random vektor generálás – help!

Kezdőlap Fórumok Programozás random vektor generálás – help!

5 bejegyzés megtekintése - 11-15 / 15
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #2150822
    jules
    Felhasználó

      koszi, a matekos reszet ismerem (bar a kodban rosszul irtam…);

      a kod megirasban tudnatok segiteni? elegge kezdo vagyok, nem vagom a deklaraciokat, meg a fuggvenyeket,…stb (ha valakinek lenne ilyen kodja es elkuldene, megkoszonnem)

      vizsla kollega jol irta, tehat csak ket szabadsagi fok van: a ket szog, de F csak a [0,Pi] intervallumban kell…

      #2150823
      jules
      Felhasználó

        koszi, a matekos reszet ismerem (bar a kodban rosszul irtam…);

        a kod megirasban tudnatok segiteni? elegge kezdo vagyok, nem vagom a deklaraciokat, meg a fuggvenyeket,…stb (ha valakinek lenne ilyen kodja es elkuldene, megkoszonnem)

        vizsla kollega jol irta, tehat csak ket szabadsagi fok van: a ket szog, de F csak a [0,Pi] intervallumban kell…

        #2150824
        retaliator44
        Felhasználó
          Code:
          x=y=z=0;
          while(x==0 && y==0 && z==0)
          {
              x=rand()%… amit akarsz, csak lehessen negatív is;
              y=ugyanez;
              z=ugyanez;
          }
          norma=sqrt(x*x+y*y+z*z);
          x/=norma; y/=norma; z/=norma;

          Alpha verziónak fogjuk rá.

          A sin-cos-os változat az passz.

          #2150825
          retaliator44
          Felhasználó
            Code:
            x=y=z=0;
            while(x==0 && y==0 && z==0)
            {
                x=rand()%… amit akarsz, csak lehessen negatív is;
                y=ugyanez;
                z=ugyanez;
            }
            norma=sqrt(x*x+y*y+z*z);
            x/=norma; y/=norma; z/=norma;

            Alpha verziónak fogjuk rá.

            A sin-cos-os változat az passz.

            #1887739
            csaba
            Felhasználó

              udv,

              tudna valaki mutatni egy C++ kódot a fenti témában?

              A feladat az, hogy generalni kellene véletlenszerűen egy vektort (mondjuk egységnyi hosszúságút, azaz normáltat) 3 dimenzióban. Ekkor ugye egy gömb felületén kell kapjak véletlenszerűen pontokat…

              Elkezdtem valami kódot írni, de … elakadtam:(

              Code:
              #include
              #include
              #include
              #include
              #include

              using namespace std;

              bool init_rnd()
              {
              time_t TIME;
              ctime(&TIME);
              srand((unsigned int)(TIME));
              return true;
              }

              int main()
              {
                double x,y,z,fi,theta,r
                double v0[3];
                int i,
                srand(400000);

              for (i=0;i<10;i++)
                  {
                fi=2.0*M_PI*rand()/(RAND_MAX-1);
                z=rand()*1.0/(RAND_MAX-1);
                r=sqrt(1.0 - z*z);
                x=r*sin(fi);
                y=r*cos(fi);
                  }

                return 0;

              }

            5 bejegyzés megtekintése - 11-15 / 15
            • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.