c kódot kell használnod… és körülményes az átjárás… (én már jácccottam ezzel…)2006-05-08-18:55 #2023743Kösz, akkor még keresek valami használhatót.
Ha valaki tudna ajánlani egy olyan nyelvet, mint a lua, amivel scriptelni lehet c++-t és osztályokban is megy, megköszönném 😀 ! A lényeg, hogy a script és a progi tudjon adatot cserélni egymásközt és egymás függvényeit hívogatni(természetessen korlátok közt). Anno a hup-on is volt egy ilyen thread: http://hup.hu/node/19837 nem sokminden derül ki belõle. Ma megnézem azért, hogy a libprel mit tud.2006-05-29-17:40 #2023744Hellosztok, c++-t akarom elkezdeni megtanulni, de megakadtam a forditás során.
Ezt probáltam leforditani: http://zc9.myip.hu/lotto.cpp . Ez egy példa progi lenne egy k9önyvbõl, de a g++ kimenete:
debian:/home/zc9/work/c/app01# g++ lotto.cpp
lotto.cpp: In function `int main()’:
lotto.cpp:15: error: `cin’ undeclared (first use this function)
lotto.cpp:15: error: (Each undeclared identifier is reported only once for each
function it appears in.)
lotto.cpp: In function `void Lottosorsolas(int*)’:
lotto.cpp:40: error: `cout’ undeclared (first use this function)
lotto.cpp:40: error: `endl’ undeclared (first use this function)
debian:/home/zc9/work/c/app01#a gcc-m: gcc version 3.3.5 (Debian 1:3.3.5-13)
Mi lehet az amiért nem fordul le? Köszi elõre is a helpet!
2006-05-29-17:54 #2023745Ezek elé tegyél std::-ot, pl std::endl.
2006-05-29-17:56 #2023746Helló!
Az include-k után szúrd be:using namespace std;
2006-05-29-18:14 #2023747Kösz a segitséget, igy mûködik.
-
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.
legutóbbi hsz