gabaman

Hozzászólások

10 bejegyzés megtekintése - 1,641-1,650 / 2,173
  • Szerző
    Bejegyzés
  • Hozzászólás: @LIBTOOL@ #1903586
    gabaman
    Felhasználó

      Vagy nincs kiadva a libtoolize parancs, vagy a config.in (config.ac) fájlból hiányzik az AM_PROG_LIBTOOL sor.

      Próbáld kiadni a következõ parancsokat – az összeset ebben a sorrendben (vagy futtasd le az autogen.sh-t ha van):
      gettextize
      libtoolize
      aclocal
      autoheader
      automake
      autoconf
      ./configure

      Hozzászólás: #1903488
      gabaman
      Felhasználó

        .. A csomagok alatt gondolok pl (glib,glibc,gtk stb stb legújabb verzióira!!)

        Hmm, gondolom Gtk/GNOME 2.2, KDE 3.1, stb csomagokat lehet találni, de woody alá akarsz új glibc-t feltenni??? Mondjuk a 2.3.2-est? Horror.

        Hozzászólás: #1903482
        gabaman
        Felhasználó

          Vagy woody alatt kénytelen vagyok a legrégibb programokat használni??

          Igen, ez van. Ha a legújabb programok kellenek, akkor használd a még ‘unstable’ sid-et, vagy a ‘testing’ sarge-ot.

          http://www.debian.org/releases/index.hu.html

          gabaman
          Felhasználó

            Már sokadszorra írom:
            az NTFS és a FAT típusú fájlrendszerek nem tárolják a fájlok hozzáférési jogosultságát, így egy globális jog (alapból root) van hozzárendelve az adott fshez. vmi ilyesmi kell neked:
            //nt/megosztas /mnt/NT smbfs username=winfelhasznalo,password=winjelszo,umask=000 0 0 #(bárki bármit)
            vagy
            //nt/megosztas /mnt/NT smbfs username=winfelhasznalo,password=winjelszo,uname=unixuser,umask=133 0 0 ♯(user, 644-es jog az umasknál)
            vagy
            //nt/megosztas /mnt/NT smbfs username=winfelhasznalo,password=winjelszo,ugroup=unixgroup,umask=022 0 0 #(group, 755-es jog az umasknál)

            gabaman
            Felhasználó

              Azonban azt tudom, hogy mi a celom vele.

              Ennek örülök, de ettõl aki elolvassa az eredeti kérdésedet az nem lesz sokkal okosabb. Ugyanis a problémát egy egyszerû gravitációs egyenlettel és ütközésvizsgátattal is meg lehet oldani, de hõtágulási és roncsolási, stb tényezõt is figyelembe véve FEA (végeselem-analízis) módszerrel is megoldható. Az elsõ esetben – programozói tudással – könnyen össze lehet dobni egy kis matematika és OpenGL segítségével. Az utóbbi esetben MathLab, MapleV, vagy speciális CAD szoftver jöhet szóba, esetleg köztes megoldásként egy 3D modellezõ, pl. a Maya, ami egy profi 3D modellezõ program, úgy 2.000.000Ft körül van az ára. Ami neked kellene azt nem nehéz megtanulni. Sajnos a free 3D modellezõk egyike sem támogatja a scriptelhetõ általános kinematikai modellezést, így ezen a téren a Mayán kívül ez nem megvalósítható. Aztán az sem elhanyagolható szempont, hogy egy egyszeri animáció kellene, vagy egy tetszõleges paraméterekkel mûködõ általános megoldás.

              Nem akarlak bántani, de a kérdésedben minél kevesebb a pontos meghatározás annál általánosabb választ fogsz kapni. Röviden és tömören összefoglalva: ha le tudod írni képletekkel az egész mozgást akkor lehet szabad szoftvereket találni a megoldáshoz, de ha inkább ‘kattintgatva’ oldanád meg, akkor nincs mód a profi CAD szoftverek megkerülésére.

              gabaman
              Felhasználó

                kerdes, hogy bizonyos korulmenyek kozott el tud-e akadni.

                Szerintem azt sem tudod mit keresel. Egy 3D könyvtár nem végez fizikai modellezést, mert nem feladata. Jobb a kettõt élesen szétválasztani.

                3D könyvtár: kirajzolja a csövet és testet minden egyes idõpillanatban az elõre kiszámított adatok alapján.

                Kinematikai modellezõ: minden egyes idõpillanathoz hozzárendeli a csõ és a test helyzetét és pl. beállít egy ‘elakadt’ nevû változót, ha a test nem fér át a csövön. Szokásos általánosan ‘3D motor’ néven is emlegetni, de a funkciója rettentõen széles skálán mozog (a Doomban is van egy 3D motor, de a CAD szoftverekben és a 3D modellezõkben a 3D motor teljesen mást jelent).

                Ha jól tudom a blender nem tartalmaz általános kinematikai modellezõt, viszont a Maya igen.

                Hozzászólás: Mekkora a kernel image-ed? #1902013
                gabaman
                Felhasználó

                  Hmm, honnan is lehet tudni?
                  http://www.tldp.org
                  linux/Document/
                  linux/Document/Configure.help

                  Természetesen a menuconfigban is elérhetõ help (asszem az F1).

                  Hozzászólás: 386 v. 586 … ??? #1903159
                  gabaman
                  Felhasználó

                    „Az i686-os disztribúcióval (Arch) boldogul a Athlon XP-s processzorom ? „

                    Elvileg igen .

                    Nem csak elvileg, gyakorlatilag is megy.

                    Ha már az optimaltzációnál tartunk, akkor érdemes pár dolgot megemlíteni. Az, hogy egy alkalmazás i386-ra vagy i686-ra van optimalizálva, mit is jelent? Természetesen a gcc paramétereit. Abból viszont nagyon sok van, ráadásul kombinálni is lehet õket.
                    Pl:
                    i386: -O2
                    i686: -O3 -fomit-frame-pointer -march=i686 -mcpu=i686
                    AthlonXP: -O3 -fomit-frame-pointer -march=athlonxp -mcpu=athlonxp -sse -mfpmath=sse
                    Pentium4: -O3 -fomit-frame-pointer -march=pentium4 -mcpu=pentium4 -sse2 -mfpmath=sse

                    A fenti AtlonXP és P4 opciókkal úgy 10-35% gyorsulás érhetõ el általában, teljesítményigényes alkalmazásoknál inkább 25-35% (gcc, aqsis, gimp, stb).

                    Hozzászólás: Mekkora a kernel image-ed? #1902011
                    gabaman
                    Felhasználó

                      i2o: (intelligent i/o) lényegében külön processzor gondoskodik az I/O mûveletekrõl, csak profi szervereknél fordul elõ
                      i2c: (vmi inter IC protocol) a chipek közötti kommunikációt kegíti elõ (ez kell a bttv-nek)

                      Mellesleg a floppyt és a cdromot(+iso9660) is nyugodtan modulba lehet tenni.

                      Hozzászólás: nem megy DCGUI telepitese #1903120
                      gabaman
                      Felhasználó

                        A fejlesztõi csomagok valahol -devel, valahol meg -dev végûek.

                      10 bejegyzés megtekintése - 1,641-1,650 / 2,173