intel gma 945

10 bejegyzés megtekintése - 31-40 / 45
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #2143176
    admin
    Adminisztrátor

      az ominózus játék menüje nekem is szaggat 945-n, és néha a játék is megakad ellentétben az openarena minden részletében hibátlan….. így lehet, hogy nem a meghajtóval van a gond hanem a programozásban

      #2143177
      admin
      Adminisztrátor

        az ominózus játék menüje nekem is szaggat 945-n, és néha a játék is megakad ellentétben az openarena minden részletében hibátlan….. így lehet, hogy nem a meghajtóval van a gond hanem a programozásban

        #2143178
        pointux
        Felhasználó
          lacix wrote:
          rosszul látod

          Ne, te látod rosszul. Egy ilyen kártyának nem ennyit kéne produkálnia egy ilyen picsányi képen. (Tehát kritikán aluli a maximális képessége. Nem a 60-nal van a bajom. Amúgy tft, azért 60.)

          lacix wrote:
          a függőleges szinkronizáció egy hasznos dolog, korlátozza az fps-t annyira, amennyit a monitor tud, így szebb lesz a megjelenítés (főleg teljes képernyőn látszik), nekem 75Hz-en megy a monitor így ekürüli lesz az fps, neked gondolom 60Hz-en megy a monitor és 60 lesz az fps

          Igen… hasznos… 100 évvel ezelőtt.
          Én annó foglalkoztam a szinkronizációs problémával assembler alatt, vesa-val.
          És tudom, hogy ez mire jó és mikor hasznos.
          A dolog lényege a következő:
          1) Ha nincs elég megcímezhető memóriád (pl.: a bűvös 64-es szám annó), un. lapozást kell elkövetni. Vagyis a képet x részre osztod és egyszerre csak egy részét töltöd fel. Ha még nem frissítetted a teljes területet, csak egy részét, és pont akkor jeleníti meg a kártya a képet, akkor felemás lesz a képed (esetleg csak azon mutatkozik meg, hogy az összetételnél „csíkot húz”)… (Ez ma már a hatalmas kártya-memóriák esetében, ahol dupla puffer van és a kártya dönti el, hogy azt mikor másolja be, elképzelhetetlen.)
          2) Lassú a monitorod és/vagy kártyád és csak a páros, vagy páratlan sorokat frissíted. (Dettó!)
          Kis kiegészítés: és a szinkronizációs frekvenciának egyébként sem a megjelenítési frekvenciával, hanem annak egész számú többszörösével kell megegyezni. (Bár ugye ennek nincs értelme, mert gyorsabban úgysem fog megjelenni a monitorod, mint amit tud.)
          Tehát ennek a funkciónak a megléte manapság – normális körülmények között – értelmetlen, mivel a kártyád egész képet fog lapozni és tudja, hogy mikor kell lapoznia (ma már ezt egyébként is ciki lenne a cpu-nak, meg a sw-nek intéznie, amikor van gpu). (Kivéve linuksz alatt, ahol igen valószínű, hogy a kártyád sebessége a monitor sebességét nem éri el. :))) Persze ez hülyeség, mert felcseréltem az ok-okozatot, de nem hagyhattam ki ezt a „fekete” poént. :))

          #2143179
          pointux
          Felhasználó
            lacix wrote:
            rosszul látod

            Ne, te látod rosszul. Egy ilyen kártyának nem ennyit kéne produkálnia egy ilyen picsányi képen. (Tehát kritikán aluli a maximális képessége. Nem a 60-nal van a bajom. Amúgy tft, azért 60.)

            lacix wrote:
            a függőleges szinkronizáció egy hasznos dolog, korlátozza az fps-t annyira, amennyit a monitor tud, így szebb lesz a megjelenítés (főleg teljes képernyőn látszik), nekem 75Hz-en megy a monitor így ekürüli lesz az fps, neked gondolom 60Hz-en megy a monitor és 60 lesz az fps

            Igen… hasznos… 100 évvel ezelőtt.
            Én annó foglalkoztam a szinkronizációs problémával assembler alatt, vesa-val.
            És tudom, hogy ez mire jó és mikor hasznos.
            A dolog lényege a következő:
            1) Ha nincs elég megcímezhető memóriád (pl.: a bűvös 64-es szám annó), un. lapozást kell elkövetni. Vagyis a képet x részre osztod és egyszerre csak egy részét töltöd fel. Ha még nem frissítetted a teljes területet, csak egy részét, és pont akkor jeleníti meg a kártya a képet, akkor felemás lesz a képed (esetleg csak azon mutatkozik meg, hogy az összetételnél „csíkot húz”)… (Ez ma már a hatalmas kártya-memóriák esetében, ahol dupla puffer van és a kártya dönti el, hogy azt mikor másolja be, elképzelhetetlen.)
            2) Lassú a monitorod és/vagy kártyád és csak a páros, vagy páratlan sorokat frissíted. (Dettó!)
            Kis kiegészítés: és a szinkronizációs frekvenciának egyébként sem a megjelenítési frekvenciával, hanem annak egész számú többszörösével kell megegyezni. (Bár ugye ennek nincs értelme, mert gyorsabban úgysem fog megjelenni a monitorod, mint amit tud.)
            Tehát ennek a funkciónak a megléte manapság – normális körülmények között – értelmetlen, mivel a kártyád egész képet fog lapozni és tudja, hogy mikor kell lapoznia (ma már ezt egyébként is ciki lenne a cpu-nak, meg a sw-nek intéznie, amikor van gpu). (Kivéve linuksz alatt, ahol igen valószínű, hogy a kártyád sebessége a monitor sebességét nem éri el. :))) Persze ez hülyeség, mert felcseréltem az ok-okozatot, de nem hagyhattam ki ezt a „fekete” poént. :))

            #2143180
            lacix
            Felhasználó
              vizsla wrote:
              Egy ilyen kártyának nem ennyit kéne produkálnia egy ilyen picsányi képen. (Tehát kritikán aluli a maximális képessége. Nem a 60-nal van a bajom. Amúgy tft, azért 60.)

              Azt a 235 fps-et egy 7 éves gépen kaptam, szerintem bőven jó. Persze elég egyszerű grafikát nyom ki, azt is ablakban, de meg kellene nézni a kódot, lehet több csúcspontot használ, mint amennyit látunk.
              Igen gondoltam, hogy tft, nekem is az van.

              Szerintem elbeszélünk egymás mellett. Én azt az esetet mondom, amikor a kártya gyorsabb, mint a monitor, te pedig azt, amikor a kártya a lassabb.

              Amit te mondasz, azt én is tapasztalam, régen játszadoztam vesa-val dos alatt asm-mel. Képernyőtörlésen látszott a legjobban. (De utáltam, hogy egyszerre nem tudtam kezelni a vidókártya ramját.)

              vizsla wrote:
              Tehát ennek a funkciónak a megléte manapság – normális körülmények között – értelmetlen, mivel a kártyád egész képet fog lapozni és tudja, hogy mikor kell lapoznia (ma már ezt egyébként is ciki lenne a cpu-nak, meg a sw-nek intéznie, amikor van gpu). (Kivéve linuksz alatt, ahol igen valószínű, hogy a kártyád sebessége a monitor sebességét nem éri el. :))) Persze ez hülyeség, mert felcseréltem az ok-okozatot, de nem hagyhattam ki ezt a „fekete” poént. :))

              Nem hülyeség, abban az esetben ha a kártya gyorsabb, mint a monitor. Nem véletlenül lehet kapcsolgatni a függőleges szinkronizációt. Win alatt is lehet az nvidia vezérlőpultjában.

              #2143181
              lacix
              Felhasználó
                vizsla wrote:
                Egy ilyen kártyának nem ennyit kéne produkálnia egy ilyen picsányi képen. (Tehát kritikán aluli a maximális képessége. Nem a 60-nal van a bajom. Amúgy tft, azért 60.)

                Azt a 235 fps-et egy 7 éves gépen kaptam, szerintem bőven jó. Persze elég egyszerű grafikát nyom ki, azt is ablakban, de meg kellene nézni a kódot, lehet több csúcspontot használ, mint amennyit látunk.
                Igen gondoltam, hogy tft, nekem is az van.

                Szerintem elbeszélünk egymás mellett. Én azt az esetet mondom, amikor a kártya gyorsabb, mint a monitor, te pedig azt, amikor a kártya a lassabb.

                Amit te mondasz, azt én is tapasztalam, régen játszadoztam vesa-val dos alatt asm-mel. Képernyőtörlésen látszott a legjobban. (De utáltam, hogy egyszerre nem tudtam kezelni a vidókártya ramját.)

                vizsla wrote:
                Tehát ennek a funkciónak a megléte manapság – normális körülmények között – értelmetlen, mivel a kártyád egész képet fog lapozni és tudja, hogy mikor kell lapoznia (ma már ezt egyébként is ciki lenne a cpu-nak, meg a sw-nek intéznie, amikor van gpu). (Kivéve linuksz alatt, ahol igen valószínű, hogy a kártyád sebessége a monitor sebességét nem éri el. :))) Persze ez hülyeség, mert felcseréltem az ok-okozatot, de nem hagyhattam ki ezt a „fekete” poént. :))

                Nem hülyeség, abban az esetben ha a kártya gyorsabb, mint a monitor. Nem véletlenül lehet kapcsolgatni a függőleges szinkronizációt. Win alatt is lehet az nvidia vezérlőpultjában.

                #2143182
                pointux
                Felhasználó

                  Tényleg elbeszélünk egymás mellett.
                  1) Ez egy „vadiúj” pcie-e kártya, aminek kritikán aluli a sebessége. PONT (itt már meg is állhatnánk)

                  2) „Én azt az esetet mondom, amikor a kártya gyorsabb, mint a monitor, te pedig azt, amikor a kártya a lassabb.”
                  Gondolkodj már egy picit! Ha a kártya lassabb, mint a monitor. pl.: csak 30-at tud megjeleníteni 60 helyett, akkor akár szeretnél szinkronizálni, akár nem, az csak 30-at fog megjeleníteni, soha nem 60-at, mert nem képes rá! Ha a fejed tetejére állsz, akkor sem. (Másrészt… hol írtam volna ekkora marhaságot? Kivéve azt a linukszos viccet, ami persze nem vicc, mert linukszra nincs normális driver. Van ugyan olyan, ami imitt-amott ezzel-azzal a kártyával úgy ahogy működik…)

                  3) A lapozási szinkronizálás pedig arról szól, hogy ne legyen „félig” az egyik, „félig” a másik képkocka a képen. PONT Jelen technikai fejlettségben nincs szükség „félkép” használatára a sw-i/arch oldalról. A kártya pedig saját maga adja ki a képet a monitorra, tehát az, hogy önmaga „félképet” adna ki a monitorra eleve működési hiba lenne. (Ez persze a múltban is az lett volna. csakhogy akkor volt az a két „akadály” (technikai hiányosság/probléma), amit említettem… és ami ma már nincs!) Innentől kezdve ezzel a funkcióval (lapozási sebesség minimalizálása) maximum frame-ek eldobását érheted el. (Meg ezáltal gondolom a kártya kevésbé melegszik, meg ilyesmi.) Amivel viszont – ideálisan rossz körülmények között – max. azt lehet elérni, hogy a kép „ugrani fog”/”szaggatni fog”. (Persze erre kicsi az esély, mert ha a korlátozott sebességű lapozás miatt elkezd ürülni a puffer, azt a cpu, meg gyors memóriák hamar pótolják. Mivel manapság van elég memória. Tehát javaslom, hogy ha ezt a funkciót használod, akkor korlátozd a video memóriát is, mert csak úgy valószínű, hogy hatása lesz. :))))

                  #2143183
                  pointux
                  Felhasználó

                    Tényleg elbeszélünk egymás mellett.
                    1) Ez egy „vadiúj” pcie-e kártya, aminek kritikán aluli a sebessége. PONT (itt már meg is állhatnánk)

                    2) „Én azt az esetet mondom, amikor a kártya gyorsabb, mint a monitor, te pedig azt, amikor a kártya a lassabb.”
                    Gondolkodj már egy picit! Ha a kártya lassabb, mint a monitor. pl.: csak 30-at tud megjeleníteni 60 helyett, akkor akár szeretnél szinkronizálni, akár nem, az csak 30-at fog megjeleníteni, soha nem 60-at, mert nem képes rá! Ha a fejed tetejére állsz, akkor sem. (Másrészt… hol írtam volna ekkora marhaságot? Kivéve azt a linukszos viccet, ami persze nem vicc, mert linukszra nincs normális driver. Van ugyan olyan, ami imitt-amott ezzel-azzal a kártyával úgy ahogy működik…)

                    3) A lapozási szinkronizálás pedig arról szól, hogy ne legyen „félig” az egyik, „félig” a másik képkocka a képen. PONT Jelen technikai fejlettségben nincs szükség „félkép” használatára a sw-i/arch oldalról. A kártya pedig saját maga adja ki a képet a monitorra, tehát az, hogy önmaga „félképet” adna ki a monitorra eleve működési hiba lenne. (Ez persze a múltban is az lett volna. csakhogy akkor volt az a két „akadály” (technikai hiányosság/probléma), amit említettem… és ami ma már nincs!) Innentől kezdve ezzel a funkcióval (lapozási sebesség minimalizálása) maximum frame-ek eldobását érheted el. (Meg ezáltal gondolom a kártya kevésbé melegszik, meg ilyesmi.) Amivel viszont – ideálisan rossz körülmények között – max. azt lehet elérni, hogy a kép „ugrani fog”/”szaggatni fog”. (Persze erre kicsi az esély, mert ha a korlátozott sebességű lapozás miatt elkezd ürülni a puffer, azt a cpu, meg gyors memóriák hamar pótolják. Mivel manapság van elég memória. Tehát javaslom, hogy ha ezt a funkciót használod, akkor korlátozd a video memóriát is, mert csak úgy valószínű, hogy hatása lesz. :))))

                    #2143184
                    lacix
                    Felhasználó

                      1. az a vadiúj, még macskakörmökkel is dúrva, mert már a 8-as sorozatnál tart az nvidida
                      és az a 6200 kb. a legalja a 6xxx-eseknek, nem is arra tervezték, hogy brutál teljesítménye legyen, win alatt is lassú lenne

                      2. igen, nyílván olyankor nem lesz több fps, de most már a 3-as ponttal legalább már értem miről beszélsz, tényleg te mást magyarázol, mint én

                      3. tehát akkor azt hiszem, te azt mondod, hogy a kártya teljes gépekkel dolgozzon, ez így ok

                      én meg azt, hogy ne akarjuk, hogy gyorsabban jelenítse meg a monitor a képkockákat, mint, amit tud, mert az olyankor ronda
                      a szinkronizációtól nem fog szaggatottá válni, ha a kártya képes több, mint 30 fps-re

                      #2143185
                      lacix
                      Felhasználó

                        1. az a vadiúj, még macskakörmökkel is dúrva, mert már a 8-as sorozatnál tart az nvidida
                        és az a 6200 kb. a legalja a 6xxx-eseknek, nem is arra tervezték, hogy brutál teljesítménye legyen, win alatt is lassú lenne

                        2. igen, nyílván olyankor nem lesz több fps, de most már a 3-as ponttal legalább már értem miről beszélsz, tényleg te mást magyarázol, mint én

                        3. tehát akkor azt hiszem, te azt mondod, hogy a kártya teljes gépekkel dolgozzon, ez így ok

                        én meg azt, hogy ne akarjuk, hogy gyorsabban jelenítse meg a monitor a képkockákat, mint, amit tud, mert az olyankor ronda
                        a szinkronizációtól nem fog szaggatottá válni, ha a kártya képes több, mint 30 fps-re

                      10 bejegyzés megtekintése - 31-40 / 45
                      • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.