Hozzászólások
-
SzerzőBejegyzés
-
valknutnak mit kell beállítani, hogy menjen?
Valami olyasmit hallottam én is hogy, van vmi patch a kernelhez amivel ki lehet böviteni a jogosúltságokat… de hogy hol..
Nem szeretnék más rendszert használni.
egy chmod -R -w könyvtár nem elég, mondjuk minden induláskor?
Nos, azt hiszem sikerült!A fpc-1.0.10.i386.tar installáltam az elõbb. Remélem ezt kellett kiválasztani. A forráskód fordítása is ment. De hogyan tudom megjeleníten a például a write -t utasítást?
:blush: Egy kérés:Sziasztok!
UHU-LINUX 1.0-ás verziót használom. Ennél van pascal fordító? Ha van milyen paranccsal tudom megtenni? Mit kell beírni a promptba? Más . A Kdevelop mit tud? Egyelõre ennyi kérdésem van. Sziasztok! :unsure:
[align=right][snapback]101072[/snapback][/align]Van Freepascal a neve, fpc-vel tudod a indítani a compilert, nincs alapból feltelepítve. Azt hiszem van hozzá vmi. IDE is. A Lazarus pedig egy a Delphi-hez hasonló fejlesztõkörnyezet hozzá.
Ez a sefülesefarka téma idõrõl idõre elõkerül. Eldöntöttem, most megmondom a frankót. A programozás nem egy nyelv ismeretét jelenti. A nyelv csak eszköz a programozó EMBER kezében. Aki programozást akar tanulni, az ne C-t C++-t Java-t tanuljon, hanem a gondolkodásmódot, megkockáztatom a „programozás filozófiáját”, és rengeteg matematikát. Erre pedig a járatos nyelvek közül bármelyik megfelel.
Mikor megtanult programozni az ember gyereke, akkor már el tudja dönteni, hogy adott platform(ok)on egy feladatra mely nyelv a legalkalmasabb.(
Hétvégén tettem fel UHU alá. Indulás után folyamatosan balra fordul a gép, ki tudja mitõl?
A Linuxban meg (ami nekem valszleg nem jött össze):
modules.conf-ba „options joystick_port=1” vagy „options joystick_port=0x201”Ezt nem tudtam, mármint szintaktikailag nem tudtam mit kell beírni.
Ennek ellenére közben sikeresen megoldottam. Az UHU vezérlõpultban a kernelmoduloknál a snd-intel8x0 modulba a joyhoz tartozó (nem emlékszem a pontos nevére) opcióhoz 1-est biggyesztve tökéletesen mûködik.
Sajnos a Flightgear most sincs a helyzet magaslatán. Nem tudja vki. miért húz balra?Abit st6 gameportját tudja vki hogyan kell beállítani?
Hhm..
Eddig jó csakhogy én egy egydimenziós rekordos tömben tárolom a lépéseket
lepesek:array[1…4000] of tomb
tomb=record
x:integer
y:integerKezdjem elõlrõl?????????
Az irányokat ebbõl a kordinátákból ellenõrizni és egyezés esetén tárolni nagy szívás.
Mondjuk ha lerajzolom magamnak akkor +-1-esekkel meg lehet csinálni.
De már nem fogom újra kezdeni.
A gond az hogy nem a lépést (X,O) tároltam hanem a kordinátátkat és minden páros az X-et lépet.
De asszem menni fog:
Köszönök mindent.
[align=right][snapback]95653[/snapback][/align]Szerintem ez alapvetõen rossz megközelítés, megoldható így is, de szerintem legalább annyi, ha nem több munka, mintha újrakezdenéd.
Ha lesz egy kis idõm összedobok vmit.Továbbfejleszthetõ úgy, hogy egy táblába gyûjtöd, hogy melyik mezõt melyik irányba csekkoltad már, a tábla elõre kitölthetõ, ugye a sarki mezóket eleve csak 3 irányba kell ellenõrizni.
[align=right][snapback]95471[/snapback][/align]A táblát így definiáld:
Type
CheckTable = Array[n,m] of byte;mivel nyolc ellenõrzendõ irány van mezõnként, így a byte egy-egy bitje kinevezhetõ egy egy iránynak, amiket megfelelõen átbillenthetsz.Ha 12 órától indulun akkor a bal felsõ sarok induláskor így nézhet ki: 00111000
-
SzerzőBejegyzés
legutóbbi hsz