Hol használnak Linuxot?

Kezdőlap Fórumok Vegyes felvágott Hol használnak Linuxot?

10 bejegyzés megtekintése - 51-60 / 63
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #2116915
    Windows NT
    Felhasználó
      lacyc3 wrote:
      OFF:

      Nekem nagyon tetszik Windows NT lapja, mely nem a mai világ követelményeinak -javascript…stb – akar megfelelni, hanem érdekesség a vonatok világából, így mostmár ebben a témakörben is egy kicsit okosabb lettem.

      ON:

      A vonatok hálózatba vannak kötve? Szokott – végül is miért ne – fagyni a Win 98? És akkor mi történik? Leáll a vonat? A régebbi, főleg Szili modellben mekkora a vonat és a gép kapcsolata? Nem akarok paranoiát kelteni, de ha a gép tudja módosítani a vonat irányát, sebességét és egyéb fontos paramétereit, ráadásul ez hálózatban van, ne adj Gates van rajta Floppy és vagy CD drive és mint láttam nincs rajta védelmi program akkor ha ügyes vagyok átvehetem az irányítás felett az uralmat??

      u.i. Szereztem firefox helyesírás ellenőrzőt, így már tudok helyesen írni.. (úgy ahogy :D) ..de még nem mert kiment a monitorból a piros szín angry.gif

      Nem nincs hálózatba kötve tehát egyedi , csak a román  6 tengelyes nagy ASEA-n  van win „98  a többin más van.  Természetesen ez esetben megy tovább a vonat, de pl: az  ÖBB 1016/1116 vagy a még korszerűbb mozdonyokon 1216-os már igen nagy probléma mivel a GTO tirisztorokat (1216-os, vagy FLIRT esetében már IGBT tranzisztorokat) és minden segéd- illetve főüzemi berendezést számítógép vezérel anélkül nem megy a mozdony még az áramszedőt sem lehet felengedni.

      A MÁV Szilijébe (V43)nincs számgépes vezérlés, de a 2000-es „papagáj) sorozat már tartalmaz, de milyet és milyen mértékben azt nem tudom, de ez is megmaradt fokozatkapcsolósnak.

      V 63-as Gigant sem rendelkezik még ilyen computerel, de itt már van elektronika mivel már tirisztoros a vezérlése V63 036-tól felfelé pedig már központi elektronika látja el a feladatot, ilyen a V46-os mozdony is, itt már van beépített adattároló és mikroszámítógéppel ki is olvashatóak a hibák.

      Ezeket laptoppal egy egyébként IBM kompatibilis RS232, RS422/485-ös kábelen keresztül állítják be és programozzák őket, hát nem floppyt, meg cd dugdosnak mert ott erre nincs is lehetőség, de ethernet és usb is lehetőség van kommunikálni.

      Nem a vonat irányát nem ezek csak a vezérlési feladatokat látják el, de figyelik a kapcsolásokat is pl: fényszóró stb. Épp a lefagyások és ilyen miatt van kettő központigép mindig az egyik működik addig a másik pihen, viszont, ha valami baj van akkor át tudja venni  a feladatot. Ezeken nincs office, vírusírtó, meg stb. ami nálunk otthon vagy egy irodában, ezeken bekapcsolás után indul a vezérlőszoftver, persze lefagyhat, de még ilyenről nem hallottam.

      Hát igen itt az irányítást nem tudod átvenni, csak akkor, ha egy laptoppal felmész, de ráadásul a jelszót is tudni kell.

      Üdv

      #2116916
      Windows NT
      Felhasználó
        lacyc3 wrote:
        OFF:

        Nekem nagyon tetszik Windows NT lapja, mely nem a mai világ követelményeinak -javascript…stb – akar megfelelni, hanem érdekesség a vonatok világából, így mostmár ebben a témakörben is egy kicsit okosabb lettem.

        ON:

        A vonatok hálózatba vannak kötve? Szokott – végül is miért ne – fagyni a Win 98? És akkor mi történik? Leáll a vonat? A régebbi, főleg Szili modellben mekkora a vonat és a gép kapcsolata? Nem akarok paranoiát kelteni, de ha a gép tudja módosítani a vonat irányát, sebességét és egyéb fontos paramétereit, ráadásul ez hálózatban van, ne adj Gates van rajta Floppy és vagy CD drive és mint láttam nincs rajta védelmi program akkor ha ügyes vagyok átvehetem az irányítás felett az uralmat??

        u.i. Szereztem firefox helyesírás ellenőrzőt, így már tudok helyesen írni.. (úgy ahogy :D) ..de még nem mert kiment a monitorból a piros szín angry.gif

        Nem nincs hálózatba kötve tehát egyedi , csak a román  6 tengelyes nagy ASEA-n  van win „98  a többin más van.  Természetesen ez esetben megy tovább a vonat, de pl: az  ÖBB 1016/1116 vagy a még korszerűbb mozdonyokon 1216-os már igen nagy probléma mivel a GTO tirisztorokat (1216-os, vagy FLIRT esetében már IGBT tranzisztorokat) és minden segéd- illetve főüzemi berendezést számítógép vezérel anélkül nem megy a mozdony még az áramszedőt sem lehet felengedni.

        A MÁV Szilijébe (V43)nincs számgépes vezérlés, de a 2000-es „papagáj) sorozat már tartalmaz, de milyet és milyen mértékben azt nem tudom, de ez is megmaradt fokozatkapcsolósnak.

        V 63-as Gigant sem rendelkezik még ilyen computerel, de itt már van elektronika mivel már tirisztoros a vezérlése V63 036-tól felfelé pedig már központi elektronika látja el a feladatot, ilyen a V46-os mozdony is, itt már van beépített adattároló és mikroszámítógéppel ki is olvashatóak a hibák.

        Ezeket laptoppal egy egyébként IBM kompatibilis RS232, RS422/485-ös kábelen keresztül állítják be és programozzák őket, hát nem floppyt, meg cd dugdosnak mert ott erre nincs is lehetőség, de ethernet és usb is lehetőség van kommunikálni.

        Nem a vonat irányát nem ezek csak a vezérlési feladatokat látják el, de figyelik a kapcsolásokat is pl: fényszóró stb. Épp a lefagyások és ilyen miatt van kettő központigép mindig az egyik működik addig a másik pihen, viszont, ha valami baj van akkor át tudja venni  a feladatot. Ezeken nincs office, vírusírtó, meg stb. ami nálunk otthon vagy egy irodában, ezeken bekapcsolás után indul a vezérlőszoftver, persze lefagyhat, de még ilyenről nem hallottam.

        Hát igen itt az irányítást nem tudod átvenni, csak akkor, ha egy laptoppal felmész, de ráadásul a jelszót is tudni kell.

        Üdv

        #2116917
        Pingus
        Felhasználó
          Windows NT wrote:
          de nagyon megkedveltem a linuxot (és, ha nem veszitek el a kedvem akkor a linuxot is szeretni fogom) is és most már én is Ubuntut/Debiant használok (inkább ubit) a nyilvánvaló előnyei miatt,

          Hogy megszereted-e valóban, az tőled is függ.
          Örülök neki, hogy használni és foglalkozni akarsz vele,
          sok sikert hozzá, idővel talán ez is hobbi lesz Neked.

          Windows NT wrote:
          szóval értsd hol használnak milyen célra os-t és nem az, hogy milyet.

          Mozdonyos-Linux-ról nem tudok, adtam 1-2-3 linket, ott láthatod van tudományos és
          ipari célú felhasználása. Egyébként azt hiszem a robot-technikába, autonom-robotokban
          is használják vagy kísérleteznek rajta.

          Windows NT wrote:
          Az, hogy te az autókat szereted, nekem is van kocsim 55 pacis skoda felícia én is szeretem az autókat és még amikor ősszel az Andrássy úton van a BKV rendezvénye én is ott áltam sorba, hogy pár méter vezethessem a buszt.

          Az autókat is. Én egy ős-diesel Ford-al járok. Előnye, hogy 580ezer km után is ugyan úgy megy mint
          10 évvel ezelőtt. Most múlt 21 éves, a kasznit 1 éve építettem újjá, máshoz hozzá sem nyúltak.
          Kis-kamasz voltam mikor a falum buszsofőre megegngedte a
          buszfordulóban a kormánytekergetést, jó játék volt, de nem nagyon rajongok a buszokért.
          Főleg a sofőrok agressziv magatartása és durva vezetési stílusa miatt.
          (főleg helyközi járatokra jellemző)

          Én a repcsikkel vagyok ilyen izgalomban mint Te a vonattal.
          Volt szerencsém repülőt „vezetni”, bár nem meglepő módon,  akkor
          a repcsi volt a főnök és nem én.
          Nem is egyszerű dolog ez, tudtam hogy ehhez tudás kell, de amíg ki nem próbáltam nem éreztem
          a pilota felelősségének és tudásának súlyát. Az óta mégjobban tisztelem őket.
          1600 méteren már megmerészelte engedni a pilóta, hogy az utas-oldali „joystick-ot” és pedálokat
          használjam.
          Kb 200 vezetési „próba-művelet-erőlködés” történt részemről, abból 5-re emlékszem hogy én akartam,
          a maradék 195-öt a légkori mozgások és a repcsi tették. Volt mikor „elfelejtettem” a fordulás után
          a bedöntést korrigálni, így oldalazva csúsztunk. Nem is tudtam hogy mi történik, nagyon mókás volt.
          Ilyenkor persze elvették a joystik-ot és hoppá ismét rend lett.
          Épp zivatar előtt volt, felhőkaréjban tök érdekes volt, mivel vízcseppek váltak ki
          a több rétegű polycarbonát csepp alakú fülketetőn, kb 300 métert lehetett látni előre,
          a talajt éppen hogy, és minden féle irányban mozgott a repcsi.
          Bemutatták milyen érdekes és furcsa érzés mikor oldal irányban kissé megdőlve „csúszik”,
          mi közben lapos spirálban süllyedünk, vagy is nem fordulunk, hanem majdnem repül de inkább
          fékezetten zuhan. Izgi volt, elhiheted.
          A pilota nem semmi tudással bemutatta, hogy pusztán műszerekkel és térképpel
          (GPS-re átmenetileg nem figyelt, hogy megmutassa mennyire fontos a klasszikus
          navigáció maximális ismerete) átrepült ezen a készülő esőfelhőn úgy, hogy
          benne 2 fordulót megtéve  a közeli dombok felett egy kis falu északi határa mentén
          bukkanjon ki a tervnek megfelelően, úgy hogy közben a felhőben egy finom spirált
          megtéve lejön 600 méterre.
          Éppen 600 méteren megláttam a dombok közt fekvő falut.
          Az egész, és az hogy szinte mintha esőcsepp lennék, szivárvánnyal diszített
          naplemente felejthetetlen volt. Lentről nem is látni milyen gyönyörű a természet színpalettája.
          Ezért is imádom még a hegyeket is.
          Ami a biztonságot illeti pedig az, hogy ezek a massive kisgépek(nem alufólia hobbi-darálógép)
          megbízhatóbbak mint 1 nagy utasgép.
          Ez a kisgép gond nélkül túlélt már jó pár komolyabb vihart is.

          A navigációs GPS-kütyü, egy olyan repülési GPS, amit Java üzemeltet. Mindent tud.
          Képes arra is, hogy naplózza az egész útvonalat, össze van kötve a kisgép minden
          navigációval kapcsolatos műszerével, így pl ha megszakad a kapcsi a satelittel,
          visszakereshető hogy merre jártál, elég pontos becslést ad arról, hogy a legutóbbi méréshez képest
          merre, milyen sebességgel jártál, sőt  arra, hogy hol lehetsz.
          Ilyenkor előkapva a légi-közlekedési térképet, no és egy kis észt, megtudja mondani a pilota
          hogy merre jár éppen.
          Természetesen az analog műszerek figyelése is nagyon fontos, hisz sokszor többet érnek
          mint a digitális kütyük. A GPS-es térkép és mozgás-analizáló rendszer adataival kombinálva a
          vakrepülés szinte rutinná válik.(már ha eleget gyakorolta az illető).
          Ez a gép 0 irányítással képes vakon landolni amennyiben talaj-közelben van kéznél monokronisztikus
          infra-kamerás kijelző.
          Nos, a megfelelően biztonságos felhőzetben átélt bemutató-manőver óta csodálom a kütyü-mentes
          klasszikus repülési  navigációs tudást. Nem minden  a digitális segítő eszköz, hisz bármikor
          csalhat, elromolhat.

          Windows NT wrote:
          Na szóval látom kedveled a kisvasutakat akkor gyere kemencére.

          Igen, kis-kamasz koromig rajongtam minden pici vonatért, főleg az erdei masinák tűntek
          mesésnek. Valahogy hangulatuk van.

          Windows NT wrote:
          A TGV bejön e vagy sem én már több mint tíz éve arról hallok, hogy a német ICE is bejár a keletibe,  végülis jöhetne most is, ha már bécsig jön,  a pálya bírja na nem a tempóját, de azzal is lehet 160 alatt menni.

          Mint írtam, tisztelem és becsülöm a TGV-t, azért hasonlítottam össze a repüléssel mert
          a személy-szállításra gondoltam.
          Szerintem a használatának 3 órás időtartamú úthosszig van értelme, az felett a repülés
          sokkal hatékonyabb. Gondolj arra, hogy TGV-vel a kötelező megállások és egyebek mellett
          (pl ha bejön majd Bp.-re) órákig, fél napig utazhatsz mondjuk Londonig.
          Én kimegyek Sármellékre ahol hivatalosan működő aktív nemzetközi reptér létezik
          (azt még az oroszok építették és volt szerencsém látni elköltözésük napja után mikor beengedték
          a civileket egy bazi tehergép felszállását)
          2 tank (azaz 120liter) gázolaj áráért return-t kapsz Londonig és vissza és megjárhatnám 4 óra alatt.
          Ha vonatozni akarnék, 2óra és 40 perc lenne Bp.-re autóval, ott 1-2 óra dugó és legalább 5-6 óra unalmas
          robogás. Erre céloztam előbb. Vicces, de hamarabb érek haza Bp.-ről autóval mint IC vonattal.
          Fordítva kéne lennie, de ez már tipikus hungarikum.

          Windows NT wrote:
          Sajnos a légiközlekedés miatt szenvedsz te is és én is annak zaj- és légszenyezésétől.

          Nem hallom a repcsiket, olykor – olykor 1-1 alacsonyabban szálló középgép el-elmegy felettem.
          A mai hajtóművek sokkal környezetbarátabbak mint a régiek, de
          hogy meglepjelek hivatalosan is üzembe állt egy modern diesel-motor meghajtású
          2 motoros középgép, melynek üzemanyaga olcsó. Hasonlítva, a repbenzin ára iszonyú magas egyébként.
          Nem beszélve a diesel legendás megbízhatósága sem egy lényegtelen tény.

          Windows NT wrote:
          én személyszerint ezen okok miatt tiltanám is európán belül rövid távon a légiközlekedést pl: Bp.-Bécs vagy Bp. München.

          Bp.-Bécs kategóriában nyilván TGV-vel mennék.
          München-ig pedig egy „alacsony” fogyaszású középgéppel, vagy egy extra-gyors Jet-el.

          Windows NT wrote:
          Nem is képzeled, hogy milyen káros épp ott fent az ózonrétegnél a környezetre.

          Tévedsz, környezetvédő vagyok, mániám a környezetvédelmi újdonságok figyelése,
          sőt eléggé ismerem mi okozza a legfőbb környezetkárosítást.
          És meglepődsz, a repcsi kevésbé káros mint a tömérdek földi eszköz.
          (pl gyárak, benzin-motorok, stb…)
          Elszomorító, hogy hazánkban tiltják a növényi olaj használatát, mi közben Ausztriában
          símán tankolhatsz a közértben vásárolt étolajból a diesel-edbe.
          Erről még műsorban is cikkeztek.
          Egyébként a jövő(az autók terén) a tisztán elektromos meghajtású járgányoké lesz.
          Erről nagyon bíztató és lelkesítő bemutatót láttam, amit tudtam kikerestem róla a netről.
          Természetesen egyéni érdekek miatt a tudatos környezetkárosító olaj-érdekeltségek
          elnyomják.
          Pedig megverte a Porshe-t egy teszten és hihetetlen üzemidővel bírt, és meglepően hamar
          „tankolható” volt.

          Windows NT wrote:
          Ez nem fontos, nekem csak gondoltam hogy érdekességképpen hol használnak linuxot vagy éppen wint, ezzel arra célzok, hogy aki tud róla az írja ide, hol és milyen körülmények között teszik ezt mert sokan nem is tudják, de érdekességszempontjából gondoltam erre.

          Ha olvasok/látok ilyenről, postolom.

          Különben tényleg szépek a képeid. Ha jól emlékszem természetképek(virágok,stb) is voltak.
          Én is fotóztam jó párat, sajnos gyenge a fényképezőm, de viszonylag jól sikerűltek.

          #2116918
          Pingus
          Felhasználó
            Windows NT wrote:
            de nagyon megkedveltem a linuxot (és, ha nem veszitek el a kedvem akkor a linuxot is szeretni fogom) is és most már én is Ubuntut/Debiant használok (inkább ubit) a nyilvánvaló előnyei miatt,

            Hogy megszereted-e valóban, az tőled is függ.
            Örülök neki, hogy használni és foglalkozni akarsz vele,
            sok sikert hozzá, idővel talán ez is hobbi lesz Neked.

            Windows NT wrote:
            szóval értsd hol használnak milyen célra os-t és nem az, hogy milyet.

            Mozdonyos-Linux-ról nem tudok, adtam 1-2-3 linket, ott láthatod van tudományos és
            ipari célú felhasználása. Egyébként azt hiszem a robot-technikába, autonom-robotokban
            is használják vagy kísérleteznek rajta.

            Windows NT wrote:
            Az, hogy te az autókat szereted, nekem is van kocsim 55 pacis skoda felícia én is szeretem az autókat és még amikor ősszel az Andrássy úton van a BKV rendezvénye én is ott áltam sorba, hogy pár méter vezethessem a buszt.

            Az autókat is. Én egy ős-diesel Ford-al járok. Előnye, hogy 580ezer km után is ugyan úgy megy mint
            10 évvel ezelőtt. Most múlt 21 éves, a kasznit 1 éve építettem újjá, máshoz hozzá sem nyúltak.
            Kis-kamasz voltam mikor a falum buszsofőre megegngedte a
            buszfordulóban a kormánytekergetést, jó játék volt, de nem nagyon rajongok a buszokért.
            Főleg a sofőrok agressziv magatartása és durva vezetési stílusa miatt.
            (főleg helyközi járatokra jellemző)

            Én a repcsikkel vagyok ilyen izgalomban mint Te a vonattal.
            Volt szerencsém repülőt „vezetni”, bár nem meglepő módon,  akkor
            a repcsi volt a főnök és nem én.
            Nem is egyszerű dolog ez, tudtam hogy ehhez tudás kell, de amíg ki nem próbáltam nem éreztem
            a pilota felelősségének és tudásának súlyát. Az óta mégjobban tisztelem őket.
            1600 méteren már megmerészelte engedni a pilóta, hogy az utas-oldali „joystick-ot” és pedálokat
            használjam.
            Kb 200 vezetési „próba-művelet-erőlködés” történt részemről, abból 5-re emlékszem hogy én akartam,
            a maradék 195-öt a légkori mozgások és a repcsi tették. Volt mikor „elfelejtettem” a fordulás után
            a bedöntést korrigálni, így oldalazva csúsztunk. Nem is tudtam hogy mi történik, nagyon mókás volt.
            Ilyenkor persze elvették a joystik-ot és hoppá ismét rend lett.
            Épp zivatar előtt volt, felhőkaréjban tök érdekes volt, mivel vízcseppek váltak ki
            a több rétegű polycarbonát csepp alakú fülketetőn, kb 300 métert lehetett látni előre,
            a talajt éppen hogy, és minden féle irányban mozgott a repcsi.
            Bemutatták milyen érdekes és furcsa érzés mikor oldal irányban kissé megdőlve „csúszik”,
            mi közben lapos spirálban süllyedünk, vagy is nem fordulunk, hanem majdnem repül de inkább
            fékezetten zuhan. Izgi volt, elhiheted.
            A pilota nem semmi tudással bemutatta, hogy pusztán műszerekkel és térképpel
            (GPS-re átmenetileg nem figyelt, hogy megmutassa mennyire fontos a klasszikus
            navigáció maximális ismerete) átrepült ezen a készülő esőfelhőn úgy, hogy
            benne 2 fordulót megtéve  a közeli dombok felett egy kis falu északi határa mentén
            bukkanjon ki a tervnek megfelelően, úgy hogy közben a felhőben egy finom spirált
            megtéve lejön 600 méterre.
            Éppen 600 méteren megláttam a dombok közt fekvő falut.
            Az egész, és az hogy szinte mintha esőcsepp lennék, szivárvánnyal diszített
            naplemente felejthetetlen volt. Lentről nem is látni milyen gyönyörű a természet színpalettája.
            Ezért is imádom még a hegyeket is.
            Ami a biztonságot illeti pedig az, hogy ezek a massive kisgépek(nem alufólia hobbi-darálógép)
            megbízhatóbbak mint 1 nagy utasgép.
            Ez a kisgép gond nélkül túlélt már jó pár komolyabb vihart is.

            A navigációs GPS-kütyü, egy olyan repülési GPS, amit Java üzemeltet. Mindent tud.
            Képes arra is, hogy naplózza az egész útvonalat, össze van kötve a kisgép minden
            navigációval kapcsolatos műszerével, így pl ha megszakad a kapcsi a satelittel,
            visszakereshető hogy merre jártál, elég pontos becslést ad arról, hogy a legutóbbi méréshez képest
            merre, milyen sebességgel jártál, sőt  arra, hogy hol lehetsz.
            Ilyenkor előkapva a légi-közlekedési térképet, no és egy kis észt, megtudja mondani a pilota
            hogy merre jár éppen.
            Természetesen az analog műszerek figyelése is nagyon fontos, hisz sokszor többet érnek
            mint a digitális kütyük. A GPS-es térkép és mozgás-analizáló rendszer adataival kombinálva a
            vakrepülés szinte rutinná válik.(már ha eleget gyakorolta az illető).
            Ez a gép 0 irányítással képes vakon landolni amennyiben talaj-közelben van kéznél monokronisztikus
            infra-kamerás kijelző.
            Nos, a megfelelően biztonságos felhőzetben átélt bemutató-manőver óta csodálom a kütyü-mentes
            klasszikus repülési  navigációs tudást. Nem minden  a digitális segítő eszköz, hisz bármikor
            csalhat, elromolhat.

            Windows NT wrote:
            Na szóval látom kedveled a kisvasutakat akkor gyere kemencére.

            Igen, kis-kamasz koromig rajongtam minden pici vonatért, főleg az erdei masinák tűntek
            mesésnek. Valahogy hangulatuk van.

            Windows NT wrote:
            A TGV bejön e vagy sem én már több mint tíz éve arról hallok, hogy a német ICE is bejár a keletibe,  végülis jöhetne most is, ha már bécsig jön,  a pálya bírja na nem a tempóját, de azzal is lehet 160 alatt menni.

            Mint írtam, tisztelem és becsülöm a TGV-t, azért hasonlítottam össze a repüléssel mert
            a személy-szállításra gondoltam.
            Szerintem a használatának 3 órás időtartamú úthosszig van értelme, az felett a repülés
            sokkal hatékonyabb. Gondolj arra, hogy TGV-vel a kötelező megállások és egyebek mellett
            (pl ha bejön majd Bp.-re) órákig, fél napig utazhatsz mondjuk Londonig.
            Én kimegyek Sármellékre ahol hivatalosan működő aktív nemzetközi reptér létezik
            (azt még az oroszok építették és volt szerencsém látni elköltözésük napja után mikor beengedték
            a civileket egy bazi tehergép felszállását)
            2 tank (azaz 120liter) gázolaj áráért return-t kapsz Londonig és vissza és megjárhatnám 4 óra alatt.
            Ha vonatozni akarnék, 2óra és 40 perc lenne Bp.-re autóval, ott 1-2 óra dugó és legalább 5-6 óra unalmas
            robogás. Erre céloztam előbb. Vicces, de hamarabb érek haza Bp.-ről autóval mint IC vonattal.
            Fordítva kéne lennie, de ez már tipikus hungarikum.

            Windows NT wrote:
            Sajnos a légiközlekedés miatt szenvedsz te is és én is annak zaj- és légszenyezésétől.

            Nem hallom a repcsiket, olykor – olykor 1-1 alacsonyabban szálló középgép el-elmegy felettem.
            A mai hajtóművek sokkal környezetbarátabbak mint a régiek, de
            hogy meglepjelek hivatalosan is üzembe állt egy modern diesel-motor meghajtású
            2 motoros középgép, melynek üzemanyaga olcsó. Hasonlítva, a repbenzin ára iszonyú magas egyébként.
            Nem beszélve a diesel legendás megbízhatósága sem egy lényegtelen tény.

            Windows NT wrote:
            én személyszerint ezen okok miatt tiltanám is európán belül rövid távon a légiközlekedést pl: Bp.-Bécs vagy Bp. München.

            Bp.-Bécs kategóriában nyilván TGV-vel mennék.
            München-ig pedig egy „alacsony” fogyaszású középgéppel, vagy egy extra-gyors Jet-el.

            Windows NT wrote:
            Nem is képzeled, hogy milyen káros épp ott fent az ózonrétegnél a környezetre.

            Tévedsz, környezetvédő vagyok, mániám a környezetvédelmi újdonságok figyelése,
            sőt eléggé ismerem mi okozza a legfőbb környezetkárosítást.
            És meglepődsz, a repcsi kevésbé káros mint a tömérdek földi eszköz.
            (pl gyárak, benzin-motorok, stb…)
            Elszomorító, hogy hazánkban tiltják a növényi olaj használatát, mi közben Ausztriában
            símán tankolhatsz a közértben vásárolt étolajból a diesel-edbe.
            Erről még műsorban is cikkeztek.
            Egyébként a jövő(az autók terén) a tisztán elektromos meghajtású járgányoké lesz.
            Erről nagyon bíztató és lelkesítő bemutatót láttam, amit tudtam kikerestem róla a netről.
            Természetesen egyéni érdekek miatt a tudatos környezetkárosító olaj-érdekeltségek
            elnyomják.
            Pedig megverte a Porshe-t egy teszten és hihetetlen üzemidővel bírt, és meglepően hamar
            „tankolható” volt.

            Windows NT wrote:
            Ez nem fontos, nekem csak gondoltam hogy érdekességképpen hol használnak linuxot vagy éppen wint, ezzel arra célzok, hogy aki tud róla az írja ide, hol és milyen körülmények között teszik ezt mert sokan nem is tudják, de érdekességszempontjából gondoltam erre.

            Ha olvasok/látok ilyenről, postolom.

            Különben tényleg szépek a képeid. Ha jól emlékszem természetképek(virágok,stb) is voltak.
            Én is fotóztam jó párat, sajnos gyenge a fényképezőm, de viszonylag jól sikerűltek.

            #2116919
            Windows NT
            Felhasználó
              Pingus wrote:
              Windows NT wrote:
              de nagyon megkedveltem a linuxot (és, ha nem veszitek el a kedvem akkor a linuxot is szeretni fogom) is és most már én is Ubuntut/Debiant használok (inkább ubit) a nyilvánvaló előnyei miatt,

              Hogy megszereted-e valóban, az tőled is függ.
              Örülök neki, hogy használni és foglalkozni akarsz vele,
              sok sikert hozzá, idővel talán ez is hobbi lesz Neked.

              Windows NT wrote:
              szóval értsd hol használnak milyen célra os-t és nem az, hogy milyet.

              Mozdonyos-Linux-ról nem tudok, adtam 1-2-3 linket, ott láthatod van tudományos és
              ipari célú felhasználása. Egyébként azt hiszem a robot-technikába, autonom-robotokban
              is használják vagy kísérleteznek rajta.

              Windows NT wrote:
              Az, hogy te az autókat szereted, nekem is van kocsim 55 pacis skoda felícia én is szeretem az autókat és még amikor ősszel az Andrássy úton van a BKV rendezvénye én is ott áltam sorba, hogy pár méter vezethessem a buszt.

              Az autókat is. Én egy ős-diesel Ford-al járok. Előnye, hogy 580ezer km után is ugyan úgy megy mint
              10 évvel ezelőtt. Most múlt 21 éves, a kasznit 1 éve építettem újjá, máshoz hozzá sem nyúltak.
              Kis-kamasz voltam mikor a falum buszsofőre megegngedte a
              buszfordulóban a kormánytekergetést, jó játék volt, de nem nagyon rajongok a buszokért.
              Főleg a sofőrok agressziv magatartása és durva vezetési stílusa miatt.
              (főleg helyközi járatokra jellemző)

              Én a repcsikkel vagyok ilyen izgalomban mint Te a vonattal.
              Volt szerencsém repülőt „vezetni”, bár nem meglepő módon,  akkor
              a repcsi volt a főnök és nem én.
              Nem is egyszerű dolog ez, tudtam hogy ehhez tudás kell, de amíg ki nem próbáltam nem éreztem
              a pilota felelősségének és tudásának súlyát. Az óta mégjobban tisztelem őket.
              1600 méteren már megmerészelte engedni a pilóta, hogy az utas-oldali „joystick-ot” és pedálokat
              használjam.
              Kb 200 vezetési „próba-művelet-erőlködés” történt részemről, abból 5-re emlékszem hogy én akartam,
              a maradék 195-öt a légkori mozgások és a repcsi tették. Volt mikor „elfelejtettem” a fordulás után
              a bedöntést korrigálni, így oldalazva csúsztunk. Nem is tudtam hogy mi történik, nagyon mókás volt.
              Ilyenkor persze elvették a joystik-ot és hoppá ismét rend lett.
              Épp zivatar előtt volt, felhőkaréjban tök érdekes volt, mivel vízcseppek váltak ki
              a több rétegű polycarbonát csepp alakú fülketetőn, kb 300 métert lehetett látni előre,
              a talajt éppen hogy, és minden féle irányban mozgott a repcsi.
              Bemutatták milyen érdekes és furcsa érzés mikor oldal irányban kissé megdőlve „csúszik”,
              mi közben lapos spirálban süllyedünk, vagy is nem fordulunk, hanem majdnem repül de inkább
              fékezetten zuhan. Izgi volt, elhiheted.
              A pilota nem semmi tudással bemutatta, hogy pusztán műszerekkel és térképpel
              (GPS-re átmenetileg nem figyelt, hogy megmutassa mennyire fontos a klasszikus
              navigáció maximális ismerete) átrepült ezen a készülő esőfelhőn úgy, hogy
              benne 2 fordulót megtéve  a közeli dombok felett egy kis falu északi határa mentén
              bukkanjon ki a tervnek megfelelően, úgy hogy közben a felhőben egy finom spirált
              megtéve lejön 600 méterre.
              Éppen 600 méteren megláttam a dombok közt fekvő falut.
              Az egész, és az hogy szinte mintha esőcsepp lennék, szivárvánnyal diszített
              naplemente felejthetetlen volt. Lentről nem is látni milyen gyönyörű a természet színpalettája.
              Ezért is imádom még a hegyeket is.
              Ami a biztonságot illeti pedig az, hogy ezek a massive kisgépek(nem alufólia hobbi-darálógép)
              megbízhatóbbak mint 1 nagy utasgép.
              Ez a kisgép gond nélkül túlélt már jó pár komolyabb vihart is.

              A navigációs GPS-kütyü, egy olyan repülési GPS, amit Java üzemeltet. Mindent tud.
              Képes arra is, hogy naplózza az egész útvonalat, össze van kötve a kisgép minden
              navigációval kapcsolatos műszerével, így pl ha megszakad a kapcsi a satelittel,
              visszakereshető hogy merre jártál, elég pontos becslést ad arról, hogy a legutóbbi méréshez képest
              merre, milyen sebességgel jártál, sőt  arra, hogy hol lehetsz.
              Ilyenkor előkapva a légi-közlekedési térképet, no és egy kis észt, megtudja mondani a pilota
              hogy merre jár éppen.
              Természetesen az analog műszerek figyelése is nagyon fontos, hisz sokszor többet érnek
              mint a digitális kütyük. A GPS-es térkép és mozgás-analizáló rendszer adataival kombinálva a
              vakrepülés szinte rutinná válik.(már ha eleget gyakorolta az illető).
              Ez a gép 0 irányítással képes vakon landolni amennyiben talaj-közelben van kéznél monokronisztikus
              infra-kamerás kijelző.
              Nos, a megfelelően biztonságos felhőzetben átélt bemutató-manőver óta csodálom a kütyü-mentes
              klasszikus repülési  navigációs tudást. Nem minden  a digitális segítő eszköz, hisz bármikor
              csalhat, elromolhat.

              Windows NT wrote:
              Na szóval látom kedveled a kisvasutakat akkor gyere kemencére.

              Igen, kis-kamasz koromig rajongtam minden pici vonatért, főleg az erdei masinák tűntek
              mesésnek. Valahogy hangulatuk van.

              Windows NT wrote:
              A TGV bejön e vagy sem én már több mint tíz éve arról hallok, hogy a német ICE is bejár a keletibe,  végülis jöhetne most is, ha már bécsig jön,  a pálya bírja na nem a tempóját, de azzal is lehet 160 alatt menni.

              Mint írtam, tisztelem és becsülöm a TGV-t, azért hasonlítottam össze a repüléssel mert
              a személy-szállításra gondoltam.
              Szerintem a használatának 3 órás időtartamú úthosszig van értelme, az felett a repülés
              sokkal hatékonyabb. Gondolj arra, hogy TGV-vel a kötelező megállások és egyebek mellett
              (pl ha bejön majd Bp.-re) órákig, fél napig utazhatsz mondjuk Londonig.
              Én kimegyek Sármellékre ahol hivatalosan működő aktív nemzetközi reptér létezik
              (azt még az oroszok építették és volt szerencsém látni elköltözésük napja után mikor beengedték
              a civileket egy bazi tehergép felszállását)
              2 tank (azaz 120liter) gázolaj áráért return-t kapsz Londonig és vissza és megjárhatnám 4 óra alatt.
              Ha vonatozni akarnék, 2óra és 40 perc lenne Bp.-re autóval, ott 1-2 óra dugó és legalább 5-6 óra unalmas
              robogás. Erre céloztam előbb. Vicces, de hamarabb érek haza Bp.-ről autóval mint IC vonattal.
              Fordítva kéne lennie, de ez már tipikus hungarikum.

              Windows NT wrote:
              Sajnos a légiközlekedés miatt szenvedsz te is és én is annak zaj- és légszenyezésétől.

              Nem hallom a repcsiket, olykor – olykor 1-1 alacsonyabban szálló középgép el-elmegy felettem.
              A mai hajtóművek sokkal környezetbarátabbak mint a régiek, de
              hogy meglepjelek hivatalosan is üzembe állt egy modern diesel-motor meghajtású
              2 motoros középgép, melynek üzemanyaga olcsó. Hasonlítva, a repbenzin ára iszonyú magas egyébként.
              Nem beszélve a diesel legendás megbízhatósága sem egy lényegtelen tény.

              Windows NT wrote:
              én személyszerint ezen okok miatt tiltanám is európán belül rövid távon a légiközlekedést pl: Bp.-Bécs vagy Bp. München.

              Bp.-Bécs kategóriában nyilván TGV-vel mennék.
              München-ig pedig egy „alacsony” fogyaszású középgéppel, vagy egy extra-gyors Jet-el.

              Windows NT wrote:
              Nem is képzeled, hogy milyen káros épp ott fent az ózonrétegnél a környezetre.

              Tévedsz, környezetvédő vagyok, mániám a környezetvédelmi újdonságok figyelése,
              sőt eléggé ismerem mi okozza a legfőbb környezetkárosítást.
              És meglepődsz, a repcsi kevésbé káros mint a tömérdek földi eszköz.
              (pl gyárak, benzin-motorok, stb…)
              Elszomorító, hogy hazánkban tiltják a növényi olaj használatát, mi közben Ausztriában
              símán tankolhatsz a közértben vásárolt étolajból a diesel-edbe.
              Erről még műsorban is cikkeztek.
              Egyébként a jövő(az autók terén) a tisztán elektromos meghajtású járgányoké lesz.
              Erről nagyon bíztató és lelkesítő bemutatót láttam, amit tudtam kikerestem róla a netről.
              Természetesen egyéni érdekek miatt a tudatos környezetkárosító olaj-érdekeltségek
              elnyomják.
              Pedig megverte a Porshe-t egy teszten és hihetetlen üzemidővel bírt, és meglepően hamar
              „tankolható” volt.

              Windows NT wrote:
              Ez nem fontos, nekem csak gondoltam hogy érdekességképpen hol használnak linuxot vagy éppen wint, ezzel arra célzok, hogy aki tud róla az írja ide, hol és milyen körülmények között teszik ezt mert sokan nem is tudják, de érdekességszempontjából gondoltam erre.

              Ha olvasok/látok ilyenről, postolom.

              Különben tényleg szépek a képeid. Ha jól emlékszem természetképek(virágok,stb) is voltak.
              Én is fotóztam jó párat, sajnos gyenge a fényképezőm, de viszonylag jól sikerűltek.

              Érdekes amit írtál a repülésről és persze ott is fejlődnek a motorok és egyre kevesebbet esznek ezzel egyre környezetvédőbbek is.

              Hát igen még én is szerethetem a pingvineket.

              Most pár napra elmegyünk kemencére majd utána „beszélünk”, épp most teszek egy HP laptopra egy ubit.

              Üdv

              #2116920
              Windows NT
              Felhasználó
                Pingus wrote:
                Windows NT wrote:
                de nagyon megkedveltem a linuxot (és, ha nem veszitek el a kedvem akkor a linuxot is szeretni fogom) is és most már én is Ubuntut/Debiant használok (inkább ubit) a nyilvánvaló előnyei miatt,

                Hogy megszereted-e valóban, az tőled is függ.
                Örülök neki, hogy használni és foglalkozni akarsz vele,
                sok sikert hozzá, idővel talán ez is hobbi lesz Neked.

                Windows NT wrote:
                szóval értsd hol használnak milyen célra os-t és nem az, hogy milyet.

                Mozdonyos-Linux-ról nem tudok, adtam 1-2-3 linket, ott láthatod van tudományos és
                ipari célú felhasználása. Egyébként azt hiszem a robot-technikába, autonom-robotokban
                is használják vagy kísérleteznek rajta.

                Windows NT wrote:
                Az, hogy te az autókat szereted, nekem is van kocsim 55 pacis skoda felícia én is szeretem az autókat és még amikor ősszel az Andrássy úton van a BKV rendezvénye én is ott áltam sorba, hogy pár méter vezethessem a buszt.

                Az autókat is. Én egy ős-diesel Ford-al járok. Előnye, hogy 580ezer km után is ugyan úgy megy mint
                10 évvel ezelőtt. Most múlt 21 éves, a kasznit 1 éve építettem újjá, máshoz hozzá sem nyúltak.
                Kis-kamasz voltam mikor a falum buszsofőre megegngedte a
                buszfordulóban a kormánytekergetést, jó játék volt, de nem nagyon rajongok a buszokért.
                Főleg a sofőrok agressziv magatartása és durva vezetési stílusa miatt.
                (főleg helyközi járatokra jellemző)

                Én a repcsikkel vagyok ilyen izgalomban mint Te a vonattal.
                Volt szerencsém repülőt „vezetni”, bár nem meglepő módon,  akkor
                a repcsi volt a főnök és nem én.
                Nem is egyszerű dolog ez, tudtam hogy ehhez tudás kell, de amíg ki nem próbáltam nem éreztem
                a pilota felelősségének és tudásának súlyát. Az óta mégjobban tisztelem őket.
                1600 méteren már megmerészelte engedni a pilóta, hogy az utas-oldali „joystick-ot” és pedálokat
                használjam.
                Kb 200 vezetési „próba-művelet-erőlködés” történt részemről, abból 5-re emlékszem hogy én akartam,
                a maradék 195-öt a légkori mozgások és a repcsi tették. Volt mikor „elfelejtettem” a fordulás után
                a bedöntést korrigálni, így oldalazva csúsztunk. Nem is tudtam hogy mi történik, nagyon mókás volt.
                Ilyenkor persze elvették a joystik-ot és hoppá ismét rend lett.
                Épp zivatar előtt volt, felhőkaréjban tök érdekes volt, mivel vízcseppek váltak ki
                a több rétegű polycarbonát csepp alakú fülketetőn, kb 300 métert lehetett látni előre,
                a talajt éppen hogy, és minden féle irányban mozgott a repcsi.
                Bemutatták milyen érdekes és furcsa érzés mikor oldal irányban kissé megdőlve „csúszik”,
                mi közben lapos spirálban süllyedünk, vagy is nem fordulunk, hanem majdnem repül de inkább
                fékezetten zuhan. Izgi volt, elhiheted.
                A pilota nem semmi tudással bemutatta, hogy pusztán műszerekkel és térképpel
                (GPS-re átmenetileg nem figyelt, hogy megmutassa mennyire fontos a klasszikus
                navigáció maximális ismerete) átrepült ezen a készülő esőfelhőn úgy, hogy
                benne 2 fordulót megtéve  a közeli dombok felett egy kis falu északi határa mentén
                bukkanjon ki a tervnek megfelelően, úgy hogy közben a felhőben egy finom spirált
                megtéve lejön 600 méterre.
                Éppen 600 méteren megláttam a dombok közt fekvő falut.
                Az egész, és az hogy szinte mintha esőcsepp lennék, szivárvánnyal diszített
                naplemente felejthetetlen volt. Lentről nem is látni milyen gyönyörű a természet színpalettája.
                Ezért is imádom még a hegyeket is.
                Ami a biztonságot illeti pedig az, hogy ezek a massive kisgépek(nem alufólia hobbi-darálógép)
                megbízhatóbbak mint 1 nagy utasgép.
                Ez a kisgép gond nélkül túlélt már jó pár komolyabb vihart is.

                A navigációs GPS-kütyü, egy olyan repülési GPS, amit Java üzemeltet. Mindent tud.
                Képes arra is, hogy naplózza az egész útvonalat, össze van kötve a kisgép minden
                navigációval kapcsolatos műszerével, így pl ha megszakad a kapcsi a satelittel,
                visszakereshető hogy merre jártál, elég pontos becslést ad arról, hogy a legutóbbi méréshez képest
                merre, milyen sebességgel jártál, sőt  arra, hogy hol lehetsz.
                Ilyenkor előkapva a légi-közlekedési térképet, no és egy kis észt, megtudja mondani a pilota
                hogy merre jár éppen.
                Természetesen az analog műszerek figyelése is nagyon fontos, hisz sokszor többet érnek
                mint a digitális kütyük. A GPS-es térkép és mozgás-analizáló rendszer adataival kombinálva a
                vakrepülés szinte rutinná válik.(már ha eleget gyakorolta az illető).
                Ez a gép 0 irányítással képes vakon landolni amennyiben talaj-közelben van kéznél monokronisztikus
                infra-kamerás kijelző.
                Nos, a megfelelően biztonságos felhőzetben átélt bemutató-manőver óta csodálom a kütyü-mentes
                klasszikus repülési  navigációs tudást. Nem minden  a digitális segítő eszköz, hisz bármikor
                csalhat, elromolhat.

                Windows NT wrote:
                Na szóval látom kedveled a kisvasutakat akkor gyere kemencére.

                Igen, kis-kamasz koromig rajongtam minden pici vonatért, főleg az erdei masinák tűntek
                mesésnek. Valahogy hangulatuk van.

                Windows NT wrote:
                A TGV bejön e vagy sem én már több mint tíz éve arról hallok, hogy a német ICE is bejár a keletibe,  végülis jöhetne most is, ha már bécsig jön,  a pálya bírja na nem a tempóját, de azzal is lehet 160 alatt menni.

                Mint írtam, tisztelem és becsülöm a TGV-t, azért hasonlítottam össze a repüléssel mert
                a személy-szállításra gondoltam.
                Szerintem a használatának 3 órás időtartamú úthosszig van értelme, az felett a repülés
                sokkal hatékonyabb. Gondolj arra, hogy TGV-vel a kötelező megállások és egyebek mellett
                (pl ha bejön majd Bp.-re) órákig, fél napig utazhatsz mondjuk Londonig.
                Én kimegyek Sármellékre ahol hivatalosan működő aktív nemzetközi reptér létezik
                (azt még az oroszok építették és volt szerencsém látni elköltözésük napja után mikor beengedték
                a civileket egy bazi tehergép felszállását)
                2 tank (azaz 120liter) gázolaj áráért return-t kapsz Londonig és vissza és megjárhatnám 4 óra alatt.
                Ha vonatozni akarnék, 2óra és 40 perc lenne Bp.-re autóval, ott 1-2 óra dugó és legalább 5-6 óra unalmas
                robogás. Erre céloztam előbb. Vicces, de hamarabb érek haza Bp.-ről autóval mint IC vonattal.
                Fordítva kéne lennie, de ez már tipikus hungarikum.

                Windows NT wrote:
                Sajnos a légiközlekedés miatt szenvedsz te is és én is annak zaj- és légszenyezésétől.

                Nem hallom a repcsiket, olykor – olykor 1-1 alacsonyabban szálló középgép el-elmegy felettem.
                A mai hajtóművek sokkal környezetbarátabbak mint a régiek, de
                hogy meglepjelek hivatalosan is üzembe állt egy modern diesel-motor meghajtású
                2 motoros középgép, melynek üzemanyaga olcsó. Hasonlítva, a repbenzin ára iszonyú magas egyébként.
                Nem beszélve a diesel legendás megbízhatósága sem egy lényegtelen tény.

                Windows NT wrote:
                én személyszerint ezen okok miatt tiltanám is európán belül rövid távon a légiközlekedést pl: Bp.-Bécs vagy Bp. München.

                Bp.-Bécs kategóriában nyilván TGV-vel mennék.
                München-ig pedig egy „alacsony” fogyaszású középgéppel, vagy egy extra-gyors Jet-el.

                Windows NT wrote:
                Nem is képzeled, hogy milyen káros épp ott fent az ózonrétegnél a környezetre.

                Tévedsz, környezetvédő vagyok, mániám a környezetvédelmi újdonságok figyelése,
                sőt eléggé ismerem mi okozza a legfőbb környezetkárosítást.
                És meglepődsz, a repcsi kevésbé káros mint a tömérdek földi eszköz.
                (pl gyárak, benzin-motorok, stb…)
                Elszomorító, hogy hazánkban tiltják a növényi olaj használatát, mi közben Ausztriában
                símán tankolhatsz a közértben vásárolt étolajból a diesel-edbe.
                Erről még műsorban is cikkeztek.
                Egyébként a jövő(az autók terén) a tisztán elektromos meghajtású járgányoké lesz.
                Erről nagyon bíztató és lelkesítő bemutatót láttam, amit tudtam kikerestem róla a netről.
                Természetesen egyéni érdekek miatt a tudatos környezetkárosító olaj-érdekeltségek
                elnyomják.
                Pedig megverte a Porshe-t egy teszten és hihetetlen üzemidővel bírt, és meglepően hamar
                „tankolható” volt.

                Windows NT wrote:
                Ez nem fontos, nekem csak gondoltam hogy érdekességképpen hol használnak linuxot vagy éppen wint, ezzel arra célzok, hogy aki tud róla az írja ide, hol és milyen körülmények között teszik ezt mert sokan nem is tudják, de érdekességszempontjából gondoltam erre.

                Ha olvasok/látok ilyenről, postolom.

                Különben tényleg szépek a képeid. Ha jól emlékszem természetképek(virágok,stb) is voltak.
                Én is fotóztam jó párat, sajnos gyenge a fényképezőm, de viszonylag jól sikerűltek.

                Érdekes amit írtál a repülésről és persze ott is fejlődnek a motorok és egyre kevesebbet esznek ezzel egyre környezetvédőbbek is.

                Hát igen még én is szerethetem a pingvineket.

                Most pár napra elmegyünk kemencére majd utána „beszélünk”, épp most teszek egy HP laptopra egy ubit.

                Üdv

                #2116921
                zoltan22
                Felhasználó

                  ./off

                  Minek idezni az elozo — igen hosszu — hozzaszolast? 🙂 Igyse olvassa el senki. Es persze elkopik a scroll az egeremen.

                  #2116922
                  zoltan22
                  Felhasználó

                    ./off

                    Minek idezni az elozo — igen hosszu — hozzaszolast? 🙂 Igyse olvassa el senki. Es persze elkopik a scroll az egeremen.

                    #2116923
                    Névtelen

                      Egyet értek, de ha 2x olvasod el, jobban megérted / megtanulod 🙂

                      #2116924
                      Névtelen

                        Egyet értek, de ha 2x olvasod el, jobban megérted / megtanulod 🙂

                      10 bejegyzés megtekintése - 51-60 / 63
                      • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.