Hozzászólások
-
SzerzőBejegyzés
-
Vagy nincs kiadva a libtoolize parancs, vagy a config.in (config.ac) fájlból hiányzik az AM_PROG_LIBTOOL sor.
Próbáld kiadni a következõ parancsokat – az összeset ebben a sorrendben (vagy futtasd le az autogen.sh-t ha van):
gettextize
libtoolize
aclocal
autoheader
automake
autoconf
./configure.. A csomagok alatt gondolok pl (glib,glibc,gtk stb stb legújabb verzióira!!)
Hmm, gondolom Gtk/GNOME 2.2, KDE 3.1, stb csomagokat lehet találni, de woody alá akarsz új glibc-t feltenni??? Mondjuk a 2.3.2-est? Horror.
Vagy woody alatt kénytelen vagyok a legrégibb programokat használni??
Igen, ez van. Ha a legújabb programok kellenek, akkor használd a még ‘unstable’ sid-et, vagy a ‘testing’ sarge-ot.
Már sokadszorra írom:
az NTFS és a FAT típusú fájlrendszerek nem tárolják a fájlok hozzáférési jogosultságát, így egy globális jog (alapból root) van hozzárendelve az adott fshez. vmi ilyesmi kell neked:
//nt/megosztas /mnt/NT smbfs username=winfelhasznalo,password=winjelszo,umask=000 0 0 #(bárki bármit)
vagy
//nt/megosztas /mnt/NT smbfs username=winfelhasznalo,password=winjelszo,uname=unixuser,umask=133 0 0 ♯(user, 644-es jog az umasknál)
vagy
//nt/megosztas /mnt/NT smbfs username=winfelhasznalo,password=winjelszo,ugroup=unixgroup,umask=022 0 0 #(group, 755-es jog az umasknál)Azonban azt tudom, hogy mi a celom vele.
Ennek örülök, de ettõl aki elolvassa az eredeti kérdésedet az nem lesz sokkal okosabb. Ugyanis a problémát egy egyszerû gravitációs egyenlettel és ütközésvizsgátattal is meg lehet oldani, de hõtágulási és roncsolási, stb tényezõt is figyelembe véve FEA (végeselem-analízis) módszerrel is megoldható. Az elsõ esetben – programozói tudással – könnyen össze lehet dobni egy kis matematika és OpenGL segítségével. Az utóbbi esetben MathLab, MapleV, vagy speciális CAD szoftver jöhet szóba, esetleg köztes megoldásként egy 3D modellezõ, pl. a Maya, ami egy profi 3D modellezõ program, úgy 2.000.000Ft körül van az ára. Ami neked kellene azt nem nehéz megtanulni. Sajnos a free 3D modellezõk egyike sem támogatja a scriptelhetõ általános kinematikai modellezést, így ezen a téren a Mayán kívül ez nem megvalósítható. Aztán az sem elhanyagolható szempont, hogy egy egyszeri animáció kellene, vagy egy tetszõleges paraméterekkel mûködõ általános megoldás.
Nem akarlak bántani, de a kérdésedben minél kevesebb a pontos meghatározás annál általánosabb választ fogsz kapni. Röviden és tömören összefoglalva: ha le tudod írni képletekkel az egész mozgást akkor lehet szabad szoftvereket találni a megoldáshoz, de ha inkább ‘kattintgatva’ oldanád meg, akkor nincs mód a profi CAD szoftverek megkerülésére.
kerdes, hogy bizonyos korulmenyek kozott el tud-e akadni.
Szerintem azt sem tudod mit keresel. Egy 3D könyvtár nem végez fizikai modellezést, mert nem feladata. Jobb a kettõt élesen szétválasztani.
3D könyvtár: kirajzolja a csövet és testet minden egyes idõpillanatban az elõre kiszámított adatok alapján.
Kinematikai modellezõ: minden egyes idõpillanathoz hozzárendeli a csõ és a test helyzetét és pl. beállít egy ‘elakadt’ nevû változót, ha a test nem fér át a csövön. Szokásos általánosan ‘3D motor’ néven is emlegetni, de a funkciója rettentõen széles skálán mozog (a Doomban is van egy 3D motor, de a CAD szoftverekben és a 3D modellezõkben a 3D motor teljesen mást jelent).
Ha jól tudom a blender nem tartalmaz általános kinematikai modellezõt, viszont a Maya igen.
Hmm, honnan is lehet tudni?
http://www.tldp.org
linux/Document/
linux/Document/Configure.helpTermészetesen a menuconfigban is elérhetõ help (asszem az F1).
„Az i686-os disztribúcióval (Arch) boldogul a Athlon XP-s processzorom ? „
Elvileg igen .
Nem csak elvileg, gyakorlatilag is megy.
Ha már az optimaltzációnál tartunk, akkor érdemes pár dolgot megemlíteni. Az, hogy egy alkalmazás i386-ra vagy i686-ra van optimalizálva, mit is jelent? Természetesen a gcc paramétereit. Abból viszont nagyon sok van, ráadásul kombinálni is lehet õket.
Pl:
i386: -O2
i686: -O3 -fomit-frame-pointer -march=i686 -mcpu=i686
AthlonXP: -O3 -fomit-frame-pointer -march=athlonxp -mcpu=athlonxp -sse -mfpmath=sse
Pentium4: -O3 -fomit-frame-pointer -march=pentium4 -mcpu=pentium4 -sse2 -mfpmath=sseA fenti AtlonXP és P4 opciókkal úgy 10-35% gyorsulás érhetõ el általában, teljesítményigényes alkalmazásoknál inkább 25-35% (gcc, aqsis, gimp, stb).
i2o: (intelligent i/o) lényegében külön processzor gondoskodik az I/O mûveletekrõl, csak profi szervereknél fordul elõ
i2c: (vmi inter IC protocol) a chipek közötti kommunikációt kegíti elõ (ez kell a bttv-nek)Mellesleg a floppyt és a cdromot(+iso9660) is nyugodtan modulba lehet tenni.
A fejlesztõi csomagok valahol -devel, valahol meg -dev végûek.
-
SzerzőBejegyzés
legutóbbi hsz