XLib programozas -transparent pixmap

Kezdőlap Fórumok Programozás XLib programozas -transparent pixmap

10 bejegyzés megtekintése - 1-10 / 23
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #1911497
    PAZO
    Felhasználó

      Mit jelent, hogy folyamatosan rajzolni kellene?

      #1911498
      admin
      Adminisztrátor

        Hello!

        A folyamatosan rajzolas azt jelenti, hogy nem egy filebol olvasom be az adatokat a pixmapre hanem a felhasznalo rajzolhat erre.De amikor ugye ezt fel szeretnem masolni az alap pixmapre mondjuk XCopyAreaval akkor az szepen ramasolja az alap pixmapre a cuccost.
        attol fuggoen hogy a GC-ben milyen masolasi fuggveny van beallitva GXcopy,GXxor,stb, de sajnos egyik sem olyan ami ugye ekvivalens lenne a transparenttel 😥

        #1911499
        gabaman
        Felhasználó
          #1911500
          admin
          Adminisztrátor

            Sziasztok!

            Tegnap nem talaltam jo peldat de most megvan:
            tfh Van egy domborzati terkeped es erre szeretnel mondjuk turistavonalakat rajzolni interaktivan,azaz alapban megjelenik neked a domborzat arra pedig(mondjuk egy
            rajzolo eszkoztar segitsegevel) vonalakat szeretnel rajzolni,ami ugye magaban foglalja a
            modositas lehetoseget(mar megrajzolt vonalak torlese, athelyezese,stb)
            Ha egy pixmappel(canvassal) dolgozol akkor magara a domborzatra rajzolod ra a vonalat (vagyis arra a pixmapre,canvasra) amin maga a domborzat van.Ez meg nem is gond,de ha mondjuk athelyezed a meglevo vonalat,akkor a valtoztatasok utan ujra kell rajzolnod a domborzatot es utana ra kell rajzolnod a gorbe megvaltozott helyzetet is.
            Ha viszont ket pixmappel lehetne dolgozni akkor az athelyezes utan a domborzathoz nem kellene hozzanyulni,mert csak a vonalakat tartalmazo pixmapet kene felmasolni.
            Valami ilyesmirol van szo.

            Most elvileg ket pixmap van, de amikor a domborzati terkepre felmasolom a turistavonalas pixmapet akkor csak a kovetkezo tipusus masolasokbol valaszthatok
            src AND dst,src AND (NOT dst),src,(NOT src) AND dst,dst,stb
            Ezek azt jelentik hogy egy adott pixel erteke mi lesz : az src == hogy az src pixmap pixelje lesz az eredmeny , a dst == hogy a dst pixmap pixelje lesz az eredmeny,src AND dst == hogy az eredmeny pixel az src es a dst pixel AND kombinacioja lesz (tehat a szin megvaltozik),stb

            De nekem olyan kellene,hogy ahol az src erteke a hatterszin ott a dst legyen ekllenkezo esetben viszont src legyen.Es itt lenne jo ha pl a felso pixmapen a hatterszin helyett „atlatszo” pixelek lennenek.

            Egyebkent a kornyezet amiben ezt az egeszet meg kellene oldani Motif, illetve az Xlib fuggvenyek .
            Szoval ez a palya,remelem most mar ertheto a problema.Es koszi ,hogy probaltok segiteni

            #1911501
            gabaman
            Felhasználó
              #1911502
              admin
              Adminisztrátor

                Hello

                Koszi a megjegyzeseket.Nem, egyaltalan nem akarom megeroszakolni az XLib-et 😀
                A helyzet az, hogy az egesz rendszer XLib fvekkel van megirva,ezert probaltam meg ilyen iranyban probalkozni,de egyaltalan nem zarkozom el mas, magasabb szintu technikaktol.

                A teljes rendszerhez nem lehet (nem is nem lehet, hanem mar nem lenne kifizetodo) hasznalni mas grafikat(maradunk az XLibnel) de ezt a problemat me’g meg kellene oldani es ehhez igenybe vennem az altalad felvazolt 2d-s technikak egyiket..

                Ehhez viszont abban a tekintetben kernem a segitsegedet, hogy melyek azok a konyvtarak amiik segitsegevel ezek,pl a retegkezeles (szamomra ez lenne a legjobb) megvalosithato?
                Kosz

                #1911503
                gabaman
                Felhasználó

                  Hmm, tehát van egy „hõskorból” származó forráskódod, amit módosítani vagy újra megvalósítani szeretnél.

                  Informatikai léptékkel réges-régen, még a PCI busz elõtt, a nagy Hõskorban a számítógépek teljesítménye miatt nagyon sok terület erõsen korlátozott volt. A számítógépes grafika egy tipikus I/O korlátozott terület volt, hasonlóan az elosztott rendszerek párhutamos feldolgozásához. Nevezetesen a grafikus kártya csatolófelületének sebessége nagyságrendekkel lassabb volt, mint a grafikus processzor és a kártyán levõ memória sebessége. Azért aztán a grafikus algoritmusokat is ennek megfelelõen kellett megtervezni. Az ebbõl az idõbõl származó egyik leghatékonyabb és legelterjedt megoldás neve: X Window System.

                  Az Xlib-bõl hiányoznak az olyan funkciók, amiket abban az idõben a grafikus processzor nem tudott végrehajtani, mivel a grafikus mûveleteket a CPU a lassú csatoló miatt nem dolgozhatott fel. Jelenleg egy ablakos renderelési módszert használnak általában, ahol csak a látható részek kerûlnek kiszámításra, és az adatok tömörítve vannak a memóriában, vagy valós idõben értékelõdnek ki.

                  http://www.cab.u-szeged.hu/local/linux/mot…tif/node16.html

                  Ehhez viszont abban a tekintetben kernem a segitsegedet, hogy melyek azok a konyvtarak amiik segitsegevel ezek,pl a retegkezeles (szamomra ez lenne a legjobb) megvalosithato?

                  Nagyon sok létezik, de nem biztos, hogy szükséged van rá. Szerintem a legtöbb esetben elég pár alapalgoritmus, amiket a már meglevõ adatstruktúrához lehet igazítani.

                  Pár hasonló GPL-es megvalósítás:
                  http://www.gpsdrive.de
                  http://phpwirelessmap.sourceforge.net
                  http://gpsmaps.org/viking

                  #1911504
                  admin
                  Adminisztrátor

                    Hali!

                    Koszi szepen,akkor megprobalok ebben az iranyban keresgelni.Gondolom,hogy csak par fvre,algoritmusra van csak szuksegem,remelem sikerul megtalalni a megfelelot.

                    Viszont akkor mar megkerdeznek meg valamit,talan ebben is tudsz segiteni.
                    Ha mar eddig a turistavonalaknal tartottunk akkor maradjunk is ott 😀
                    szoval arra lenne szukseg hogy az a franya turistautvonal rendes,szep gorbe legyen es ne egy szakaszokbol allo vonal torespontokkal 😀
                    Magyaran egy olyan algoritmusra lenne szuksegem ami adott pontokra fektet egy gorbet.A lenyeg hogy a gorbe menjen at a kijelolt pontokon.
                    Vagy (hu de kenyelmes leszek:D ) nincsen olyan konyvttar aminek segitsegevel ez konnyen megvalosithato lenne?

                    #1911505
                    gabaman
                    Felhasználó

                      Magyaran egy olyan algoritmusra lenne szuksegem ami adott pontokra fektet egy gorbet.A lenyeg hogy a gorbe menjen at a kijelolt pontokon.

                      Ezt interpolációnak hívják, de már említettem. Sokfajta létezik, mindegyiknek van elõnye, és hátránya. Talán a leghatékonyabb ebben az esetben a sok vezérlõpontos koszinusz-interpoláció.
                      http://astronomy.swin.edu.au/~pbourke/anal…/interpolation/

                      Vagy (hu de kenyelmes leszek:D ) nincsen olyan konyvttar aminek segitsegevel ez konnyen megvalosithato lenne?

                      Biztosan van 2D-s is, de a legtöbb 3D-s, amit át lehe alakítani (Z=0).
                      http://public.kitware.com/VTK/

                      #1911506
                      admin
                      Adminisztrátor

                        Hali Gabaman!
                        Isten vagy 😀 Nagyon koszi a segitseget es vedd ugy hogy meghivtalak egy virtualis sorre 😀
                        Mashogy nemigen tudom kifejezni a halamat
                        Meg egyszer koszi

                      10 bejegyzés megtekintése - 1-10 / 23
                      • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.