- This topic has 21 hozzászólás, 5 résztvevő, and was last updated 20 years, 9 months telt el by
Ben.
-
SzerzőBejegyzés
-
2004-09-19-08:15 #19739362004-09-19-09:23 #1973937
Hi.
A dxtc(DirectX Texture Compression) egy kvazi szabvany texturak tomoritesere amit az ms fejlesztett ki, viszont az OpenGl-be is bekerult egy/ket kiterjesztesen keresztul – texture_compression_s3tc,texture_compression_vtc -az utobbit nem ismerem, de az s3tc ismeri a dxt1, 3 es 5 -os tomoriteseket.
Masreszt az OpenGl-lehet egyutt hasznalni a DirectX-el(kiveve a D3D, es DirecDraw-ot). Tehat lehet a renderelest OGl-el, a hangot, halozatot, egeret, billentyuzetet pedig DX-el.
Szvsz ez az eset all fent a Doom3 eseteben is.
Udv.: Ben
2004-09-19-09:55 #1973938paca5:
„http://jatekport.linuxuser.hu/kod_gomb/belep.html”
ismeem, de doom3at nem talaltam;Ben:
„A dxtc(DirectX Texture Compression) egy kvazi szabvany texturak tomoritesere amit az ms fejlesztett ki, viszont az OpenGl-be is bekerult egy/ket kiterjesztesen keresztul – texture_compression_s3tc,texture_compression_vtc -az utobbit nem ismerem, _de az s3tc ismeri a dxt1, 3 es 5 -os tomoriteseket_.”
nyugodtan javitsatok ki, de afaik a vege nem ugy van: az s3tc joval elobb megjelent (s3 virge?), mint a directxbe textura tomorites (directx6?) kerult volna; afaik, epphogy a dxtc masolta az s3tct;„Masreszt az OpenGl-lehet egyutt hasznalni a DirectX-el(kiveve a D3D, es DirecDraw-ot). Tehat lehet a renderelest OGl-el, a hangot, halozatot, egeret, billentyuzetet pedig DX-el.”
tudom, de a rendszerkovetelmenyek koze akkor is azt irjak, hogy opengl x.y kompatibilis kartya kell; hiaba wrap, ha a driver nem tamogatja az opengl megfelelo verziojat megfelelokeppen;http://www.idsoftware.com/games/doom/doom3…569370b83ef6e0:
3D Hardware Accelerator Card Required – 100% DirectX® 9.0b compatible 64MB Hardware Accelerated video card and the lateset drivers*.
pusztan technikai jellegu a problema: akinek van doom3 otthon, az kicsit korbenez az allomanyok kozt;
2004-09-19-10:34 #1973939„tudom, de a rendszerkovetelmenyek koze akkor is azt irjak, hogy opengl x.y kompatibilis kartya kell; hiaba wrap, ha a driver nem tamogatja az opengl megfelelo verziojat megfelelokeppen”
-Mindenesetre megneztem. OpenGl-es. A Doom3.exe-ben legalabbis ott van az osszes hivatkozas az OpenGl32.dll -re. + a doomconfig.cfg ben talaltam ezt a sort: seta image_filter „GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR”„3D Hardware Accelerator Card Required – 100% DirectX® 9.0b compatible 64MB Hardware Accelerated video card and the lateset drivers”
-Szerintem ez csak egy viszonyitasi alapnak van irva.Udv.: Ben
2004-09-19-11:09 #1973940Ben:
„-Mindenesetre megneztem. OpenGl-es. A Doom3.exe-ben legalabbis ott van az osszes hivatkozas az OpenGl32.dll -re. + a doomconfig.cfg ben talaltam ezt a sort: seta image_filter „GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR””
bigthx, pontosan erre voltam kivancsi;
imho tovabbra se fogok szamtech lapot venni; emlitett magazin ket tucat kartyarol megmondja a nagyot, kozben vegig d3dre tesznek utalasokat;2004-09-20-06:41 #1973941sztem annyi az egész hogy a linuxos portban átnyomják a textúratömörítést s3tc-re, azt meg pl. az nvidiadriver csípõbõl kiveri… a’la UT2K3 / UT2K4. Ott ez a dolog bejött.
a dx9 képesség sztem csak azért „”kell””, hogy ha lehetõség van rá, akkor a programozható árnyaló egységet igénybe lehessen venni.
üdv2004-09-20-07:37 #1973942Hi.
„sztem annyi az egész hogy a linuxos portban átnyomják a textúratömörítést s3tc-re, azt meg pl. az nvidiadriver csípõbõl kiveri…”
-Ha OpenGl-t hasznalnak akkor vagy alapban s3tc-t hasznalnak tomoritesre, vagy semmit(mar ha hardveres tamogatast akarnak), igy nem kell „atnyomni” a dolgokat„a dx9 képesség sztem csak azért „”kell””, hogy ha lehetõség van rá, akkor a programozható árnyaló egységet igénybe lehessen venni.”
-Mint emlitettem OpenGl-t es D3D-t egyszerre nem lehet hasznalni ugyanazon a rendering feluleten. De nem is kell: az OpenGl-ben az 1.4-es verziotol lehet hasznalni programozott pixel es vertex progikat. Az 1.5/1.5.1 -es verzio(k)ban pedig mar hasznalhatjuk a GLSL-t(GL Shading Language), ami nem tul sokban kulonbozik a D3D-s HLSL-tol(High Level SH).Udv.: Ben
2004-09-20-07:47 #1973943én:
„sztem annyi az egész hogy a linuxos portban átnyomják a textúratömörítést s3tc-re, azt meg pl. az nvidiadriver csípõbõl kiveri…”
Te:
-Ha OpenGl-t hasznalnak akkor vagy alapban s3tc-t hasznalnak tomoritesre, vagy semmit(mar ha hardveres tamogatast akarnak), igy nem kell „atnyomni” a dolgokat
Ez tényleg vili, viszont az eddigiekbõl nekem az jött le, hogy a képi világban lehetõség szerint a dxtc kompressziót használja a windowsos port… bár ha OpenGL – el megy, akkor tényleg fura, de karmakkéktól én már semmin nem lepõdök meg… <_< én:
„a dx9 képesség sztem csak azért „”kell””, hogy ha lehetõség van rá, akkor a programozható árnyaló egységet igénybe lehessen venni.”
Te:
Mint emlitettem OpenGl-t es D3D-t egyszerre nem lehet hasznalni ugyanazon a rendering feluleten. De nem is kell: az OpenGl-ben az 1.4-es verziotol lehet hasznalni programozott pixel es vertex progikat. Az 1.5/1.5.1 -es verzio(k)ban pedig mar hasznalhatjuk a GLSL-t(GL Shading Language), ami nem tul sokban kulonbozik a D3D-s HLSL-tol(High Level SH).
hmm kösz az infót, ezt ezek szerint russzul tudtam, mivel a pixel és vert shaderek kezelését én úgy tudtam hogy ogl1.2 – ban már megvalósították, de mivel nem vagyok egy grafikai zseni, így készségesen elhiszem Neked. szal thnx.
üdv
2004-09-20-08:04 #1973944Hi.
„hmm kösz az infót, ezt ezek szerint russzul tudtam, mivel a pixel és vert shaderek kezelését én úgy tudtam hogy ogl1.2 – ban már megvalósították, de mivel nem vagyok egy grafikai zseni, így készségesen elhiszem Neked. szal thnx.”
-Jol tudtad, tevedtem. (Mintha egy kis gunyt ereznek a mondatban, pedig nem kotekedni akartam)Udv.: Ben
2004-09-20-08:15 #1973945Mintha egy kis gunyt ereznek a mondatban, pedig nem kotekedni akartam
szó nincs róla, legkevésbé sem akartalak szekálni, ilyesmi. figyelek és tanulok, úgyhogy inkább thnx. egyébként az esetleges technikai kötekedést én részemrõl jónéven veszem, mert rengeteget lehet belõle okulni, úgyhogy ha teheted akkor nyugodtan vedd kötekedõsre, de most komolyan mondom.
egyébként akkor most ogl 12 vagy 14? mert ha 12 akkor a doom3 simán használhatja az árnyékoló featurákat, egy alap x/mesa/glx – en keresztül, term megfelelõ hw-el, akár egy másfél éves disztóban is. de jó lenne már vmi infó a natív portról mert így csak tapogatózás..
üdv
-
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.
legutóbbi hsz