Hozzászólások
-
SzerzőBejegyzés
-
Nagyon koszi.
Meg valami:
Amit most kiir nekem az a „sum”, azaz a matrixok osszege?
Es ennek az atlagat hogyan irathatom ki? Azaz, a pl. ” sum /=5; „-ot.Ez igy lefordul, de…
Code:#include
#include
#include
#include
#include#define N 5
using namespace std;
const float M_2PIf = 6.283185307179586476925286766559f;
const float M_PIf = 3.141592653589793238462643383279f;/* —————–RANDOM_GENERATOR——————————- */
float rand(float min, float max)
{
return min + (max – min) * rand() / (float)RAND_MAX;
}
/*——————————————————————*/struct vektor {
float x,y,z;
};/* ——————MATRIX_CLASS———————————–*/
class Matrix {private:
float tomb[3][3];
public:
void init(vektor &a){tomb[0][0] = a.x * a.x;
tomb[0][1] = a.x * a.y;
tomb[0][2] = a.x * a.z;
tomb[1][0] = a.y * a.x;
tomb[1][1] = a.y * a.y;
tomb[1][2] = a.y * a.z;
tomb[2][0] = a.z * a.x;
tomb[2][1] = a.z * a.y;
tomb[2][2] = a.z * a.z;
}Matrix &operator +=(Matrix b){
int k,l;
for(k=0; k<3; k++)
for(l=0; l<3; l++)
tomb[k][l] += b.tomb[k][l];
return *this;
}Matrix &operator/=(float c){
int k,l;
for(k=0; k<3; k++)
for(l=0; l<3; l++)
tomb[k][l] /= c;
return *this;
}};
/* ——————————————————————– */
int main() {
int i,j;
vektor tar[5];
for (i = 0;i<5;i++) {
float phi = rand(0.0f, M_2PIf);
float costheta = rand(-1.0f, 1.0f);
float x = 1.0f * sqrtf(1-costheta*costheta) * cosf(phi);
float y = 1.0f * sqrtf(1-costheta*costheta) * sinf(phi);
float z = 1.0f * costheta;tar[i].x = x;
tar[i].y = y;
tar[i].z = z;}
Matrix m[5];
for (i=0;i<5;i++) {
m[i].init(tar[i]);
}Matrix sum = m[0];
for (i=0;i<5;i++) {
sum += m[i];
}
sum /= N;return 0;
}Ez igy lefordul, de…
Code:#include
#include
#include
#include
#include#define N 5
using namespace std;
const float M_2PIf = 6.283185307179586476925286766559f;
const float M_PIf = 3.141592653589793238462643383279f;/* —————–RANDOM_GENERATOR——————————- */
float rand(float min, float max)
{
return min + (max – min) * rand() / (float)RAND_MAX;
}
/*——————————————————————*/struct vektor {
float x,y,z;
};/* ——————MATRIX_CLASS———————————–*/
class Matrix {private:
float tomb[3][3];
public:
void init(vektor &a){tomb[0][0] = a.x * a.x;
tomb[0][1] = a.x * a.y;
tomb[0][2] = a.x * a.z;
tomb[1][0] = a.y * a.x;
tomb[1][1] = a.y * a.y;
tomb[1][2] = a.y * a.z;
tomb[2][0] = a.z * a.x;
tomb[2][1] = a.z * a.y;
tomb[2][2] = a.z * a.z;
}Matrix &operator +=(Matrix b){
int k,l;
for(k=0; k<3; k++)
for(l=0; l<3; l++)
tomb[k][l] += b.tomb[k][l];
return *this;
}Matrix &operator/=(float c){
int k,l;
for(k=0; k<3; k++)
for(l=0; l<3; l++)
tomb[k][l] /= c;
return *this;
}};
/* ——————————————————————– */
int main() {
int i,j;
vektor tar[5];
for (i = 0;i<5;i++) {
float phi = rand(0.0f, M_2PIf);
float costheta = rand(-1.0f, 1.0f);
float x = 1.0f * sqrtf(1-costheta*costheta) * cosf(phi);
float y = 1.0f * sqrtf(1-costheta*costheta) * sinf(phi);
float z = 1.0f * costheta;tar[i].x = x;
tar[i].y = y;
tar[i].z = z;}
Matrix m[5];
for (i=0;i<5;i++) {
m[i].init(tar[i]);
}Matrix sum = m[0];
for (i=0;i<5;i++) {
sum += m[i];
}
sum /= N;return 0;
}nyilvan ezt is probaltam mar. ez sem jo… marcsak azert sem, mert nekem csak egy i counter van az egesz programmban…
nyilvan ezt is probaltam mar. ez sem jo… marcsak azert sem, mert nekem csak egy i counter van az egesz programmban…
hat az osszeadas eredmenye egy 3×3-as matrix, ami a „sum”, nalam. de ezt igy nem irathatom ki, h
Code:std::cout << sum << std::endl;nem? (hulyeseget ad igy nyilvan…)
hat az osszeadas eredmenye egy 3×3-as matrix, ami a „sum”, nalam. de ezt igy nem irathatom ki, h
Code:std::cout << sum << std::endl;nem? (hulyeseget ad igy nyilvan…)
egy rakas hiba van…. majd kesobb ide copyzom. de alapvetoen a kiiratasnak hulyeseget adok meg.
nyilvan valami tömb értékeit kellene kiiratni ket loopban, gondolom.Code:std::cout << valami_tömb[i][j] << std::endl;csak a zoltan22 kollegat kellene rabirni, hogy segitsen!!
egy rakas hiba van…. majd kesobb ide copyzom. de alapvetoen a kiiratasnak hulyeseget adok meg.
nyilvan valami tömb értékeit kellene kiiratni ket loopban, gondolom.Code:std::cout << valami_tömb[i][j] << std::endl;csak a zoltan22 kollegat kellene rabirni, hogy segitsen!!
kerlek zoltan22, segits mar egy kicsit… legalabb nezd meg a kodot, hogy jo-e! a kiiratasos resz nelkul hibatlanul lefordul, de lehet hogy van benne hiba, mert ugye a „sum”-ot igy onmagaban nem lehet kiiratni, ezt valahogy tombositeni kellene… hadd legyek mar okosabb, vegre legyen meg… ez mar tenyleg csak par aprosag…
-
SzerzőBejegyzés
legutóbbi hsz