Hozzászólások
-
SzerzőBejegyzés
-
Sztem a Grafkártya és a proci is kevés.
Nálam 2600+-os Athlonon és GF5200 (64-bit) szaggat, de visszavettem a grafikát, és úgy jó már.
Bár a Red Orchestra helyenként nagyon szaggat. :angry2:
[align=right][snapback]132484[/snapback][/align]A napokban hozta a futár az UT2004-et, cool. 🙂 Hipp-hopp felment, szépen fut is, nem kellett semmit variálni.
A komolyabb pályákkal már vannak azért bajok. Pl. az OSTROM saccra 1-2 fps-sel megy, ami alkalmatlan arra, hogy élvezhetõen játszani lehessen vele. Szaggat, mint a rosseb. 🙁
A gépem nem egy csúcs, de azért annyira talán nem gyenge:
– Celeron 1.8GHz
– 512 MB DDR266 RAM (frekvenciát nem tudom)
– INNO3D Geforce FX5500-as videokártya
– AC’97-es alaplapi hangkártya
– stb.Oprendszer UHU 1.2 „Rajt!”
A 6629-es driverrel a glxgears átlag 2320-at produkált, feltettem a 7174-est, ezzel 2850 köré ment az fps, ami szimpatikus, 22%-os javulás. 🙂
Mi lehet a gépemben a gyenge pont, a szûk keresztmetszet? A proci izzad sok botnál, ez érezhetõ, tehát a „mesterséges intelligencia” sok processzor-erõforrást vesz el, ez tény.
A memória elég kéne, hogy legyen. A DDR266 a plafon, amit az alaplap kezel, ezért írtam ezt.
A videokártyát nemrég vettem, olcsó volt (~15eFt), és a GF2-höz képest elõrelépés azért. 🙂
A hangártya nekem gyanús. Nincs benne (nyilván) semmilyen hardveres gyorsítás. Segíthetne, ha vennék valami jobbat, pl. egy SB Live!-ot?
Vagy van még valami, mivel lehetne tuningolni a rendszert, hogy az összetett pályák is szépen menjenek? A DM, CTF, stb. szépen muzsikál, azokra nincs panaszom…
A 4-es futási szintet átépítettem, hogy csak a legfontosabb szolgáltatások menjenek, ezzel is spórolva erõforrást, de nem sokat (semmit sem) segített…
Köszi!
DerrickU.i.: Ha nem lehet megoldani, akkor majd 1-2 év múlva már jobb gépem lesz talán. A game addig nekem várhatóan bõven kitart, fõleg ha figyelembe veszem, hogy milyen dolgokat lehet találni az Interneten. 🙂
van különbség, bár ebben a kis példában nincsen 🙂
ahogy kelemengabor mondta az interfacet tervezésre használjuk inkább
ha fonok Fonok lenne a példádban akkor csak Fonok (vagy abból származtatott) objektumra tartalmazhatna referenciát, míg ha Fonokok akkor más osztályokra is akik szintén implementálják a Fonokok interfacet (pl lehetne class MásikVállalatFönöke implements Fonokok, vagy lehetne class BeosztottamIsVanMegFõnökömIs implements Fonokok, Beosztottak)
[align=right][snapback]132400[/snapback][/align]Aha! Ez érdekes! Mélyen el kell töprengenem, hogy ez mire jó, meg mire használatos. 🙂 Biztosan van benne értelem, különben nem találták volna ki.
A fenti példát – az
Mert az interfészek alkotnak egy gráfot, amiben az implements segítségével helyezel el osztályokat. Az osztályok egy fát alkotnak, amiben az extends segítségével helyezed el az osztályokat, valamint az interfészek gráfjába is ezzel pakolsz újabb interfészeket. A példában a VilmosKorte osztályt a Korte interfészt megvalósító osztályként akarod elhelyezni (így találkozik az interfészgráf és a csomaghierarchia), ezért kell az implements. Az a lényeg, hogy az interfészgráf és az osztályhierarchia (nem szólva a csomaghierarchiáról, ami megint keresztbe metszi ezt a kettõt 🙂 ) két külön dolog, az elõbbi funkciója szerint inkább a tervezés eszköze, míg a másik a megvalósításé. Olvasd el a jegyzetet, abban ez mind benne van, én is abból vagyok ilyen „okos” 🙂
[align=right][snapback]132348[/snapback][/align]Hálás köszönet a segítségért, azt hiszem, már értem. Kicsit még idegen a dolog, csináltam 1 példaprogramot a fentiek alapján saját fejbõl, küzdöttem vele, míg átláttam, de azt hiszem, már világos:
Code:interface Dolgozok {
void addID(int i);
int readID();
}interface Fonokok extends Dolgozok {
void addBeosztott(int i);
int readBeosztott();
}class Dolgozo implements Dolgozok {
int ID;
public void addID(int i) { ID=i; }
public int readID() {return ID;}
}class Fonok extends Dolgozo implements Fonokok {
int beosztott;
public void addBeosztott(int i) { beosztott=i; }
public int readBeosztott() {return beosztott;}
}public class mytest {
public static void main (String args[]) {
Fonokok fonok;
Dolgozok beosztott;
fonok = new Fonok();
beosztott = new Dolgozo();
fonok.addID(1);
fonok.addBeosztott(3);
beosztott.addID(3);
System.out.println(„Fõnök ID: „+fonok.readID());
System.out.println(„Fõnök beosztottja: „+fonok.readBeosztott());
System.out.println(„Beosztott ID: „+beosztott.readID());
}
}Ez így mûködik. Ami még egy picit homályos, az a típuskezelés. Ugyebár meg lehet adni típusként az interfészt is és az osztályt is, tehát írhattam volna, hogy
Fonok fonok;
Dolgozo beosztott;Ugye jól gondolom, hogy nincs különbség? Vagy a háttérben azért van?
Még kicsit emésztem a dolgot, de jó érzés, hogy már világosodik a lényeg. Azt hiszem, már nem lesz nagy gond…
Köszi mégegyszer, nagyon sokat segítettél!
Ezt írja ki az nvtv:
Fatal: No supported video card found.
[align=right][snapback]132309[/snapback][/align]Igen. Ezekhez az újabb kártyákhoz már nem jó az nvtv. Megtapasztaltam a magam 5500-asával is. 🙂
Az még ok, hogy az nvtv nem ismeri a kártyát, de hogy az xorg.conf-ban megcsináltam már szinte mindent, amit írt és mégsem mûködik.
[align=right][snapback]132309[/snapback][/align]Hát, valamit talán mégsem jól csináltál az xorg.conf-ban.
Leírom, hogy nekem hogy van beállítva az idevágó rész, próbáld ki magadnak, aztán finomhangolhatod:
Code:Section „Device”
Identifier „UHU-Card”
Driver „nvidia”
Option „NoLogo” „1”
EndSectionCode:Section „Device”
Identifier „NV AGP TwinView”
VendorName „nvidia”
Driver „nvidia”
# update this with the PCI id of your card.
# Consult the output of the ‘lspci’ command.
BusID „PCI:1:0:0”# sample twinview setup
Option „TwinView”
# be sure to replace the HorizSync and
# VertRefresh with correct values for your monitor!
Option „SecondMonitorHorizSync” „28-79”
Option „SecondMonitorVertRefresh” „43-75”
Option „TwinViewOrientation” „Clone”
Option „MetaModes” „800×600,800×600”
Option „ConnectedMonitor” „crt,TV”
EndSectionCode:Section „Screen”
Identifier „Screen AGP TwinView”
Device „NV AGP TwinView”
Option „TVStandard” „PAL-B”
Monitor „UHU-Monitor”
DefaultDepth 24SubSection „Display”
Depth 8
Modes „800×600” „640×480” „400×256”
EndSubSection
…. (ugyanez a blokk 15,16,24 értékkel)
EndSectionCode:Section „ServerLayout”
Identifier „UHU-Layout”
# Screen „UHU-Screen”
# Screen „UHU-Fallback-Vesa-Screen”
# Screen „UHU-Fallback-Vga-Screen”
Screen „Screen AGP TwinView”
InputDevice „UHU-Keyboard” „CoreKeyboard”
EndSectionPróbáld ki, mennie kéne! 🙂
No végre, valami olyan, amihez gondolkodnom is kell 🙂
[align=right][snapback]132283[/snapback][/align]Ennek örülök. Akkor talán nem csak nekem nyûg ennek a megértése. 🙂
A pdf-et most szedtem le, megnézem, remélem megértem a dolgokat ez alapján.
Mutatok egy egyszerû, konkrét példát, és azon el tudom mondani, hogy mi az, amit nem értek:
interface Gyumolcs {
void egyedMeg(int i);
}
interface Alma extends Gyumolcs{
int színe();
void szín[code]interface Gyumolcs {
void egyedMeg(int i);
}
interface Alma extends Gyumolcs{
int színe();
void színAzért van 3 sorban ,mert a scriptemet másoltam be.
Viszont ha egy sorba meg lehet oldani ( nincs is olyan karakterem ) -vel akkor ma is tanultam.
[align=right][snapback]132225[/snapback][/align]Nekem a pipe (AltGr-W) segítségével nem ment, valahogy a mencodernek nem lehet névtelen csõ a bemenete, úgy tûnik… (legallábbis kb. 2 éve még ez volt, azóta változhatott a felállás!)
Hali
Van olyan program, amivel az asztalon, mint egy panel, a rendszer erõforrásait ki lehet jelezni?
köszke 😀
[align=right][snapback]132066[/snapback][/align]Jobb klikk a „tálcán” és Hozzáadás után rendszerfigyelõ nem oké? 😉
márcsak a legnagyobb számot kellene megtalálnom a szövegben
[align=right][snapback]131535[/snapback][/align]A sort paranccsal rendezd növekvõ sorrendbe a számokat, és az utolsót vedd ki, az lesz a legnagyobb! 🙂
Sziasztok!
Egy kis segitséget kérnék. Egy olyan script kellene nekem, ami az éppen futó processzek közül azokat „killezi” ki, melyek inditó parancsában elõfordul a megadott minta.
…
Valaki meg tudja irni?
Ha igen, hálás lennék!
Elõre is kösz!
[align=right][snapback]130993[/snapback][/align]Nem vagyok nagyon otthon a bash programozásban a perl jobban fekszik, abban 3 perc, ebben volt vagy 30, de kíváncsi voltam, össze tudom-e hozni. 😆
Biztosan van más, egyszerûbb megoldás is, nekem így jött össze:
Code:#!/bin/sh
clear
a=`find /proc/ -maxdepth 1|grep ‘^/proc/[0-9]+$’`if [ $# -eq 0 ]
then
exit 1
fi
inp=$*for b in $a
do
if [ -f „$b/cmdline” ]
then
c=`cat $b/cmdline`
d=`echo $c|grep $inp`
if [ $d ]
then
e=`echo $b | sed ‘s//proc///’`
echo „Irtásra jelölve $e számú processz, aminek parancssora: $c”
#itt lehet a ‘kill $e’
fi
fi
doneNem magyarázom, szerintem érthetõ. Tovább kell fejlesztened, de kiindulópontnak jó lesz talán! 😉
Részemrõl nagyon szívesen! Ha meg már kései vagyok, akkor sorry!
-
SzerzőBejegyzés
legutóbbi hsz