Kezdőlap › Fórumok › Programozás › Játék fejlesztésre optimalizált editorok,programozási nyelvek
- This topic has 7 hozzászólás, 3 résztvevő, and was last updated 14 years, 6 months telt el by
Szoszomed.
-
SzerzőBejegyzés
-
2010-10-14-17:36 #1889751
Sziasztok!
Ismer valaki játék fejlesztésre optimalizált progit vagy nyelvet Linux-ra?
Eddig csak 3-at találtam:Platinum Arts Sandbox
Blender+python
BlitzMaxEzeken kívúl még imsertek valamit?
2010-10-14-20:40 #2200820Allegro
2010-10-15-23:39 #2200821Megis mit akarsz szerkeszteni?
Szerintem egy jatek forraskodjanak szerkesztesehez szinte mindegy, hogy mit hasznalsz .
Blenderrel 3D modelleket lehet kesziteni.
A GIMP, mint kepszerkeszto, beleesik az editor kategorioaba?2010-10-16-10:50 #2200822Ha „játék fejlesztésre van optimalizálva”,akkor igen.De a Gimp kép szerkesztő,nincs be épített játék motorja.
Editor alatt,a Blender-hez hasonló programokat értek,amikbe be van építve egy játék motor és vizuálisan egy „editorban” amit hívhatunk például Scene Editrnak,vagyis Pálya szerkesztőnek,vizuálisan ösze lehet állítani a játék „világát” a játék elemeit..Scripteléssel és egyébb játék motorra épülő funkciókkal pedig „életre lehet kelteni” a játékunkat.Vagyis különböző tulajdonságokat,feltételeket rendelhetünk a játék elemeihez.Erre gondoltam „Editor” alatt.
A BLender első sorban modellező,animáló progi.De van be épített játék motorja amire python nyelven lehet scriptelni.Például a Yo Franke-t is Blender-ben gyártották le.
Remélem így már érthető mit is keresek,de végülis mindegy.Mert nagyon úgy nézki hogy Linux-ra a Blender az egyetlen ilyen progi.
2010-10-16-10:51 #2200823Köszönöm a választ,meg fogom nézni.
2010-10-17-08:22 #2200824Koszonom, igy mar vilagos.
Ugy tudom, linuxra letezik tobb jatekmotor, es azoknak kell legyen (palya) szerkesztoje. Tehat azt javaslom, hogy attol fuggoen, mifele jatekot akarsz kesziteni, nezz ki egy jatekmotort, es probald ki annak a szerkesztojet.
Peldaul lovoldozos jatekhoz quake alapu jatekmotort es szerkesztot lehetnez hasznalni.
Remelem segitettem valamit.
2010-10-17-13:24 #2200825Köszi szépen,sokat segítettél.Nem is gondoltam rá hogy „Játék Motor” néven keressek rá,pedig így logikus:D
Találtam egy szép kis listát és jó pár Linux-al is kompatibilis:2010-12-27-13:09 #2200826Végül rá találtam arra a játék motorra ami eddig a leg ideálisabbnak tűnik.A neve Shiva3D.Ez egy komplett 3d játék motor amire LUA nyelven lehet scriptelni.Hasonló a Unity3D-hez viszont többek között Linux-ra is lehet vele fejleszteni.Igaz csak Windows alatt lehet fejleszteni a motorral,de ennek ellenére abszolút tökéletesen lehet Linux-ra is optimalizálni a játékokat.Van ingyenes verziója is,ami időkorlát nélkül,használható.Csak az elkészített játékokat semmien módon nem lehet elérhetővé tenni mások számára,ezt a verziót csak tesztelés és tanulás céljából lehet használni..De az ára véleményem szerint nagyon barátságos,a BASIC csomag 165 euróba kerül.Ajánlom mindenkinek aki érdekelt abban hogy játékokat fejlesszen Linux-ra.http://www.stonetrip.com Van egy példa játék a neve The Hunt, ami bemutatja a Shiva lehetőségeit,de korán sem mindent.A Linux verzió letölthető innen:http://www.stonetrip.com/shiva-3d-engine-technical-demo.htmlValamint a játék fejlesztési naplója (hogyan készült) és a forrás fájlja is letölthető innen,hogy tanulás céljából bárki átnézhesse,bele nyúljon,módosítsa és persze még rengeteg oktató anyagot is lehet az oldalán találni:http://www.stonetrip.com/developer/242-the-hunt-the-making-of
-
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.
legutóbbi hsz