Kezdőlap › Fórumok › blackPanther OS › blackPanther vegyesen › Egy zavarba ejtő óra története…
- This topic has 72 hozzászólás, 12 résztvevő, and was last updated 15 years, 11 months telt el by
gabi.
-
SzerzőBejegyzés
-
2009-06-11-18:17 #2188949
Bocsi, az én hibám…
2009-06-11-18:17 #2188950Bocsi, az én hibám…
2009-12-04-20:03 #1889068Történt, hogy meghívtak, tartsak meg egy, azaz két előadást. Az első csapat 10-11 éves gyerekek a második
végzős érettségizettek. Egyeztettünk és a 8.-án 10:30-ra esett a választás.
Mivel volt rá bőven időm szokás szerint tologattam, hogy készüljek rá. Ahogy meg van írva, el is jött az utolsó hét és
elkezdtem „pánikolni” mivel a blackPanther OS rc változata is elegendő feladatot adott. Gondoltam megkérdezek
pár embert, akik ilyennel foglalkoznak, foglalkoztak már. Első körben covek-et kértem meg, ha már úgy is tartanak
Linuxos előadásokat biztos van idevágó anyaguk és tud valami útmutatást adni. Küldött is hamar két pdf-et is
A „Linux alapok” anyagot, ami az ő előadását is színesíti és a „Parancssor amit ad nekünk” dokumentációt. Hát gondoltam
hogy ez még az én gyerekeimnek is erős lenne, Babo-hoz fordultam. Bár nem talált megfelelő doksit, nagyon rendes
volt, mert összedobott egy tematika félét, hogy szerinte miről is beszéljek nekik. Ez az anyag már szimpatikus volt, ilyenek
voltak benne, hogy: Mi a hardver meg a szoftver, mi az a szerzői jog és mi köze a szoftverekhez, mi a licenc, mi az a
szabad szoftver, stb…. Valami hasonlóra gondoltam én is, de nem maradt időm, hogy összeállítsak erre egy anyagot.
De nem estem kétségbe, mert beszélni órákat tudok, főleg ha a blackPanther-ről is szó van, gondoltam majd szépen
az elején kezdem és a végén már úgy is kíváncsiak lesznek majd mindenre ami egy blackPanther-ben megtalálható.
Szóval eljött a nap, pontos is voltam, ami ritkaságnak számít amióta az IT-ben vagyok Előkerült némi kivetítő
meg 220V-os elosztó és már a „falon is volt” a blackPanther OS desktopja. Jöttek is a gyerekek, néztek árgus szemekkel,
hogy mi az amit most vetíteni fognak nekik. Halk morajból kiszűrődő hangokból ki lehetett venni, hogy nem sokáig
mozgatta meg a fantáziájukat a dolog, mert már teljesen másról volt szó. Elkezdődött az óra, a tanárnéni bemutatott
az osztálynak én pedig belekezdtem az „on fly” előadásnak a fejben felállított tematika alapján. Gondoltam szépen
folyamatosan belevonom majd a gyerekeket. Jött is az első kérdésem , ki tudja mi az a szoftver? Meglepetésemre
senki nem jelentkezett. Gondoltam, hogy lámpalázasak, majd bemelegszünk és jobban fog menni így gyorsan át is
ugrottam a kérdést és válaszoltam nekik. Majd intéztem feléjük a következőt, hogy tudják-e mi az az operációs rendszer?
Ha már megmondtam mi az a szoftver csak kapcsolnak és majd mondanak valamit, mint pl, hogy az a Windows.
Nem így lett, már kényelmetlen lett a néma csend ezért el próbáltam magyarázni, hogy mi is az. És mikor a
magyarázatom közben odaértem, hogy megértsék persze leegyszerűsítettem, ilyen szoftver a Windows is.
Na ekkor láttam az első fényt az unalomtól beszűkülő szemekben. (Szar ügy, de erre kicsit felébredtek) Na gondoltam
máshonnan közelítem meg a témát ha már végre figyelnek. Kinek van Windows a gépén? Mindenki buzgón
jelentkezett…. Na mondom végre lesz valami, de aztán a következő kérdéssel elszúrtam.
Ki tudja, hogy ezeket a programokat licencek védik? A kis szikra, tudod amit említettem az előbb…
Na az most eltűnt teljesen… Gyors kérdés, ki tudja mi az a licenc? Húú, ezt elrontottam mert a szikra helyén most sötét űr jelent meg.
Na ebből hogy fogok kimászni?! Mentő kérdés gyorsan, gyorsan… Ki tudja, hogy a Windows és több program mint az office meg a
totalcommander pénzbe kerül? Sirí csend, mindenki értetlenül néz rám… Már tényleg zavarba kezdek jönni. Elmagyarázom, hogy
igen ezek pénzbe kerülnek és sok ember dolgozik rajt, akik ebből élnek. Persze ez már senkit nem érdekel. Intézem a
kérdést feléjük, honnan vannak a programok amit a gépen használnak? A válaszok egybehangzóak, de legalább vannak: Az internetről
töltöttük le! (Na most ezzel mit kezdjek? ) Na és mit csináltok a gépen, mire használjátok?! Özönlenek a válaszok, talán megtaláljuk a közös hangot?!:
IWIW-re meg játékra használjuk… Ekkor már a fejemet fogom, most ezzel mit kezdjek? Hogy fogom elmagyarázni nekik a Linux történetét?
Hogy fogom megértetni velük, hogy az internetről leszedett Windows alkalmazások használata illegális, mikor alapvetően fogalmuk sincs
arról amiről beszélek? Hogy fogom elmagyarázni, hogy ezen a sok dolgon kívül még végül, de nem utolsó sorban, ott van a blackPanther OS, mint magyar disztribúció? Hogy fogom megmagyarázni mi az disztribúció?: ) Sehogy. Míg ezen gondolkodtam a kezem a touchpadon járt és ösztönösen a játékok menüpont felé barangolt, bekapcsoltam az Xmoto-t, mert pár demozható játék szerencsére fenn van a gépen. Végre egy olyan kérdés érkezett mint
amilyeneket szerettem volna az elején is hallani a rendszerrel kapcsolatban: kipróbálhatom?! az igen egy végzetes válasz volt az előadás
kimenetére tekintettel mert nem telt el 3mp és az összes gyerek sorba állt egy próbajátékra. Aztán az Xmoto-t követte a glaxium majd a WoP azután
az Openarena és az előadás vége el is érkezett. A gyerekek úgy tűntek el a teremből ahogy kimondtam, hogy a játékot most befejezzük, mintha be
sem jöttek volna.Kiábrándító volt, hogy a gyerekek 4. éve hetente legalább egy óraszámmal informatika címszó alatt eljárnak Windows-cyborg képzésre és
a 4. év után a tudásuk kiterjed az iwiw és a windows fogalmáig. Ez elfogadhatatlan szerintem és ezt a tanár is érezte, mert megdöbbenve jött oda
hozzám, hogy ő mennyire meglepődött a gyerekek passzívitásán és a tájékozatlanságukon. Hát még én!Szerencsére a második előadás feledtette a negatív élményeket és ettől függetlenül némi tapasztalattal a hátam mögött újra elmennék és
tartanék nekik előadást, bár most az alapokkal kezdeném és úgy a 10. órán kezdenék a szabad szoftverekről beszélni. -
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.
legutóbbi hsz