doom3 nem opengl?

Kezdőlap Fórumok Játékok doom3 nem opengl?

10 bejegyzés megtekintése - 11-20 / 22
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #1973946
    admin
    Adminisztrátor

      Hi.

      „szó nincs róla”
      -Ok.

      „egyébként akkor most ogl 12 vagy 14?”
      – Az uj extension-ok amiket bevezettek:
      • OpenGL 1.2:
      • 3D textures
      • BGRA
      • Packed Pixel Formats
      • Normal Rescaling
      • Separate Specular Color
      • Texture Coordinate Edge Clamping
      • Texture Level Of Detail Control
      • Vertex Array Draw Element Range
      • Imaging Subset (Color Tables, Convolution, Color Matrix, etc…)

      • OpenGL 1.2.1:
      • ARB extensions – GL_ARB_multitexture

      • OpenGL 1.3:
      • Compressed Textures
      • Cube Map Textures
      • Multisample
      • Multitexture
      • Texture Add Environment Mode
      • Texture Combine Environment Mode
      • Texture Dot3 Environment Mode
      • Texture Border Clamp
      • Transpose Matrix

      • OpenGL 1.4:
      • Automatic Mipmap Generation
      • Blend Squaring
      • Changes to the Imaging Subset
      • Depth textures and shadows
      • Fog coordinate
      • Multiple draw arrays
      • Point parameters
      • Secondary Color
      • Separate Blend Functions
      • Stencil Wrap
      • Texture Crossbar Environment Mode
      • Texture LOD Bias
      • Texture Mirrored Repeat
      • Window Raster Position

      Ezek csak azok amiket az ARB bizottsag elfogadott(tavalyig a MS is tagja volt) es az opengl szerves(core) resze lett, az adott verzioszamu opengl-nek ezeket mindenkeppen tudnia kell. Ettol persze a gyartok elterhettek(es el is tertek) pozitiv iranyba, tehat a kartyak tobb mindent tudtak. Szerintem igy volt ez a programozhato vertex/pixel programokkal is. Gef3-asnal szerintem egy jo driverrel(lehet akar regebbi) szerintem lehet megy a vertex/pixel programming, igy a doom3 is. Jah a kerdeshez visszaterve(1.2 vagy 1.4): inkabb 1.4. Az 1.2 tul regen volt ahhoz.

      Udv.: Ben

      #1973947
      kovi
      Felhasználó

        igen, ezen én is meglepõdtem… amikor a nyilvános tesztekben a gf2 -> gf4mx440 (gyakorlatilag ua) vitték a programot az mellbe vágott, na persze az árnyaló egység híján nagy valószínûséggel ez a feladat a cpu-ra hárult, úgyhogy ha be is indult gyenge videokártyával, akkor még jobban terhelte a cpu-t (term azonos képrészletességet és felbontást feltételezve).

        ergo az én gf2 ti kártyámmal csak akkor menne rendesen ha lenne alatta egy 3g cpu – arra meg most nem telik -, és mivel nem sokkal kerül többe használtan egy gf3ti200 mint egy gf2 vagy gf4mx, ezért ha vki használtan keres olcsó minimál kardot, akkor gf3ti200 legyen a minimum.
        üdv

        #1973948
        Ben
        Felhasználó

          Hi.

          Beregeltem, igy legalabb nem olyan szemelytelen a dolog(A regisztracioval kapcsolatban: a regisztracios dolgok elfogadasanal a szoveget nem lehetne magyarul kiirni? Nem jelent gondot az angol szoveg, de azert erosen meglepett…).

          amikor a nyilvános tesztekben a gf2 -> gf4mx440 (gyakorlatilag ua) vitték a programot

          -Doom3-at gf2-on mutattak be? Mikor, hol volt ez?

          ergo az én gf2 ti kártyámmal csak akkor menne rendesen ha lenne alatta egy 3g cpu – arra meg most nem telik -, és mivel nem sokkal kerül többe használtan egy gf3ti200 mint egy gf2 vagy gf4mx, ezért ha vki használtan keres olcsó minimál kardot, akkor gf3ti200 legyen a minimum.

          -En inkabb egy gef 4 ti4200 -at ajanlok, szobatarsamnak eleg turhetoen ment vele a Doom3, a HL2 -nek meg elmeletileg meg kevesebb lesz az igenye(nem bizok benne, a doom3-at is lelehet ugy butitani. De akkor pont a kepi elvezet vesz el.). Es tovabb birja majd a jatekokat, mint egy gf3-as.

          Udv.: Ben

          #1973949
          Ben
          Felhasználó

            Mindenesetre aki teheti szvsz valtson gef3-ra, ha tobbet nem tud/akar kolteni. Mindenkeppen megeri.

            Udv.: Ben

            #1973950
            kovi
            Felhasználó

              keresd a hupon a doom3 elõzetes híreket a múlt havi hírek közt. ott van benne egy-két link, és bizony volt a tesztgépek/kártyák közt mx440… amegugye’ gf2ti+accuview…

              #1973951
              admin
              Adminisztrátor

                Ben:
                visszaterve a doom3hoz:
                olvasgatom azert a cikket es arrol irnak, hogy „a lassusag egyik oka (…) pixel shader helyett plusz texturakba kodolt fv tablazatok, vertex shader helyett cpu (…) mindez a kompatibilitas miatt”;
                ennek utana tudnal nezni? mert kicsit meglepett;
                a kompatibilitas kicsit suketelesnek tunik, nem egy „regi” jatekban volt szoftveres shader emulalagatas + opcionalis hardware shader (asszem maxpayne2nel soft/1.1/2.0 volt tamogatva);

                #1973952
                kovi
                Felhasználó

                  huhh nem ígérem hogy utána tudok nézni, de a kérdés valójában az, hogy a doom motorja melyik opengl featuráit tudja teljesen kiaknázni, és mi az amit minimálisan, kötelezõen be kell tartania a hw támogatásával.

                  sztem is kamunak tûnik a kompat rizsa – személy szerint nem igazán látom értelmét tisztán kompat okokra hivatkozva sw shadert használni, mert egyszerûen megeszi a cpu idejét….

                  #1973953
                  Ben
                  Felhasználó

                    Hi.

                    délután játszottunk a DOOM 3-mal egy 1.5 GHz-es Pentium 4 gépen GeForce 4 MX440 video kártyával, és meglepõen jó játékélményt kaptunk. Szintén hasonló tapasztalatokat szereztünk, amikor egy AMD 2500+ processzoros gépen GeForce 3 video kártyával próbáltuk

                    -Hat. Nemsemmi. Minden elismeresem az ovek. Vagy a Doom3-at irtak meg jol, vagy gef2 jobb mint gondoltam(vagy esetleg a gef3 rosszabb). :blink:

                    Udv.: Ben

                    #1973954
                    Ben
                    Felhasználó

                      Hi.

                      a lassusag egyik oka (…) pixel shader helyett plusz texturakba kodolt fv tablazatok, vertex shader helyett cpu (…) mindez a kompatibilitas miatt

                      -En sem nagyon hiszem, hogy kompatibilitas miatt inkabb a cpu-t terhelik… Nagyon sok olyan kiterjesztes(OGL Extension) van amivel lehet hardveresen gyorsitani olyan dolgokat amiket egybkent p/v shaderekkel oldottak volna meg. Egy gef 2-esen is lehet stenciles arnyekokat, bump mappingot csinalni(persze lassabban). Kicsit rusnyan nez ki es tobb gond van vele de a lenyeg, hogy van. Minden vidkartya gyartonak megvannak a sajat kiterjeszteseik, nem nehez olyan egyseges rendszert felepiteni egy effektre, ami azt hasznalja ami van, es legvegsobb esetben jon a cpu(pl. pixel helyett vertex lighing).
                      -A plusz texturakvan kodolt fv tablazatok alatt nemtudom, hogy pontosan mire gondolnak. Lehet akar a bumpmappinghoz hasznalt normalmap.
                      -Vetrex shader helyett cpu – ez valoszinuleg az, hogy egy csucspont szinet nem a hardver fogja kiszamolni, hanem ugyanazt a szamolast elvegezve a cpu. Tehat a vegeredmeny ugyanaz, csak a cpu fog tole megizzadni.

                      Udv.: Ben

                      #1973955
                      admin
                      Adminisztrátor

                        kovi + Ben:
                        thx, en is igy gondoltam;
                        kijott tegnap a demo, majd ma elmelyedek benne;

                      10 bejegyzés megtekintése - 11-20 / 22
                      • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.