madboy74

Hozzászólások

10 bejegyzés megtekintése - 1-10 / 12
  • Szerző
    Bejegyzés
  • Hozzászólás: UHU 2.0 #2045392
    madboy74
    Felhasználó

      Lehet, de nem nyilatkoznék az UHU-s fiúk nevében. Szerintem, a fél lépés az nem lépés. Lehet, hogy a 7.1 -ben olyan hibajavítások vannak, amik igencsak kapóra jöttek. Vagy ami még jobb, a progik is ehhez lettek lefordítva. Akkor meg egy csomó fordítás szakadna a nyakukba. Ráadásul újra tesztelni…

      Hozzászólás: UHU 2.0 #2045389
      madboy74
      Felhasználó

        Quanta helyett az NVU se rossz. Nem igazán értek a HTML fejleszéshez, de az NVU-val tudtam valamit kezdeni. Profik szerint kissé teleszórja a kódot minden vacakkal.

        Hozzászólás: UHU 2.0 #2045386
        madboy74
        Felhasználó

          Helló, Nightwalker!
          Az X.org a videokártyát, egeret, billentyűzetet, betükészletek és RGB file-ok helyét, továbbá más bemeneti eszközt kezel. Ilyen lehet a grafikusok által használt jajzpad. A 7.1 és 7 között nem tudom mi a különbség, mert még nem néztem utánna. Ami ilyenkor biztos, több eszközt ismer, mint az elődjei. De más alakítgatás is lehet, ha az nVidia driver ennyit szerencsétlenkedik.
          Az UHU kinézete inkáb a gyorsaságra és az egyszerűségre van kihegyezve. Mivel elég gagyi a kártyám, jól látszanak egy-egy csicsás témánál a belassulások. A Bluecurve , Hagyományos és az Egyszerű témák jó gyorsak. A Clearlooks már nem. Néhány témamotor használja a Cairo lib-et. Ezek sokkal szebbek. A GTK/Gnome alkalmazások is szebbé tehetők. Betűkészletből a Dejavu sans-t ajánlom. Érdemes lebogarászni a legfrissebbet a honlapjukról. Ha TFT monitorod van, akkor lehet jobb is a betükészlet. Vagy utánna jársz, hogy a szubpixelek hogy vannak a monitorod képernyőjén, vagy megnézed nagyítóval. Pl: RGB, BGR, VRGB, VBGR. A betübeállítás/részletek között találod. Mivel a CRT monitorok többnyire lyukmaszkosak, tehát a szubpixelek elrendezése sok féle lehet és ezért alkalmatlan erre. De ha valami bitang jó a monitorod képcsöve (résmaszkos pl:trinitron) és nagyítózol, akkor ott is kipróbálhatod.
          A Gnome ruháját meg a gnome-look.org -n nézd meg. Vannak témák, amihez engine kell. Mivel UHU-hoz természetesen egy sincs, ezért le kell fordítani. Én az /usr -be prefixelek, mert a többi is ott van.
          Még dolgozok azon, hogy ha ikontémát változtatok, a menücsoportok ikonjai is változzanak. Azok sajna megmaradnak egy sima könyvtárnak. Bizonyára symlinkelgetni kell, manuálisan. Ha rájövök, akkor közlöm. De ha valaki más már tudja, ossza meg velem, ne kelljen szerencsétlenkednem.
          Sok sikert!

          Hozzászólás: UHU 2.0 #2045371
          madboy74
          Felhasználó

            Úgy látszik, még nagyon új a dolog. De ha jobb lesz az X.org, akkor érdemes ennyi fájdalmat lenyelni.

            Hozzászólás: UHU 2.0 #2045369
            madboy74
            Felhasználó

              Igaz, bepe79. Ha jól tudom, akkor MSI. Nem is nagyon láttam még nVidia gyártmányút.

              Hozzászólás: UHU 2.0 #2045368
              madboy74
              Felhasználó

                Igaz. Bár, az Mplayer fejlesztői nem igazán dícsérték az nVidia kártyákat, de idáig ez a legegyszerűbben használható is. Ha kártyának nevezzük, akkor az i810 volt a legtutibb. A 3D >=0, de nem kellett hozzá bűvészkednem. A Matroxot agyba-főbe dícsérik, de azzal se volt sok sikerem, mert a framebuffer szétesett UHU 1.2 alatt is. Azon felül azt a legendás mga_vid -et soha se udtam megoldani, pedig dolgoztam rajta elég sokat.

                Hozzászólás: UHU 2.0 #2045365
                madboy74
                Felhasználó

                  Ha már az nVidiát megtiszteltem azzal, hogy kártyát vettem tőlük, elvárnám, hogy ők meg a drivereket fejlesztgessék. Bár, az ATI drivereihez képest az nVidia egy tökély.

                  Hozzászólás: UHU 2.0 #2045364
                  madboy74
                  Felhasználó

                    Itt a szubpixelek tovább finomítják a megjelenítést, ha jó a monitor elrendezése. Sokkal jobbak a fontok
                    Egy nagyítóval érdemes megnézni a TFT pixeleit, hogy az RGB szubpixelek milyen elrendezésben vannak. Az eredmény? SZUPER!

                    Hozzászólás: UHU 2.0 #2045362
                    madboy74
                    Felhasználó

                      Pedig az lesz a megoldás, mert GDM alatt nem tudok képponton belüli simítást beállítani és ott el is tőnik minden. Még ott az alap font van, nincs átállítva dejavu sans -ra. (a honlapról letöltött, 2.9)

                      Hozzászólás: UHU 2.0 #2045361
                      madboy74
                      Felhasználó

                        Pedig nálam megy. Ubuntu Edgy alatt, még a KDE is csak úgy ment. Ha kitöröltem a GTK beállításokat, akkor jött ám a veszedelem. a dejavu betükészletet használom. A bitmap fontok viszont tényleg eltünnek.

                      10 bejegyzés megtekintése - 1-10 / 12