Kezdőlap › Fórumok › UHU Linux › Általános UHU problémák, javaslatok › Kábeles internet csak második bekapcsolásra?
- This topic has 42 hozzászólás, 11 résztvevő, and was last updated 17 years, 5 months telt el by
malo.
-
SzerzőBejegyzés
-
2007-09-23-16:44 #2123015
ELaci!
Köszönöm a gyors választ. Kipróbáltam kétszer is. Azt
találtam, hogy nem kellett 30 másodpercnél több, amíg a negyedik ( és
az előtte lévő három led) folytonos világításra váltott. A PC-t
bekapcsolva hamarosan villogott a link ledje is, és rendben felállt az
internetes kapcsolat.Amit a 13. havi áramszámláról mondtál, azt
megfontolandónak tartom én is. Egyebek között ezért törekedtem eddig is
használaton kívül teljesen lekapcsolni mindent. ( a rendes tv, és egy
ORION torony ezért élte túl a villámcsapást, mert nem volt kapcsolatuk
a hálózattal) . Tanúlságként elmondom, hogy a villámcsapás éjjel egy
óra körül volt, és felébredve már hiába húztuk ki a Sony torony
dugóját, javíthatatlanul tönkrement eddigre. Az APC e-15-be volt
bedugva a PC, a kábelmodem, a Belinea LCD monitor, a Digi tv beltéri
egysége, és az AverTV Box 9 tuner. Ezek közül a modemet cserélnie
kellett a UPC-nek, nekem meg az utána álló hálózati kártyát. A PC-nek
és a monitornak nem lett baja, de az AverTV tuner javítása még mindíg
nem kész (elsárgult a fehér szín). Ebből gondolom, hogy a modem és a
hálókártya a koax kábelen kapta az áramlökést, a tv-tuner meg
valószínüleg olyan érzékeny mint egy galvanométer. Az APC e-15 aljzatai
le voltak kapcsolva,csak a készenlétét jelző led világított nagyon
halványan, majd a villámcsapás után ez is elaludt. Érdekes, hogy az
e-15 konnektorként használható maradt, csak az áramhullám elleni
védőképessége szűnt meg.
A történtek után úgy gondolom, hogy érdemes
alkalmazni védő-aljzatot, de amikor nagy zivatar várható, akkor helyes
stratégia a teljes áramtalanítás.
malo2007-09-23-16:55 #2123016malo: „amikor nagy zivatar várható, akkor helyes stratégia a teljes áramtalanítás.”
Pontosan így van.
Amikor otthon voltam a zivatar kezdetekor, akkor az összes készüléket kihuzigáltam a konnektorból, sőt koax antennakábelt is a PC-ből és a TV-ből.
Minden olyan kábelt ki kell húzni, ami bármilyen külső szolgáltatótól jön. Márcsak azért is mert azon a kábelen nemcsak az én készülékem van, hanem néhány száz másik is, és bármelyik meghibásodása az én készülékemet is tönkreteheti.malo: „Érdekes, hogy az e-15 konnektorként használható maradt, csak az áramhullám elleni védőképessége szűnt meg.”
A túlfszültség elleni védelmet a legtöbb esetben egy védöföldre kötött szikraköz használatával oldják meg. Ez a megoldás viszonylag jó, de csak egyszer használható, és cserélni kell ha már egyszer is működött. Ez a szikraköz egy nyomtatott áramköri elem, és forrasztással cserélhető rövid üvegcső két lábbal.2007-09-23-17:04 #2123017ELaci!
Egyetértek, de azt kérdezem, hogy mi a helyzet egy
padlás-antennával (innen veszem az URH rádiót) és egy falon lévő egyedi
tányér-antennával (innen kapom a digi-tv jelét).
Azon emlékezetes
zivatar idején ezen antennák kábeljain volt egy-egy készülék
Áramtalanitott készülék) és azoknak nem lett bajuk, bár az avertv tuner
is rajta volt a tányér-antennán.
malo2007-09-23-17:26 #2123018malo wrote:ELaci!Egyetértek, de azt kérdezem, hogy mi a helyzet egy
padlás-antennával (innen veszem az URH rádiót) és egy falon lévő egyedi
tányér-antennával (innen kapom a digi-tv jelét).
Azon emlékezetes
zivatar idején ezen antennák kábeljain volt egy-egy készülék
Áramtalanitott készülék) és azoknak nem lett bajuk, bár az avertv tuner
is rajta volt a tányér-antennán.
maloA saját antenna nem annyira veszélyes mint a kábel, de ennek ellenére onnan is jöhet olyan jel ami kárt okozhat. A legnagyobb veszély a 230 V-os hálózat felől jöhet.
Elképzelhető az hogy a tvtuner a hálózati kártyán keresztül pusztult meg. Utólag kideríteni már nehéz.Sok PC pusztulást megértem már a munkahelyemen, amelyek nagy része tápegység hibával kezdődőtt, és több esetben csak a floppy drive maradt épségben. Volt olyan hogy még az egér is megpusztult, vagy a billentyűzet. A monitorok mindig túlélték.
2007-09-23-17:41 #2123019ELaci!
Köszönöm az információkat, és a levonható tanulságokat jótanácsként igyekszem majd betartani.
Üdv: malo
2008-01-30-17:06 #2123020malo wrote:Köszönöm a gyors választ. Kipróbáltam kétszer is. Azt
találtam, hogy nem kellett 30 másodpercnél több, amíg a negyedik ( és
az előtte lévő három led) folytonos világításra váltott. A PC-t
bekapcsolva hamarosan villogott a link ledje is, és rendben felállt az
internetes kapcsolat.A fenti válaszom a gyors siker felett érzett örömtől túl
optimistára sikerült. Múlt év szeptember 23. óta nagyon sok PC indítás
történt ezen a módon, így itt az ideje, hogy pontosítsak.
Itt és
most azt nevezem az én módszeremnek, amely szerint a PC kikapcsolása
után az áramot is lekapcsolom arról az aljzatról, amelyből a
PC mellett más eszközök is, – így a Chello kábelmodemje is, – az áramot
kapja.Az áramot bekapcsolva a kábelmodemen kigyullad a ‘power’
led, és a következő három (DS, US, ONLINE) led villogni kezd egyszerre.
Normál esetben a hetedik felvillanás után a fények végigfutnak az
összes leden, utána kialszanak (a power kivételével) majd
a második led (DS) egyedül villog néhányat, utána a
folyamatos fény beálltával a követkető kezd villogni. Néhány
másodpercen belül az ONLINE led is folytonosan világít és csak a
LINK-led villog. Ez így is marad , amíg ki nem kapcsolom. Az online led
folyamatos fénye mellett kapcsolom be a PC-t a kapott tanács szerint.Az új tapasztalatom, aminek megírása volt most a célom, csak annyi, hogy
az esetek változó (10-50%) gyakorisága mellett az első 3 led villogása
nem áll le (akár órákon keresztül sem), ezért a tizedik villanás után
lekapcsolom az áramot fél percre, majd újra próbálkozom. (a huszadik
villanás után már szinte teljesen biztos, hogy nem áll fel a modem,
tehát erre nem érdemes várni).
Ezeknek az újraindításoknak a száma a fél perc ‘áramszünet’ után 1-3 között szokott lenni (4-5 csak nagyon ritkán fordul elő).Mindezekért
az ‘én módszerem’ alkalmazását csak azoknak ajánlom, akik az
áramtakarékosság mellett a türelem erényében is gyakorolni akarják
magukat.
Lehet, hogy néha az is jól jön még!Üdv:malo
2008-01-30-17:37 #2123021Mondjuk én nem csellós vagyok hanem fibernetes, de ez a jelenség nálam is előfordul de ritkán, havonta 1-2 -szer. Az elmúlt hétvégén még a modem is újraindította magát (figyeltem) nem sok sikerrel, ezért ki,- majd bekapcsoltam többször is.
A jelerősség szintje miatti panaszkodás a szolgáltatónál, okozhat valami javulást ezen a téren. És az nagyon reális helyzet hogy a modem nem képes kapcsolódni a szolgáltatóhoz, mert elégtelen a jelszint. Ez egyértelműen a szolgáltató hibája.
A lin-ben is lehetőség van arra hogy új IP cím kérést küldjön a szerver felé, és nem kell a gépet emiatt újraindítani. (lásd.: man ifconfig).
Talán így: ifconfig down;ifconfig up
Nálam okosabbak biztosan jobban tudják.EL
2008-02-07-18:53 #2123022Szia ELaci!
Köszönöm javaslataidat.
Megnéztem az ifconfig
man-ját, aztán kipróbáltam az ifconfigot az eth0-ra (ez az interfész
tartozik a modemhez, vagy ehhez tartozik a modem) önállóan is és az up
flaggal is de semmi sem változott. A down-t nem próbáltam, mert kilőni
nem akartam.Az igazat megvallva nagyon bizonytalanul mozgok ezen a
területen, mert a szavak értelmét sem ismerem
legtöbbször (mint pl. az itt előforduló ‘ARP’ protokollt,
melynek a manjától is és az ‘Informatikai tudástárban’
talált jelentésétől is csak bizonytalanabb lettem).Arra
gondoltam, hogy könnyebb lesz a UPC-vel beszélni a jelszintről. Egyik
este fel is hívtam őket: kb 10perc után odakapcsoltak, ahol a témában
illetékes emberrel tudtam beszélni. Az ő lehetősége az volt, hogy
ránézett a modememre és látta, hogy már 3,5 órája hibátlanul működik, a
jelszintje normális, továbbá sokat van kikapcsolva, üzemen kívül. Azt
tanácsolta, hogy legközelebb olyankor telefonáljak, amikor el van
akadva a modem felállása és akkor is megnézi a jelszintemet, így
eldönthető lenne, hogy ezzel van-e időnként a baj, vagy valami mással.
Ezt én érthetőnek és nagyon elfogadhatónak láttamm és alig vártam, hogy
legyen egy elakadás Tegnap este aztán lett egy ilyen. Felhívtam az
ügyfélszolgálatot, és kb 8 perc menü, zene, türelemre kérés hallgatása
után beszéltem a hibabejelentés ügyintézőjével, aki egyből értette,
hogy miről van szó, és „kapcsolta” az illetékest, de csak
zene szólt a kagylóban kis szünetekkel. Újabb 10 perc után letettem a
kagylót, mert nem tudtam, hogy a tű akadt-e el a lemezen, vagy forgalmi
dugóba keveredtem.Végül úgy döntöttem, hogy inkább a modemem mellett gyakorlom magamat a türelem erényében.
Ezt
a két befejező, lezárónak szánt hozzászólást csak azért írtam a
topikhoz, hogy a tavaly szeptemberi örömömmel nehogy hazugságba essem,
vagy hiú reményeket ébresszek más sors-társamban.Jó egészséget kívánva üdvözöl: malo
2008-02-07-19:36 #2123023A szolgáltatóval való tárgyalás sikere vagy sikertelensége nagyon esetleges.
Javaslatom az hogy próbálkozni kell a reklamálással többször is, esetleg szert tenni valaki imerősre aki már végigjárta ezt kálváriát és tanácsot kérni tőle.
Azt azonban nyugodtan ki merem jelenteni hogy itt a fórumon igencsak nagy számú és segítőkész társakra leltél akik ha időnként kedvetlenül is, de mindenképpen segíteni akarnak.2008-02-08-10:41 #2123024Szia ELaci!
Én azt merem nyugodtan kijelenteni, hogy a
segítségetek nélkül sehol sem lennék a számítógép kezelésében,
használatában. Eddig még mindíg, mindenben kaptam segítséget. Hogy mást
ne is említsek, csak az nvidia meghajtóm telepítését: a vége felé már
úgy éreztem, hogy szinte fogjátok a kezemet és úgy vezettek, mint egy
vak embert. Mindőtöknek ismételten is köszönöm. Segítségeteket soha sem
éreztem kedvetlennek.
Megszünése után is még többször találok
választ, vagy segítséget a Linuxvilág archívumában, és internetes
tudástárakban is. Télen egy kicsit többet, nyáron egy kicsit kevesebbet
tudok foglalkozni az informatikai önműveléssel. Aztán használni is kell
a PC-t pl könyvek, folyóiratcikkek olvasására, képgalériák tartalmainak
élvezésére, stb, stb.
Tudatlanságomat nyilván magamnak köszönhetem,
és ha nem is nagyon látszik, de rendszeresen igyekszem tanulni, csak
egy kicsit későn kezdtem: messze túl az iskolás éveken (akkor még nem
volt PC a világon sehol és az egyetemen is logarléccel és
logar-táblával számoltunk) és jóval túl a munkás éveken is. Persze
vannak néha még olyan örömeim is, hogy középiskolás unokámnak is tudok
ebben abban segíteni (ő is uhu 2.0-t használ otthon).
Üdv: malo -
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.
legutóbbi hsz