- This topic has 1,953 hozzászólás, 125 résztvevő, and was last updated 15 years, 4 months telt el by
admin.
-
SzerzőBejegyzés
-
2006-05-17-18:26 #1923064OldMan01 wrote:bepe lapozz vissza egyet 😀
Volt már? Ohh.. 🙁
2006-05-17-19:16 #1923065uzsolt wrote:Nem tudom, melyik karrol van az oktató (nem szoktam HVG-t olvasni), de a hallgatók „védelmében”: az SzTE legtöbb karán nem olyan túl régen vezették be a kreditrendszert. Sok hátránya mellett még több rossz tulajdonsága van.Szerk.: most jut eszembe, hogy épp valamelyik (szegedi) egyetemi újságban volt épp a kreditrendszer fentebb említett „áldásos” hatása elemezve: ugrásszerû változás volt látható a grafikonon épp a kreditrendszer bevezetése körül.
Mindenkinek a saját jól felfogott érdeke, hogy ha egy iskolát végig lehet csinálni x év alatt, akkor ne kétszer annyi idõ alatt tegye (pusztán lustaságból). A kreditrendszert pedig nemcsak ott vezették be, hanem majdnem mindenhol az országban és nem minden iskola, nem minden szakán romlott ennyit a helyzet. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy kimondottan a szegedi hallgatókkal van baj, hanem azt, hogy vannak bizonyos slágerszakok (mint ahogy feljebb is szó volt róla, például a jogi, vagy a közgazdasági karok), amikre rengetegen jelentkeznek abban a reményben, hogy egy olyan szakmában dolgozhatnak ahol kevés munkával sok pénz kasszírozható. Viszont tipikusan az ilyen mentalitású emberek azok, akik szeretnének a semmiért valamit kapni cserébe. Az pedig, hogy gyerekkorukban nem tanították meg nekik, hogy ilyen az életben nincs, ez pusztán a rossz neveltetés ékes példázata és nem azé, hogy van kredit, vagy nincs kredit.
2006-05-18-09:34 #1923066smica wrote:Ezzel nem azt akarom mondani, hogy kimondottan a szegedi hallgatókkal van baj, hanem azt, hogy vannak bizonyos slágerszakok (mint ahogy feljebb is szó volt róla, például a jogi, vagy a közgazdasági karok), amikre rengetegen jelentkeznek abban a reményben, hogy egy olyan szakmában dolgozhatnak ahol kevés munkával sok pénz kasszírozható. Viszont tipikusan az ilyen mentalitású emberek azok, akik szeretnének a semmiért valamit kapni cserébe.
Igen, nem is egy ismerõsöm van, aki azért ment a fentebb említett csodákra, mert érdekli, hanem mert sok pénzt lehet vele keresni, de egyébként utálja az egészet. De szerintem ez nem csak a slágerszakoknál van, hanem a nem annyira slágereknél is. Most végzek fizikatanárit, és az alattam lévõ évfolyamokon (akik már kredittel kezdték) tapasztalom, hogy fél-egy-több évvel többet jár, nemigen érdekli. Ellazáskodja az egészet. De egy-két évfolyamtársamon is megfigyelhetõ ez, akik velem együtt kezdték. Az egyik legalább egy évvel fog talán diplomázni, mint én (azaz az 5 év), egy-kettõ talán még késõbb. Ugyanígy egy-két ismerõsöm a vegyészeknél, és így tovább, sorolhatnám. Addig pedig egy tárgyból se buktak meg.
Szóval szerintem a bevezetése igencsak behozta a nagymértékû lazaságot is, hiába a jól(?) felfogott érdek.Sõt, amit még jobban nem értek, hogy ötéves szaknál állam bácsi pumpálja a zsetont, akkor kap az ember könyvcsekket, bérletet, ösztöndíj, szoctám, laktám, meg ilyeneket. Utána még egy (vagy kettõ?) évig nem kell fizetni, de semmi nem jár a fentiekbõl, utána kell csak tandíjat (vagy költségtérítést, sose tudom, melyik-melyik) fizetni. Szóval semmi keménység nincs ebben, és ha nincs keménység, akkor nincs teljesítmény se (legtöbbeknél).
Ui:
szerintem ezzel inkább egy új topikot kellene nyitni, ez így elég rossz vicc 🙂2006-05-18-09:42 #1923067uzsolt wrote:Ui:
szerintem ezzel inkább egy új topikot kellene nyitni, ez így elég rossz vicc 🙂Nekem is eszembe jutott már, hogy át kéne tennünk székhelyünket a kocsmába vagy a flame -be (ott még úgy sincs semmi). Hál’ Istennek a vicc nem olyan komoly téma, hogy a moderátorok haragudjanak ezért. 🙂
2006-05-18-20:10 #1923068Furcsa dolog az oktatás mostanában… mondom én, aki jövõre érettségizik. A természettudományokat túlhangsúlyozzák (jelen korunk „vallása”), a többit meg elnyomják. Szeretem a matekot (megy is), de nem értem, hogy mi a francnak olyanokkal tömni az ember fejét, ami 10 évvel ezelõtt fõiskolai tananyag volt. Biológiával is ez van, mert el tudom mondani a sejtosztódást, az idegrendszer mûködését (ami mondjuk érdekes), de ha meglátok egy virágot, el nem tudom mondani, hogy mi a neve. Még meghatározni sem tudom.
2006-05-18-20:15 #1923069xcut wrote:Az is jó lenne, ha jelenlegi 40+ korosztály többsége nem gyerekként kezelné a 20 éveseket.Kezelném én felnõttként, csak az a baj, hogy gyerekként viselkednek.
2006-05-18-21:24 #1923070– Kisfiam, mit tanultatok ma az iskolában?
– Kémia órán a robbanóanyagokról volt szó.
–2006-05-22-10:13 #1923071hétfõ reggeli áradat:
2 közepiskolás beszélget:
– Van házid?
– Van.
– Akkor tölts egy pohárral…Két szõke beszélget Szent István király szobra elõtt :
– Milyen jó pasi!2006-05-24-14:58 #1923072Figyelem!
2006-05-24-18:28 #1923073Ez már mintha lett volna itt. (De lehet, hogy máshol olvastam.)
-
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.
legutóbbi hsz