„LinuxForum.hu FAQ” – TE mit tennel erte?

Kezdőlap Fórumok Új funkciók és változások a Linuxfórumon Vélemények és Javaslatok „LinuxForum.hu FAQ” – TE mit tennel erte?

10 bejegyzés megtekintése - 141-150 / 181
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #1987479
    fellow
    Felhasználó

      gabaman:
      lehet benne temakat letrehozni, mozgatni, stb?
      csakmert a jelenlegi faqm iszonyat outdated es rendezetlen;

      imho:

      biztonsag (tamadasi falytak es vedekezes ellenuk)
      belso (exploit, rootkit, ….)
      kulso (spam, virusszures, tuzfal, …)

      #1987480
      kelemengabor
      Felhasználó

        Alkalmazásokat csoportosítani inkább parancssoros – guis szerint kellene, elõbbin belül mondjuk lehetne rendszereszközök (mount, fsck, ilyenek) és userspace dolgok, utóbbin belül ablakkezelõk (*boxok, wmaker, icewm…) – de-k/widgetkészletek (kde+qt, gnome+gtk) alapján felosztani _és/vagy_ funkcionalitás szerint: iroda, levelezés, böngészés, multimédia, mittudomén.

        #1987481
        gabaman
        Felhasználó

          gabaman:
          lehet benne temakat letrehozni, mozgatni, stb?
          csakmert a jelenlegi faqm iszonyat outdated es rendezetlen;

          Témákat mozgatni nem hiszem, mert a téma beszúrása – bizonyos esetekben – elég sok pluszmunkát produkán a fejlesztésnél. Majd meglátom, meddig jutok el, bárl ehet, hogy holnapra nem fog teljesen elkészülni, de azért igyekszem.

          imho:

          biztonsag (tamadasi falytak es vedekezes ellenuk)
          belso (exploit, rootkit, ….)
          kulso (spam, virusszures, tuzfal, …)
          [align=right][snapback]123375[/snapback][/align]

          Ezzel a struktúrával baromira sokszintû kategóriákat lehet létrehozni, ami sztm nem egészséges. Az egész helpdesk lényege, hogy könnyen lehessen megtalálni az igényelt infót, emiatt 2-3, max. 4 szintû kategóriákat kellene létrehozni. Ráadásul ezzel a külsõ és belsõ kategóriával nagyon el lehet csúfítani az egészet, mert mindegyikbõl vagy 5-6 alkategória fog elágazni.

          #1987482
          gabaman
          Felhasználó

            Alkalmazásokat csoportosítani inkább parancssoros – guis szerint kellene, elõbbin belül mondjuk lehetne rendszereszközök (mount, fsck, ilyenek) és userspace dolgok, utóbbin belül ablakkezelõk (*boxok, wmaker, icewm…)

            Ezen én is gondolkodtam, de nem találtam normális megoldást. Valami alacsony komplexitású és közérthetõen megfogalmazott megoldás kellene. Talán nem a kategóriákban kellene megkülönböztetni a parancssoros – gui-s dolgokat, hanem a válasz szinten. Ezen nehéz látatlanban vitatkozni, az elkészült helpdeskbe be kellene tenni a különbözõ alternatívákat, és meg kellene nézni melyik a jobb.

            – de-k/widgetkészletek (kde+qt, gnome+gtk) alapján felosztani _és/vagy_ funkcionalitás szerint: iroda, levelezés, böngészés, multimédia, mittudomén.
            [align=right][snapback]123392[/snapback][/align]

            Szerintem a GNOME-KDE megkülönböztetés nem jó dolog. Mindegyik rendszer alatt használni lehet a nem szorosan kapcsolódó másik alkalmazásokat, és a fejlesztõk is egyre jobban átjárhatóvá teszik a két rendszert.

            #1987483
            fellow
            Felhasználó

              gabaman:
              most nagyuzemben feltalalom a spanyolviszt, de majd hasznalat kozben kiderul, hogy merre fejlodik tartalmilag a rendszer, ergo mi a jol mukodo szerkezet;
              imho publikald igy;

              kicsit visszalapozva:
              „Fellow FAQ (külön is megoldható, vagy akár ideiglenesen)”
              ha nem problema megoldhatnank ugy, hogy egy-a-egyben kihagyod es en majd feltoltogetem a regi faqm tatalmat az uj szerkezetbe; ezzel a tartalamanak lektoralasat is inteznem egy idoben (ami igencsak rafer);

              #1987484
              razoli
              Felhasználó

                Szerintem azt a topikot most fõoldalra tolom. Tessék elolvasni, nekem az jött le, hogy gabaman elékszült a faq nagyrészével anno, csak el lett feledve a dolog, meg gondolom neki is akadt jobb dolga. Fel kellene keresni ezügyben és akkor _talán_ lesz normális, használható FAQ.

                #1987485
                gabaman
                Felhasználó

                  Igaz, hogy el lett felejtve a FAQ, mivel nem akadt egy önkéntes sem, aki bármilyen formában részt vett volna a FAQ feltöltésében. A PHP keretrendszer szerkezetileg elkészült, de mit sem ér tartalom nélkül. Fellow újragondolta az általa összegyûjtött kérdések felépítését, de már senki sem segített a tetemes mennyiségû kérdés és válasz átdolgozásán. Itt akadt meg a FAQ fejlesztése.

                  #1987486
                  Bbt
                  Felhasználó

                    Jó.
                    Hol lehet tölteni?
                    tegnap is volt vagy három kérdés, amik FAQ jellegûek.
                    gabaman.uw.hu -n lehet tölteni?

                    #1987487
                    gabaman
                    Felhasználó

                      Sajna nem megy az olyan könnyen. Elõször is el kell dönteni, hogy milyen legyen a kérdések szerkezete. Fellow „álma” egy összefüggõ és átfogó kategóriatendszer. Persze egy kategóriába is be lehet ömleszteni minden kérdést, de akkor hogy lehet kinyerni belõle a válszokat? Ha megnézed a jelenlegi felállást, világos lesz, hogy aki nem ismeri a pontos kérdést, hanem csak körvonlazni tudja, arra rá fog szakani a érdések százainak az átnyálazása.

                      Ha gondolod, most is fel lehet tolni a kérdéseket, de sztm jobb lenne átgondolni egy picikét a fentieket. Fellow FAQ-ja is sok választ tartalmaz, de nehéz benne keresni, így – sana – nem sokan használták eddig. Röviden: szerinted hogyan lehet egy jól átlátható rendszert készíteni?

                      #1987488
                      Bbt
                      Felhasználó

                        mennyire lehet eldurvulni adatbazi szerkezet szinten? értem ezalatt keresztlinkelés hegek mehetnek?

                      10 bejegyzés megtekintése - 141-150 / 181
                      • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.