Wormux – libSDL igény

10 bejegyzés megtekintése - 11-20 / 23
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #2039901
    kisbetu
    Felhasználó
      Szakatt wrote:
      Rákatt kettõ, indító megy, aztán mintha mi sem történt volna.

      Ugye ilyenkor rákattkettõ helyet terminálba nevebeír enter. Hibaüzi elolvas.

      #2039902
      Szakatt
      Felhasználó

        Ezt miért felejtem el mindig??? Hiába, 10 év Win után.

        Köszi.:)

        #2039903
        dexter11
        Felhasználó
          Szakatt wrote:
          #2039904
          Szakatt
          Felhasználó

            Exclusive mód? A harmadik sorban.

            A Mandrivára kiadott rpm-mel próbálkoztam. Még a verzió is egyezik.

            Most a statikus binárist próbáltam, annak csak a libclanGUi hiányzik, úgyhogy elõbb azt próbálom beüzemelni. Ehhez kapcsolódna egy kérdés: Mitõl statikus a bináris, mármint azt mire fordítják?

            Egyébként ha valaki tudja, felvilágosíthatna, mire is jó ez a libclanGUI, illetve clanlib, mert kegyetlen homály alakult ki a fejemben. :blink:

            Köszi.  🙂

            #2039905
            kelemengabor
            Felhasználó
              Szakatt wrote:
              Mitõl statikus a bináris, mármint azt mire fordítják?

              Nem mire, hanem hogyan: statikusan 🙂
              A lényeg az, hogy ha egy külsõ lib-bõl használsz (programozóként) egy függvényhívást, akkor azt kétféleképp lehet használni (a lefordított kódban):
              -statikusan: ekkor a programban a teljes külsõ függvény be lesz másolva.
              -dinamikusan: ekkor a programodban csak egy csonk van a teljes függvény helyett, ami megmondja, hogy ezt egy külsõ lib-ben kell keresni, ami futtatás elején történik meg.
              Az elsõ elõnye, hogy a program önmagában is mûködõképes, hátránya, hogy rengeteg helyet foglal a lemezen. A második elõnye, hogy kisebb a program (nézzétek meg a make install után a /usr/local/bin-be kerülõ binárisok méretét, aztán strip binarisfajl -> töredékére csökken a méret), viszont a külsõ libnek telepítve kell lennie és induláskor a memóriába elõ kell állítani a statikus programot, ami picit lassabb. Másik elõny, hogy ha ugyanattól a libtõl sok (>1) program függ, akkor mind ugyanazt a verziót fogja használni frissítés esetén, így egyrészt a verzióváltás okozta hibák könnyebben kibuknak, illetve ha csak az implementáció változik (pl bugfix), akkor minden program mûködõképes marad és az új verziót fogja használni, nem kell mindet újraforgatni/telepíteni.

              #2039906
              dexter11
              Felhasználó
                Szakatt wrote:
                Egyébként ha valaki tudja, felvilágosíthatna, mire is jó ez a libclanGUI, illetve clanlib, mert kegyetlen homály alakult ki a fejemben. :blink:

                Köszi.  🙂

                The ClanLib Game SDK is a crossplatform game library designed to ease the work for game developers.

                Láthatnánk most a hibaüzenetet?

                #2039907
                Szakatt
                Felhasználó

                  Kelemengabor: Akkor a statikus miért igényli a libclanGUI-t? A bináris nevében is benne van, hogy a libek benne vannak.

                  Hmmm…. Akkor winen statikus binárisokat adnak ki? Mert azokhoz max directX kell.

                  Dexter11: Ha a statikus bunárist indítom, ez a hiba:

                  Code:
                  [szakatt@localhost wormux-0.6.0]$ wormux
                  wormux: error while loading shared libraries: libclanGUI-0.7.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory
                  [szakatt@localhost wormux-0.6.0]$

                  Egyébként lefordítottam a clanlib 0.8.0.-át, hátha ezzel van baja, de asszem ez sem ment gond nélkül, a végén ez jött ki:

                  Code:
                  /usr/bin/ld: cannot find -lGLU
                  collect2: ld returned 1 exit status
                  make[2]: *** [libclanDisplay.la] Error 1
                  make[2]: Leaving directory `/home/szakatt/Clan/Sources/Display’
                  make[1]: *** [all-recursive] Error 1
                  make[1]: Leaving directory `/home/szakatt/Clan/Sources’
                  make: *** [all-recursive] Error 1
                  [szakatt@localhost Clan]$   

                  Mostmár nem tudom fejbentartani a hibaüzeneteket. Ha valaminek kell valami, azt nem tudom telepíteni, mert midnegyiknek van legalább 5 igénye, meg 6 errorja. Kezdek kikészülni, pedig csak egy nyavalyás játékot akarok feltenni.  :eh:

                  Köszi, hogy ilyen türelmesek vagytok.  :happy:

                  #2039908
                  dexter11
                  Felhasználó
                    Szakatt wrote:
                    Dexter11: Ha a statikus bunárist indítom, ez a hiba:

                    Code:
                    [szakatt@localhost wormux-0.6.0]$ wormux
                    wormux: error while loading shared libraries: libclanGUI-0.7.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory
                    [szakatt@localhost wormux-0.6.0]$

                    Nem találja a libclanGUI-0.7.so.0 nevü fájlt. Keresd meg, telepítsd fel stb.

                    Egyébként lefordítottam a clanlib 0.8.0.-át, hátha ezzel van baja, de asszem ez sem ment gond nélkül, a végén ez jött ki:

                    Code:
                    /usr/bin/ld: cannot find -lGLU
                    collect2: ld returned 1 exit status
                    make[2]: *** [libclanDisplay.la] Error 1
                    make[2]: Leaving directory `/home/szakatt/Clan/Sources/Display’
                    make[1]: *** [all-recursive] Error 1
                    make[1]: Leaving directory `/home/szakatt/Clan/Sources’
                    make: *** [all-recursive] Error 1
                    [szakatt@localhost Clan]$   

                    Mostmár nem tudom fejbentartani a hibaüzeneteket. Ha valaminek kell valami, azt nem tudom telepíteni, mert midnegyiknek van legalább 5 igénye, meg 6 errorja. Kezdek kikészülni, pedig csak egy nyavalyás játékot akarok feltenni.  :eh:

                    Erre találták ki a csomagkezelõt. Ha feltelepítetted volna a Wormuxot Mandriva csomagból az urpmirpmdrake-el az felrakta volna a függõségeit is.
                    Szerintem ami a clanlibnek hiányzik (GLU) az a GL utilities. Valamelyik mesa csomagban vagy vid kártya meghajtóban kéne legyen ha tényleg az.

                    Köszi, hogy ilyen türelmesek vagytok.  :happy:

                    #2039909
                    Szakatt
                    Felhasználó

                      Hát nemtudom, mikor rpm-bõl telepítettem, egy darab függõséget nem tett fel, csak írta, hogy mi nincs.

                      Ok, telepítettem az igényelt csomagot. Most ugyanaz a szöveg, csak a libSDL.so.11-et akarja.

                      Mielõtt össze***** a rendszered próbálj meg egy szimlinket csinálni a libSDL_gfx.so.13-ról libSDL_gfx.so.11 néven. Sok esetben ez is mûködik.

                      #2039910
                      jzombi
                      Felhasználó

                        Szimlink készítése:

                        Code:
                        $ ln -s FILE1 FILE2

                        FILE1-re csinálja meg a FILE2 linket
                        (man ln)
                        De egyszerûbb mc-ben, ott van külön menüpont neki.

                      10 bejegyzés megtekintése - 11-20 / 23
                      • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.