Hozzászólások
-
SzerzőBejegyzés
-
bacsi2 wrote:Fejlesztek egy programot, ami szöveges módban fut. A lényege az, hogy írtam bele egy parancssort, a felhasználó beír egy parancsot, és arra ad vissza egy eredményt.
Erre szeretnék majd GUI-t írni, ehhez az kéne, hogy tudjak írni a bemenetre, és a kimenetet el tudjam kapni egy változóba. A kérdésem az, hogy erre milyen technikák / megoldások léteznek?
A további bonyolítás kedvéért még külön jó lenne, ha platformfüggetlenül meg tudnám oldani. (Konkrétan csak Linuxra és Win-re kéne.)A forrás Pascalban van, és FPC-vel fordítom, bár ez szerintem jelen esetben lényegtelen, mert a kész binárissal kéne megoldani.
Minden ötletet örömmel fogadok, előre is köszönöm!
Kötelező pascalban írnod ?
Windows NT wrote:de nagyon megkedveltem a linuxot (és, ha nem veszitek el a kedvem akkor a linuxot is szeretni fogom) is és most már én is Ubuntut/Debiant használok (inkább ubit) a nyilvánvaló előnyei miatt,Hogy megszereted-e valóban, az tőled is függ.
Örülök neki, hogy használni és foglalkozni akarsz vele,
sok sikert hozzá, idővel talán ez is hobbi lesz Neked.Windows NT wrote:szóval értsd hol használnak milyen célra os-t és nem az, hogy milyet.Mozdonyos-Linux-ról nem tudok, adtam 1-2-3 linket, ott láthatod van tudományos és
ipari célú felhasználása. Egyébként azt hiszem a robot-technikába, autonom-robotokban
is használják vagy kísérleteznek rajta.Windows NT wrote:Az, hogy te az autókat szereted, nekem is van kocsim 55 pacis skoda felícia én is szeretem az autókat és még amikor ősszel az Andrássy úton van a BKV rendezvénye én is ott áltam sorba, hogy pár méter vezethessem a buszt.Az autókat is. Én egy ős-diesel Ford-al járok. Előnye, hogy 580ezer km után is ugyan úgy megy mint
10 évvel ezelőtt. Most múlt 21 éves, a kasznit 1 éve építettem újjá, máshoz hozzá sem nyúltak.
Kis-kamasz voltam mikor a falum buszsofőre megegngedte a
buszfordulóban a kormánytekergetést, jó játék volt, de nem nagyon rajongok a buszokért.
Főleg a sofőrok agressziv magatartása és durva vezetési stílusa miatt.
(főleg helyközi járatokra jellemző)Én a repcsikkel vagyok ilyen izgalomban mint Te a vonattal.
Volt szerencsém repülőt „vezetni”, bár nem meglepő módon, akkor
a repcsi volt a főnök és nem én.
Nem is egyszerű dolog ez, tudtam hogy ehhez tudás kell, de amíg ki nem próbáltam nem éreztem
a pilota felelősségének és tudásának súlyát. Az óta mégjobban tisztelem őket.
1600 méteren már megmerészelte engedni a pilóta, hogy az utas-oldali „joystick-ot” és pedálokat
használjam.
Kb 200 vezetési „próba-művelet-erőlködés” történt részemről, abból 5-re emlékszem hogy én akartam,
a maradék 195-öt a légkori mozgások és a repcsi tették. Volt mikor „elfelejtettem” a fordulás után
a bedöntést korrigálni, így oldalazva csúsztunk. Nem is tudtam hogy mi történik, nagyon mókás volt.
Ilyenkor persze elvették a joystik-ot és hoppá ismét rend lett.
Épp zivatar előtt volt, felhőkaréjban tök érdekes volt, mivel vízcseppek váltak ki
a több rétegű polycarbonát csepp alakú fülketetőn, kb 300 métert lehetett látni előre,
a talajt éppen hogy, és minden féle irányban mozgott a repcsi.
Bemutatták milyen érdekes és furcsa érzés mikor oldal irányban kissé megdőlve „csúszik”,
mi közben lapos spirálban süllyedünk, vagy is nem fordulunk, hanem majdnem repül de inkább
fékezetten zuhan. Izgi volt, elhiheted.
A pilota nem semmi tudással bemutatta, hogy pusztán műszerekkel és térképpel
(GPS-re átmenetileg nem figyelt, hogy megmutassa mennyire fontos a klasszikus
navigáció maximális ismerete) átrepült ezen a készülő esőfelhőn úgy, hogy
benne 2 fordulót megtéve a közeli dombok felett egy kis falu északi határa mentén
bukkanjon ki a tervnek megfelelően, úgy hogy közben a felhőben egy finom spirált
megtéve lejön 600 méterre.
Éppen 600 méteren megláttam a dombok közt fekvő falut.
Az egész, és az hogy szinte mintha esőcsepp lennék, szivárvánnyal diszített
naplemente felejthetetlen volt. Lentről nem is látni milyen gyönyörű a természet színpalettája.
Ezért is imádom még a hegyeket is.
Ami a biztonságot illeti pedig az, hogy ezek a massive kisgépek(nem alufólia hobbi-darálógép)
megbízhatóbbak mint 1 nagy utasgép.
Ez a kisgép gond nélkül túlélt már jó pár komolyabb vihart is.A navigációs GPS-kütyü, egy olyan repülési GPS, amit Java üzemeltet. Mindent tud.
Képes arra is, hogy naplózza az egész útvonalat, össze van kötve a kisgép minden
navigációval kapcsolatos műszerével, így pl ha megszakad a kapcsi a satelittel,
visszakereshető hogy merre jártál, elég pontos becslést ad arról, hogy a legutóbbi méréshez képest
merre, milyen sebességgel jártál, sőt arra, hogy hol lehetsz.
Ilyenkor előkapva a légi-közlekedési térképet, no és egy kis észt, megtudja mondani a pilota
hogy merre jár éppen.
Természetesen az analog műszerek figyelése is nagyon fontos, hisz sokszor többet érnek
mint a digitális kütyük. A GPS-es térkép és mozgás-analizáló rendszer adataival kombinálva a
vakrepülés szinte rutinná válik.(már ha eleget gyakorolta az illető).
Ez a gép 0 irányítással képes vakon landolni amennyiben talaj-közelben van kéznél monokronisztikus
infra-kamerás kijelző.
Nos, a megfelelően biztonságos felhőzetben átélt bemutató-manőver óta csodálom a kütyü-mentes
klasszikus repülési navigációs tudást. Nem minden a digitális segítő eszköz, hisz bármikor
csalhat, elromolhat.Windows NT wrote:Na szóval látom kedveled a kisvasutakat akkor gyere kemencére.Igen, kis-kamasz koromig rajongtam minden pici vonatért, főleg az erdei masinák tűntek
mesésnek. Valahogy hangulatuk van.Windows NT wrote:A TGV bejön e vagy sem én már több mint tíz éve arról hallok, hogy a német ICE is bejár a keletibe, végülis jöhetne most is, ha már bécsig jön, a pálya bírja na nem a tempóját, de azzal is lehet 160 alatt menni.Mint írtam, tisztelem és becsülöm a TGV-t, azért hasonlítottam össze a repüléssel mert
a személy-szállításra gondoltam.
Szerintem a használatának 3 órás időtartamú úthosszig van értelme, az felett a repülés
sokkal hatékonyabb. Gondolj arra, hogy TGV-vel a kötelező megállások és egyebek mellett
(pl ha bejön majd Bp.-re) órákig, fél napig utazhatsz mondjuk Londonig.
Én kimegyek Sármellékre ahol hivatalosan működő aktív nemzetközi reptér létezik
(azt még az oroszok építették és volt szerencsém látni elköltözésük napja után mikor beengedték
a civileket egy bazi tehergép felszállását)
2 tank (azaz 120liter) gázolaj áráért return-t kapsz Londonig és vissza és megjárhatnám 4 óra alatt.
Ha vonatozni akarnék, 2óra és 40 perc lenne Bp.-re autóval, ott 1-2 óra dugó és legalább 5-6 óra unalmas
robogás. Erre céloztam előbb. Vicces, de hamarabb érek haza Bp.-ről autóval mint IC vonattal.
Fordítva kéne lennie, de ez már tipikus hungarikum.Windows NT wrote:Sajnos a légiközlekedés miatt szenvedsz te is és én is annak zaj- és légszenyezésétől.Nem hallom a repcsiket, olykor – olykor 1-1 alacsonyabban szálló középgép el-elmegy felettem.
A mai hajtóművek sokkal környezetbarátabbak mint a régiek, de
hogy meglepjelek hivatalosan is üzembe állt egy modern diesel-motor meghajtású
2 motoros középgép, melynek üzemanyaga olcsó. Hasonlítva, a repbenzin ára iszonyú magas egyébként.
Nem beszélve a diesel legendás megbízhatósága sem egy lényegtelen tény.Windows NT wrote:én személyszerint ezen okok miatt tiltanám is európán belül rövid távon a légiközlekedést pl: Bp.-Bécs vagy Bp. München.Bp.-Bécs kategóriában nyilván TGV-vel mennék.
München-ig pedig egy „alacsony” fogyaszású középgéppel, vagy egy extra-gyors Jet-el.Windows NT wrote:Nem is képzeled, hogy milyen káros épp ott fent az ózonrétegnél a környezetre.Tévedsz, környezetvédő vagyok, mániám a környezetvédelmi újdonságok figyelése,
sőt eléggé ismerem mi okozza a legfőbb környezetkárosítást.
És meglepődsz, a repcsi kevésbé káros mint a tömérdek földi eszköz.
(pl gyárak, benzin-motorok, stb…)
Elszomorító, hogy hazánkban tiltják a növényi olaj használatát, mi közben Ausztriában
símán tankolhatsz a közértben vásárolt étolajból a diesel-edbe.
Erről még műsorban is cikkeztek.
Egyébként a jövő(az autók terén) a tisztán elektromos meghajtású járgányoké lesz.
Erről nagyon bíztató és lelkesítő bemutatót láttam, amit tudtam kikerestem róla a netről.
Természetesen egyéni érdekek miatt a tudatos környezetkárosító olaj-érdekeltségek
elnyomják.
Pedig megverte a Porshe-t egy teszten és hihetetlen üzemidővel bírt, és meglepően hamar
„tankolható” volt.Windows NT wrote:Ez nem fontos, nekem csak gondoltam hogy érdekességképpen hol használnak linuxot vagy éppen wint, ezzel arra célzok, hogy aki tud róla az írja ide, hol és milyen körülmények között teszik ezt mert sokan nem is tudják, de érdekességszempontjából gondoltam erre.Ha olvasok/látok ilyenről, postolom.
Különben tényleg szépek a képeid. Ha jól emlékszem természetképek(virágok,stb) is voltak.
Én is fotóztam jó párat, sajnos gyenge a fényképezőm, de viszonylag jól sikerűltek.Windows NT wrote:de nagyon megkedveltem a linuxot (és, ha nem veszitek el a kedvem akkor a linuxot is szeretni fogom) is és most már én is Ubuntut/Debiant használok (inkább ubit) a nyilvánvaló előnyei miatt,Hogy megszereted-e valóban, az tőled is függ.
Örülök neki, hogy használni és foglalkozni akarsz vele,
sok sikert hozzá, idővel talán ez is hobbi lesz Neked.Windows NT wrote:szóval értsd hol használnak milyen célra os-t és nem az, hogy milyet.Mozdonyos-Linux-ról nem tudok, adtam 1-2-3 linket, ott láthatod van tudományos és
ipari célú felhasználása. Egyébként azt hiszem a robot-technikába, autonom-robotokban
is használják vagy kísérleteznek rajta.Windows NT wrote:Az, hogy te az autókat szereted, nekem is van kocsim 55 pacis skoda felícia én is szeretem az autókat és még amikor ősszel az Andrássy úton van a BKV rendezvénye én is ott áltam sorba, hogy pár méter vezethessem a buszt.Az autókat is. Én egy ős-diesel Ford-al járok. Előnye, hogy 580ezer km után is ugyan úgy megy mint
10 évvel ezelőtt. Most múlt 21 éves, a kasznit 1 éve építettem újjá, máshoz hozzá sem nyúltak.
Kis-kamasz voltam mikor a falum buszsofőre megegngedte a
buszfordulóban a kormánytekergetést, jó játék volt, de nem nagyon rajongok a buszokért.
Főleg a sofőrok agressziv magatartása és durva vezetési stílusa miatt.
(főleg helyközi járatokra jellemző)Én a repcsikkel vagyok ilyen izgalomban mint Te a vonattal.
Volt szerencsém repülőt „vezetni”, bár nem meglepő módon, akkor
a repcsi volt a főnök és nem én.
Nem is egyszerű dolog ez, tudtam hogy ehhez tudás kell, de amíg ki nem próbáltam nem éreztem
a pilota felelősségének és tudásának súlyát. Az óta mégjobban tisztelem őket.
1600 méteren már megmerészelte engedni a pilóta, hogy az utas-oldali „joystick-ot” és pedálokat
használjam.
Kb 200 vezetési „próba-művelet-erőlködés” történt részemről, abból 5-re emlékszem hogy én akartam,
a maradék 195-öt a légkori mozgások és a repcsi tették. Volt mikor „elfelejtettem” a fordulás után
a bedöntést korrigálni, így oldalazva csúsztunk. Nem is tudtam hogy mi történik, nagyon mókás volt.
Ilyenkor persze elvették a joystik-ot és hoppá ismét rend lett.
Épp zivatar előtt volt, felhőkaréjban tök érdekes volt, mivel vízcseppek váltak ki
a több rétegű polycarbonát csepp alakú fülketetőn, kb 300 métert lehetett látni előre,
a talajt éppen hogy, és minden féle irányban mozgott a repcsi.
Bemutatták milyen érdekes és furcsa érzés mikor oldal irányban kissé megdőlve „csúszik”,
mi közben lapos spirálban süllyedünk, vagy is nem fordulunk, hanem majdnem repül de inkább
fékezetten zuhan. Izgi volt, elhiheted.
A pilota nem semmi tudással bemutatta, hogy pusztán műszerekkel és térképpel
(GPS-re átmenetileg nem figyelt, hogy megmutassa mennyire fontos a klasszikus
navigáció maximális ismerete) átrepült ezen a készülő esőfelhőn úgy, hogy
benne 2 fordulót megtéve a közeli dombok felett egy kis falu északi határa mentén
bukkanjon ki a tervnek megfelelően, úgy hogy közben a felhőben egy finom spirált
megtéve lejön 600 méterre.
Éppen 600 méteren megláttam a dombok közt fekvő falut.
Az egész, és az hogy szinte mintha esőcsepp lennék, szivárvánnyal diszített
naplemente felejthetetlen volt. Lentről nem is látni milyen gyönyörű a természet színpalettája.
Ezért is imádom még a hegyeket is.
Ami a biztonságot illeti pedig az, hogy ezek a massive kisgépek(nem alufólia hobbi-darálógép)
megbízhatóbbak mint 1 nagy utasgép.
Ez a kisgép gond nélkül túlélt már jó pár komolyabb vihart is.A navigációs GPS-kütyü, egy olyan repülési GPS, amit Java üzemeltet. Mindent tud.
Képes arra is, hogy naplózza az egész útvonalat, össze van kötve a kisgép minden
navigációval kapcsolatos műszerével, így pl ha megszakad a kapcsi a satelittel,
visszakereshető hogy merre jártál, elég pontos becslést ad arról, hogy a legutóbbi méréshez képest
merre, milyen sebességgel jártál, sőt arra, hogy hol lehetsz.
Ilyenkor előkapva a légi-közlekedési térképet, no és egy kis észt, megtudja mondani a pilota
hogy merre jár éppen.
Természetesen az analog műszerek figyelése is nagyon fontos, hisz sokszor többet érnek
mint a digitális kütyük. A GPS-es térkép és mozgás-analizáló rendszer adataival kombinálva a
vakrepülés szinte rutinná válik.(már ha eleget gyakorolta az illető).
Ez a gép 0 irányítással képes vakon landolni amennyiben talaj-közelben van kéznél monokronisztikus
infra-kamerás kijelző.
Nos, a megfelelően biztonságos felhőzetben átélt bemutató-manőver óta csodálom a kütyü-mentes
klasszikus repülési navigációs tudást. Nem minden a digitális segítő eszköz, hisz bármikor
csalhat, elromolhat.Windows NT wrote:Na szóval látom kedveled a kisvasutakat akkor gyere kemencére.Igen, kis-kamasz koromig rajongtam minden pici vonatért, főleg az erdei masinák tűntek
mesésnek. Valahogy hangulatuk van.Windows NT wrote:A TGV bejön e vagy sem én már több mint tíz éve arról hallok, hogy a német ICE is bejár a keletibe, végülis jöhetne most is, ha már bécsig jön, a pálya bírja na nem a tempóját, de azzal is lehet 160 alatt menni.Mint írtam, tisztelem és becsülöm a TGV-t, azért hasonlítottam össze a repüléssel mert
a személy-szállításra gondoltam.
Szerintem a használatának 3 órás időtartamú úthosszig van értelme, az felett a repülés
sokkal hatékonyabb. Gondolj arra, hogy TGV-vel a kötelező megállások és egyebek mellett
(pl ha bejön majd Bp.-re) órákig, fél napig utazhatsz mondjuk Londonig.
Én kimegyek Sármellékre ahol hivatalosan működő aktív nemzetközi reptér létezik
(azt még az oroszok építették és volt szerencsém látni elköltözésük napja után mikor beengedték
a civileket egy bazi tehergép felszállását)
2 tank (azaz 120liter) gázolaj áráért return-t kapsz Londonig és vissza és megjárhatnám 4 óra alatt.
Ha vonatozni akarnék, 2óra és 40 perc lenne Bp.-re autóval, ott 1-2 óra dugó és legalább 5-6 óra unalmas
robogás. Erre céloztam előbb. Vicces, de hamarabb érek haza Bp.-ről autóval mint IC vonattal.
Fordítva kéne lennie, de ez már tipikus hungarikum.Windows NT wrote:Sajnos a légiközlekedés miatt szenvedsz te is és én is annak zaj- és légszenyezésétől.Nem hallom a repcsiket, olykor – olykor 1-1 alacsonyabban szálló középgép el-elmegy felettem.
A mai hajtóművek sokkal környezetbarátabbak mint a régiek, de
hogy meglepjelek hivatalosan is üzembe állt egy modern diesel-motor meghajtású
2 motoros középgép, melynek üzemanyaga olcsó. Hasonlítva, a repbenzin ára iszonyú magas egyébként.
Nem beszélve a diesel legendás megbízhatósága sem egy lényegtelen tény.Windows NT wrote:én személyszerint ezen okok miatt tiltanám is európán belül rövid távon a légiközlekedést pl: Bp.-Bécs vagy Bp. München.Bp.-Bécs kategóriában nyilván TGV-vel mennék.
München-ig pedig egy „alacsony” fogyaszású középgéppel, vagy egy extra-gyors Jet-el.Windows NT wrote:Nem is képzeled, hogy milyen káros épp ott fent az ózonrétegnél a környezetre.Tévedsz, környezetvédő vagyok, mániám a környezetvédelmi újdonságok figyelése,
sőt eléggé ismerem mi okozza a legfőbb környezetkárosítást.
És meglepődsz, a repcsi kevésbé káros mint a tömérdek földi eszköz.
(pl gyárak, benzin-motorok, stb…)
Elszomorító, hogy hazánkban tiltják a növényi olaj használatát, mi közben Ausztriában
símán tankolhatsz a közértben vásárolt étolajból a diesel-edbe.
Erről még műsorban is cikkeztek.
Egyébként a jövő(az autók terén) a tisztán elektromos meghajtású járgányoké lesz.
Erről nagyon bíztató és lelkesítő bemutatót láttam, amit tudtam kikerestem róla a netről.
Természetesen egyéni érdekek miatt a tudatos környezetkárosító olaj-érdekeltségek
elnyomják.
Pedig megverte a Porshe-t egy teszten és hihetetlen üzemidővel bírt, és meglepően hamar
„tankolható” volt.Windows NT wrote:Ez nem fontos, nekem csak gondoltam hogy érdekességképpen hol használnak linuxot vagy éppen wint, ezzel arra célzok, hogy aki tud róla az írja ide, hol és milyen körülmények között teszik ezt mert sokan nem is tudják, de érdekességszempontjából gondoltam erre.Ha olvasok/látok ilyenről, postolom.
Különben tényleg szépek a képeid. Ha jól emlékszem természetképek(virágok,stb) is voltak.
Én is fotóztam jó párat, sajnos gyenge a fényképezőm, de viszonylag jól sikerűltek.2007-06-12-23:43 Hozzászólás: Kérdések és válaszok Vasy-val :) Minden lehet (vegyes topic) :) #2115510nastjakam wrote:Ki ez a vasy??Nem tudom.
Ez a topic napok óta mehet, alaposabban én is csak most néztem bele, nem értem a célját.
Azt hiszem ez egy hibás topic, amolyan „kernel-panic hibaüzenet” súlyával bírhat.
Különben ‘kisbetü’ biztosan tudja, ha jól látom sokszor javítottnyelvtant.
2007-06-12-23:43 Hozzászólás: Kérdések és válaszok Vasy-val :) Minden lehet (vegyes topic) :) #2115511nastjakam wrote:Ki ez a vasy??Nem tudom.
Ez a topic napok óta mehet, alaposabban én is csak most néztem bele, nem értem a célját.
Azt hiszem ez egy hibás topic, amolyan „kernel-panic hibaüzenet” súlyával bírhat.
Különben ‘kisbetü’ biztosan tudja, ha jól látom sokszor javítottnyelvtant.
lada2105 wrote:zoltan22 wrote:A kylix tudtommal nem nyilt forrasu. Ezert nem is megy az ujabb terjeszteseken 🙁Naja, igazad van.
Nem figyeltem ilyen mélységben az elsö szöveget, elnézést.De mindenesetre a linken van egy pár környezet, amiböl lehet válogatni.
A Kylix meghalt. A Borland nem fejleszti tovább. Kylix 3-at még felszenvedhetted
mondjuk SuSe9.1-re, talán 9.2-re, de pl a MySQL-connector nem fog menni a
4.0-nál magasabb verziójú MySQL server-hez a Kylix gyári eszközével, kivéve ha egy
(már nem emlékszem kik)
orosz „gyártmányú” MySQL-komponenst feltelepítenek a Kylix-ba.
Egyébként régen babráltam vele, irtóra vártam a Kylix 4-et, de a Borland mondhatni megszünt.
Azt hiszem nagy részben kivonult a civil szférából.
Másik az, hogy a Kylix zárt és FIZETŐS volt.
Harmadik, hogy soha nem volt igazán platform-független.
Egy Kylix-ban írt alkalmazást erősen kézzel kellett forrás-szinten bűvölni, hogy esetleg Delphi alatt is compilálható legyen, bár megoldható volt.
Harmadik az, hogy wine segítséggel futott.
Nem igazán vált be.Én pl Java-t javasolnám és a NetBeans IDE 6.0-t, amely már alkalmas
GUI-felületen adatbázis-alkalmazások fejlesztésére is, vagy az Eclipse-t,
illetve létezik egy „free Java IDE” is, aminek nem tudom a pontos nevét és elérhetőségét.lada2105 wrote:zoltan22 wrote:A kylix tudtommal nem nyilt forrasu. Ezert nem is megy az ujabb terjeszteseken 🙁Naja, igazad van.
Nem figyeltem ilyen mélységben az elsö szöveget, elnézést.De mindenesetre a linken van egy pár környezet, amiböl lehet válogatni.
A Kylix meghalt. A Borland nem fejleszti tovább. Kylix 3-at még felszenvedhetted
mondjuk SuSe9.1-re, talán 9.2-re, de pl a MySQL-connector nem fog menni a
4.0-nál magasabb verziójú MySQL server-hez a Kylix gyári eszközével, kivéve ha egy
(már nem emlékszem kik)
orosz „gyártmányú” MySQL-komponenst feltelepítenek a Kylix-ba.
Egyébként régen babráltam vele, irtóra vártam a Kylix 4-et, de a Borland mondhatni megszünt.
Azt hiszem nagy részben kivonult a civil szférából.
Másik az, hogy a Kylix zárt és FIZETŐS volt.
Harmadik, hogy soha nem volt igazán platform-független.
Egy Kylix-ban írt alkalmazást erősen kézzel kellett forrás-szinten bűvölni, hogy esetleg Delphi alatt is compilálható legyen, bár megoldható volt.
Harmadik az, hogy wine segítséggel futott.
Nem igazán vált be.Én pl Java-t javasolnám és a NetBeans IDE 6.0-t, amely már alkalmas
GUI-felületen adatbázis-alkalmazások fejlesztésére is, vagy az Eclipse-t,
illetve létezik egy „free Java IDE” is, aminek nem tudom a pontos nevét és elérhetőségét.Windows NT wrote:Ezt a topikot én és lacyc3 Ubuntu fórumos társammal keltettük életre, vagyis én adtam az ötletet, de Ő valósította meg mert én nem voltam itt még regisztrálva.
… mozdonyt
Egyébként a ma a mozdonyoknál is a 32 bites rendszert használják, a Siemens-nél pl:OFFTOPIC:
Ha már „vaskerekű buszokról” van szó, épp ma este vagy tegnap
( nem tudom mert már 30 órája gép előtt ülök ) hallottam a híradóban egy hírt a
TGV-ről, mely szerint megint új világrekordot állított fel 580 km/h sebességgel.
Állítólag „Nagyfaluba”(Bp.) is bevezetik majd egyszer… szerintem soha.Windows NT wrote:A helyesírási hibákról, sajnos nem túl jó a szemem ezért vann benne sok hiba annak ellenére, hogy átolvastam, de mint írtad megértetedd és utólag is elnézést kérek értük.Így már érthetőbb, nagyon durva volt, illetve most is. ( pl : „ megértetedd”)
Javaslom, hogy oo-val ellenőrizd le amit írsz.
A weblapod ( ha jól sejtem a Tied ) amit írásodban említettél ” kóros ”( nem szó szerint az ) mozdony- rajongásról és súlyos
m$(vindózzz)-rajongásról
szól, amely utóbbi dolog egy alattomos kór és kifejezetten veszélyes.
Windows NT wrote:Szóval hol melyik gyárban, közlekedésben stb. hol milyen OS-t használnak.ONTOPIC:
Hol használnak Linux-ot ? Minden „fontos” helyen, főleg kritikus, nagy rendelkezésre állást igénylő területeken.
Pl nálam itthon, hogy fórumozzak.Pár érdekesség, ha ennyire a felhasználási cél érdekel:
http://www.lipsz.hu/ címen böngéssz, ez a Linux Ipari Szövetség(LIPSZ) site-ja.
vagy
http://www.silicon.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=137
site-on is látsz ezt-azt.Miért ilyen fontos ez, hogy hol van Linux ipari céllal ?
A google és a polymeta.hu (ez utóbbi egy „értelmezős” metakereső nagyon okos)
biztosan ad olvasni valót.
A lipsz.hu címen a konferencia linken olvashatsz pl az egészségügyben alkalmazható
beágyazott Linux-rendszerekről pár sort.OFF:
Kérdés : a mozdony-mániád egy hobbi, vagy vasúti mérnök, netán
jármű- és/vagy gépészmérnök lennél ?Mellesleg : a „vindóz-enté” nick-name használata „szentségtelen ármánykodás”,
főleg egy Linux-site-on. Nem gondolod?Megjegyzés :
Amúgy nekem a kisvasutak tetszenek, és persze értékelem a TGV-t is mint
drága és gazdaságtalan haszontalan közlekedési eszközt
( elvégre vannak repülők is melyek üzemeltetése olcsóbb, biztonságosabb, egyszerűbb és gyorsabb )
de én „autó-párti” vagyok. Valahogy a vaskerekű nem arra megy amerre akarom,
pl nem bírja a nehéz terepet.Windows NT wrote:Ezt a topikot én és lacyc3 Ubuntu fórumos társammal keltettük életre, vagyis én adtam az ötletet, de Ő valósította meg mert én nem voltam itt még regisztrálva.
… mozdonyt
Egyébként a ma a mozdonyoknál is a 32 bites rendszert használják, a Siemens-nél pl:OFFTOPIC:
Ha már „vaskerekű buszokról” van szó, épp ma este vagy tegnap
( nem tudom mert már 30 órája gép előtt ülök ) hallottam a híradóban egy hírt a
TGV-ről, mely szerint megint új világrekordot állított fel 580 km/h sebességgel.
Állítólag „Nagyfaluba”(Bp.) is bevezetik majd egyszer… szerintem soha.Windows NT wrote:A helyesírási hibákról, sajnos nem túl jó a szemem ezért vann benne sok hiba annak ellenére, hogy átolvastam, de mint írtad megértetedd és utólag is elnézést kérek értük.Így már érthetőbb, nagyon durva volt, illetve most is. ( pl : „ megértetedd”)
Javaslom, hogy oo-val ellenőrizd le amit írsz.
A weblapod ( ha jól sejtem a Tied ) amit írásodban említettél ” kóros ”( nem szó szerint az ) mozdony- rajongásról és súlyos
m$(vindózzz)-rajongásról
szól, amely utóbbi dolog egy alattomos kór és kifejezetten veszélyes.
Windows NT wrote:Szóval hol melyik gyárban, közlekedésben stb. hol milyen OS-t használnak.ONTOPIC:
Hol használnak Linux-ot ? Minden „fontos” helyen, főleg kritikus, nagy rendelkezésre állást igénylő területeken.
Pl nálam itthon, hogy fórumozzak.Pár érdekesség, ha ennyire a felhasználási cél érdekel:
http://www.lipsz.hu/ címen böngéssz, ez a Linux Ipari Szövetség(LIPSZ) site-ja.
vagy
http://www.silicon.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=137
site-on is látsz ezt-azt.Miért ilyen fontos ez, hogy hol van Linux ipari céllal ?
A google és a polymeta.hu (ez utóbbi egy „értelmezős” metakereső nagyon okos)
biztosan ad olvasni valót.
A lipsz.hu címen a konferencia linken olvashatsz pl az egészségügyben alkalmazható
beágyazott Linux-rendszerekről pár sort.OFF:
Kérdés : a mozdony-mániád egy hobbi, vagy vasúti mérnök, netán
jármű- és/vagy gépészmérnök lennél ?Mellesleg : a „vindóz-enté” nick-name használata „szentségtelen ármánykodás”,
főleg egy Linux-site-on. Nem gondolod?Megjegyzés :
Amúgy nekem a kisvasutak tetszenek, és persze értékelem a TGV-t is mint
drága és gazdaságtalan haszontalan közlekedési eszközt
( elvégre vannak repülők is melyek üzemeltetése olcsóbb, biztonságosabb, egyszerűbb és gyorsabb )
de én „autó-párti” vagyok. Valahogy a vaskerekű nem arra megy amerre akarom,
pl nem bírja a nehéz terepet.lacyc3 wrote:Gyuszk wrote:Őő, bocsi, de tudnál egy hangyafosnyit igényesebben irni, mivel mások nem látnak bele a gondolataidba, csak azt olvassák, amit pontosan irsz.Tagoltabban? Átolvastam és szerintem nincsen semmi baj vele, vagy az idézetre gondolsz? (Vagy inkább hadjuk mert off lenne?)
Teli van 6 vagy 7 pontos súlyos helyesírási hibákkal.
Különös mértékben nem volt nehéz értelmeznem a mondókádat,
de mondhatni kissé nagy mértékű
erőfeszítésembe került a súlyos nyelvtani hibák miatt.
[HIGHLIGHT=#e36c09]Néhányat kiemelve a sok közül :[/HIGHLIGHT]
[HIGHLIGHT=#e36c09]pl . ” annak alaptopját”, „eztaz”, „gyerepórnó”, „rácsmögé”, „mondegérkattal”,”mégisműködött”, „hanemelkészítik”, „másikbanlévők”,”természetesenLinux”, „tudtákmegmondani”, „kinézetűbeütése”.[/HIGHLIGHT]Amennyiben dislexia – betegség miatt íródott súlyosan helytelenül a hozzászólás, abban az esetben
természetesen tekintsd úgy, hogy nem szóltam semmit. -
SzerzőBejegyzés
legutóbbi hsz