Hozzászólások
-
SzerzőBejegyzés
-
Bocs, a kiiratas vilagos:
Code:sum /= 5;
cout << sum << endl;Hat csak annyi, hogy pl. az altalad fentebb irt 3.modszerben a ” cout << objektum; " most akkor mi legyen? "cout << objektum /=;" ? Csak meg ez nem vilagos.
A random fuggvenyeket ertem, csak gondoltam, hogy a modszer valamiert nem biztos, hogy teljesen idealis… Valahogy ugy tunik, hogy a memoriaban a vektoroknak, meg a matrixoknak lefoglalt helyekrol minden „$: g++ valami.cpp -o valami” forditast koveto „./valami” futtatas utan ugyanazok az ertekek adodnak.
Bocs kicsit nyakatekerten irok; lenyeg h minden futtatas utan mas random szamok generalodnak es igy a matrixoknak is masoknak kellene lenniuk…Hat csak annyi, hogy pl. az altalad fentebb irt 3.modszerben a ” cout << objektum; " most akkor mi legyen? "cout << objektum /=;" ? Csak meg ez nem vilagos.
A random fuggvenyeket ertem, csak gondoltam, hogy a modszer valamiert nem biztos, hogy teljesen idealis… Valahogy ugy tunik, hogy a memoriaban a vektoroknak, meg a matrixoknak lefoglalt helyekrol minden „$: g++ valami.cpp -o valami” forditast koveto „./valami” futtatas utan ugyanazok az ertekek adodnak.
Bocs kicsit nyakatekerten irok; lenyeg h minden futtatas utan mas random szamok generalodnak es igy a matrixoknak is masoknak kellene lenniuk…Code:m /= egy_szam // ez ekvivalens ezzel m = m / egy_szamDe hat ezt kellene kiiratni a sum helyett…
PS: egyebkent, miert van az, hogy ha legeneralok egy ilyen objektumot/matrixot, akkor minden forditas utan ugyanazt a matrixot kapom? Nem kellene minden forditas/generalas utan mas matrixot kapnom?
Code:m /= egy_szam // ez ekvivalens ezzel m = m / egy_szamDe hat ezt kellene kiiratni a sum helyett…
PS: egyebkent, miert van az, hogy ha legeneralok egy ilyen objektumot/matrixot, akkor minden forditas utan ugyanazt a matrixot kapom? Nem kellene minden forditas/generalas utan mas matrixot kapnom?
Ok, de akkor hogyan tudnam kiiratni az atlagot? Ugye „sum”-ban van, a matrixok osszege. De ezt nekem meg el kellene osztani a matrixok szamaval es ezt kellene kiiratnom…
Ok, de akkor hogyan tudnam kiiratni az atlagot? Ugye „sum”-ban van, a matrixok osszege. De ezt nekem meg el kellene osztani a matrixok szamaval es ezt kellene kiiratnom…
Ez így miért nem jo?
Code:#include
#include
#include
#include
#include#define N 5
using namespace std;
const float M_2PIf = 6.283185307179586476925286766559f;
const float M_PIf = 3.141592653589793238462643383279f;/* —————–RANDOM_GENERATOR——————————- */
float rand(float min, float max)
{
return min + (max – min) * rand() / (float)RAND_MAX;
}
/*——————————————————————*/struct vektor {
float x,y,z;
};/* ——————MATRIX_CLASS———————————–*/
class Matrix {private:
float tomb[3][3];
public:
void init(vektor &a){tomb[0][0] = a.x * a.x;
tomb[0][1] = a.x * a.y;
tomb[0][2] = a.x * a.z;
tomb[1][0] = a.y * a.x;
tomb[1][1] = a.y * a.y;
tomb[1][2] = a.y * a.z;
tomb[2][0] = a.z * a.x;
tomb[2][1] = a.z * a.y;
tomb[2][2] = a.z * a.z;
}Matrix &operator +=(Matrix b){
int k,l;
for(k=0; k<3; k++)
for(l=0; l<3; l++)
tomb[k][l] += b.tomb[k][l];
return *this;
}Matrix &operator/=(float c){
int k,l;
for(k=0; k<3; k++)
for(l=0; l<3; l++)
tomb[k][l] /= c;
return *this;
}Matrix &operator /=(int unused);
};
Matrix & Matrix::operator /=(int unused){
int i,j;
for( i=0; i<3; i++){
for(j=0; j<3; j++)
std::cout << tomb[i][j] << " ";
std::cout << std::endl;
}
return *this;
}/* ——————————————————————– */
int main(void) {
int i,j;
vektor tar[5];
for (i = 0;i<5;i++) {
float phi = rand(0.0f, M_2PIf);
float costheta = rand(-1.0f, 1.0f);
float x = 1.0f * sqrtf(1-costheta*costheta) * cosf(phi);
float y = 1.0f * sqrtf(1-costheta*costheta) * sinf(phi);
float z = 1.0f * costheta;tar[i].x = x;
tar[i].y = y;
tar[i].z = z;}
Matrix m[5];
for (i=0;i<5;i++) {
m[i].init(tar[i]);
}
Matrix sum = m[0];for (i=0;i<5;i++) {
sum += m[i];
}Matrix sum /= 5;
sum/=;
return 0;
}Ez így miért nem jo?
Code:#include
#include
#include
#include
#include#define N 5
using namespace std;
const float M_2PIf = 6.283185307179586476925286766559f;
const float M_PIf = 3.141592653589793238462643383279f;/* —————–RANDOM_GENERATOR——————————- */
float rand(float min, float max)
{
return min + (max – min) * rand() / (float)RAND_MAX;
}
/*——————————————————————*/struct vektor {
float x,y,z;
};/* ——————MATRIX_CLASS———————————–*/
class Matrix {private:
float tomb[3][3];
public:
void init(vektor &a){tomb[0][0] = a.x * a.x;
tomb[0][1] = a.x * a.y;
tomb[0][2] = a.x * a.z;
tomb[1][0] = a.y * a.x;
tomb[1][1] = a.y * a.y;
tomb[1][2] = a.y * a.z;
tomb[2][0] = a.z * a.x;
tomb[2][1] = a.z * a.y;
tomb[2][2] = a.z * a.z;
}Matrix &operator +=(Matrix b){
int k,l;
for(k=0; k<3; k++)
for(l=0; l<3; l++)
tomb[k][l] += b.tomb[k][l];
return *this;
}Matrix &operator/=(float c){
int k,l;
for(k=0; k<3; k++)
for(l=0; l<3; l++)
tomb[k][l] /= c;
return *this;
}Matrix &operator /=(int unused);
};
Matrix & Matrix::operator /=(int unused){
int i,j;
for( i=0; i<3; i++){
for(j=0; j<3; j++)
std::cout << tomb[i][j] << " ";
std::cout << std::endl;
}
return *this;
}/* ——————————————————————– */
int main(void) {
int i,j;
vektor tar[5];
for (i = 0;i<5;i++) {
float phi = rand(0.0f, M_2PIf);
float costheta = rand(-1.0f, 1.0f);
float x = 1.0f * sqrtf(1-costheta*costheta) * cosf(phi);
float y = 1.0f * sqrtf(1-costheta*costheta) * sinf(phi);
float z = 1.0f * costheta;tar[i].x = x;
tar[i].y = y;
tar[i].z = z;}
Matrix m[5];
for (i=0;i<5;i++) {
m[i].init(tar[i]);
}
Matrix sum = m[0];for (i=0;i<5;i++) {
sum += m[i];
}Matrix sum /= 5;
sum/=;
return 0;
}Nagyon koszi.
Meg valami:
Amit most kiir nekem az a „sum”, azaz a matrixok osszege?
Es ennek az atlagat hogyan irathatom ki? Azaz, a pl. ” sum /=5; „-ot. -
SzerzőBejegyzés
legutóbbi hsz