Kezdőlap › Fórumok › Új funkciók és változások a Linuxfórumon › Vélemények és Javaslatok › „LinuxForum.hu FAQ” – TE mit tennel erte?
- This topic has 180 hozzászólás, 24 résztvevő, and was last updated 19 years, 7 months telt el by
kelemengabor.
-
SzerzőBejegyzés
-
2005-03-14-04:52 #1987479
gabaman:
lehet benne temakat letrehozni, mozgatni, stb?
csakmert a jelenlegi faqm iszonyat outdated es rendezetlen;imho:
biztonsag (tamadasi falytak es vedekezes ellenuk)
belso (exploit, rootkit, ….)
kulso (spam, virusszures, tuzfal, …)2005-03-14-08:04 #1987480Alkalmazásokat csoportosítani inkább parancssoros – guis szerint kellene, elõbbin belül mondjuk lehetne rendszereszközök (mount, fsck, ilyenek) és userspace dolgok, utóbbin belül ablakkezelõk (*boxok, wmaker, icewm…) – de-k/widgetkészletek (kde+qt, gnome+gtk) alapján felosztani _és/vagy_ funkcionalitás szerint: iroda, levelezés, böngészés, multimédia, mittudomén.
2005-03-14-11:17 #1987481gabaman:
lehet benne temakat letrehozni, mozgatni, stb?
csakmert a jelenlegi faqm iszonyat outdated es rendezetlen;Témákat mozgatni nem hiszem, mert a téma beszúrása – bizonyos esetekben – elég sok pluszmunkát produkán a fejlesztésnél. Majd meglátom, meddig jutok el, bárl ehet, hogy holnapra nem fog teljesen elkészülni, de azért igyekszem.
imho:
biztonsag (tamadasi falytak es vedekezes ellenuk)
belso (exploit, rootkit, ….)
kulso (spam, virusszures, tuzfal, …)
[align=right][snapback]123375[/snapback][/align]Ezzel a struktúrával baromira sokszintû kategóriákat lehet létrehozni, ami sztm nem egészséges. Az egész helpdesk lényege, hogy könnyen lehessen megtalálni az igényelt infót, emiatt 2-3, max. 4 szintû kategóriákat kellene létrehozni. Ráadásul ezzel a külsõ és belsõ kategóriával nagyon el lehet csúfítani az egészet, mert mindegyikbõl vagy 5-6 alkategória fog elágazni.
2005-03-14-11:30 #1987482Alkalmazásokat csoportosítani inkább parancssoros – guis szerint kellene, elõbbin belül mondjuk lehetne rendszereszközök (mount, fsck, ilyenek) és userspace dolgok, utóbbin belül ablakkezelõk (*boxok, wmaker, icewm…)
Ezen én is gondolkodtam, de nem találtam normális megoldást. Valami alacsony komplexitású és közérthetõen megfogalmazott megoldás kellene. Talán nem a kategóriákban kellene megkülönböztetni a parancssoros – gui-s dolgokat, hanem a válasz szinten. Ezen nehéz látatlanban vitatkozni, az elkészült helpdeskbe be kellene tenni a különbözõ alternatívákat, és meg kellene nézni melyik a jobb.
– de-k/widgetkészletek (kde+qt, gnome+gtk) alapján felosztani _és/vagy_ funkcionalitás szerint: iroda, levelezés, böngészés, multimédia, mittudomén.
[align=right][snapback]123392[/snapback][/align]Szerintem a GNOME-KDE megkülönböztetés nem jó dolog. Mindegyik rendszer alatt használni lehet a nem szorosan kapcsolódó másik alkalmazásokat, és a fejlesztõk is egyre jobban átjárhatóvá teszik a két rendszert.
2005-03-16-23:55 #1987483gabaman:
most nagyuzemben feltalalom a spanyolviszt, de majd hasznalat kozben kiderul, hogy merre fejlodik tartalmilag a rendszer, ergo mi a jol mukodo szerkezet;
imho publikald igy;kicsit visszalapozva:
„Fellow FAQ (külön is megoldható, vagy akár ideiglenesen)”
ha nem problema megoldhatnank ugy, hogy egy-a-egyben kihagyod es en majd feltoltogetem a regi faqm tatalmat az uj szerkezetbe; ezzel a tartalamanak lektoralasat is inteznem egy idoben (ami igencsak rafer);2005-09-30-13:32 #1987484Szerintem azt a topikot most fõoldalra tolom. Tessék elolvasni, nekem az jött le, hogy gabaman elékszült a faq nagyrészével anno, csak el lett feledve a dolog, meg gondolom neki is akadt jobb dolga. Fel kellene keresni ezügyben és akkor _talán_ lesz normális, használható FAQ.
2005-10-26-15:38 #1987485Igaz, hogy el lett felejtve a FAQ, mivel nem akadt egy önkéntes sem, aki bármilyen formában részt vett volna a FAQ feltöltésében. A PHP keretrendszer szerkezetileg elkészült, de mit sem ér tartalom nélkül. Fellow újragondolta az általa összegyûjtött kérdések felépítését, de már senki sem segített a tetemes mennyiségû kérdés és válasz átdolgozásán. Itt akadt meg a FAQ fejlesztése.
2005-10-26-15:46 #1987486Jó.
Hol lehet tölteni?
tegnap is volt vagy három kérdés, amik FAQ jellegûek.
gabaman.uw.hu -n lehet tölteni?2005-10-26-16:03 #1987487Sajna nem megy az olyan könnyen. Elõször is el kell dönteni, hogy milyen legyen a kérdések szerkezete. Fellow „álma” egy összefüggõ és átfogó kategóriatendszer. Persze egy kategóriába is be lehet ömleszteni minden kérdést, de akkor hogy lehet kinyerni belõle a válszokat? Ha megnézed a jelenlegi felállást, világos lesz, hogy aki nem ismeri a pontos kérdést, hanem csak körvonlazni tudja, arra rá fog szakani a érdések százainak az átnyálazása.
Ha gondolod, most is fel lehet tolni a kérdéseket, de sztm jobb lenne átgondolni egy picikét a fentieket. Fellow FAQ-ja is sok választ tartalmaz, de nehéz benne keresni, így – sana – nem sokan használták eddig. Röviden: szerinted hogyan lehet egy jól átlátható rendszert készíteni?
2005-10-26-16:17 #1987488mennyire lehet eldurvulni adatbazi szerkezet szinten? értem ezalatt keresztlinkelés hegek mehetnek?
-
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.
legutóbbi hsz