Kezdőlap › Fórumok › Vegyes felvágott › Hol használnak Linuxot?
- This topic has 62 hozzászólás, 11 résztvevő, and was last updated 18 years telt el by
Windows NT.
-
SzerzőBejegyzés
-
2007-06-13-01:09 #2116905
>>de a képek a lényeg http://1047-013.uw.hu és a „Fényképgyüjtemény” <<
Rápillantottam a lapodra és valamit rögtön észrevettem. Kapsz még a jövőben elég letolást, de én most bíztatlak.
Te tudsz fényképezni!
Egyébként pedig érdekes volt az is, amit írtál. 🙂
ui.: Figyelj egy kicsit jobban oda, nem kell annyira sietni. 🙂2007-06-13-01:09 #2116906>>de a képek a lényeg http://1047-013.uw.hu és a „Fényképgyüjtemény” <<
Rápillantottam a lapodra és valamit rögtön észrevettem. Kapsz még a jövőben elég letolást, de én most bíztatlak.
Te tudsz fényképezni!
Egyébként pedig érdekes volt az is, amit írtál. 🙂
ui.: Figyelj egy kicsit jobban oda, nem kell annyira sietni. 🙂2007-06-13-01:42 #2116907„elvégre vannak repülők is melyek üzemeltetése olcsóbb, biztonságosabb, egyszerűbb és gyorsabb”
Ebben nagyon tévedsz a mágnesvasút sokkal olcsóbb és gazdaságosabb, biztonságosabb mint a repülő.2007-06-13-01:42 #2116908„elvégre vannak repülők is melyek üzemeltetése olcsóbb, biztonságosabb, egyszerűbb és gyorsabb”
Ebben nagyon tévedsz a mágnesvasút sokkal olcsóbb és gazdaságosabb, biztonságosabb mint a repülő.2007-06-13-06:07 #2116909majorlacko wrote:>>de a képek a lényeg http://1047-013.uw.hu és a „Fényképgyüjtemény” <<
Rápillantottam a lapodra és valamit rögtön észrevettem. Kapsz még a jövőben elég letolást, de én most bíztatlak.
Te tudsz fényképezni!
Egyébként pedig érdekes volt az is, amit írtál. 🙂
ui.: Figyelj egy kicsit jobban oda, nem kell annyira sietni. 🙂Igen tudok fényképezni, de mivel sőtétben készültek a képek annak idején még egy Nikon Coolpix 2100-assal, nehéz volt kompromisszumot találni, hogy ne legyen a vakunak ártó hatása és látni is lehessen a képből valamit, ráadásul este volt.
Igaz most már Finepix S5500-as van ennek jóval nagyobb az optikája és a vakuja is jobb, de akkor még az volt.
Üdv
2007-06-13-06:07 #2116910majorlacko wrote:>>de a képek a lényeg http://1047-013.uw.hu és a „Fényképgyüjtemény” <<
Rápillantottam a lapodra és valamit rögtön észrevettem. Kapsz még a jövőben elég letolást, de én most bíztatlak.
Te tudsz fényképezni!
Egyébként pedig érdekes volt az is, amit írtál. 🙂
ui.: Figyelj egy kicsit jobban oda, nem kell annyira sietni. 🙂Igen tudok fényképezni, de mivel sőtétben készültek a képek annak idején még egy Nikon Coolpix 2100-assal, nehéz volt kompromisszumot találni, hogy ne legyen a vakunak ártó hatása és látni is lehessen a képből valamit, ráadásul este volt.
Igaz most már Finepix S5500-as van ennek jóval nagyobb az optikája és a vakuja is jobb, de akkor még az volt.
Üdv
2007-06-13-06:53 #2116911Pingus wrote:Windows NT wrote:Ezt a topikot én és lacyc3 Ubuntu fórumos társammal keltettük életre, vagyis én adtam az ötletet, de Ő valósította meg mert én nem voltam itt még regisztrálva.
… mozdonyt
Egyébként a ma a mozdonyoknál is a 32 bites rendszert használják, a Siemens-nél pl:OFFTOPIC:
Ha már „vaskerekű buszokról” van szó, épp ma este vagy tegnap
( nem tudom mert már 30 órája gép előtt ülök ) hallottam a híradóban egy hírt a
TGV-ről, mely szerint megint új világrekordot állított fel 580 km/h sebességgel.
Állítólag „Nagyfaluba”(Bp.) is bevezetik majd egyszer… szerintem soha.Windows NT wrote:A helyesírási hibákról, sajnos nem túl jó a szemem ezért vann benne sok hiba annak ellenére, hogy átolvastam, de mint írtad megértetedd és utólag is elnézést kérek értük.Így már érthetőbb, nagyon durva volt, illetve most is. ( pl : „ megértetedd”)
Javaslom, hogy oo-val ellenőrizd le amit írsz.
A weblapod ( ha jól sejtem a Tied ) amit írásodban említettél ” kóros ”( nem szó szerint az ) mozdony- rajongásról és súlyos
m$(vindózzz)-rajongásról
szól, amely utóbbi dolog egy alattomos kór és kifejezetten veszélyes.
Windows NT wrote:Szóval hol melyik gyárban, közlekedésben stb. hol milyen OS-t használnak.ONTOPIC:
Hol használnak Linux-ot ? Minden „fontos” helyen, főleg kritikus, nagy rendelkezésre állást igénylő területeken.
Pl nálam itthon, hogy fórumozzak.Pár érdekesség, ha ennyire a felhasználási cél érdekel:
http://www.lipsz.hu/ címen böngéssz, ez a Linux Ipari Szövetség(LIPSZ) site-ja.
vagy
http://www.silicon.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=137
site-on is látsz ezt-azt.Miért ilyen fontos ez, hogy hol van Linux ipari céllal ?
A google és a polymeta.hu (ez utóbbi egy „értelmezős” metakereső nagyon okos)
biztosan ad olvasni valót.
A lipsz.hu címen a konferencia linken olvashatsz pl az egészségügyben alkalmazható
beágyazott Linux-rendszerekről pár sort.OFF:
Kérdés : a mozdony-mániád egy hobbi, vagy vasúti mérnök, netán
jármű- és/vagy gépészmérnök lennél ?Mellesleg : a „vindóz-enté” nick-name használata „szentségtelen ármánykodás”,
főleg egy Linux-site-on. Nem gondolod?Megjegyzés :
Amúgy nekem a kisvasutak tetszenek, és persze értékelem a TGV-t is mint
drága és gazdaságtalan haszontalan közlekedési eszközt
( elvégre vannak repülők is melyek üzemeltetése olcsóbb, biztonságosabb, egyszerűbb és gyorsabb )
de én „autó-párti” vagyok. Valahogy a vaskerekű nem arra megy amerre akarom,
pl nem bírja a nehéz terepet.Na ez hosszú lesz.
Előszőr is a nickem azért ez mert igaz szeretem a wint, de nagyon megkedveltem a linuxot (és, ha nem veszitek el a kedvem akkor a linuxot is szeretni fogom) is és most már én is Ubuntut/Debiant használok (inkább ubit) a nyilvánvaló előnyei miatt, és szeretek minden os-t kipróbálni ez legyen win vagy akár linux.
Akkor még nem igazán foglalkoztam a linuxal és azt akartam, hogy minden fórumon ahol regisztrálva vagyok egy felhasználónév és egy jelszó azaz ugyanaz legyen mindenütt mert különben belehülyülnék a sok jelszó és usernév megjegyzésében vagy nem megjegyzésében, tehát ennek ez az egyszerű kézenfekvő oka.
Az hogy egy vasúti járműbe milyen oprendszert raknak az tökmindegy számomra itt nem az a lényeges, hogy winfos vagy linux, hanem az hogy milyen os van rajta, szóval értsd hol használnak milyen célra os-t és nem az, hogy milyet.
Azért mert azon a román csodán win ’98 van abban épp az a érdekes és megnevettető, hogy ők még ott tartanak szóval épp ez a szórakoztató benne, (a vezér szerint sokszor is restartol) de most a képek kedvéért én kértem az újaindítást.Az, hogy te az autókat szereted, nekem is van kocsim 55 pacis skoda felícia én is szeretem az autókat és még amikor ősszel az Andrássy úton van a BKV rendezvénye én is ott áltam sorba, hogy pár méter vezethessem a buszt.
Tehát nem vagyok mérnök csak vasútbarát, de minden közlekedési eszköz és ipari gép, berendezés érdekel. Az hogy jobban értek egy kicsit hozzá mint az autókhoz az már más dolog és egy ilyen nagy jármű érdekesseb is mint egy kicsi, de tény én is szeretek vezetni. (itt elárulom van mozdonyvezetőhaver)
Na szóval látom kedveled a kisvasutakat akkor gyere kemencére.
A TGV bejön e vagy sem én már több mint tíz éve arról hallok, hogy a német ICE is bejár a keletibe, végülis jöhetne most is, ha már bécsig jön, a pálya bírja na nem a tempóját, de azzal is lehet 160 alatt menni.
Sajnos a légiközlekedés miatt szenvedsz te is és én is annak zaj- és légszenyezésétől.
Akko itt az OFF gondolj bele, hogy az autód állóhelyzetből milyen nehezen indul el és ahozz mekkora nyomaték/vonóerő teljesítmény és fogyasztással párosul, takarékosan vezetsz akkor, ha nem sietsz a piros lámpához mert megkell állnod, viszont, ha nem gyorsulsz fel mert látod már sárga/piros lesz vagy már az hanem szépen lassan gurulsz akkor lehet, hogy nem kell megállnod és kettesbe jobb esetben hármasba kell visszakapcsolnod ekkor viszont jelentős benzinmennyiséget takarítasz meg mert már lendületben van az a kb. 1 tonna, képzeld el a repülőnek mekkore erőre és kerozinfogyasztásra van szüksége, ahhoz hogy felemelkedjen. Tehát a vasúttal sem környezetvédelmi sem gazdasági szempontból nem veheti fel a versenyt, én személyszerint ezen okok miatt tiltanám is európán belül rövid távon a légiközlekedést pl: Bp.-Bécs vagy Bp. München.
Nem is képzeled, hogy milyen káros épp ott fent az ózonrétegnél a környezetre.Ez nem fontos, nekem csak gondoltam hogy érdekességképpen hol használnak linuxot vagy éppen wint, ezzel arra célzok, hogy aki tud róla az írja ide, hol és milyen körülmények között teszik ezt mert sokan nem is tudják, de érdekességszempontjából gondoltam erre.
Ez a „kóros” ez nagyon tetszik.
Egyenlőre ennyit.
Üdv.
2007-06-13-06:53 #2116912Pingus wrote:Windows NT wrote:Ezt a topikot én és lacyc3 Ubuntu fórumos társammal keltettük életre, vagyis én adtam az ötletet, de Ő valósította meg mert én nem voltam itt még regisztrálva.
… mozdonyt
Egyébként a ma a mozdonyoknál is a 32 bites rendszert használják, a Siemens-nél pl:OFFTOPIC:
Ha már „vaskerekű buszokról” van szó, épp ma este vagy tegnap
( nem tudom mert már 30 órája gép előtt ülök ) hallottam a híradóban egy hírt a
TGV-ről, mely szerint megint új világrekordot állított fel 580 km/h sebességgel.
Állítólag „Nagyfaluba”(Bp.) is bevezetik majd egyszer… szerintem soha.Windows NT wrote:A helyesírási hibákról, sajnos nem túl jó a szemem ezért vann benne sok hiba annak ellenére, hogy átolvastam, de mint írtad megértetedd és utólag is elnézést kérek értük.Így már érthetőbb, nagyon durva volt, illetve most is. ( pl : „ megértetedd”)
Javaslom, hogy oo-val ellenőrizd le amit írsz.
A weblapod ( ha jól sejtem a Tied ) amit írásodban említettél ” kóros ”( nem szó szerint az ) mozdony- rajongásról és súlyos
m$(vindózzz)-rajongásról
szól, amely utóbbi dolog egy alattomos kór és kifejezetten veszélyes.
Windows NT wrote:Szóval hol melyik gyárban, közlekedésben stb. hol milyen OS-t használnak.ONTOPIC:
Hol használnak Linux-ot ? Minden „fontos” helyen, főleg kritikus, nagy rendelkezésre állást igénylő területeken.
Pl nálam itthon, hogy fórumozzak.Pár érdekesség, ha ennyire a felhasználási cél érdekel:
http://www.lipsz.hu/ címen böngéssz, ez a Linux Ipari Szövetség(LIPSZ) site-ja.
vagy
http://www.silicon.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=137
site-on is látsz ezt-azt.Miért ilyen fontos ez, hogy hol van Linux ipari céllal ?
A google és a polymeta.hu (ez utóbbi egy „értelmezős” metakereső nagyon okos)
biztosan ad olvasni valót.
A lipsz.hu címen a konferencia linken olvashatsz pl az egészségügyben alkalmazható
beágyazott Linux-rendszerekről pár sort.OFF:
Kérdés : a mozdony-mániád egy hobbi, vagy vasúti mérnök, netán
jármű- és/vagy gépészmérnök lennél ?Mellesleg : a „vindóz-enté” nick-name használata „szentségtelen ármánykodás”,
főleg egy Linux-site-on. Nem gondolod?Megjegyzés :
Amúgy nekem a kisvasutak tetszenek, és persze értékelem a TGV-t is mint
drága és gazdaságtalan haszontalan közlekedési eszközt
( elvégre vannak repülők is melyek üzemeltetése olcsóbb, biztonságosabb, egyszerűbb és gyorsabb )
de én „autó-párti” vagyok. Valahogy a vaskerekű nem arra megy amerre akarom,
pl nem bírja a nehéz terepet.Na ez hosszú lesz.
Előszőr is a nickem azért ez mert igaz szeretem a wint, de nagyon megkedveltem a linuxot (és, ha nem veszitek el a kedvem akkor a linuxot is szeretni fogom) is és most már én is Ubuntut/Debiant használok (inkább ubit) a nyilvánvaló előnyei miatt, és szeretek minden os-t kipróbálni ez legyen win vagy akár linux.
Akkor még nem igazán foglalkoztam a linuxal és azt akartam, hogy minden fórumon ahol regisztrálva vagyok egy felhasználónév és egy jelszó azaz ugyanaz legyen mindenütt mert különben belehülyülnék a sok jelszó és usernév megjegyzésében vagy nem megjegyzésében, tehát ennek ez az egyszerű kézenfekvő oka.
Az hogy egy vasúti járműbe milyen oprendszert raknak az tökmindegy számomra itt nem az a lényeges, hogy winfos vagy linux, hanem az hogy milyen os van rajta, szóval értsd hol használnak milyen célra os-t és nem az, hogy milyet.
Azért mert azon a román csodán win ’98 van abban épp az a érdekes és megnevettető, hogy ők még ott tartanak szóval épp ez a szórakoztató benne, (a vezér szerint sokszor is restartol) de most a képek kedvéért én kértem az újaindítást.Az, hogy te az autókat szereted, nekem is van kocsim 55 pacis skoda felícia én is szeretem az autókat és még amikor ősszel az Andrássy úton van a BKV rendezvénye én is ott áltam sorba, hogy pár méter vezethessem a buszt.
Tehát nem vagyok mérnök csak vasútbarát, de minden közlekedési eszköz és ipari gép, berendezés érdekel. Az hogy jobban értek egy kicsit hozzá mint az autókhoz az már más dolog és egy ilyen nagy jármű érdekesseb is mint egy kicsi, de tény én is szeretek vezetni. (itt elárulom van mozdonyvezetőhaver)
Na szóval látom kedveled a kisvasutakat akkor gyere kemencére.
A TGV bejön e vagy sem én már több mint tíz éve arról hallok, hogy a német ICE is bejár a keletibe, végülis jöhetne most is, ha már bécsig jön, a pálya bírja na nem a tempóját, de azzal is lehet 160 alatt menni.
Sajnos a légiközlekedés miatt szenvedsz te is és én is annak zaj- és légszenyezésétől.
Akko itt az OFF gondolj bele, hogy az autód állóhelyzetből milyen nehezen indul el és ahozz mekkora nyomaték/vonóerő teljesítmény és fogyasztással párosul, takarékosan vezetsz akkor, ha nem sietsz a piros lámpához mert megkell állnod, viszont, ha nem gyorsulsz fel mert látod már sárga/piros lesz vagy már az hanem szépen lassan gurulsz akkor lehet, hogy nem kell megállnod és kettesbe jobb esetben hármasba kell visszakapcsolnod ekkor viszont jelentős benzinmennyiséget takarítasz meg mert már lendületben van az a kb. 1 tonna, képzeld el a repülőnek mekkore erőre és kerozinfogyasztásra van szüksége, ahhoz hogy felemelkedjen. Tehát a vasúttal sem környezetvédelmi sem gazdasági szempontból nem veheti fel a versenyt, én személyszerint ezen okok miatt tiltanám is európán belül rövid távon a légiközlekedést pl: Bp.-Bécs vagy Bp. München.
Nem is képzeled, hogy milyen káros épp ott fent az ózonrétegnél a környezetre.Ez nem fontos, nekem csak gondoltam hogy érdekességképpen hol használnak linuxot vagy éppen wint, ezzel arra célzok, hogy aki tud róla az írja ide, hol és milyen körülmények között teszik ezt mert sokan nem is tudják, de érdekességszempontjából gondoltam erre.
Ez a „kóros” ez nagyon tetszik.
Egyenlőre ennyit.
Üdv.
2007-06-13-09:53 #2116913Névtelen
OFF:
Nekem nagyon tetszik Windows NT lapja, mely nem a mai világ követelményeinak -javascript…stb – akar megfelelni, hanem érdekesség a vonatok világából, így mostmár ebben a témakörben is egy kicsit okosabb lettem.
ON:
A vonatok hálózatba vannak kötve? Szokott – végül is miért ne – fagyni a Win 98? És akkor mi történik? Leáll a vonat? A régebbi, főleg Szili modellben mekkora a vonat és a gép kapcsolata? Nem akarok paranoiát kelteni, de ha a gép tudja módosítani a vonat irányát, sebességét és egyéb fontos paramétereit, ráadásul ez hálózatban van, ne adj Gates van rajta Floppy és vagy CD drive és mint láttam nincs rajta védelmi program akkor ha ügyes vagyok átvehetem az irányítás felett az uralmat??
u.i. Szereztem firefox helyesírás ellenőrzőt, így már tudok helyesen írni.. (úgy ahogy :D) ..de még nem mert kiment a monitorból a piros szín
2007-06-13-09:53 #2116914Névtelen
OFF:
Nekem nagyon tetszik Windows NT lapja, mely nem a mai világ követelményeinak -javascript…stb – akar megfelelni, hanem érdekesség a vonatok világából, így mostmár ebben a témakörben is egy kicsit okosabb lettem.
ON:
A vonatok hálózatba vannak kötve? Szokott – végül is miért ne – fagyni a Win 98? És akkor mi történik? Leáll a vonat? A régebbi, főleg Szili modellben mekkora a vonat és a gép kapcsolata? Nem akarok paranoiát kelteni, de ha a gép tudja módosítani a vonat irányát, sebességét és egyéb fontos paramétereit, ráadásul ez hálózatban van, ne adj Gates van rajta Floppy és vagy CD drive és mint láttam nincs rajta védelmi program akkor ha ügyes vagyok átvehetem az irányítás felett az uralmat??
u.i. Szereztem firefox helyesírás ellenőrzőt, így már tudok helyesen írni.. (úgy ahogy :D) ..de még nem mert kiment a monitorból a piros szín
-
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.
legutóbbi hsz