- This topic has 21 hozzászólás, 5 résztvevő, and was last updated 20 years, 9 months telt el by
Ben.
-
SzerzőBejegyzés
-
2004-09-20-09:09 #1973946
Hi.
„szó nincs róla”
-Ok.„egyébként akkor most ogl 12 vagy 14?”
– Az uj extension-ok amiket bevezettek:
• OpenGL 1.2:
• 3D textures
• BGRA
• Packed Pixel Formats
• Normal Rescaling
• Separate Specular Color
• Texture Coordinate Edge Clamping
• Texture Level Of Detail Control
• Vertex Array Draw Element Range
• Imaging Subset (Color Tables, Convolution, Color Matrix, etc…)• OpenGL 1.2.1:
• ARB extensions – GL_ARB_multitexture• OpenGL 1.3:
• Compressed Textures
• Cube Map Textures
• Multisample
• Multitexture
• Texture Add Environment Mode
• Texture Combine Environment Mode
• Texture Dot3 Environment Mode
• Texture Border Clamp
• Transpose Matrix• OpenGL 1.4:
• Automatic Mipmap Generation
• Blend Squaring
• Changes to the Imaging Subset
• Depth textures and shadows
• Fog coordinate
• Multiple draw arrays
• Point parameters
• Secondary Color
• Separate Blend Functions
• Stencil Wrap
• Texture Crossbar Environment Mode
• Texture LOD Bias
• Texture Mirrored Repeat
• Window Raster PositionEzek csak azok amiket az ARB bizottsag elfogadott(tavalyig a MS is tagja volt) es az opengl szerves(core) resze lett, az adott verzioszamu opengl-nek ezeket mindenkeppen tudnia kell. Ettol persze a gyartok elterhettek(es el is tertek) pozitiv iranyba, tehat a kartyak tobb mindent tudtak. Szerintem igy volt ez a programozhato vertex/pixel programokkal is. Gef3-asnal szerintem egy jo driverrel(lehet akar regebbi) szerintem lehet megy a vertex/pixel programming, igy a doom3 is. Jah a kerdeshez visszaterve(1.2 vagy 1.4): inkabb 1.4. Az 1.2 tul regen volt ahhoz.
Udv.: Ben
2004-09-20-09:24 #1973947igen, ezen én is meglepõdtem… amikor a nyilvános tesztekben a gf2 -> gf4mx440 (gyakorlatilag ua) vitték a programot az mellbe vágott, na persze az árnyaló egység híján nagy valószínûséggel ez a feladat a cpu-ra hárult, úgyhogy ha be is indult gyenge videokártyával, akkor még jobban terhelte a cpu-t (term azonos képrészletességet és felbontást feltételezve).
ergo az én gf2 ti kártyámmal csak akkor menne rendesen ha lenne alatta egy 3g cpu – arra meg most nem telik -, és mivel nem sokkal kerül többe használtan egy gf3ti200 mint egy gf2 vagy gf4mx, ezért ha vki használtan keres olcsó minimál kardot, akkor gf3ti200 legyen a minimum.
üdv2004-09-20-14:48 #1973948Hi.
Beregeltem, igy legalabb nem olyan szemelytelen a dolog(A regisztracioval kapcsolatban: a regisztracios dolgok elfogadasanal a szoveget nem lehetne magyarul kiirni? Nem jelent gondot az angol szoveg, de azert erosen meglepett…).
amikor a nyilvános tesztekben a gf2 -> gf4mx440 (gyakorlatilag ua) vitték a programot
-Doom3-at gf2-on mutattak be? Mikor, hol volt ez?
ergo az én gf2 ti kártyámmal csak akkor menne rendesen ha lenne alatta egy 3g cpu – arra meg most nem telik -, és mivel nem sokkal kerül többe használtan egy gf3ti200 mint egy gf2 vagy gf4mx, ezért ha vki használtan keres olcsó minimál kardot, akkor gf3ti200 legyen a minimum.
-En inkabb egy gef 4 ti4200 -at ajanlok, szobatarsamnak eleg turhetoen ment vele a Doom3, a HL2 -nek meg elmeletileg meg kevesebb lesz az igenye(nem bizok benne, a doom3-at is lelehet ugy butitani. De akkor pont a kepi elvezet vesz el.). Es tovabb birja majd a jatekokat, mint egy gf3-as.
Udv.: Ben
2004-09-20-14:59 #1973949Mindenesetre aki teheti szvsz valtson gef3-ra, ha tobbet nem tud/akar kolteni. Mindenkeppen megeri.
Udv.: Ben
2004-09-20-15:00 #1973950keresd a hupon a doom3 elõzetes híreket a múlt havi hírek közt. ott van benne egy-két link, és bizony volt a tesztgépek/kártyák közt mx440… amegugye’ gf2ti+accuview…
2004-09-20-15:11 #1973951Ben:
visszaterve a doom3hoz:
olvasgatom azert a cikket es arrol irnak, hogy „a lassusag egyik oka (…) pixel shader helyett plusz texturakba kodolt fv tablazatok, vertex shader helyett cpu (…) mindez a kompatibilitas miatt”;
ennek utana tudnal nezni? mert kicsit meglepett;
a kompatibilitas kicsit suketelesnek tunik, nem egy „regi” jatekban volt szoftveres shader emulalagatas + opcionalis hardware shader (asszem maxpayne2nel soft/1.1/2.0 volt tamogatva);2004-09-20-15:19 #1973952huhh nem ígérem hogy utána tudok nézni, de a kérdés valójában az, hogy a doom motorja melyik opengl featuráit tudja teljesen kiaknázni, és mi az amit minimálisan, kötelezõen be kell tartania a hw támogatásával.
sztem is kamunak tûnik a kompat rizsa – személy szerint nem igazán látom értelmét tisztán kompat okokra hivatkozva sw shadert használni, mert egyszerûen megeszi a cpu idejét….
2004-09-20-15:30 #1973953Hi.
délután játszottunk a DOOM 3-mal egy 1.5 GHz-es Pentium 4 gépen GeForce 4 MX440 video kártyával, és meglepõen jó játékélményt kaptunk. Szintén hasonló tapasztalatokat szereztünk, amikor egy AMD 2500+ processzoros gépen GeForce 3 video kártyával próbáltuk
-Hat. Nemsemmi. Minden elismeresem az ovek. Vagy a Doom3-at irtak meg jol, vagy gef2 jobb mint gondoltam(vagy esetleg a gef3 rosszabb). :blink:
Udv.: Ben
2004-09-20-15:52 #1973954Hi.
a lassusag egyik oka (…) pixel shader helyett plusz texturakba kodolt fv tablazatok, vertex shader helyett cpu (…) mindez a kompatibilitas miatt
-En sem nagyon hiszem, hogy kompatibilitas miatt inkabb a cpu-t terhelik… Nagyon sok olyan kiterjesztes(OGL Extension) van amivel lehet hardveresen gyorsitani olyan dolgokat amiket egybkent p/v shaderekkel oldottak volna meg. Egy gef 2-esen is lehet stenciles arnyekokat, bump mappingot csinalni(persze lassabban). Kicsit rusnyan nez ki es tobb gond van vele de a lenyeg, hogy van. Minden vidkartya gyartonak megvannak a sajat kiterjeszteseik, nem nehez olyan egyseges rendszert felepiteni egy effektre, ami azt hasznalja ami van, es legvegsobb esetben jon a cpu(pl. pixel helyett vertex lighing).
-A plusz texturakvan kodolt fv tablazatok alatt nemtudom, hogy pontosan mire gondolnak. Lehet akar a bumpmappinghoz hasznalt normalmap.
-Vetrex shader helyett cpu – ez valoszinuleg az, hogy egy csucspont szinet nem a hardver fogja kiszamolni, hanem ugyanazt a szamolast elvegezve a cpu. Tehat a vegeredmeny ugyanaz, csak a cpu fog tole megizzadni.Udv.: Ben
2004-09-20-16:55 #1973955kovi + Ben:
thx, en is igy gondoltam;
kijott tegnap a demo, majd ma elmelyedek benne; -
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.
legutóbbi hsz