Cupsd gubanc

Kezdőlap Fórumok SOS! Bajban vagyok Cupsd gubanc

10 bejegyzés megtekintése - 1-10 / 15
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #2014337
    tovis
    Felhasználó

      Volna egy kis elszámolásom a cupsd-vel: egyik pillanatról a másikra önállósította magát, és nem hajlandó a nyomtatásaimat elküldeni a foomatic driver foo2zjs filterén keresztül egy távoli hálózati nyomtató (Minolta 2300DL) nyomtatósorának.

      A /var/log/messages-ben  semmi cups hibaüzenet nincs, a /var/log/cups/errors_log-ban vannak ugyan friss bejegyzések, de az égvilágon semmi hibára nem utalnak (fura egy errors_log az).
      A /var/spool/cups könyvtárból már töröltem minden fájlt, majd leállítottam és újraindítottam a cupsd-t, de  nem segített. Próbáltam kilõni minden gyanús processzt, sõt a gépet is újraindítottam, de ez se jött be.

      Lehet, hogy beragadt egy korábbi hibás nyomtatás, az gátolja meg a normál ügymenetet, viszont a cups mûködése még szûz terület a számomra, nem bírok el vele.

      Nem tudnátok segíteni egy-két paranccsal, amivel a cupsd-t „resetelni” lehet?
      [align=right][snapback]131923[/snapback][/align]

      Sötét nagy varázslat ez az egész – nekem egyszerûen mázlim van 😛
      Mindenesetre a beragadás szokott az ok lenni ilyenkor nem a cups de az lp parancsokat kell átnézegetni nálam (SAMBA) de van úgy hogy a nyomtatót kell masszírozni, kinyom valami ncsacskaságokat és ójra fut a verkli (HP1100A)..

      #2014338
      admin
      Adminisztrátor

        Törölve

        #2014339
        admin
        Adminisztrátor

          Törölve

          #2014340
          maszili
          Felhasználó

            Rájöttem, hogy a cupsd a [url url=http://localhost:631/]http://localhost:631/[/url] címen egy saját, komplett weblapot menedzsel, ahol minden nyomtató és nyomtatási feladat státusza látható, és az adminisztrációs funkciók is elérhetõk.

            Ha olvasassal kezdted volna akkor nem kellett volna „rajonni” … 🙂

            SETTING UP PRINTER QUEUES USING YOUR WEB BROWSER

            CUPS 1.1 includes a new web-based administration tool that
            allows you to manage printers, classes, and jobs on your
            server.  To access the printer administration tools open the
            following URL in your browser:

                [url url=http://localhost:631/admin]http://localhost:631/admin[/url]

            Ahogy Lenin mondta: Olvasni, olvasni, olvasni…

            De miért kell egy pillanatnyi dns problémának, ami bármikor elõfordulhat, ilyen végleges, fatális következményekkel járnia a nyomtatásokra?

            Azert mert Te nem IP cimet adtal meg hanem egy nevet amit megprobalt a
            szerencsetlen feloldani… sikertelenul.

            Könyörgöm, nem nézhetné meg netán az a k*rva cupsd alapból minden egyes nyomtatáskor, hogy feloldható-e már a nyomtató neve?

            Ha barmilyen problema adodik akkor sokkal jobb ha megall es adminisztratori
            beavatkozasra var mintsem megprobalna megoldani a problemat magatol.

            Ez már tiszta Windows feeling, amit nem szívesen élek át Linuxon.

            Hat igen a windows megoldja helyetted a problemat…
            (1) kifogy a papir a halozati nyomtatobol
            (2) megall a nyomtatas
            (3) aki nyomatott nem vette eszre mert helyileg mashol van, nem a nyomtato kozeleben
            (4) masvalaki szeretne fotopapirra nyomtatni es rak a nyomtatoba fotopapirt
            (5) a windows telenyomtatja a fotopapirjat az elozoleg beragadt nyomtatssal

            De ha kezzel kell elinditani (online-ba rakni a nyomtatot) a nyomtatast akkor
            eszreveszed hogy ott egy beragadt feladat es nem kuldod ki a fotopapirra…

            Továbbá: mért kell szakértõnek lennie valakinek ahhoz, hogy az említett weblapon az adminisztrációs funkciókat elérje?

            Szerintem ahhoz nem kell „szakertelem” hogy raklikkelj a nyomtato ikonra… 🙂
            Vagy az Add Printer gombra… 🙂

            Ráment egy fél napom, hogy egy pillanatnyi dns szerver üzemzavar következményeit elhárítsam.

            Legkozelebb gyorsabban fog menni ha elolvasod a doksit… 🙂

            #2014341
            admin
            Adminisztrátor

              Törölve

              #2014342
              maszili
              Felhasználó

                Hát öreg, te nagyon rutinos lehetsz; nyilván már az elsõ nyomtatási hiba esetén rögtön elõrántod a fiókból a bõrkötéses „Cupsd összes”-t, magadra zárod az ajtót, és átadod magad az olvasás élvezetének.

                Nem…. Amikor megismerkedek egy „valamilyen megoldassal”, jelen esetben a CUPS-al
                akkor legalabb atfutom az egesz doksit. A fontosabb reszeket pedig teljesen
                elolvasom. Nem akkor probalok megismerkedni a dologgal amikor hiba van, mert akkor
                nem biztos hogy van ra ido… 🙂 Meg igy is elofordul hogy nem jut eszembe valami de akkor
                legalabb tudom hogy hol talalok valamilyen informaciot.

                Talán megbocsátod nekem zöldfülûnek, aki a cupsd-rõl korábban csak hírbõl hallott, hogy nem ez volt az elsõ dolgom, …

                En mindent megbocsajtok… 😀 Egyebkent egy szoval sem mondtam hogy barmiert
                is megharagudtam volna.

                Nyilván megmosolyogtató neked, a cupsd nagy öregjének ezt hallani, de nekem porban csúszkáló lámának…

                Na most erre mit lehet valaszolni?… Koszonom a megtisztelo „cupsd nagy öregjének” valo
                felmagasztalast 🙂

                már az is egy hosszú folyamat volt, amíg egyáltalán rájöttem: a rengeteg pofátlanul vigyorgó nyomtató ikon dacára az a sunyin meghúzódó cupsd az egyetlen program, aminek egyáltalán bármi fogalma is van a gépemen lévõ nyomtatókról.

                Ha a CUPS-ot hasznalod a nyomtatasra akkor nyilvan az felelos a nyomtatasert.
                Az osszes tobbi dolog csak egy a CUPS-ra epulo megoldas.

                Ezt hidd el, én sajnálom a legjobban. De hát ugye ott van az a böhöm dns szerver… Minek etetjük a legfinomabb táppal, ha aztán meg egy nevet nem tud feloldani?

                Hat… ezt csak Te tudod mert nem en uzemeltetem… 🙂

                Mélyen igazad van. Ezt a felfogást csak támogatni tudom. Volna is egy jó ötletem: indítsunk egy mozgalmat! Már meg is vannak a jelmondataim: „Vesszen a /var/log/messages file!”, „Elõre a rendelkezésre állási idõ 1% alá csökkentéséért!”
                Aztán ha elértük a célunkat, már mehetünk is fizetés emelést kérni, mert a munkánk annyi lett, hogy nem is gyõzzük.

                Ezt most nem ertem….
                Vannak olyan helyzetek amikor jobb az ha megvarja a rendszer az emberi beavatkozast
                mert teljes bizonyossaggal nem tudja eldonteni a rendszer maga, hogy most
                elharult a hiba vagy sem es ha tovabb probalkozik akkor megnagyobb lehet a baj.

                Most viszont megjegyezném azt is, hogy van viszont egy bazi nagy különbség: ha ilyen hiba
                Windows-on bekövetkezik, nem kell ezer különbözõ nyomtató beállító programon és azok dokumentációján átrágnod magad, amíg rájössz hogy tulajdonképpen melyik az az egy, amelyik még mûködik is.

                Ez a Linux szepsege! 🙂
                Szabadon valogathatsz a megoldasok kozott es amelyik tetszik azt hasznalhatod.
                Felteve ha ismered… 🙂

                Egyebkent meg nem ertem hogy miert nem hasznalsz Windowst?
                Ha az olyan jo…

                Hát, ész nem kell hozzá, csak kitartás, merthogy ha egész nap klikkelgetsz is a nevezett ikonra, akkor sem kapsz jogosultságod az „offline” nyomtató „online”-ba állítására, mindaddig, amíg a megfelelõ jogosultságokat meg nem adod magadnak. Valahol. Valahogyan.

                Azt nem tudom, hogy Te milyen CUPS-ot hasznalsz de nalam ez ugy mukodik
                hogy amikor az Administration gombra kattintok akkor a bongeszo feldob
                egy ablakot ahol megadhatom a root/password parost. Onnantol kezdve hozzaferek
                az osszes beallitashoz, az osszes varakozasi sorhoz… mindenhez.

                Nem ertem hogy miert kell felkapni a vizet aztan szemelyeskedni ha valaki ravilagit
                a hibaidra… Most azt kellett volna irnom hogy milyen ugyes vagy hogy sajat bevallasod
                szerint is 1 napi keresgeles utan talaltad meg a Start Printer gombot az
                adminisztracios feluleten?

                En koszonettel veszem es elfogadom a kritikakat amiket kapok.
                Legyen az barmilyen… meg ha rosszul esik akkor is!
                Mert azokbol lehet tanulni!

                Es ez egy altalanos tendencia, hogy ertelmes hozzaszolas helyett egymast szidjak az
                emberek. Akkor semmi ertelme az egesznek, mert nem lehet tanulni belole. Ha valaki
                veszekedesre vagyik az nezzen olcso sorozatokat a TV-ben.

                #2014343
                uzsolt
                Felhasználó

                  Nem akarok senkit se védeni ebben a szép vitában, csak annyit jegyeznék meg Tutinak, hogy a win és a linux más alapelveken nyugszik. Kinek ez jön be, kinek az. Persze a linuxos dolgokban is jártasságot, tapasztalatokat kell szerezni, úgy, mint winben. Gondolj arra, hogy ha nem tudod, mi a „Vezérlõpult”, akkor win alatt se oldottál volna meg ilyen problémát.

                  #2014344
                  Bbt
                  Felhasználó

                    Ha már okoskodunk: Ma futottam össze egy Windowsos hálózati nyomtatóval, amin beragadt egy nyomtatási feladat vége, és negyed óra volt amíg rájöttem, hogy nekem miért nem hajlandó dolgozni…
                    Szóval ne vitatkozzatok, ha nem nyomtat a nyavajás, nézzetek szét a nyomtatási sorban… 🙂

                    #2014345
                    admin
                    Adminisztrátor

                      Törölve

                      #2014346
                      Bbt
                      Felhasználó

                        Egyetlen szava sem igaz:

                        a.) Azt állítja, hogy nem tartott volna ennyi ideig a hiba elhárítása, ha rögtön a dokumentációt olvasgatom.
                        [align=right][snapback]132337[/snapback][/align]

                        Nem akartam belefolyni, de mint gyakorló rendszergizda ehhez lenne néhány szavam.

                        Miért kell a cupsd-t és a 631-es porton lévõ weblapját a linux disztribúcióknak olyan mértékben elrejtenie, hogy az átlag felhasználó még a létezésérõl sem tud? Hiszen végtére is csak ott tudod a nyomtatási sorokat menedzselni, és bizonyos hibák elhárításához az illetõ weblap matatása elkerülhetetlen!
                        [align=right][snapback]132337[/snapback][/align]

                        Nincs eldugva, te nem tudtad, hogy mit kell keresni. Egy rendszer egy adott logika szerint épül fel, az, hogy te mást szoktál meg, az a te bajod.
                        Ráadásul egy szervert üzemeltetõ rendszergazdától elvárható szerintem, hogy legalább egy hálózati nyomtatóra oda tudjon figyelni.
                        (arról nem beszélnék, hogy ezen kívül még hányféleképpen megnézheted a nyomtatási sort, mert az amolyan undorító konzolos pötyögést igényelne.

                        Az már csak másodlagosan érdekelne, hogy miért egy rendszer a hibás azért, mert te nem tudod használni?

                        b.) Megpróbálja a fickó igazolni, hogy a nyomtató jogosan nem nyomtatott tovább egyetlen sikertelen dns névfeloldás miatt.
                        Ez pedig akkora marhaság, (beleértve a „rendszergazdai beavatkozásra” vonatkozó zöldségét is ), hogy még vitatkozni sem érdemes vele.

                      10 bejegyzés megtekintése - 1-10 / 15
                      • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.