Kezdőlap › Fórumok › Vegyes felvágott › Hol használnak Linuxot?
- This topic has 62 hozzászólás, 11 résztvevő, and was last updated 18 years telt el by
Windows NT.
-
SzerzőBejegyzés
-
2007-06-13-11:29 #2116915lacyc3 wrote:OFF:
Nekem nagyon tetszik Windows NT lapja, mely nem a mai világ követelményeinak -javascript…stb – akar megfelelni, hanem érdekesség a vonatok világából, így mostmár ebben a témakörben is egy kicsit okosabb lettem.
ON:
A vonatok hálózatba vannak kötve? Szokott – végül is miért ne – fagyni a Win 98? És akkor mi történik? Leáll a vonat? A régebbi, főleg Szili modellben mekkora a vonat és a gép kapcsolata? Nem akarok paranoiát kelteni, de ha a gép tudja módosítani a vonat irányát, sebességét és egyéb fontos paramétereit, ráadásul ez hálózatban van, ne adj Gates van rajta Floppy és vagy CD drive és mint láttam nincs rajta védelmi program akkor ha ügyes vagyok átvehetem az irányítás felett az uralmat??
u.i. Szereztem firefox helyesírás ellenőrzőt, így már tudok helyesen írni.. (úgy ahogy :D) ..de még nem mert kiment a monitorból a piros szín
Nem nincs hálózatba kötve tehát egyedi , csak a román 6 tengelyes nagy ASEA-n van win „98 a többin más van. Természetesen ez esetben megy tovább a vonat, de pl: az ÖBB 1016/1116 vagy a még korszerűbb mozdonyokon 1216-os már igen nagy probléma mivel a GTO tirisztorokat (1216-os, vagy FLIRT esetében már IGBT tranzisztorokat) és minden segéd- illetve főüzemi berendezést számítógép vezérel anélkül nem megy a mozdony még az áramszedőt sem lehet felengedni.
A MÁV Szilijébe (V43)nincs számgépes vezérlés, de a 2000-es „papagáj) sorozat már tartalmaz, de milyet és milyen mértékben azt nem tudom, de ez is megmaradt fokozatkapcsolósnak.
V 63-as Gigant sem rendelkezik még ilyen computerel, de itt már van elektronika mivel már tirisztoros a vezérlése V63 036-tól felfelé pedig már központi elektronika látja el a feladatot, ilyen a V46-os mozdony is, itt már van beépített adattároló és mikroszámítógéppel ki is olvashatóak a hibák.
Ezeket laptoppal egy egyébként IBM kompatibilis RS232, RS422/485-ös kábelen keresztül állítják be és programozzák őket, hát nem floppyt, meg cd dugdosnak mert ott erre nincs is lehetőség, de ethernet és usb is lehetőség van kommunikálni.
Nem a vonat irányát nem ezek csak a vezérlési feladatokat látják el, de figyelik a kapcsolásokat is pl: fényszóró stb. Épp a lefagyások és ilyen miatt van kettő központigép mindig az egyik működik addig a másik pihen, viszont, ha valami baj van akkor át tudja venni a feladatot. Ezeken nincs office, vírusírtó, meg stb. ami nálunk otthon vagy egy irodában, ezeken bekapcsolás után indul a vezérlőszoftver, persze lefagyhat, de még ilyenről nem hallottam.
Hát igen itt az irányítást nem tudod átvenni, csak akkor, ha egy laptoppal felmész, de ráadásul a jelszót is tudni kell.
Üdv
2007-06-13-11:29 #2116916lacyc3 wrote:OFF:Nekem nagyon tetszik Windows NT lapja, mely nem a mai világ követelményeinak -javascript…stb – akar megfelelni, hanem érdekesség a vonatok világából, így mostmár ebben a témakörben is egy kicsit okosabb lettem.
ON:
A vonatok hálózatba vannak kötve? Szokott – végül is miért ne – fagyni a Win 98? És akkor mi történik? Leáll a vonat? A régebbi, főleg Szili modellben mekkora a vonat és a gép kapcsolata? Nem akarok paranoiát kelteni, de ha a gép tudja módosítani a vonat irányát, sebességét és egyéb fontos paramétereit, ráadásul ez hálózatban van, ne adj Gates van rajta Floppy és vagy CD drive és mint láttam nincs rajta védelmi program akkor ha ügyes vagyok átvehetem az irányítás felett az uralmat??
u.i. Szereztem firefox helyesírás ellenőrzőt, így már tudok helyesen írni.. (úgy ahogy :D) ..de még nem mert kiment a monitorból a piros szín
Nem nincs hálózatba kötve tehát egyedi , csak a román 6 tengelyes nagy ASEA-n van win „98 a többin más van. Természetesen ez esetben megy tovább a vonat, de pl: az ÖBB 1016/1116 vagy a még korszerűbb mozdonyokon 1216-os már igen nagy probléma mivel a GTO tirisztorokat (1216-os, vagy FLIRT esetében már IGBT tranzisztorokat) és minden segéd- illetve főüzemi berendezést számítógép vezérel anélkül nem megy a mozdony még az áramszedőt sem lehet felengedni.
A MÁV Szilijébe (V43)nincs számgépes vezérlés, de a 2000-es „papagáj) sorozat már tartalmaz, de milyet és milyen mértékben azt nem tudom, de ez is megmaradt fokozatkapcsolósnak.
V 63-as Gigant sem rendelkezik még ilyen computerel, de itt már van elektronika mivel már tirisztoros a vezérlése V63 036-tól felfelé pedig már központi elektronika látja el a feladatot, ilyen a V46-os mozdony is, itt már van beépített adattároló és mikroszámítógéppel ki is olvashatóak a hibák.
Ezeket laptoppal egy egyébként IBM kompatibilis RS232, RS422/485-ös kábelen keresztül állítják be és programozzák őket, hát nem floppyt, meg cd dugdosnak mert ott erre nincs is lehetőség, de ethernet és usb is lehetőség van kommunikálni.
Nem a vonat irányát nem ezek csak a vezérlési feladatokat látják el, de figyelik a kapcsolásokat is pl: fényszóró stb. Épp a lefagyások és ilyen miatt van kettő központigép mindig az egyik működik addig a másik pihen, viszont, ha valami baj van akkor át tudja venni a feladatot. Ezeken nincs office, vírusírtó, meg stb. ami nálunk otthon vagy egy irodában, ezeken bekapcsolás után indul a vezérlőszoftver, persze lefagyhat, de még ilyenről nem hallottam.
Hát igen itt az irányítást nem tudod átvenni, csak akkor, ha egy laptoppal felmész, de ráadásul a jelszót is tudni kell.
Üdv
2007-06-13-11:38 #2116917Windows NT wrote:de nagyon megkedveltem a linuxot (és, ha nem veszitek el a kedvem akkor a linuxot is szeretni fogom) is és most már én is Ubuntut/Debiant használok (inkább ubit) a nyilvánvaló előnyei miatt,Hogy megszereted-e valóban, az tőled is függ.
Örülök neki, hogy használni és foglalkozni akarsz vele,
sok sikert hozzá, idővel talán ez is hobbi lesz Neked.Windows NT wrote:szóval értsd hol használnak milyen célra os-t és nem az, hogy milyet.Mozdonyos-Linux-ról nem tudok, adtam 1-2-3 linket, ott láthatod van tudományos és
ipari célú felhasználása. Egyébként azt hiszem a robot-technikába, autonom-robotokban
is használják vagy kísérleteznek rajta.Windows NT wrote:Az, hogy te az autókat szereted, nekem is van kocsim 55 pacis skoda felícia én is szeretem az autókat és még amikor ősszel az Andrássy úton van a BKV rendezvénye én is ott áltam sorba, hogy pár méter vezethessem a buszt.Az autókat is. Én egy ős-diesel Ford-al járok. Előnye, hogy 580ezer km után is ugyan úgy megy mint
10 évvel ezelőtt. Most múlt 21 éves, a kasznit 1 éve építettem újjá, máshoz hozzá sem nyúltak.
Kis-kamasz voltam mikor a falum buszsofőre megegngedte a
buszfordulóban a kormánytekergetést, jó játék volt, de nem nagyon rajongok a buszokért.
Főleg a sofőrok agressziv magatartása és durva vezetési stílusa miatt.
(főleg helyközi járatokra jellemző)Én a repcsikkel vagyok ilyen izgalomban mint Te a vonattal.
Volt szerencsém repülőt „vezetni”, bár nem meglepő módon, akkor
a repcsi volt a főnök és nem én.
Nem is egyszerű dolog ez, tudtam hogy ehhez tudás kell, de amíg ki nem próbáltam nem éreztem
a pilota felelősségének és tudásának súlyát. Az óta mégjobban tisztelem őket.
1600 méteren már megmerészelte engedni a pilóta, hogy az utas-oldali „joystick-ot” és pedálokat
használjam.
Kb 200 vezetési „próba-művelet-erőlködés” történt részemről, abból 5-re emlékszem hogy én akartam,
a maradék 195-öt a légkori mozgások és a repcsi tették. Volt mikor „elfelejtettem” a fordulás után
a bedöntést korrigálni, így oldalazva csúsztunk. Nem is tudtam hogy mi történik, nagyon mókás volt.
Ilyenkor persze elvették a joystik-ot és hoppá ismét rend lett.
Épp zivatar előtt volt, felhőkaréjban tök érdekes volt, mivel vízcseppek váltak ki
a több rétegű polycarbonát csepp alakú fülketetőn, kb 300 métert lehetett látni előre,
a talajt éppen hogy, és minden féle irányban mozgott a repcsi.
Bemutatták milyen érdekes és furcsa érzés mikor oldal irányban kissé megdőlve „csúszik”,
mi közben lapos spirálban süllyedünk, vagy is nem fordulunk, hanem majdnem repül de inkább
fékezetten zuhan. Izgi volt, elhiheted.
A pilota nem semmi tudással bemutatta, hogy pusztán műszerekkel és térképpel
(GPS-re átmenetileg nem figyelt, hogy megmutassa mennyire fontos a klasszikus
navigáció maximális ismerete) átrepült ezen a készülő esőfelhőn úgy, hogy
benne 2 fordulót megtéve a közeli dombok felett egy kis falu északi határa mentén
bukkanjon ki a tervnek megfelelően, úgy hogy közben a felhőben egy finom spirált
megtéve lejön 600 méterre.
Éppen 600 méteren megláttam a dombok közt fekvő falut.
Az egész, és az hogy szinte mintha esőcsepp lennék, szivárvánnyal diszített
naplemente felejthetetlen volt. Lentről nem is látni milyen gyönyörű a természet színpalettája.
Ezért is imádom még a hegyeket is.
Ami a biztonságot illeti pedig az, hogy ezek a massive kisgépek(nem alufólia hobbi-darálógép)
megbízhatóbbak mint 1 nagy utasgép.
Ez a kisgép gond nélkül túlélt már jó pár komolyabb vihart is.A navigációs GPS-kütyü, egy olyan repülési GPS, amit Java üzemeltet. Mindent tud.
Képes arra is, hogy naplózza az egész útvonalat, össze van kötve a kisgép minden
navigációval kapcsolatos műszerével, így pl ha megszakad a kapcsi a satelittel,
visszakereshető hogy merre jártál, elég pontos becslést ad arról, hogy a legutóbbi méréshez képest
merre, milyen sebességgel jártál, sőt arra, hogy hol lehetsz.
Ilyenkor előkapva a légi-közlekedési térképet, no és egy kis észt, megtudja mondani a pilota
hogy merre jár éppen.
Természetesen az analog műszerek figyelése is nagyon fontos, hisz sokszor többet érnek
mint a digitális kütyük. A GPS-es térkép és mozgás-analizáló rendszer adataival kombinálva a
vakrepülés szinte rutinná válik.(már ha eleget gyakorolta az illető).
Ez a gép 0 irányítással képes vakon landolni amennyiben talaj-közelben van kéznél monokronisztikus
infra-kamerás kijelző.
Nos, a megfelelően biztonságos felhőzetben átélt bemutató-manőver óta csodálom a kütyü-mentes
klasszikus repülési navigációs tudást. Nem minden a digitális segítő eszköz, hisz bármikor
csalhat, elromolhat.Windows NT wrote:Na szóval látom kedveled a kisvasutakat akkor gyere kemencére.Igen, kis-kamasz koromig rajongtam minden pici vonatért, főleg az erdei masinák tűntek
mesésnek. Valahogy hangulatuk van.Windows NT wrote:A TGV bejön e vagy sem én már több mint tíz éve arról hallok, hogy a német ICE is bejár a keletibe, végülis jöhetne most is, ha már bécsig jön, a pálya bírja na nem a tempóját, de azzal is lehet 160 alatt menni.Mint írtam, tisztelem és becsülöm a TGV-t, azért hasonlítottam össze a repüléssel mert
a személy-szállításra gondoltam.
Szerintem a használatának 3 órás időtartamú úthosszig van értelme, az felett a repülés
sokkal hatékonyabb. Gondolj arra, hogy TGV-vel a kötelező megállások és egyebek mellett
(pl ha bejön majd Bp.-re) órákig, fél napig utazhatsz mondjuk Londonig.
Én kimegyek Sármellékre ahol hivatalosan működő aktív nemzetközi reptér létezik
(azt még az oroszok építették és volt szerencsém látni elköltözésük napja után mikor beengedték
a civileket egy bazi tehergép felszállását)
2 tank (azaz 120liter) gázolaj áráért return-t kapsz Londonig és vissza és megjárhatnám 4 óra alatt.
Ha vonatozni akarnék, 2óra és 40 perc lenne Bp.-re autóval, ott 1-2 óra dugó és legalább 5-6 óra unalmas
robogás. Erre céloztam előbb. Vicces, de hamarabb érek haza Bp.-ről autóval mint IC vonattal.
Fordítva kéne lennie, de ez már tipikus hungarikum.Windows NT wrote:Sajnos a légiközlekedés miatt szenvedsz te is és én is annak zaj- és légszenyezésétől.Nem hallom a repcsiket, olykor – olykor 1-1 alacsonyabban szálló középgép el-elmegy felettem.
A mai hajtóművek sokkal környezetbarátabbak mint a régiek, de
hogy meglepjelek hivatalosan is üzembe állt egy modern diesel-motor meghajtású
2 motoros középgép, melynek üzemanyaga olcsó. Hasonlítva, a repbenzin ára iszonyú magas egyébként.
Nem beszélve a diesel legendás megbízhatósága sem egy lényegtelen tény.Windows NT wrote:én személyszerint ezen okok miatt tiltanám is európán belül rövid távon a légiközlekedést pl: Bp.-Bécs vagy Bp. München.Bp.-Bécs kategóriában nyilván TGV-vel mennék.
München-ig pedig egy „alacsony” fogyaszású középgéppel, vagy egy extra-gyors Jet-el.Windows NT wrote:Nem is képzeled, hogy milyen káros épp ott fent az ózonrétegnél a környezetre.Tévedsz, környezetvédő vagyok, mániám a környezetvédelmi újdonságok figyelése,
sőt eléggé ismerem mi okozza a legfőbb környezetkárosítást.
És meglepődsz, a repcsi kevésbé káros mint a tömérdek földi eszköz.
(pl gyárak, benzin-motorok, stb…)
Elszomorító, hogy hazánkban tiltják a növényi olaj használatát, mi közben Ausztriában
símán tankolhatsz a közértben vásárolt étolajból a diesel-edbe.
Erről még műsorban is cikkeztek.
Egyébként a jövő(az autók terén) a tisztán elektromos meghajtású járgányoké lesz.
Erről nagyon bíztató és lelkesítő bemutatót láttam, amit tudtam kikerestem róla a netről.
Természetesen egyéni érdekek miatt a tudatos környezetkárosító olaj-érdekeltségek
elnyomják.
Pedig megverte a Porshe-t egy teszten és hihetetlen üzemidővel bírt, és meglepően hamar
„tankolható” volt.Windows NT wrote:Ez nem fontos, nekem csak gondoltam hogy érdekességképpen hol használnak linuxot vagy éppen wint, ezzel arra célzok, hogy aki tud róla az írja ide, hol és milyen körülmények között teszik ezt mert sokan nem is tudják, de érdekességszempontjából gondoltam erre.Ha olvasok/látok ilyenről, postolom.
Különben tényleg szépek a képeid. Ha jól emlékszem természetképek(virágok,stb) is voltak.
Én is fotóztam jó párat, sajnos gyenge a fényképezőm, de viszonylag jól sikerűltek.2007-06-13-11:38 #2116918Windows NT wrote:de nagyon megkedveltem a linuxot (és, ha nem veszitek el a kedvem akkor a linuxot is szeretni fogom) is és most már én is Ubuntut/Debiant használok (inkább ubit) a nyilvánvaló előnyei miatt,Hogy megszereted-e valóban, az tőled is függ.
Örülök neki, hogy használni és foglalkozni akarsz vele,
sok sikert hozzá, idővel talán ez is hobbi lesz Neked.Windows NT wrote:szóval értsd hol használnak milyen célra os-t és nem az, hogy milyet.Mozdonyos-Linux-ról nem tudok, adtam 1-2-3 linket, ott láthatod van tudományos és
ipari célú felhasználása. Egyébként azt hiszem a robot-technikába, autonom-robotokban
is használják vagy kísérleteznek rajta.Windows NT wrote:Az, hogy te az autókat szereted, nekem is van kocsim 55 pacis skoda felícia én is szeretem az autókat és még amikor ősszel az Andrássy úton van a BKV rendezvénye én is ott áltam sorba, hogy pár méter vezethessem a buszt.Az autókat is. Én egy ős-diesel Ford-al járok. Előnye, hogy 580ezer km után is ugyan úgy megy mint
10 évvel ezelőtt. Most múlt 21 éves, a kasznit 1 éve építettem újjá, máshoz hozzá sem nyúltak.
Kis-kamasz voltam mikor a falum buszsofőre megegngedte a
buszfordulóban a kormánytekergetést, jó játék volt, de nem nagyon rajongok a buszokért.
Főleg a sofőrok agressziv magatartása és durva vezetési stílusa miatt.
(főleg helyközi járatokra jellemző)Én a repcsikkel vagyok ilyen izgalomban mint Te a vonattal.
Volt szerencsém repülőt „vezetni”, bár nem meglepő módon, akkor
a repcsi volt a főnök és nem én.
Nem is egyszerű dolog ez, tudtam hogy ehhez tudás kell, de amíg ki nem próbáltam nem éreztem
a pilota felelősségének és tudásának súlyát. Az óta mégjobban tisztelem őket.
1600 méteren már megmerészelte engedni a pilóta, hogy az utas-oldali „joystick-ot” és pedálokat
használjam.
Kb 200 vezetési „próba-művelet-erőlködés” történt részemről, abból 5-re emlékszem hogy én akartam,
a maradék 195-öt a légkori mozgások és a repcsi tették. Volt mikor „elfelejtettem” a fordulás után
a bedöntést korrigálni, így oldalazva csúsztunk. Nem is tudtam hogy mi történik, nagyon mókás volt.
Ilyenkor persze elvették a joystik-ot és hoppá ismét rend lett.
Épp zivatar előtt volt, felhőkaréjban tök érdekes volt, mivel vízcseppek váltak ki
a több rétegű polycarbonát csepp alakú fülketetőn, kb 300 métert lehetett látni előre,
a talajt éppen hogy, és minden féle irányban mozgott a repcsi.
Bemutatták milyen érdekes és furcsa érzés mikor oldal irányban kissé megdőlve „csúszik”,
mi közben lapos spirálban süllyedünk, vagy is nem fordulunk, hanem majdnem repül de inkább
fékezetten zuhan. Izgi volt, elhiheted.
A pilota nem semmi tudással bemutatta, hogy pusztán műszerekkel és térképpel
(GPS-re átmenetileg nem figyelt, hogy megmutassa mennyire fontos a klasszikus
navigáció maximális ismerete) átrepült ezen a készülő esőfelhőn úgy, hogy
benne 2 fordulót megtéve a közeli dombok felett egy kis falu északi határa mentén
bukkanjon ki a tervnek megfelelően, úgy hogy közben a felhőben egy finom spirált
megtéve lejön 600 méterre.
Éppen 600 méteren megláttam a dombok közt fekvő falut.
Az egész, és az hogy szinte mintha esőcsepp lennék, szivárvánnyal diszített
naplemente felejthetetlen volt. Lentről nem is látni milyen gyönyörű a természet színpalettája.
Ezért is imádom még a hegyeket is.
Ami a biztonságot illeti pedig az, hogy ezek a massive kisgépek(nem alufólia hobbi-darálógép)
megbízhatóbbak mint 1 nagy utasgép.
Ez a kisgép gond nélkül túlélt már jó pár komolyabb vihart is.A navigációs GPS-kütyü, egy olyan repülési GPS, amit Java üzemeltet. Mindent tud.
Képes arra is, hogy naplózza az egész útvonalat, össze van kötve a kisgép minden
navigációval kapcsolatos műszerével, így pl ha megszakad a kapcsi a satelittel,
visszakereshető hogy merre jártál, elég pontos becslést ad arról, hogy a legutóbbi méréshez képest
merre, milyen sebességgel jártál, sőt arra, hogy hol lehetsz.
Ilyenkor előkapva a légi-közlekedési térképet, no és egy kis észt, megtudja mondani a pilota
hogy merre jár éppen.
Természetesen az analog műszerek figyelése is nagyon fontos, hisz sokszor többet érnek
mint a digitális kütyük. A GPS-es térkép és mozgás-analizáló rendszer adataival kombinálva a
vakrepülés szinte rutinná válik.(már ha eleget gyakorolta az illető).
Ez a gép 0 irányítással képes vakon landolni amennyiben talaj-közelben van kéznél monokronisztikus
infra-kamerás kijelző.
Nos, a megfelelően biztonságos felhőzetben átélt bemutató-manőver óta csodálom a kütyü-mentes
klasszikus repülési navigációs tudást. Nem minden a digitális segítő eszköz, hisz bármikor
csalhat, elromolhat.Windows NT wrote:Na szóval látom kedveled a kisvasutakat akkor gyere kemencére.Igen, kis-kamasz koromig rajongtam minden pici vonatért, főleg az erdei masinák tűntek
mesésnek. Valahogy hangulatuk van.Windows NT wrote:A TGV bejön e vagy sem én már több mint tíz éve arról hallok, hogy a német ICE is bejár a keletibe, végülis jöhetne most is, ha már bécsig jön, a pálya bírja na nem a tempóját, de azzal is lehet 160 alatt menni.Mint írtam, tisztelem és becsülöm a TGV-t, azért hasonlítottam össze a repüléssel mert
a személy-szállításra gondoltam.
Szerintem a használatának 3 órás időtartamú úthosszig van értelme, az felett a repülés
sokkal hatékonyabb. Gondolj arra, hogy TGV-vel a kötelező megállások és egyebek mellett
(pl ha bejön majd Bp.-re) órákig, fél napig utazhatsz mondjuk Londonig.
Én kimegyek Sármellékre ahol hivatalosan működő aktív nemzetközi reptér létezik
(azt még az oroszok építették és volt szerencsém látni elköltözésük napja után mikor beengedték
a civileket egy bazi tehergép felszállását)
2 tank (azaz 120liter) gázolaj áráért return-t kapsz Londonig és vissza és megjárhatnám 4 óra alatt.
Ha vonatozni akarnék, 2óra és 40 perc lenne Bp.-re autóval, ott 1-2 óra dugó és legalább 5-6 óra unalmas
robogás. Erre céloztam előbb. Vicces, de hamarabb érek haza Bp.-ről autóval mint IC vonattal.
Fordítva kéne lennie, de ez már tipikus hungarikum.Windows NT wrote:Sajnos a légiközlekedés miatt szenvedsz te is és én is annak zaj- és légszenyezésétől.Nem hallom a repcsiket, olykor – olykor 1-1 alacsonyabban szálló középgép el-elmegy felettem.
A mai hajtóművek sokkal környezetbarátabbak mint a régiek, de
hogy meglepjelek hivatalosan is üzembe állt egy modern diesel-motor meghajtású
2 motoros középgép, melynek üzemanyaga olcsó. Hasonlítva, a repbenzin ára iszonyú magas egyébként.
Nem beszélve a diesel legendás megbízhatósága sem egy lényegtelen tény.Windows NT wrote:én személyszerint ezen okok miatt tiltanám is európán belül rövid távon a légiközlekedést pl: Bp.-Bécs vagy Bp. München.Bp.-Bécs kategóriában nyilván TGV-vel mennék.
München-ig pedig egy „alacsony” fogyaszású középgéppel, vagy egy extra-gyors Jet-el.Windows NT wrote:Nem is képzeled, hogy milyen káros épp ott fent az ózonrétegnél a környezetre.Tévedsz, környezetvédő vagyok, mániám a környezetvédelmi újdonságok figyelése,
sőt eléggé ismerem mi okozza a legfőbb környezetkárosítást.
És meglepődsz, a repcsi kevésbé káros mint a tömérdek földi eszköz.
(pl gyárak, benzin-motorok, stb…)
Elszomorító, hogy hazánkban tiltják a növényi olaj használatát, mi közben Ausztriában
símán tankolhatsz a közértben vásárolt étolajból a diesel-edbe.
Erről még műsorban is cikkeztek.
Egyébként a jövő(az autók terén) a tisztán elektromos meghajtású járgányoké lesz.
Erről nagyon bíztató és lelkesítő bemutatót láttam, amit tudtam kikerestem róla a netről.
Természetesen egyéni érdekek miatt a tudatos környezetkárosító olaj-érdekeltségek
elnyomják.
Pedig megverte a Porshe-t egy teszten és hihetetlen üzemidővel bírt, és meglepően hamar
„tankolható” volt.Windows NT wrote:Ez nem fontos, nekem csak gondoltam hogy érdekességképpen hol használnak linuxot vagy éppen wint, ezzel arra célzok, hogy aki tud róla az írja ide, hol és milyen körülmények között teszik ezt mert sokan nem is tudják, de érdekességszempontjából gondoltam erre.Ha olvasok/látok ilyenről, postolom.
Különben tényleg szépek a képeid. Ha jól emlékszem természetképek(virágok,stb) is voltak.
Én is fotóztam jó párat, sajnos gyenge a fényképezőm, de viszonylag jól sikerűltek.2007-06-13-18:35 #2116919Pingus wrote:Windows NT wrote:de nagyon megkedveltem a linuxot (és, ha nem veszitek el a kedvem akkor a linuxot is szeretni fogom) is és most már én is Ubuntut/Debiant használok (inkább ubit) a nyilvánvaló előnyei miatt,Hogy megszereted-e valóban, az tőled is függ.
Örülök neki, hogy használni és foglalkozni akarsz vele,
sok sikert hozzá, idővel talán ez is hobbi lesz Neked.Windows NT wrote:szóval értsd hol használnak milyen célra os-t és nem az, hogy milyet.Mozdonyos-Linux-ról nem tudok, adtam 1-2-3 linket, ott láthatod van tudományos és
ipari célú felhasználása. Egyébként azt hiszem a robot-technikába, autonom-robotokban
is használják vagy kísérleteznek rajta.Windows NT wrote:Az, hogy te az autókat szereted, nekem is van kocsim 55 pacis skoda felícia én is szeretem az autókat és még amikor ősszel az Andrássy úton van a BKV rendezvénye én is ott áltam sorba, hogy pár méter vezethessem a buszt.Az autókat is. Én egy ős-diesel Ford-al járok. Előnye, hogy 580ezer km után is ugyan úgy megy mint
10 évvel ezelőtt. Most múlt 21 éves, a kasznit 1 éve építettem újjá, máshoz hozzá sem nyúltak.
Kis-kamasz voltam mikor a falum buszsofőre megegngedte a
buszfordulóban a kormánytekergetést, jó játék volt, de nem nagyon rajongok a buszokért.
Főleg a sofőrok agressziv magatartása és durva vezetési stílusa miatt.
(főleg helyközi járatokra jellemző)Én a repcsikkel vagyok ilyen izgalomban mint Te a vonattal.
Volt szerencsém repülőt „vezetni”, bár nem meglepő módon, akkor
a repcsi volt a főnök és nem én.
Nem is egyszerű dolog ez, tudtam hogy ehhez tudás kell, de amíg ki nem próbáltam nem éreztem
a pilota felelősségének és tudásának súlyát. Az óta mégjobban tisztelem őket.
1600 méteren már megmerészelte engedni a pilóta, hogy az utas-oldali „joystick-ot” és pedálokat
használjam.
Kb 200 vezetési „próba-művelet-erőlködés” történt részemről, abból 5-re emlékszem hogy én akartam,
a maradék 195-öt a légkori mozgások és a repcsi tették. Volt mikor „elfelejtettem” a fordulás után
a bedöntést korrigálni, így oldalazva csúsztunk. Nem is tudtam hogy mi történik, nagyon mókás volt.
Ilyenkor persze elvették a joystik-ot és hoppá ismét rend lett.
Épp zivatar előtt volt, felhőkaréjban tök érdekes volt, mivel vízcseppek váltak ki
a több rétegű polycarbonát csepp alakú fülketetőn, kb 300 métert lehetett látni előre,
a talajt éppen hogy, és minden féle irányban mozgott a repcsi.
Bemutatták milyen érdekes és furcsa érzés mikor oldal irányban kissé megdőlve „csúszik”,
mi közben lapos spirálban süllyedünk, vagy is nem fordulunk, hanem majdnem repül de inkább
fékezetten zuhan. Izgi volt, elhiheted.
A pilota nem semmi tudással bemutatta, hogy pusztán műszerekkel és térképpel
(GPS-re átmenetileg nem figyelt, hogy megmutassa mennyire fontos a klasszikus
navigáció maximális ismerete) átrepült ezen a készülő esőfelhőn úgy, hogy
benne 2 fordulót megtéve a közeli dombok felett egy kis falu északi határa mentén
bukkanjon ki a tervnek megfelelően, úgy hogy közben a felhőben egy finom spirált
megtéve lejön 600 méterre.
Éppen 600 méteren megláttam a dombok közt fekvő falut.
Az egész, és az hogy szinte mintha esőcsepp lennék, szivárvánnyal diszített
naplemente felejthetetlen volt. Lentről nem is látni milyen gyönyörű a természet színpalettája.
Ezért is imádom még a hegyeket is.
Ami a biztonságot illeti pedig az, hogy ezek a massive kisgépek(nem alufólia hobbi-darálógép)
megbízhatóbbak mint 1 nagy utasgép.
Ez a kisgép gond nélkül túlélt már jó pár komolyabb vihart is.A navigációs GPS-kütyü, egy olyan repülési GPS, amit Java üzemeltet. Mindent tud.
Képes arra is, hogy naplózza az egész útvonalat, össze van kötve a kisgép minden
navigációval kapcsolatos műszerével, így pl ha megszakad a kapcsi a satelittel,
visszakereshető hogy merre jártál, elég pontos becslést ad arról, hogy a legutóbbi méréshez képest
merre, milyen sebességgel jártál, sőt arra, hogy hol lehetsz.
Ilyenkor előkapva a légi-közlekedési térképet, no és egy kis észt, megtudja mondani a pilota
hogy merre jár éppen.
Természetesen az analog műszerek figyelése is nagyon fontos, hisz sokszor többet érnek
mint a digitális kütyük. A GPS-es térkép és mozgás-analizáló rendszer adataival kombinálva a
vakrepülés szinte rutinná válik.(már ha eleget gyakorolta az illető).
Ez a gép 0 irányítással képes vakon landolni amennyiben talaj-közelben van kéznél monokronisztikus
infra-kamerás kijelző.
Nos, a megfelelően biztonságos felhőzetben átélt bemutató-manőver óta csodálom a kütyü-mentes
klasszikus repülési navigációs tudást. Nem minden a digitális segítő eszköz, hisz bármikor
csalhat, elromolhat.Windows NT wrote:Na szóval látom kedveled a kisvasutakat akkor gyere kemencére.Igen, kis-kamasz koromig rajongtam minden pici vonatért, főleg az erdei masinák tűntek
mesésnek. Valahogy hangulatuk van.Windows NT wrote:A TGV bejön e vagy sem én már több mint tíz éve arról hallok, hogy a német ICE is bejár a keletibe, végülis jöhetne most is, ha már bécsig jön, a pálya bírja na nem a tempóját, de azzal is lehet 160 alatt menni.Mint írtam, tisztelem és becsülöm a TGV-t, azért hasonlítottam össze a repüléssel mert
a személy-szállításra gondoltam.
Szerintem a használatának 3 órás időtartamú úthosszig van értelme, az felett a repülés
sokkal hatékonyabb. Gondolj arra, hogy TGV-vel a kötelező megállások és egyebek mellett
(pl ha bejön majd Bp.-re) órákig, fél napig utazhatsz mondjuk Londonig.
Én kimegyek Sármellékre ahol hivatalosan működő aktív nemzetközi reptér létezik
(azt még az oroszok építették és volt szerencsém látni elköltözésük napja után mikor beengedték
a civileket egy bazi tehergép felszállását)
2 tank (azaz 120liter) gázolaj áráért return-t kapsz Londonig és vissza és megjárhatnám 4 óra alatt.
Ha vonatozni akarnék, 2óra és 40 perc lenne Bp.-re autóval, ott 1-2 óra dugó és legalább 5-6 óra unalmas
robogás. Erre céloztam előbb. Vicces, de hamarabb érek haza Bp.-ről autóval mint IC vonattal.
Fordítva kéne lennie, de ez már tipikus hungarikum.Windows NT wrote:Sajnos a légiközlekedés miatt szenvedsz te is és én is annak zaj- és légszenyezésétől.Nem hallom a repcsiket, olykor – olykor 1-1 alacsonyabban szálló középgép el-elmegy felettem.
A mai hajtóművek sokkal környezetbarátabbak mint a régiek, de
hogy meglepjelek hivatalosan is üzembe állt egy modern diesel-motor meghajtású
2 motoros középgép, melynek üzemanyaga olcsó. Hasonlítva, a repbenzin ára iszonyú magas egyébként.
Nem beszélve a diesel legendás megbízhatósága sem egy lényegtelen tény.Windows NT wrote:én személyszerint ezen okok miatt tiltanám is európán belül rövid távon a légiközlekedést pl: Bp.-Bécs vagy Bp. München.Bp.-Bécs kategóriában nyilván TGV-vel mennék.
München-ig pedig egy „alacsony” fogyaszású középgéppel, vagy egy extra-gyors Jet-el.Windows NT wrote:Nem is képzeled, hogy milyen káros épp ott fent az ózonrétegnél a környezetre.Tévedsz, környezetvédő vagyok, mániám a környezetvédelmi újdonságok figyelése,
sőt eléggé ismerem mi okozza a legfőbb környezetkárosítást.
És meglepődsz, a repcsi kevésbé káros mint a tömérdek földi eszköz.
(pl gyárak, benzin-motorok, stb…)
Elszomorító, hogy hazánkban tiltják a növényi olaj használatát, mi közben Ausztriában
símán tankolhatsz a közértben vásárolt étolajból a diesel-edbe.
Erről még műsorban is cikkeztek.
Egyébként a jövő(az autók terén) a tisztán elektromos meghajtású járgányoké lesz.
Erről nagyon bíztató és lelkesítő bemutatót láttam, amit tudtam kikerestem róla a netről.
Természetesen egyéni érdekek miatt a tudatos környezetkárosító olaj-érdekeltségek
elnyomják.
Pedig megverte a Porshe-t egy teszten és hihetetlen üzemidővel bírt, és meglepően hamar
„tankolható” volt.Windows NT wrote:Ez nem fontos, nekem csak gondoltam hogy érdekességképpen hol használnak linuxot vagy éppen wint, ezzel arra célzok, hogy aki tud róla az írja ide, hol és milyen körülmények között teszik ezt mert sokan nem is tudják, de érdekességszempontjából gondoltam erre.Ha olvasok/látok ilyenről, postolom.
Különben tényleg szépek a képeid. Ha jól emlékszem természetképek(virágok,stb) is voltak.
Én is fotóztam jó párat, sajnos gyenge a fényképezőm, de viszonylag jól sikerűltek.Érdekes amit írtál a repülésről és persze ott is fejlődnek a motorok és egyre kevesebbet esznek ezzel egyre környezetvédőbbek is.
Hát igen még én is szerethetem a pingvineket.
Most pár napra elmegyünk kemencére majd utána „beszélünk”, épp most teszek egy HP laptopra egy ubit.
Üdv
2007-06-13-18:35 #2116920Pingus wrote:Windows NT wrote:de nagyon megkedveltem a linuxot (és, ha nem veszitek el a kedvem akkor a linuxot is szeretni fogom) is és most már én is Ubuntut/Debiant használok (inkább ubit) a nyilvánvaló előnyei miatt,Hogy megszereted-e valóban, az tőled is függ.
Örülök neki, hogy használni és foglalkozni akarsz vele,
sok sikert hozzá, idővel talán ez is hobbi lesz Neked.Windows NT wrote:szóval értsd hol használnak milyen célra os-t és nem az, hogy milyet.Mozdonyos-Linux-ról nem tudok, adtam 1-2-3 linket, ott láthatod van tudományos és
ipari célú felhasználása. Egyébként azt hiszem a robot-technikába, autonom-robotokban
is használják vagy kísérleteznek rajta.Windows NT wrote:Az, hogy te az autókat szereted, nekem is van kocsim 55 pacis skoda felícia én is szeretem az autókat és még amikor ősszel az Andrássy úton van a BKV rendezvénye én is ott áltam sorba, hogy pár méter vezethessem a buszt.Az autókat is. Én egy ős-diesel Ford-al járok. Előnye, hogy 580ezer km után is ugyan úgy megy mint
10 évvel ezelőtt. Most múlt 21 éves, a kasznit 1 éve építettem újjá, máshoz hozzá sem nyúltak.
Kis-kamasz voltam mikor a falum buszsofőre megegngedte a
buszfordulóban a kormánytekergetést, jó játék volt, de nem nagyon rajongok a buszokért.
Főleg a sofőrok agressziv magatartása és durva vezetési stílusa miatt.
(főleg helyközi járatokra jellemző)Én a repcsikkel vagyok ilyen izgalomban mint Te a vonattal.
Volt szerencsém repülőt „vezetni”, bár nem meglepő módon, akkor
a repcsi volt a főnök és nem én.
Nem is egyszerű dolog ez, tudtam hogy ehhez tudás kell, de amíg ki nem próbáltam nem éreztem
a pilota felelősségének és tudásának súlyát. Az óta mégjobban tisztelem őket.
1600 méteren már megmerészelte engedni a pilóta, hogy az utas-oldali „joystick-ot” és pedálokat
használjam.
Kb 200 vezetési „próba-művelet-erőlködés” történt részemről, abból 5-re emlékszem hogy én akartam,
a maradék 195-öt a légkori mozgások és a repcsi tették. Volt mikor „elfelejtettem” a fordulás után
a bedöntést korrigálni, így oldalazva csúsztunk. Nem is tudtam hogy mi történik, nagyon mókás volt.
Ilyenkor persze elvették a joystik-ot és hoppá ismét rend lett.
Épp zivatar előtt volt, felhőkaréjban tök érdekes volt, mivel vízcseppek váltak ki
a több rétegű polycarbonát csepp alakú fülketetőn, kb 300 métert lehetett látni előre,
a talajt éppen hogy, és minden féle irányban mozgott a repcsi.
Bemutatták milyen érdekes és furcsa érzés mikor oldal irányban kissé megdőlve „csúszik”,
mi közben lapos spirálban süllyedünk, vagy is nem fordulunk, hanem majdnem repül de inkább
fékezetten zuhan. Izgi volt, elhiheted.
A pilota nem semmi tudással bemutatta, hogy pusztán műszerekkel és térképpel
(GPS-re átmenetileg nem figyelt, hogy megmutassa mennyire fontos a klasszikus
navigáció maximális ismerete) átrepült ezen a készülő esőfelhőn úgy, hogy
benne 2 fordulót megtéve a közeli dombok felett egy kis falu északi határa mentén
bukkanjon ki a tervnek megfelelően, úgy hogy közben a felhőben egy finom spirált
megtéve lejön 600 méterre.
Éppen 600 méteren megláttam a dombok közt fekvő falut.
Az egész, és az hogy szinte mintha esőcsepp lennék, szivárvánnyal diszített
naplemente felejthetetlen volt. Lentről nem is látni milyen gyönyörű a természet színpalettája.
Ezért is imádom még a hegyeket is.
Ami a biztonságot illeti pedig az, hogy ezek a massive kisgépek(nem alufólia hobbi-darálógép)
megbízhatóbbak mint 1 nagy utasgép.
Ez a kisgép gond nélkül túlélt már jó pár komolyabb vihart is.A navigációs GPS-kütyü, egy olyan repülési GPS, amit Java üzemeltet. Mindent tud.
Képes arra is, hogy naplózza az egész útvonalat, össze van kötve a kisgép minden
navigációval kapcsolatos műszerével, így pl ha megszakad a kapcsi a satelittel,
visszakereshető hogy merre jártál, elég pontos becslést ad arról, hogy a legutóbbi méréshez képest
merre, milyen sebességgel jártál, sőt arra, hogy hol lehetsz.
Ilyenkor előkapva a légi-közlekedési térképet, no és egy kis észt, megtudja mondani a pilota
hogy merre jár éppen.
Természetesen az analog műszerek figyelése is nagyon fontos, hisz sokszor többet érnek
mint a digitális kütyük. A GPS-es térkép és mozgás-analizáló rendszer adataival kombinálva a
vakrepülés szinte rutinná válik.(már ha eleget gyakorolta az illető).
Ez a gép 0 irányítással képes vakon landolni amennyiben talaj-közelben van kéznél monokronisztikus
infra-kamerás kijelző.
Nos, a megfelelően biztonságos felhőzetben átélt bemutató-manőver óta csodálom a kütyü-mentes
klasszikus repülési navigációs tudást. Nem minden a digitális segítő eszköz, hisz bármikor
csalhat, elromolhat.Windows NT wrote:Na szóval látom kedveled a kisvasutakat akkor gyere kemencére.Igen, kis-kamasz koromig rajongtam minden pici vonatért, főleg az erdei masinák tűntek
mesésnek. Valahogy hangulatuk van.Windows NT wrote:A TGV bejön e vagy sem én már több mint tíz éve arról hallok, hogy a német ICE is bejár a keletibe, végülis jöhetne most is, ha már bécsig jön, a pálya bírja na nem a tempóját, de azzal is lehet 160 alatt menni.Mint írtam, tisztelem és becsülöm a TGV-t, azért hasonlítottam össze a repüléssel mert
a személy-szállításra gondoltam.
Szerintem a használatának 3 órás időtartamú úthosszig van értelme, az felett a repülés
sokkal hatékonyabb. Gondolj arra, hogy TGV-vel a kötelező megállások és egyebek mellett
(pl ha bejön majd Bp.-re) órákig, fél napig utazhatsz mondjuk Londonig.
Én kimegyek Sármellékre ahol hivatalosan működő aktív nemzetközi reptér létezik
(azt még az oroszok építették és volt szerencsém látni elköltözésük napja után mikor beengedték
a civileket egy bazi tehergép felszállását)
2 tank (azaz 120liter) gázolaj áráért return-t kapsz Londonig és vissza és megjárhatnám 4 óra alatt.
Ha vonatozni akarnék, 2óra és 40 perc lenne Bp.-re autóval, ott 1-2 óra dugó és legalább 5-6 óra unalmas
robogás. Erre céloztam előbb. Vicces, de hamarabb érek haza Bp.-ről autóval mint IC vonattal.
Fordítva kéne lennie, de ez már tipikus hungarikum.Windows NT wrote:Sajnos a légiközlekedés miatt szenvedsz te is és én is annak zaj- és légszenyezésétől.Nem hallom a repcsiket, olykor – olykor 1-1 alacsonyabban szálló középgép el-elmegy felettem.
A mai hajtóművek sokkal környezetbarátabbak mint a régiek, de
hogy meglepjelek hivatalosan is üzembe állt egy modern diesel-motor meghajtású
2 motoros középgép, melynek üzemanyaga olcsó. Hasonlítva, a repbenzin ára iszonyú magas egyébként.
Nem beszélve a diesel legendás megbízhatósága sem egy lényegtelen tény.Windows NT wrote:én személyszerint ezen okok miatt tiltanám is európán belül rövid távon a légiközlekedést pl: Bp.-Bécs vagy Bp. München.Bp.-Bécs kategóriában nyilván TGV-vel mennék.
München-ig pedig egy „alacsony” fogyaszású középgéppel, vagy egy extra-gyors Jet-el.Windows NT wrote:Nem is képzeled, hogy milyen káros épp ott fent az ózonrétegnél a környezetre.Tévedsz, környezetvédő vagyok, mániám a környezetvédelmi újdonságok figyelése,
sőt eléggé ismerem mi okozza a legfőbb környezetkárosítást.
És meglepődsz, a repcsi kevésbé káros mint a tömérdek földi eszköz.
(pl gyárak, benzin-motorok, stb…)
Elszomorító, hogy hazánkban tiltják a növényi olaj használatát, mi közben Ausztriában
símán tankolhatsz a közértben vásárolt étolajból a diesel-edbe.
Erről még műsorban is cikkeztek.
Egyébként a jövő(az autók terén) a tisztán elektromos meghajtású járgányoké lesz.
Erről nagyon bíztató és lelkesítő bemutatót láttam, amit tudtam kikerestem róla a netről.
Természetesen egyéni érdekek miatt a tudatos környezetkárosító olaj-érdekeltségek
elnyomják.
Pedig megverte a Porshe-t egy teszten és hihetetlen üzemidővel bírt, és meglepően hamar
„tankolható” volt.Windows NT wrote:Ez nem fontos, nekem csak gondoltam hogy érdekességképpen hol használnak linuxot vagy éppen wint, ezzel arra célzok, hogy aki tud róla az írja ide, hol és milyen körülmények között teszik ezt mert sokan nem is tudják, de érdekességszempontjából gondoltam erre.Ha olvasok/látok ilyenről, postolom.
Különben tényleg szépek a képeid. Ha jól emlékszem természetképek(virágok,stb) is voltak.
Én is fotóztam jó párat, sajnos gyenge a fényképezőm, de viszonylag jól sikerűltek.Érdekes amit írtál a repülésről és persze ott is fejlődnek a motorok és egyre kevesebbet esznek ezzel egyre környezetvédőbbek is.
Hát igen még én is szerethetem a pingvineket.
Most pár napra elmegyünk kemencére majd utána „beszélünk”, épp most teszek egy HP laptopra egy ubit.
Üdv
2007-06-13-20:06 #2116921./off
Minek idezni az elozo — igen hosszu — hozzaszolast? 🙂 Igyse olvassa el senki. Es persze elkopik a scroll az egeremen.
2007-06-13-20:06 #2116922./off
Minek idezni az elozo — igen hosszu — hozzaszolast? 🙂 Igyse olvassa el senki. Es persze elkopik a scroll az egeremen.
2007-06-13-21:50 #2116923Névtelen
Egyet értek, de ha 2x olvasod el, jobban megérted / megtanulod 🙂
2007-06-13-21:50 #2116924Névtelen
Egyet értek, de ha 2x olvasod el, jobban megérted / megtanulod 🙂
-
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.
legutóbbi hsz