i386 vs SSE MMX 3dNOW

Kezdőlap Fórumok Programozás i386 vs SSE MMX 3dNOW

7 bejegyzés megtekintése - 1-7 / 7
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #1999657
    begyu
    Felhasználó

      A progikat legtobbszor 386-os utasitasokkal forditjak, mert ez volt az elso olyan proci,
      ami vedett modban jol mukodott, a kesobbi processzorok ezt a kodot mind tudjak
      futtatni. Az MPlayer specialis progi, grafikat hasznal es emiatt legjobb, ha forrasbol
      forditjak le. Szerintem a legtobb programnal nincs nagy jelentosege, hogy i386-ra, vagy
      kesobbi proc.-ra van forditva.

      #1999658
      fellow
      Felhasználó

        ezzel vitatkoznek;
        1. 3.2tol a gccben nincs 386 support; ergo minden minimum 486ra mehet;
        2. nemcsak a grafikat hasznalo progikat erdemes prociraforditani, hanem minden szamitasigenyeseket (hude szep magyar szo ;-);
        3. mplayer cpudetection szinte azonos sebeseggel fut, mintha cpura forditanad; ezert van ez az opcio;
        4. vmennyi gyorsulat minden programnal el fogsz erni, ha cpura forditod;

        #1999659
        Gyuszk
        Felhasználó

          Konkrétan az érdekelne, hogy ha egy bináris disztribúció minden csomagja i486 -ra lett leforgatva, akkor annak fogalma sincs mégcsak az MMX-röl sem? (Hiszem P1-ben jelent meg elöször, ha nem tévedek)
          A procira forgatás sebességelönye egyértelmü természetesen, de konkrétan ez az utasitáskészlet tart lázban 🙂 (a többiröl nem is beszélve)

          #1999660
          fellow
          Felhasználó

            Gyuszk:
            ha jol tudom (es nyugodtan javitsatok ki, ha nem igy van) forditaskor dol el, hogy a binaris milyen processzor utasitaskeszletet tudja kihasznalni (tehat, pld. ha athlonra fordul, akkor nem fog pentium2n futni) es az extra utasitaskeszletekkel (mmx, sse, sse2, 3dnow) is ez a helyzet (alapbol 387hez fordit);
            de pld. az mplayer runtime cpu detectionnal forditva kepes az adott architekturahoz igazodni (passz, hogy hogyan csinalja, nem neztem utanna);

            szoval:
            „Konkrétan az érdekelne, hogy ha egy bináris disztribúció minden csomagja i486 -ra lett leforgatva, akkor annak fogalma sincs mégcsak az MMX-röl sem?”
            pontosan;

            „(Hiszem P1-ben jelent meg elöször, ha nem tévedek)”
            p2ben van alapbol mmx, de volt p1-mmx proci;
            egy kis erdekesseg: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel_microprocessors

            „A procira forgatás sebességelönye egyértelmü természetesen, de konkrétan ez az utasitáskészlet tart lázban (a többiröl nem is beszélve)”
            http://en.wikipedia.org/wiki/IA-32#SIMD_registers

            #1999661
            Gyuszk
            Felhasználó

              Köszi fellow!

              #1999662
              ds
              Felhasználó

                de pld. az mplayer runtime cpu detectionnal forditva kepes az adott architekturahoz igazodni (passz, hogy hogyan csinalja, nem neztem utanna);
                [align=right][snapback]114905[/snapback][/align]

                az intel féle c compiler pl úgy csinálja, hogy a main 1 cpu detektáló rutin és a cpunak megfelelõ függvényt hívja meg (persze ehez a lefordított programban „minden” cpunak megfelelõ függvények ott vannak)

                #1878160
                csaba
                Felhasználó

                  Hali!
                  Engem az érdekelne nagyon, hogyha egyszer a Slacki rendszeremben minden csomi i486-ra van forgatva, akkor abszolut egyik program se ismeri a mai utasitáskészleteket? Gondolok itt az sse-re, a 3dnow-ra, és a többi dologra.
                  Láttam hogy az UHU 1.1-ben futásidejü CPU detektálással van forgatva az MPlayer. Ez alkalmazásfüggö vagy inkább a gcc saját cucca?

                  Köszi elröre is.

                  ui. tudom h. lamer kérdés 🙂

                7 bejegyzés megtekintése - 1-7 / 7
                • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.