Kezdőlap › Fórumok › Programozás › i386 vs SSE MMX 3dNOW
- This topic has 6 hozzászólás, 5 résztvevő, and was last updated 20 years, 5 months telt el by
ds.
-
SzerzőBejegyzés
-
2005-01-25-09:48 #1999657
A progikat legtobbszor 386-os utasitasokkal forditjak, mert ez volt az elso olyan proci,
ami vedett modban jol mukodott, a kesobbi processzorok ezt a kodot mind tudjak
futtatni. Az MPlayer specialis progi, grafikat hasznal es emiatt legjobb, ha forrasbol
forditjak le. Szerintem a legtobb programnal nincs nagy jelentosege, hogy i386-ra, vagy
kesobbi proc.-ra van forditva.2005-01-28-00:44 #1999658ezzel vitatkoznek;
1. 3.2tol a gccben nincs 386 support; ergo minden minimum 486ra mehet;
2. nemcsak a grafikat hasznalo progikat erdemes prociraforditani, hanem minden szamitasigenyeseket (hude szep magyar szo ;-);
3. mplayer cpudetection szinte azonos sebeseggel fut, mintha cpura forditanad; ezert van ez az opcio;
4. vmennyi gyorsulat minden programnal el fogsz erni, ha cpura forditod;2005-01-29-16:41 #1999659Konkrétan az érdekelne, hogy ha egy bináris disztribúció minden csomagja i486 -ra lett leforgatva, akkor annak fogalma sincs mégcsak az MMX-röl sem? (Hiszem P1-ben jelent meg elöször, ha nem tévedek)
A procira forgatás sebességelönye egyértelmü természetesen, de konkrétan ez az utasitáskészlet tart lázban 🙂 (a többiröl nem is beszélve)2005-01-30-00:48 #1999660Gyuszk:
ha jol tudom (es nyugodtan javitsatok ki, ha nem igy van) forditaskor dol el, hogy a binaris milyen processzor utasitaskeszletet tudja kihasznalni (tehat, pld. ha athlonra fordul, akkor nem fog pentium2n futni) es az extra utasitaskeszletekkel (mmx, sse, sse2, 3dnow) is ez a helyzet (alapbol 387hez fordit);
de pld. az mplayer runtime cpu detectionnal forditva kepes az adott architekturahoz igazodni (passz, hogy hogyan csinalja, nem neztem utanna);szoval:
„Konkrétan az érdekelne, hogy ha egy bináris disztribúció minden csomagja i486 -ra lett leforgatva, akkor annak fogalma sincs mégcsak az MMX-röl sem?”
pontosan;„(Hiszem P1-ben jelent meg elöször, ha nem tévedek)”
p2ben van alapbol mmx, de volt p1-mmx proci;
egy kis erdekesseg: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel_microprocessors„A procira forgatás sebességelönye egyértelmü természetesen, de konkrétan ez az utasitáskészlet tart lázban (a többiröl nem is beszélve)”
http://en.wikipedia.org/wiki/IA-32#SIMD_registers2005-01-30-08:05 #1999661Köszi fellow!
2005-01-30-18:32 #1999662de pld. az mplayer runtime cpu detectionnal forditva kepes az adott architekturahoz igazodni (passz, hogy hogyan csinalja, nem neztem utanna);
[align=right][snapback]114905[/snapback][/align]az intel féle c compiler pl úgy csinálja, hogy a main 1 cpu detektáló rutin és a cpunak megfelelõ függvényt hívja meg (persze ehez a lefordított programban „minden” cpunak megfelelõ függvények ott vannak)
2009-12-04-19:56 #1878160Hali!
Engem az érdekelne nagyon, hogyha egyszer a Slacki rendszeremben minden csomi i486-ra van forgatva, akkor abszolut egyik program se ismeri a mai utasitáskészleteket? Gondolok itt az sse-re, a 3dnow-ra, és a többi dologra.
Láttam hogy az UHU 1.1-ben futásidejü CPU detektálással van forgatva az MPlayer. Ez alkalmazásfüggö vagy inkább a gcc saját cucca?Köszi elröre is.
ui. tudom h. lamer kérdés 🙂
-
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.
legutóbbi hsz