Kezdőlap › Fórumok › MANDRIVA (ex-MANDRAKE, ex-CONECTIVA) › Mandriva kezdõ › Wormux – libSDL igény
- This topic has 22 hozzászólás, 7 résztvevő, and was last updated 19 years, 8 months telt el by
Szakatt.
-
SzerzőBejegyzés
-
2005-12-04-09:19 #2039901Szakatt wrote:Rákatt kettõ, indító megy, aztán mintha mi sem történt volna.
Ugye ilyenkor rákattkettõ helyet terminálba nevebeír enter. Hibaüzi elolvas.
2005-12-04-09:51 #2039902Ezt miért felejtem el mindig??? Hiába, 10 év Win után.
Köszi.:)
2005-12-04-14:08 #2039903Szakatt wrote:2005-12-05-15:56 #2039904Exclusive mód? A harmadik sorban.
A Mandrivára kiadott rpm-mel próbálkoztam. Még a verzió is egyezik.
Most a statikus binárist próbáltam, annak csak a libclanGUi hiányzik, úgyhogy elõbb azt próbálom beüzemelni. Ehhez kapcsolódna egy kérdés: Mitõl statikus a bináris, mármint azt mire fordítják?
Egyébként ha valaki tudja, felvilágosíthatna, mire is jó ez a libclanGUI, illetve clanlib, mert kegyetlen homály alakult ki a fejemben. :blink:
Köszi. 🙂
2005-12-05-16:55 #2039905Szakatt wrote:Mitõl statikus a bináris, mármint azt mire fordítják?Nem mire, hanem hogyan: statikusan 🙂
A lényeg az, hogy ha egy külsõ lib-bõl használsz (programozóként) egy függvényhívást, akkor azt kétféleképp lehet használni (a lefordított kódban):
-statikusan: ekkor a programban a teljes külsõ függvény be lesz másolva.
-dinamikusan: ekkor a programodban csak egy csonk van a teljes függvény helyett, ami megmondja, hogy ezt egy külsõ lib-ben kell keresni, ami futtatás elején történik meg.
Az elsõ elõnye, hogy a program önmagában is mûködõképes, hátránya, hogy rengeteg helyet foglal a lemezen. A második elõnye, hogy kisebb a program (nézzétek meg a make install után a /usr/local/bin-be kerülõ binárisok méretét, aztán strip binarisfajl -> töredékére csökken a méret), viszont a külsõ libnek telepítve kell lennie és induláskor a memóriába elõ kell állítani a statikus programot, ami picit lassabb. Másik elõny, hogy ha ugyanattól a libtõl sok (>1) program függ, akkor mind ugyanazt a verziót fogja használni frissítés esetén, így egyrészt a verzióváltás okozta hibák könnyebben kibuknak, illetve ha csak az implementáció változik (pl bugfix), akkor minden program mûködõképes marad és az új verziót fogja használni, nem kell mindet újraforgatni/telepíteni.2005-12-05-19:34 #2039906Szakatt wrote:Egyébként ha valaki tudja, felvilágosíthatna, mire is jó ez a libclanGUI, illetve clanlib, mert kegyetlen homály alakult ki a fejemben. :blink:Köszi. 🙂
The ClanLib Game SDK is a crossplatform game library designed to ease the work for game developers.
Láthatnánk most a hibaüzenetet?
2005-12-06-12:32 #2039907Kelemengabor: Akkor a statikus miért igényli a libclanGUI-t? A bináris nevében is benne van, hogy a libek benne vannak.
Hmmm…. Akkor winen statikus binárisokat adnak ki? Mert azokhoz max directX kell.
Dexter11: Ha a statikus bunárist indítom, ez a hiba:
Code:[szakatt@localhost wormux-0.6.0]$ wormux
wormux: error while loading shared libraries: libclanGUI-0.7.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory
[szakatt@localhost wormux-0.6.0]$Egyébként lefordítottam a clanlib 0.8.0.-át, hátha ezzel van baja, de asszem ez sem ment gond nélkül, a végén ez jött ki:
Code:/usr/bin/ld: cannot find -lGLU
collect2: ld returned 1 exit status
make[2]: *** [libclanDisplay.la] Error 1
make[2]: Leaving directory `/home/szakatt/Clan/Sources/Display’
make[1]: *** [all-recursive] Error 1
make[1]: Leaving directory `/home/szakatt/Clan/Sources’
make: *** [all-recursive] Error 1
[szakatt@localhost Clan]$Mostmár nem tudom fejbentartani a hibaüzeneteket. Ha valaminek kell valami, azt nem tudom telepíteni, mert midnegyiknek van legalább 5 igénye, meg 6 errorja. Kezdek kikészülni, pedig csak egy nyavalyás játékot akarok feltenni. :eh:
Köszi, hogy ilyen türelmesek vagytok. :happy:
2005-12-06-17:55 #2039908Szakatt wrote:Dexter11: Ha a statikus bunárist indítom, ez a hiba:Code:[szakatt@localhost wormux-0.6.0]$ wormux
wormux: error while loading shared libraries: libclanGUI-0.7.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory
[szakatt@localhost wormux-0.6.0]$Nem találja a libclanGUI-0.7.so.0 nevü fájlt. Keresd meg, telepítsd fel stb.
Egyébként lefordítottam a clanlib 0.8.0.-át, hátha ezzel van baja, de asszem ez sem ment gond nélkül, a végén ez jött ki:
Code:/usr/bin/ld: cannot find -lGLU
collect2: ld returned 1 exit status
make[2]: *** [libclanDisplay.la] Error 1
make[2]: Leaving directory `/home/szakatt/Clan/Sources/Display’
make[1]: *** [all-recursive] Error 1
make[1]: Leaving directory `/home/szakatt/Clan/Sources’
make: *** [all-recursive] Error 1
[szakatt@localhost Clan]$Mostmár nem tudom fejbentartani a hibaüzeneteket. Ha valaminek kell valami, azt nem tudom telepíteni, mert midnegyiknek van legalább 5 igénye, meg 6 errorja. Kezdek kikészülni, pedig csak egy nyavalyás játékot akarok feltenni. :eh:
Erre találták ki a csomagkezelõt. Ha feltelepítetted volna a Wormuxot Mandriva csomagból az urpmirpmdrake-el az felrakta volna a függõségeit is.
Szerintem ami a clanlibnek hiányzik (GLU) az a GL utilities. Valamelyik mesa csomagban vagy vid kártya meghajtóban kéne legyen ha tényleg az.Köszi, hogy ilyen türelmesek vagytok. :happy:
2005-12-06-20:10 #2039909Hát nemtudom, mikor rpm-bõl telepítettem, egy darab függõséget nem tett fel, csak írta, hogy mi nincs.
Ok, telepítettem az igényelt csomagot. Most ugyanaz a szöveg, csak a libSDL.so.11-et akarja.
Mielõtt össze***** a rendszered próbálj meg egy szimlinket csinálni a libSDL_gfx.so.13-ról libSDL_gfx.so.11 néven. Sok esetben ez is mûködik.
2005-12-06-21:48 #2039910Szimlink készítése:
Code:$ ln -s FILE1 FILE2FILE1-re csinálja meg a FILE2 linket
(man ln)
De egyszerûbb mc-ben, ott van külön menüpont neki. -
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.
legutóbbi hsz