Leginkább rivális cégek jelentik fel egymást a BSA-nál

Kezdőlap Fórumok Linuxos hírek a nagyvilágból Leginkább rivális cégek jelentik fel egymást a BSA-nál

10 bejegyzés megtekintése - 71-80 / 195
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #2139758
    Névtelen

      Én a magam részéről az üres „hang és képhordozó” jogdíjakon vagyok kiakadva. Szánalmas, tehetségtelen senkik próbálnak pénzmaghoz jutni így. Milyen alapon fizessek _én_, _nekik_? Milyen alapon feltételezik rólam, hogy én az ő szellemi terméküket fogom ellopni? Szerintem semmi közünk egymáshoz…

      Arról nem is beszélve, hogy teszem azt én siket/vak vagyok. -> Akkor nekem kinek és miért is kéne fizetnem?

      Mindenesetre azt elkúrták, hogy én Mo.-on üres „hang és képhordozót” vásároljak. Külföldről futárbácsi házhoz hozza postával együtt 1/3-ad áron, teljesen legálisan (artisjus matrica nélkül).

      Amúgy szvsz a jelenlegi formájában az egész kiadó ipar kihalásra van ítélve. Nincs igény pl. audió CD-kre sztem. Egy zenekar is jobban járna, ha felrakná a weblapjukra (a kiadó kikerülésével) az albumukat vmi minimális juttatásért cserébe. Jah, ezzel csak egy gond lenne. -> Nem telne nekik csicsás videóklippre, promófotózásra, plakátokra, reklámokra, rádió-műsoridőre, stb. Tehetség kéne hozzá, koncertezni kéne járni. Hoppá. Eléggé utópikusan hangzik….

      Próbálkozások már vannak (T-Online letöltögetős zeneboltját nézegettem ~1éve, de a viccnek is rossz 128-as bitrátás mp3-aikkal elmehetnek a francba ők is.)

      (+ hozzá tartozik, hogy szinte semmi magyar zenét nem hallgatok, van 1-2 kivétel (pl. Kerekes Band), de azok megvannak eredetiben)

      #2139759
      Névtelen

        Én a magam részéről az üres „hang és képhordozó” jogdíjakon vagyok kiakadva. Szánalmas, tehetségtelen senkik próbálnak pénzmaghoz jutni így. Milyen alapon fizessek _én_, _nekik_? Milyen alapon feltételezik rólam, hogy én az ő szellemi terméküket fogom ellopni? Szerintem semmi közünk egymáshoz…

        Arról nem is beszélve, hogy teszem azt én siket/vak vagyok. -> Akkor nekem kinek és miért is kéne fizetnem?

        Mindenesetre azt elkúrták, hogy én Mo.-on üres „hang és képhordozót” vásároljak. Külföldről futárbácsi házhoz hozza postával együtt 1/3-ad áron, teljesen legálisan (artisjus matrica nélkül).

        Amúgy szvsz a jelenlegi formájában az egész kiadó ipar kihalásra van ítélve. Nincs igény pl. audió CD-kre sztem. Egy zenekar is jobban járna, ha felrakná a weblapjukra (a kiadó kikerülésével) az albumukat vmi minimális juttatásért cserébe. Jah, ezzel csak egy gond lenne. -> Nem telne nekik csicsás videóklippre, promófotózásra, plakátokra, reklámokra, rádió-műsoridőre, stb. Tehetség kéne hozzá, koncertezni kéne járni. Hoppá. Eléggé utópikusan hangzik….

        Próbálkozások már vannak (T-Online letöltögetős zeneboltját nézegettem ~1éve, de a viccnek is rossz 128-as bitrátás mp3-aikkal elmehetnek a francba ők is.)

        (+ hozzá tartozik, hogy szinte semmi magyar zenét nem hallgatok, van 1-2 kivétel (pl. Kerekes Band), de azok megvannak eredetiben)

        #2139760
        Névtelen

          Jah, és ha csomagolás nélkül veszek lemezeket, akkor ragasszam a hologramos matricát a percenként ~10350rpm-el pörgő CD-re?

          #2139761
          Névtelen

            Jah, és ha csomagolás nélkül veszek lemezeket, akkor ragasszam a hologramos matricát a percenként ~10350rpm-el pörgő CD-re?

            #2139762
            majorlacko
            Felhasználó
              VectoR wrote:
              Van 1-2 kirívó eset de ez akkor sem az USA 🙂 több művész szinte szinvonal alatti életet él itthon….

              Van ellenpélda és a legnagyobb baj valóban az, hogy valódi művészek élnek színvonal alatti életet. Azonban a lakosság létszámához viszonyítva kicsit sok a „művész”. Nehogy már meghasadjon a szív, ha pl. egy Győzike típusú gagyigyáros és a jóégtudjamibőlélő kóklert megkárosít a P2P. Példa akad bőven, őt nem személyeskedésből ragadtam ki. Dunát lehetne rekeszteni a populáris zenéből igencsak jól élők tíz százalékából is. Természetesen mindegyik gagyizenész író is egyben, bár mindenki tudja, hogy strómanok írják a memoárjaikat, mert a napnak 168 órából kéne állnia ahhoz, hogy a haknizás és az írás-zeneszerzés-stb. még a biológiai szükségleteikkel is összehozható legyen. Sok különbség nincs a szememben az USA „nagyjai” és közöttük, a mieink nagytöbbsége szintén használ szereket és idióta életet él. Beleértve ebbe a körbe a színészeket és a velük együttértendő stáb résztvevőit is. Valóban tragikus, hogy  akár világhírrű művészeink  élnek a létminimum szintjén, de ez egyrészt belső ügyük, másrészt őket abszolúte nem érinti a szerzői jog  fájlcserélésen alapukó megsértése, mivel munkájuk sincs, vagy ha van, akkor  éppen annyi, hogy egy szűk és igényes réteget érint, akik szintén nem tartoznak a tehetősek közé.

              Amúgy szvsz a jelenlegi formájában az egész kiadó ipar kihalásra vanítélve. Nincs igény pl. audió CD-kre sztem. Egy zenekar is jobbanjárna, ha felrakná a weblapjukra (a kiadó kikerülésével) az albumukatvmi minimális juttatásért cserébe. Jah, ezzel csak egy gond lenne.-> Nem telne nekik csicsás videóklippre, promófotózásra, plakátokra,reklámokra, rádió-műsoridőre, stb. Tehetség kéne hozzá, koncerteznikéne járni. Hoppá. Eléggé utópikusan hangzik..

              Tökéletesen igazad van. 🙂 A Radiohead pont ezt teszi. Kirúgott minden kiadót és nem jelentet meg CD-t, hanem a weben létezik. Állítólag működik a dolog és nem siránkozik senki. Annyit fizetsz érte, amennyit akarsz, pontos adatokat nem tudok, de a Magnatune is valami hasonló dolgot csinál az Amarok-on keresztül és ők sem pusztultak még bele a szép új világba. A dinoszauruszoknak végük, evolúció van. 🙂

              #2139763
              majorlacko
              Felhasználó
                VectoR wrote:
                Van 1-2 kirívó eset de ez akkor sem az USA 🙂 több művész szinte szinvonal alatti életet él itthon….

                Van ellenpélda és a legnagyobb baj valóban az, hogy valódi művészek élnek színvonal alatti életet. Azonban a lakosság létszámához viszonyítva kicsit sok a „művész”. Nehogy már meghasadjon a szív, ha pl. egy Győzike típusú gagyigyáros és a jóégtudjamibőlélő kóklert megkárosít a P2P. Példa akad bőven, őt nem személyeskedésből ragadtam ki. Dunát lehetne rekeszteni a populáris zenéből igencsak jól élők tíz százalékából is. Természetesen mindegyik gagyizenész író is egyben, bár mindenki tudja, hogy strómanok írják a memoárjaikat, mert a napnak 168 órából kéne állnia ahhoz, hogy a haknizás és az írás-zeneszerzés-stb. még a biológiai szükségleteikkel is összehozható legyen. Sok különbség nincs a szememben az USA „nagyjai” és közöttük, a mieink nagytöbbsége szintén használ szereket és idióta életet él. Beleértve ebbe a körbe a színészeket és a velük együttértendő stáb résztvevőit is. Valóban tragikus, hogy  akár világhírrű művészeink  élnek a létminimum szintjén, de ez egyrészt belső ügyük, másrészt őket abszolúte nem érinti a szerzői jog  fájlcserélésen alapukó megsértése, mivel munkájuk sincs, vagy ha van, akkor  éppen annyi, hogy egy szűk és igényes réteget érint, akik szintén nem tartoznak a tehetősek közé.

                Amúgy szvsz a jelenlegi formájában az egész kiadó ipar kihalásra vanítélve. Nincs igény pl. audió CD-kre sztem. Egy zenekar is jobbanjárna, ha felrakná a weblapjukra (a kiadó kikerülésével) az albumukatvmi minimális juttatásért cserébe. Jah, ezzel csak egy gond lenne.-> Nem telne nekik csicsás videóklippre, promófotózásra, plakátokra,reklámokra, rádió-műsoridőre, stb. Tehetség kéne hozzá, koncerteznikéne járni. Hoppá. Eléggé utópikusan hangzik..

                Tökéletesen igazad van. 🙂 A Radiohead pont ezt teszi. Kirúgott minden kiadót és nem jelentet meg CD-t, hanem a weben létezik. Állítólag működik a dolog és nem siránkozik senki. Annyit fizetsz érte, amennyit akarsz, pontos adatokat nem tudok, de a Magnatune is valami hasonló dolgot csinál az Amarok-on keresztül és ők sem pusztultak még bele a szép új világba. A dinoszauruszoknak végük, evolúció van. 🙂

                #2139764
                admin
                Adminisztrátor

                  [quote author=majorlacko link=topic=22801.msg258669#msg258669  Nehogy már meghasadjon a szív, ha pl. egy Győzike típusú gagyigyáros és a jóégtudjamibőlélő kóklert megkárosít a P2P. ……………………… A dinoszauruszoknak végük, evolúció van. 🙂

                  ezek a „művészek” nem kell félni jól élnek, nem róluk beszélek…

                  #2139765
                  admin
                  Adminisztrátor

                    [quote author=majorlacko link=topic=22801.msg258669#msg258669  Nehogy már meghasadjon a szív, ha pl. egy Győzike típusú gagyigyáros és a jóégtudjamibőlélő kóklert megkárosít a P2P. ……………………… A dinoszauruszoknak végük, evolúció van. 🙂

                    ezek a „művészek” nem kell félni jól élnek, nem róluk beszélek…

                    #2139766
                    pointux
                    Felhasználó

                      scaurus!
                      Ne keverd össze (az egyébként minden szakértő – nem én) által sz@r médiatörvény által képi és hanganyagokról szóló jogdíjat a szoftwarekről szóló jogdíjjal.
                      Én azt mondtam, hogy a sóska savanyú, erre te beidézted, hogy a szőlő édes…

                      Másrészt nem sw-es szempontból, hanem előadói szempontból alátámasztottad, amit mondtam:

                      scaurus wrote:
                      A díj megállapításakor figyelembe kell venni, hogy az érintett művek, előadó-művészi teljesítmények, valamint filmek és hangfelvételeik esetében alkalmaznak-e a szerzői jog, illetve az ahhoz kapcsolódó jogok védelmére szolgáló hatásos műszaki intézkedést.

                      Vagyis, amint mondtam – a tv-es keretek között a szerző joga, hogy mi történik az alkotásával… máskülönben az általános feltételek lépnek hatályba. (Pl. Magyarországon letölteni legális, az USA-ban nem.) De, ha én, mint szerző ingyen akarom (akár az US-ban is) terjeszteni az alkotásomat, az állam nem kötelezhet az ellenkezőjére. (Vagyis ez van az én általam írt licencben (lásd gpl)… senki nem kérhet érte jogdíjat. Legfeljebb adót, ha pénzért árulja valaki.)

                      Amiről még beszélek az, hogy nem hiszem, hogy pl az EU-nak tetszene a két különböző (vagy más) jogcímen beszedett jogdíj.
                      Pl. miért fizetnék én jogdíjat mittudomén „Madonnának”, amikor egy Novell (vagy ne adj ég saját) programot használok.
                      És továbbmegyek a jogdíj adóköteles jövedelem. És innentől kezdve eleve van nyertes precedens ügy pl. regisztrációs adó. (Vagy pont ilyen a talaj/vízerhelési + csatorna díj egyes önkormányzatokon való együttes használata. Ami megint tuti bukta.)
                      Az EU direktívák szerint két különböző jogcímen nem szedhetsz be valamit.
                      Pont ezért találták ki azt, hogy az „adómentes jövedelmek adózása” kifejezést. Ami addig amíg nem nyer valaki egy ilyen pert az EU-ban, használható a 2x-i adóztatásra.
                      Szóval jogilag ezek – szerintem – nagyon gyenge lábon állnak. Elég egy jó ügyvéd, vagy bíró és milliárdokat bukik az állam lásd.: regisztrációs adó ügye.

                      #2139767
                      pointux
                      Felhasználó

                        scaurus!
                        Ne keverd össze (az egyébként minden szakértő – nem én) által sz@r médiatörvény által képi és hanganyagokról szóló jogdíjat a szoftwarekről szóló jogdíjjal.
                        Én azt mondtam, hogy a sóska savanyú, erre te beidézted, hogy a szőlő édes…

                        Másrészt nem sw-es szempontból, hanem előadói szempontból alátámasztottad, amit mondtam:

                        scaurus wrote:
                        A díj megállapításakor figyelembe kell venni, hogy az érintett művek, előadó-művészi teljesítmények, valamint filmek és hangfelvételeik esetében alkalmaznak-e a szerzői jog, illetve az ahhoz kapcsolódó jogok védelmére szolgáló hatásos műszaki intézkedést.

                        Vagyis, amint mondtam – a tv-es keretek között a szerző joga, hogy mi történik az alkotásával… máskülönben az általános feltételek lépnek hatályba. (Pl. Magyarországon letölteni legális, az USA-ban nem.) De, ha én, mint szerző ingyen akarom (akár az US-ban is) terjeszteni az alkotásomat, az állam nem kötelezhet az ellenkezőjére. (Vagyis ez van az én általam írt licencben (lásd gpl)… senki nem kérhet érte jogdíjat. Legfeljebb adót, ha pénzért árulja valaki.)

                        Amiről még beszélek az, hogy nem hiszem, hogy pl az EU-nak tetszene a két különböző (vagy más) jogcímen beszedett jogdíj.
                        Pl. miért fizetnék én jogdíjat mittudomén „Madonnának”, amikor egy Novell (vagy ne adj ég saját) programot használok.
                        És továbbmegyek a jogdíj adóköteles jövedelem. És innentől kezdve eleve van nyertes precedens ügy pl. regisztrációs adó. (Vagy pont ilyen a talaj/vízerhelési + csatorna díj egyes önkormányzatokon való együttes használata. Ami megint tuti bukta.)
                        Az EU direktívák szerint két különböző jogcímen nem szedhetsz be valamit.
                        Pont ezért találták ki azt, hogy az „adómentes jövedelmek adózása” kifejezést. Ami addig amíg nem nyer valaki egy ilyen pert az EU-ban, használható a 2x-i adóztatásra.
                        Szóval jogilag ezek – szerintem – nagyon gyenge lábon állnak. Elég egy jó ügyvéd, vagy bíró és milliárdokat bukik az állam lásd.: regisztrációs adó ügye.

                      10 bejegyzés megtekintése - 71-80 / 195
                      • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.