Fénykard készítõ program

Kezdőlap Fórumok Programozás Fénykard készítõ program

10 bejegyzés megtekintése - 11-20 / 24
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #2019767
    Leslieman
    Felhasználó

      Csinálj a seprû csuklórészére (a kéz fölé közvetlenül) és a végére két lámpát, valami környezettõl jól elütõ színnel (mondjuk hupilila  :poketoungeb:).
      Ezt egy programmal könnyû megkeresni, és a két megtalált pont közé fénykardot rajzolni. Aztán, hogy ez minden képkockán végigszaladjon… na azt már ne én oldjam meg!  😀

      #2019768
      jzombi
      Felhasználó

        Jó-jó, de ezt õ is csak addig gondolja komolyan, ameddig el nem érkezik a 80. kockáig

        Nem egyértelmûen fel kellene ismertetni a „seprûnyelet”… az a legjobb megoldás.

        #2019769
        GegSite
        Felhasználó

          Vizsla: szeretnélek elszomorítani, de az elsõ postomban lévõ project pont így mûködik (azaz képrõl képre).
          Amúgy két „elütõ” színû dolog nem is olyan rossz ötlet !
          Annyi lenne az egész, hogy megadnád az útvonalat amit az a pont megtesz (keyframe-ek kell) közötte meg interpoláció (linear, beizer stb).
          Mint pl blenderben amikor mozgást csinálsz.
          moves.png

          #2019770
          Leslieman
          Felhasználó

            Minek ide interpoláció meg bezier meg ilyenek?
            A két fénypontot könnyû megtalálni, és közéjük kell a vonal, minden képkockán. Ennyi. Mi ebben a nehéz?  🙂

            Az eredeti filmben színes botokkal játszottak. Azt könnyû kimaszkolni tényleg, de nem is fontos.
            Egy progi minden kockán végigszalad a bal felsõ saroktól jobb alsóig. Ahol a megadott színt (vagy színeket) találja, oda rajzol egy pici, elmosott szélû, fénykardszínû golyót. Ahogy megy lejjebb vagy mittudomén, megint megtalálja a színes keresett pontot (pálca darabkája) és az elõzõ „gömb” mellé berajzol mégegyet.
            Az elmosódott szél csak ott fog megmaradni, ahol kell, vagyis a széleknél („éleknél”).

            #2019771
            pointux
            Felhasználó

              „Amúgy természetesen ez lenne a legjobb megoldás, csak baromi nehéz, mint ahogy kifejtetted. Meg a seprût is ki kéne jelölni képkockánként”
              Na ez még értelmetlenebb… ha már képkockaként csinálod, akkor ezt fölösleges, hiszen te felismered, hogy, hol van és húzol egy vonalat a-b-ig. (Errõl beszéltem ez a csuklógyakorlat. Fénykardod tudunk rajzolni, képet meg tudunk nyitni. Vonalat tudunk húzni. Ebben a user húzásán kívül nincs fantázia.)

              „(vagy ha nem, akkor még annál is nehezebb, rá kell jönnie, hogy a seprû elmozgott és hova). Másrészt, ha gyorsan mozgatják a seprût, elmosódik… na ezt ismerje fel a progi…”

              #2019772
              jzombi
              Felhasználó

                Akkó már studió és olyan 3D-s capture is mehet : )
                Amúgy GegSite olyat szeretne, ha jól látom, hogy olyan egyszerû módon lehessen fénykardot berakni, mint az eredeti progival, és gondolom free cuccot.
                „Ettõl jóval komolyabb dolgok is vannak… jóval komolyabb pénzekért.” Azér azt nehezen tudom elképzelni hogy egy progi felismerjen egy seprûnyelet, és végig megtalálja a képeken, ha elmosódott akkor is, amikor a háttérben van, és néha egy pixelnyi 2 pixelnyi látszik belõle, akkor is.
                „(Errõl beszéltem ez a csuklógyakorlat. Fénykardod tudunk rajzolni, képet meg tudunk nyitni. Vonalat tudunk húzni. Ebben a user húzásán kívül nincs fantázia.)”
                Egy bármilyen eszköz-program megvalósításában van fantázia? Pl. van abban fantázia, hogy írjak egy posix kompatibilis „cat” programot? Vagy akár egy szövegszerkesztõt? Vagy az mplayer fejlesztésében van/volt fantázia?
                Szerintem van benne fantázia, bár a legnehezebb rész így az mplayer tanulmányozása lenne, hogy hogyan lehet kinyerni egy képet aviból, és ez tényleg azt bizonyítja, hogy maga a program része nem egy nagy dobás.

                Persze meg lehetne úgy is csinálni, csak ahhoz kéne pár milka anyagi befektetés, mondjuk 10 legalább 5 év tapasztalattal rendelkezõ grafikai programozó, és akkor el lehetne adni studióknak vagy mittoménkiknek.

                „De minek olyan, ami má’ van. (

                #2019773
                Leslieman
                Felhasználó

                  Akik képesek egy iylen dologgal foglalkozni hajnali fél egykor, azok õrültek  :D!
                  Amúgy ha valaki megcsinálja nekem az AVI-ból a képkockák kinyerését a memóriába (akár valami free lib-el), akkor a „seprûnyélfelismerõ-fénykardgenerátor” részt megírom hozzá, azzal a módszerrel, amirõl valahol feljebb dumáltam. Nyitunk egy projektetet a SourceForge-on.  🙂
                  C/C++/Java/Pascal/Basic/Assembly/PHP jöhet  :wink1:

                  #2019774
                  jzombi
                  Felhasználó

                    Nem csak ezzel foglalkoztam. Akkor már csak félõrült vagyok, ugye? 🙂
                    Az avi-ból kinyerésre az mplayert kéne megnézni, akkor már mindenféle formátum támogatott lenne…
                    A te módszereddel nekem csak az kétségem, hogy ha a lámpa a seprû végérõl takarásba kerül, akkor már megint a kijelölgetés marad, bár az igaz, hogy azért a nagyrészét meggyorsítja a dolognak.
                    Ha most nem lennék nyakig elmerülve szívesen csatlakoznék, sajnos azonban már van 1 futó projektem, és azzal sincs idõm foglalkozni :buck2: :buck2:

                    #2019775
                    Leslieman
                    Felhasználó

                      Nem a lámpás megoldásra gondoltam már, hanem amikor mondjuk az egész seprût lefújjuk UVsárga színûre. Aztán az ilyen színû pontokat kell átalakítani az egész képen. Ez még egyszerûbb is.
                      Unalmas perceimben el is megyek, veszek egy festéket, meg egy csokit és virágot az asszonynak, a tönkretett seprûnyél miatt  :poketoungeb: :poketoungeb:.

                      #2019776
                      Bunya
                      Felhasználó

                        Hali!

                      10 bejegyzés megtekintése - 11-20 / 24
                      • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.