Oktatás

Kezdőlap Fórumok Flém Oktatás

9 bejegyzés megtekintése - 41-49 / 49
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #2060838
    kisbetu
    Felhasználó
      Tony Magic wrote:
      De ahoz nem kellene érettségi? 🙂

      Ahoz nem…

      #2060839
      Tony Magic
      Felhasználó
        kisbetu wrote:
        Tony Magic wrote:
        De ahoz nem kellene érettségi? 🙂

        Ahoz nem…

        8 általános az csak kell nem? Vagy az sem baj, ha még nincsen meg? 🙂

        #2060840
        kisbetu
        Felhasználó

          Akkor módosítok: nem ahoz.

          #2060841
          Tony Magic
          Felhasználó
            kisbetu wrote:
            Akkor módosítok: nem ahoz.

            Heheheee.. asszed nem vettem észre, hogy ahoz ragaszkodsz? :-))))))))))))))

            #2060842
            kisbetu
            Felhasználó

              Én azt látom, hogy te ragszkodsz a hülyeségedhez.

              #2060843
              Tony Magic
              Felhasználó
                kisbetu wrote:
                Én azt látom, hogy te ragszkodsz a hülyeségedhez.

                mérne? nem tilcsa aztat a törvény :-))))

                #2060844
                kisbetu
                Felhasználó

                  .

                  #2060845
                  l_lorincz
                  Felhasználó
                    Tony Magic wrote:
                    kisbetu wrote:
                    Én azt látom, hogy te ragszkodsz a hülyeségedhez.

                    mérne? nem tilcsa aztat a törvény :-))))

                    Nem, a törvény nem tilja csak intelligencia kérdése, hogy ahhoz ami rossz ragaszkodsz vagy nem.

                    #1883358
                    csaba
                    Felhasználó

                      Mivel valamilyen oknál fogva záródott a „Vicc” topic, meg már Smica-val is felvetõdött, hogy akkor az oktatásról alkotott nézeteinket ne a Vicc-ben tárgyaljuk (bár lehet, hogy az egész oktatás egy vicc 🙂 ), hanem nyissunk ide egy ilyen topikot. Szóval akkor legyen ez az elsõ flame! (Persze határozottan építõ szándékkal).

                      Elsõ körben xcut post-jára reagálni (lásd http://www.linuxforum.hu/smf/http://newsite.linuxforum.hu/phpBB3/viewtopic.php?p=186978#p186978):

                      Az egészhez hozzátartozik, hogy én már egy ideje érettségiztem, és szeptember óta a „sötét oldalon” állok, azaz tanárként keresem a linuxravalót. Mat-fizesként. Szóval ennyi elõzetes után kezdeném el a reagálást:

                      „A természettudományokat túlhangsúlyozzák (jelen korunk „vallása”), a többit meg elnyomják”
                      Szerintem épp, hogy fordítva van. Az „én idõmben” (’99-ben érettségiztem, tehát még az elõzõ évezredben:) ) pl. kémia, biosz gimiben 3 évig volt, heti 2-2 órában, fizika 4(!!!) évig szintén heti 2-ben (nekünk 4-ben, 5-ben, ui. mat-fizes osztály voltunk). Jelenleg (ha jól rémlik) kémia, biosz 2-2 év, heti 2 órában, fizika 3 évig (kivéve nálunk, ui. a fizika mk. verte az asztalt, hogy kell a négy év fizika, amit aztán meg is szavaztak, országosan csak néhány helyen van ez). Szóval épp hogy építik lefele. Ez kb. rendszerváltás óta van, azóta csökkent szinte minden óraszámilag. A matek és fizika követelményeit is eléggé megnyírbálták a „régebbi rendszerhez” képest. A többi ttk-s tárgyat nem tudom, nem is érettségiztem belõlük.
                      „Túlhangsúlyozás”: szerintem nem lehet _eléggé_ túlhangsúlyozni. Kevés fizikatudással szoktak bedõlni az emberek mindenféle áltudománynak meg baromságnak (pl. Egely György, antigravitáció a Földön, …), meg mennek a GreenPeace-be, és odaláncolják magukat a paksi atomerõmûhöz, miközben teljesen elfelejtik, hogy a magyar áram 35-40%-át az adja. Ui. õnekik az atomenergiáról az atombomba meg Csernobil jut eszükbe, és össze is fonódik a kettõ. Szóval szerintem emiatt nem lehet eléggé túlhangsúlyozni.
                      Ezzel persze nem azt mondom, hogy a magyart, törit, nyelveket nullázzuk. Azok is fontosak, csak más szempontból, mint a reáliák.

                      „Biológiával is ez van, mert el tudom mondani a sejtosztódást, az idegrendszer mûködését (ami mondjuk érdekes), de ha meglátok egy virágot, el nem tudom mondani, hogy mi a neve.”
                      Ebben igazad van. Sajnos a biosz nem (csak) errõl szól. Szerencsére viszont szól sok más dologról, amit igazából nem látsz (ld. fent). De el lehet menni arrafele, amit egyetemen tanulnak különféle rendszertan néven, amit nemigen tartok értelmesnek. De azért ugye a sertést a kutyától, a tulipánt a rózsától meg bírod különböztetni 🙂 Az meg, hogy mangalica meg németjuhász, annyira nem fontos. Legalábbis középsulis+általános mûveltség szinten.

                      „…történelmet megcsonkítják (a magyar történelem II. Józseftõl kezdõdik”
                      Akkor nem lesz érvényes a töriérettségim? Szóbelin ui. Mária Teréziát húztam. 🙂

                      „a japánt (több lexikális tudás, különleges hangsúly van a nyelvekre és az informatikára helyezve, ezzel a gyerekeket már kiskoruktól fogva a modern társadalomba nevelik).”

                    9 bejegyzés megtekintése - 41-49 / 49
                    • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.