Kezdőlap › Fórumok › UHU Linux › Általános UHU problémák, javaslatok › Hogyan „térítsem” meg az embereket – Linux elõnyei
- This topic has 194 hozzászólás, 40 résztvevő, and was last updated 20 years, 8 months telt el by
killall.
-
SzerzőBejegyzés
-
2004-08-01-17:17 #1960103
Nyilván nem ingyen kapod a hardvert és a softvert sem, ezek árát beépítik a szolgáltatások árába.
A Microsoft-ot azért büntették, mert beépítette a Media Playert a rendszerbe ( a Windows megvásárlásával meg kell vásárolnod a Media Playert is),szvsz ez hasonlít a fenti esethez, de az nagyságrendekkel súlyosabb ennel.1. A Microsoft esetében egy monopol helyzetben lévõ termékrõl van szó. _Ezért_ nem tehet meg bármit, amit akar, beleértve olyan komponensek integrálását, amelyek beépítésével gyakorlatilag kihúzza néhány kereskedelmi cég lába alól a talajt (RealMedia, Netcape, stb.). Egyértelmû, hogy azért integrálta az Internet Explorert és a MediaPlayert, hogy a web/multimédia területén piacot nyerjen. Szépen látszik is, hogy ezeken a területeken (konkrétan az IE-t lehet megmondani) piacvezetõ ill. monopol helyzetû.
2. Nyilván a Sun esetében használhatod a GPL-es Solaris-t akkor is, ha esetleg nem veszel hozzá hardvert ill. valószínûleg lehet majd Sparc gépeket vásárolni azonnali fizetéssel is (ez is csak jó a cégnek), tehát _a választás joga nálad marad_.2004-08-01-17:25 #1960104„
2004-08-01-17:53 #1960105„
2004-08-01-19:21 #1960106„Ez is csak „szem elõl eltevés”, pl. az egész HTML motor attól még fentmarad, mert több rendszerkomponensbe is bele van drótozva (súgó, intézõ, stb.).”
A kérdést Te magad megválaszoltad, pont ezért nem lehet eltávolitani ( persze értelmetlen is lenne). Részemrõl nagyságrendekkel jobb megoldásnak tartom a Help and Support Center-t, mint a man-t.
Kounqueror (Galeon-Gnome) nélkül használtál már KDE-t?„A probléma lényegét jól tükrözi, hogy pl. a Windows Server 2003-ban benne van a MediaPlayer. Ez azt jelzi, hogy ezek a részek túlságosan is mélyen vannak a rendszerbe építve, ahhoz, hogy egy szerver változathoz kivegyék õket.”
Szerinted a Microsoft-nak a forrás birtokában mennyi ideig tartana ezeket kiszedni?
Win2k (Media Player ebben is van) -tõl képes hálozatos internetes és hang szolgáltatásokat nyujtani, gondolom ezért rakták bele a front-end-et.2004-08-01-19:26 #1960107Hmm, nemtom. Nekem elég jól sikerült ezzel kiszedni dolgokat winbõl. Fizikailag is törölte dolgokat, mert több hely lett (persze nem olyan sokkal meg nem is az a lényeg). Mondjuk win update firefox-al nem megy, de sebaj, lényeges javítások fenn vannak.
2004-08-01-19:43 #1960108Udv!
addig jo, amig a linux nemfog elkurvulni annyira, hogy barki is hasznalhassa. bar nehany disztro mar elert arra a szintre. a linux mindigis a hozzaertok rendszere lesz, a lamak meg hasznaljanak ringyozt. ennyi.
Ez a leggagyibb erv, amit hallottam eddig…
Az biztosan nagyon rossz dolog, ha egy stabil oprendszer konnyen hasznalhato…:(Toma_
felreertetted, de mind1, en nemfogok magyarazkodni.
2004-08-01-20:25 #1960109A kérdést Te magad megválaszoltad, pont ezért nem lehet eltávolitani ( persze értelmetlen is lenne). Részemrõl nagyságrendekkel jobb megoldásnak tartom a Help and Support Center-t, mint a man-t.Kounqueror (Galeon-Gnome) nélkül használtál már KDE-t?
A man oldalak is megfelelnek „help and support center”-nek, csak szöveges módban. Gondolom, ui, hogy te a man oldalakban azok puritánságát kifogásolod.
Ne felejtsd el, hogy a linux egyik alaptulajdonsága, hogy a szöveges felület élesen elhatárolódik a grafikustól.
Ha nem lenne man oldal, és vki pl. tûzfal-szervert konfigurálna (ahol ugye nincs graf-felület), lényegében szinte segítség nélkül maradna, hiszen a te megoldásod a csilli-villi felület miatt nem indulna el…Van is „help desk”. Legalábbis pl. az uhunak van.
2004-08-01-21:16 #1960110Ott a Kde help center UNIX manual pages szekciója. Ha valaki esetleg annyira a grafikus felületen tálalt leírásokra lenne rákattanva.
2004-08-01-21:43 #1960111A kérdést Te magad megválaszoltad, pont ezért nem lehet eltávolitani ( persze értelmetlen is lenne). Részemrõl nagyságrendekkel jobb megoldásnak tartom a Help and Support Center-t, mint a man-t.Kounqueror (Galeon-Gnome) nélkül használtál már KDE-t?
A man oldalak is megfelelnek „help and support center”-nek, csak szöveges módban. Gondolom, ui, hogy te a man oldalakban azok puritánságát kifogásolod.
Ne felejtsd el, hogy a linux egyik alaptulajdonsága, hogy a szöveges felület élesen elhatárolódik a grafikustól.A linux grafikus felület nélkül is teljes értékû op rendszer, ezt a winrõl nem lehet elmondani pl: „csökkentett mód”-ban!
Hogy az mire jó?!:roll:
Itt nincs „csökkentett mód”(Sokan helytelenül, azt hiszik hogy a linux parancssoros mód ezt jelenti), karakteres felületen is minden használható, próbáljon meg valaki „win csökkentett” módban a cd meghajtót használni, vagy hogy fokozzuk, cd-t írni!:lol:Ha nem lenne man oldal, és vki pl. tûzfal-szervert konfigurálna (ahol ugye nincs graf-felület), lényegében szinte segítség nélkül maradna, hiszen a te megoldásod a csilli-villi felület miatt nem indulna el…
Van is „help desk”. Legalábbis pl. az uhunak van.
2004-08-01-22:23 #1960112„Ez is csak „szem elõl eltevés”, pl. az egész HTML motor attól még fentmarad, mert több rendszerkomponensbe is bele van drótozva (súgó, intézõ, stb.).”
A kérdést Te magad megválaszoltad, pont ezért nem lehet eltávolitani ( persze értelmetlen is lenne).
-
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.
legutóbbi hsz