Pingus

Hozzászólások

10 bejegyzés megtekintése - 171-180 / 443
  • Szerző
    Bejegyzés
  • Hozzászólás: CLI programra GUI #2117484
    Pingus
    Felhasználó
      bacsi2 wrote:
      Fejlesztek egy programot, ami szöveges módban fut. A lényege az, hogy írtam bele egy parancssort, a felhasználó beír egy parancsot, és arra ad vissza egy eredményt.
      Erre szeretnék majd GUI-t írni, ehhez az kéne, hogy tudjak írni a bemenetre, és a kimenetet el tudjam kapni egy változóba. A kérdésem az, hogy erre milyen technikák / megoldások léteznek?
      A további bonyolítás kedvéért még külön jó lenne, ha platformfüggetlenül meg tudnám oldani. (Konkrétan csak Linuxra és Win-re kéne.)

      A forrás Pascalban van, és FPC-vel fordítom, bár ez szerintem jelen esetben lényegtelen, mert a kész binárissal kéne megoldani.

      Minden ötletet örömmel fogadok, előre is köszönöm!

      Kötelező pascalban írnod ?

      Hozzászólás: Hol használnak Linuxot? #2116917
      Pingus
      Felhasználó
        Windows NT wrote:
        de nagyon megkedveltem a linuxot (és, ha nem veszitek el a kedvem akkor a linuxot is szeretni fogom) is és most már én is Ubuntut/Debiant használok (inkább ubit) a nyilvánvaló előnyei miatt,

        Hogy megszereted-e valóban, az tőled is függ.
        Örülök neki, hogy használni és foglalkozni akarsz vele,
        sok sikert hozzá, idővel talán ez is hobbi lesz Neked.

        Windows NT wrote:
        szóval értsd hol használnak milyen célra os-t és nem az, hogy milyet.

        Mozdonyos-Linux-ról nem tudok, adtam 1-2-3 linket, ott láthatod van tudományos és
        ipari célú felhasználása. Egyébként azt hiszem a robot-technikába, autonom-robotokban
        is használják vagy kísérleteznek rajta.

        Windows NT wrote:
        Az, hogy te az autókat szereted, nekem is van kocsim 55 pacis skoda felícia én is szeretem az autókat és még amikor ősszel az Andrássy úton van a BKV rendezvénye én is ott áltam sorba, hogy pár méter vezethessem a buszt.

        Az autókat is. Én egy ős-diesel Ford-al járok. Előnye, hogy 580ezer km után is ugyan úgy megy mint
        10 évvel ezelőtt. Most múlt 21 éves, a kasznit 1 éve építettem újjá, máshoz hozzá sem nyúltak.
        Kis-kamasz voltam mikor a falum buszsofőre megegngedte a
        buszfordulóban a kormánytekergetést, jó játék volt, de nem nagyon rajongok a buszokért.
        Főleg a sofőrok agressziv magatartása és durva vezetési stílusa miatt.
        (főleg helyközi járatokra jellemző)

        Én a repcsikkel vagyok ilyen izgalomban mint Te a vonattal.
        Volt szerencsém repülőt „vezetni”, bár nem meglepő módon,  akkor
        a repcsi volt a főnök és nem én.
        Nem is egyszerű dolog ez, tudtam hogy ehhez tudás kell, de amíg ki nem próbáltam nem éreztem
        a pilota felelősségének és tudásának súlyát. Az óta mégjobban tisztelem őket.
        1600 méteren már megmerészelte engedni a pilóta, hogy az utas-oldali „joystick-ot” és pedálokat
        használjam.
        Kb 200 vezetési „próba-művelet-erőlködés” történt részemről, abból 5-re emlékszem hogy én akartam,
        a maradék 195-öt a légkori mozgások és a repcsi tették. Volt mikor „elfelejtettem” a fordulás után
        a bedöntést korrigálni, így oldalazva csúsztunk. Nem is tudtam hogy mi történik, nagyon mókás volt.
        Ilyenkor persze elvették a joystik-ot és hoppá ismét rend lett.
        Épp zivatar előtt volt, felhőkaréjban tök érdekes volt, mivel vízcseppek váltak ki
        a több rétegű polycarbonát csepp alakú fülketetőn, kb 300 métert lehetett látni előre,
        a talajt éppen hogy, és minden féle irányban mozgott a repcsi.
        Bemutatták milyen érdekes és furcsa érzés mikor oldal irányban kissé megdőlve „csúszik”,
        mi közben lapos spirálban süllyedünk, vagy is nem fordulunk, hanem majdnem repül de inkább
        fékezetten zuhan. Izgi volt, elhiheted.
        A pilota nem semmi tudással bemutatta, hogy pusztán műszerekkel és térképpel
        (GPS-re átmenetileg nem figyelt, hogy megmutassa mennyire fontos a klasszikus
        navigáció maximális ismerete) átrepült ezen a készülő esőfelhőn úgy, hogy
        benne 2 fordulót megtéve  a közeli dombok felett egy kis falu északi határa mentén
        bukkanjon ki a tervnek megfelelően, úgy hogy közben a felhőben egy finom spirált
        megtéve lejön 600 méterre.
        Éppen 600 méteren megláttam a dombok közt fekvő falut.
        Az egész, és az hogy szinte mintha esőcsepp lennék, szivárvánnyal diszített
        naplemente felejthetetlen volt. Lentről nem is látni milyen gyönyörű a természet színpalettája.
        Ezért is imádom még a hegyeket is.
        Ami a biztonságot illeti pedig az, hogy ezek a massive kisgépek(nem alufólia hobbi-darálógép)
        megbízhatóbbak mint 1 nagy utasgép.
        Ez a kisgép gond nélkül túlélt már jó pár komolyabb vihart is.

        A navigációs GPS-kütyü, egy olyan repülési GPS, amit Java üzemeltet. Mindent tud.
        Képes arra is, hogy naplózza az egész útvonalat, össze van kötve a kisgép minden
        navigációval kapcsolatos műszerével, így pl ha megszakad a kapcsi a satelittel,
        visszakereshető hogy merre jártál, elég pontos becslést ad arról, hogy a legutóbbi méréshez képest
        merre, milyen sebességgel jártál, sőt  arra, hogy hol lehetsz.
        Ilyenkor előkapva a légi-közlekedési térképet, no és egy kis észt, megtudja mondani a pilota
        hogy merre jár éppen.
        Természetesen az analog műszerek figyelése is nagyon fontos, hisz sokszor többet érnek
        mint a digitális kütyük. A GPS-es térkép és mozgás-analizáló rendszer adataival kombinálva a
        vakrepülés szinte rutinná válik.(már ha eleget gyakorolta az illető).
        Ez a gép 0 irányítással képes vakon landolni amennyiben talaj-közelben van kéznél monokronisztikus
        infra-kamerás kijelző.
        Nos, a megfelelően biztonságos felhőzetben átélt bemutató-manőver óta csodálom a kütyü-mentes
        klasszikus repülési  navigációs tudást. Nem minden  a digitális segítő eszköz, hisz bármikor
        csalhat, elromolhat.

        Windows NT wrote:
        Na szóval látom kedveled a kisvasutakat akkor gyere kemencére.

        Igen, kis-kamasz koromig rajongtam minden pici vonatért, főleg az erdei masinák tűntek
        mesésnek. Valahogy hangulatuk van.

        Windows NT wrote:
        A TGV bejön e vagy sem én már több mint tíz éve arról hallok, hogy a német ICE is bejár a keletibe,  végülis jöhetne most is, ha már bécsig jön,  a pálya bírja na nem a tempóját, de azzal is lehet 160 alatt menni.

        Mint írtam, tisztelem és becsülöm a TGV-t, azért hasonlítottam össze a repüléssel mert
        a személy-szállításra gondoltam.
        Szerintem a használatának 3 órás időtartamú úthosszig van értelme, az felett a repülés
        sokkal hatékonyabb. Gondolj arra, hogy TGV-vel a kötelező megállások és egyebek mellett
        (pl ha bejön majd Bp.-re) órákig, fél napig utazhatsz mondjuk Londonig.
        Én kimegyek Sármellékre ahol hivatalosan működő aktív nemzetközi reptér létezik
        (azt még az oroszok építették és volt szerencsém látni elköltözésük napja után mikor beengedték
        a civileket egy bazi tehergép felszállását)
        2 tank (azaz 120liter) gázolaj áráért return-t kapsz Londonig és vissza és megjárhatnám 4 óra alatt.
        Ha vonatozni akarnék, 2óra és 40 perc lenne Bp.-re autóval, ott 1-2 óra dugó és legalább 5-6 óra unalmas
        robogás. Erre céloztam előbb. Vicces, de hamarabb érek haza Bp.-ről autóval mint IC vonattal.
        Fordítva kéne lennie, de ez már tipikus hungarikum.

        Windows NT wrote:
        Sajnos a légiközlekedés miatt szenvedsz te is és én is annak zaj- és légszenyezésétől.

        Nem hallom a repcsiket, olykor – olykor 1-1 alacsonyabban szálló középgép el-elmegy felettem.
        A mai hajtóművek sokkal környezetbarátabbak mint a régiek, de
        hogy meglepjelek hivatalosan is üzembe állt egy modern diesel-motor meghajtású
        2 motoros középgép, melynek üzemanyaga olcsó. Hasonlítva, a repbenzin ára iszonyú magas egyébként.
        Nem beszélve a diesel legendás megbízhatósága sem egy lényegtelen tény.

        Windows NT wrote:
        én személyszerint ezen okok miatt tiltanám is európán belül rövid távon a légiközlekedést pl: Bp.-Bécs vagy Bp. München.

        Bp.-Bécs kategóriában nyilván TGV-vel mennék.
        München-ig pedig egy „alacsony” fogyaszású középgéppel, vagy egy extra-gyors Jet-el.

        Windows NT wrote:
        Nem is képzeled, hogy milyen káros épp ott fent az ózonrétegnél a környezetre.

        Tévedsz, környezetvédő vagyok, mániám a környezetvédelmi újdonságok figyelése,
        sőt eléggé ismerem mi okozza a legfőbb környezetkárosítást.
        És meglepődsz, a repcsi kevésbé káros mint a tömérdek földi eszköz.
        (pl gyárak, benzin-motorok, stb…)
        Elszomorító, hogy hazánkban tiltják a növényi olaj használatát, mi közben Ausztriában
        símán tankolhatsz a közértben vásárolt étolajból a diesel-edbe.
        Erről még műsorban is cikkeztek.
        Egyébként a jövő(az autók terén) a tisztán elektromos meghajtású járgányoké lesz.
        Erről nagyon bíztató és lelkesítő bemutatót láttam, amit tudtam kikerestem róla a netről.
        Természetesen egyéni érdekek miatt a tudatos környezetkárosító olaj-érdekeltségek
        elnyomják.
        Pedig megverte a Porshe-t egy teszten és hihetetlen üzemidővel bírt, és meglepően hamar
        „tankolható” volt.

        Windows NT wrote:
        Ez nem fontos, nekem csak gondoltam hogy érdekességképpen hol használnak linuxot vagy éppen wint, ezzel arra célzok, hogy aki tud róla az írja ide, hol és milyen körülmények között teszik ezt mert sokan nem is tudják, de érdekességszempontjából gondoltam erre.

        Ha olvasok/látok ilyenről, postolom.

        Különben tényleg szépek a képeid. Ha jól emlékszem természetképek(virágok,stb) is voltak.
        Én is fotóztam jó párat, sajnos gyenge a fényképezőm, de viszonylag jól sikerűltek.

        Hozzászólás: Hol használnak Linuxot? #2116918
        Pingus
        Felhasználó
          Windows NT wrote:
          de nagyon megkedveltem a linuxot (és, ha nem veszitek el a kedvem akkor a linuxot is szeretni fogom) is és most már én is Ubuntut/Debiant használok (inkább ubit) a nyilvánvaló előnyei miatt,

          Hogy megszereted-e valóban, az tőled is függ.
          Örülök neki, hogy használni és foglalkozni akarsz vele,
          sok sikert hozzá, idővel talán ez is hobbi lesz Neked.

          Windows NT wrote:
          szóval értsd hol használnak milyen célra os-t és nem az, hogy milyet.

          Mozdonyos-Linux-ról nem tudok, adtam 1-2-3 linket, ott láthatod van tudományos és
          ipari célú felhasználása. Egyébként azt hiszem a robot-technikába, autonom-robotokban
          is használják vagy kísérleteznek rajta.

          Windows NT wrote:
          Az, hogy te az autókat szereted, nekem is van kocsim 55 pacis skoda felícia én is szeretem az autókat és még amikor ősszel az Andrássy úton van a BKV rendezvénye én is ott áltam sorba, hogy pár méter vezethessem a buszt.

          Az autókat is. Én egy ős-diesel Ford-al járok. Előnye, hogy 580ezer km után is ugyan úgy megy mint
          10 évvel ezelőtt. Most múlt 21 éves, a kasznit 1 éve építettem újjá, máshoz hozzá sem nyúltak.
          Kis-kamasz voltam mikor a falum buszsofőre megegngedte a
          buszfordulóban a kormánytekergetést, jó játék volt, de nem nagyon rajongok a buszokért.
          Főleg a sofőrok agressziv magatartása és durva vezetési stílusa miatt.
          (főleg helyközi járatokra jellemző)

          Én a repcsikkel vagyok ilyen izgalomban mint Te a vonattal.
          Volt szerencsém repülőt „vezetni”, bár nem meglepő módon,  akkor
          a repcsi volt a főnök és nem én.
          Nem is egyszerű dolog ez, tudtam hogy ehhez tudás kell, de amíg ki nem próbáltam nem éreztem
          a pilota felelősségének és tudásának súlyát. Az óta mégjobban tisztelem őket.
          1600 méteren már megmerészelte engedni a pilóta, hogy az utas-oldali „joystick-ot” és pedálokat
          használjam.
          Kb 200 vezetési „próba-művelet-erőlködés” történt részemről, abból 5-re emlékszem hogy én akartam,
          a maradék 195-öt a légkori mozgások és a repcsi tették. Volt mikor „elfelejtettem” a fordulás után
          a bedöntést korrigálni, így oldalazva csúsztunk. Nem is tudtam hogy mi történik, nagyon mókás volt.
          Ilyenkor persze elvették a joystik-ot és hoppá ismét rend lett.
          Épp zivatar előtt volt, felhőkaréjban tök érdekes volt, mivel vízcseppek váltak ki
          a több rétegű polycarbonát csepp alakú fülketetőn, kb 300 métert lehetett látni előre,
          a talajt éppen hogy, és minden féle irányban mozgott a repcsi.
          Bemutatták milyen érdekes és furcsa érzés mikor oldal irányban kissé megdőlve „csúszik”,
          mi közben lapos spirálban süllyedünk, vagy is nem fordulunk, hanem majdnem repül de inkább
          fékezetten zuhan. Izgi volt, elhiheted.
          A pilota nem semmi tudással bemutatta, hogy pusztán műszerekkel és térképpel
          (GPS-re átmenetileg nem figyelt, hogy megmutassa mennyire fontos a klasszikus
          navigáció maximális ismerete) átrepült ezen a készülő esőfelhőn úgy, hogy
          benne 2 fordulót megtéve  a közeli dombok felett egy kis falu északi határa mentén
          bukkanjon ki a tervnek megfelelően, úgy hogy közben a felhőben egy finom spirált
          megtéve lejön 600 méterre.
          Éppen 600 méteren megláttam a dombok közt fekvő falut.
          Az egész, és az hogy szinte mintha esőcsepp lennék, szivárvánnyal diszített
          naplemente felejthetetlen volt. Lentről nem is látni milyen gyönyörű a természet színpalettája.
          Ezért is imádom még a hegyeket is.
          Ami a biztonságot illeti pedig az, hogy ezek a massive kisgépek(nem alufólia hobbi-darálógép)
          megbízhatóbbak mint 1 nagy utasgép.
          Ez a kisgép gond nélkül túlélt már jó pár komolyabb vihart is.

          A navigációs GPS-kütyü, egy olyan repülési GPS, amit Java üzemeltet. Mindent tud.
          Képes arra is, hogy naplózza az egész útvonalat, össze van kötve a kisgép minden
          navigációval kapcsolatos műszerével, így pl ha megszakad a kapcsi a satelittel,
          visszakereshető hogy merre jártál, elég pontos becslést ad arról, hogy a legutóbbi méréshez képest
          merre, milyen sebességgel jártál, sőt  arra, hogy hol lehetsz.
          Ilyenkor előkapva a légi-közlekedési térképet, no és egy kis észt, megtudja mondani a pilota
          hogy merre jár éppen.
          Természetesen az analog műszerek figyelése is nagyon fontos, hisz sokszor többet érnek
          mint a digitális kütyük. A GPS-es térkép és mozgás-analizáló rendszer adataival kombinálva a
          vakrepülés szinte rutinná válik.(már ha eleget gyakorolta az illető).
          Ez a gép 0 irányítással képes vakon landolni amennyiben talaj-közelben van kéznél monokronisztikus
          infra-kamerás kijelző.
          Nos, a megfelelően biztonságos felhőzetben átélt bemutató-manőver óta csodálom a kütyü-mentes
          klasszikus repülési  navigációs tudást. Nem minden  a digitális segítő eszköz, hisz bármikor
          csalhat, elromolhat.

          Windows NT wrote:
          Na szóval látom kedveled a kisvasutakat akkor gyere kemencére.

          Igen, kis-kamasz koromig rajongtam minden pici vonatért, főleg az erdei masinák tűntek
          mesésnek. Valahogy hangulatuk van.

          Windows NT wrote:
          A TGV bejön e vagy sem én már több mint tíz éve arról hallok, hogy a német ICE is bejár a keletibe,  végülis jöhetne most is, ha már bécsig jön,  a pálya bírja na nem a tempóját, de azzal is lehet 160 alatt menni.

          Mint írtam, tisztelem és becsülöm a TGV-t, azért hasonlítottam össze a repüléssel mert
          a személy-szállításra gondoltam.
          Szerintem a használatának 3 órás időtartamú úthosszig van értelme, az felett a repülés
          sokkal hatékonyabb. Gondolj arra, hogy TGV-vel a kötelező megállások és egyebek mellett
          (pl ha bejön majd Bp.-re) órákig, fél napig utazhatsz mondjuk Londonig.
          Én kimegyek Sármellékre ahol hivatalosan működő aktív nemzetközi reptér létezik
          (azt még az oroszok építették és volt szerencsém látni elköltözésük napja után mikor beengedték
          a civileket egy bazi tehergép felszállását)
          2 tank (azaz 120liter) gázolaj áráért return-t kapsz Londonig és vissza és megjárhatnám 4 óra alatt.
          Ha vonatozni akarnék, 2óra és 40 perc lenne Bp.-re autóval, ott 1-2 óra dugó és legalább 5-6 óra unalmas
          robogás. Erre céloztam előbb. Vicces, de hamarabb érek haza Bp.-ről autóval mint IC vonattal.
          Fordítva kéne lennie, de ez már tipikus hungarikum.

          Windows NT wrote:
          Sajnos a légiközlekedés miatt szenvedsz te is és én is annak zaj- és légszenyezésétől.

          Nem hallom a repcsiket, olykor – olykor 1-1 alacsonyabban szálló középgép el-elmegy felettem.
          A mai hajtóművek sokkal környezetbarátabbak mint a régiek, de
          hogy meglepjelek hivatalosan is üzembe állt egy modern diesel-motor meghajtású
          2 motoros középgép, melynek üzemanyaga olcsó. Hasonlítva, a repbenzin ára iszonyú magas egyébként.
          Nem beszélve a diesel legendás megbízhatósága sem egy lényegtelen tény.

          Windows NT wrote:
          én személyszerint ezen okok miatt tiltanám is európán belül rövid távon a légiközlekedést pl: Bp.-Bécs vagy Bp. München.

          Bp.-Bécs kategóriában nyilván TGV-vel mennék.
          München-ig pedig egy „alacsony” fogyaszású középgéppel, vagy egy extra-gyors Jet-el.

          Windows NT wrote:
          Nem is képzeled, hogy milyen káros épp ott fent az ózonrétegnél a környezetre.

          Tévedsz, környezetvédő vagyok, mániám a környezetvédelmi újdonságok figyelése,
          sőt eléggé ismerem mi okozza a legfőbb környezetkárosítást.
          És meglepődsz, a repcsi kevésbé káros mint a tömérdek földi eszköz.
          (pl gyárak, benzin-motorok, stb…)
          Elszomorító, hogy hazánkban tiltják a növényi olaj használatát, mi közben Ausztriában
          símán tankolhatsz a közértben vásárolt étolajból a diesel-edbe.
          Erről még műsorban is cikkeztek.
          Egyébként a jövő(az autók terén) a tisztán elektromos meghajtású járgányoké lesz.
          Erről nagyon bíztató és lelkesítő bemutatót láttam, amit tudtam kikerestem róla a netről.
          Természetesen egyéni érdekek miatt a tudatos környezetkárosító olaj-érdekeltségek
          elnyomják.
          Pedig megverte a Porshe-t egy teszten és hihetetlen üzemidővel bírt, és meglepően hamar
          „tankolható” volt.

          Windows NT wrote:
          Ez nem fontos, nekem csak gondoltam hogy érdekességképpen hol használnak linuxot vagy éppen wint, ezzel arra célzok, hogy aki tud róla az írja ide, hol és milyen körülmények között teszik ezt mert sokan nem is tudják, de érdekességszempontjából gondoltam erre.

          Ha olvasok/látok ilyenről, postolom.

          Különben tényleg szépek a képeid. Ha jól emlékszem természetképek(virágok,stb) is voltak.
          Én is fotóztam jó párat, sajnos gyenge a fényképezőm, de viszonylag jól sikerűltek.

          Pingus
          Felhasználó
            nastjakam wrote:
            Ki ez a vasy??

            Nem tudom.
            Ez a topic napok óta mehet, alaposabban én is csak most néztem bele, nem értem a célját.
            Azt hiszem ez egy hibás topic, amolyan „kernel-panic hibaüzenet” súlyával bírhat.22.gif 
            Különben ‘kisbetü’ biztosan tudja, ha jól látom sokszor javított 19.gif    nyelvtant.3.gif 

            Pingus
            Felhasználó
              nastjakam wrote:
              Ki ez a vasy??

              Nem tudom.
              Ez a topic napok óta mehet, alaposabban én is csak most néztem bele, nem értem a célját.
              Azt hiszem ez egy hibás topic, amolyan „kernel-panic hibaüzenet” súlyával bírhat.22.gif 
              Különben ‘kisbetü’ biztosan tudja, ha jól látom sokszor javított 19.gif    nyelvtant.3.gif 

              Hozzászólás: programozás linux alatt #2117149
              Pingus
              Felhasználó
                lada2105 wrote:
                zoltan22 wrote:
                A kylix tudtommal nem nyilt forrasu. Ezert nem is megy az ujabb terjeszteseken 🙁

                Naja, igazad van.
                Nem figyeltem ilyen mélységben az elsö szöveget, elnézést.

                De mindenesetre a linken van egy pár környezet, amiböl lehet válogatni.

                A Kylix meghalt. A Borland nem fejleszti tovább. Kylix 3-at még felszenvedhetted
                mondjuk SuSe9.1-re, talán 9.2-re, de pl a MySQL-connector nem fog menni a
                4.0-nál magasabb verziójú MySQL server-hez a Kylix gyári eszközével, kivéve ha egy
                (már nem emlékszem kik)
                orosz „gyártmányú” MySQL-komponenst feltelepítenek a Kylix-ba.
                Egyébként régen babráltam vele, irtóra vártam a Kylix 4-et, de a Borland mondhatni megszünt.
                Azt hiszem nagy részben kivonult a civil szférából.
                Másik az, hogy a Kylix zárt és FIZETŐS volt.
                Harmadik, hogy soha nem volt igazán platform-független.
                Egy Kylix-ban írt alkalmazást erősen kézzel kellett forrás-szinten bűvölni, hogy esetleg Delphi alatt is compilálható legyen, bár megoldható volt.
                Harmadik az, hogy wine segítséggel futott.
                Nem igazán vált be.

                Én pl Java-t javasolnám és a NetBeans IDE 6.0-t, amely már alkalmas
                GUI-felületen adatbázis-alkalmazások fejlesztésére is, vagy az Eclipse-t,
                illetve létezik egy „free Java IDE” is, aminek nem tudom a pontos nevét és elérhetőségét.

                Hozzászólás: programozás linux alatt #2117150
                Pingus
                Felhasználó
                  lada2105 wrote:
                  zoltan22 wrote:
                  A kylix tudtommal nem nyilt forrasu. Ezert nem is megy az ujabb terjeszteseken 🙁

                  Naja, igazad van.
                  Nem figyeltem ilyen mélységben az elsö szöveget, elnézést.

                  De mindenesetre a linken van egy pár környezet, amiböl lehet válogatni.

                  A Kylix meghalt. A Borland nem fejleszti tovább. Kylix 3-at még felszenvedhetted
                  mondjuk SuSe9.1-re, talán 9.2-re, de pl a MySQL-connector nem fog menni a
                  4.0-nál magasabb verziójú MySQL server-hez a Kylix gyári eszközével, kivéve ha egy
                  (már nem emlékszem kik)
                  orosz „gyártmányú” MySQL-komponenst feltelepítenek a Kylix-ba.
                  Egyébként régen babráltam vele, irtóra vártam a Kylix 4-et, de a Borland mondhatni megszünt.
                  Azt hiszem nagy részben kivonult a civil szférából.
                  Másik az, hogy a Kylix zárt és FIZETŐS volt.
                  Harmadik, hogy soha nem volt igazán platform-független.
                  Egy Kylix-ban írt alkalmazást erősen kézzel kellett forrás-szinten bűvölni, hogy esetleg Delphi alatt is compilálható legyen, bár megoldható volt.
                  Harmadik az, hogy wine segítséggel futott.
                  Nem igazán vált be.

                  Én pl Java-t javasolnám és a NetBeans IDE 6.0-t, amely már alkalmas
                  GUI-felületen adatbázis-alkalmazások fejlesztésére is, vagy az Eclipse-t,
                  illetve létezik egy „free Java IDE” is, aminek nem tudom a pontos nevét és elérhetőségét.

                  Hozzászólás: Hol használnak Linuxot? #2116903
                  Pingus
                  Felhasználó
                    Windows NT wrote:
                    Ezt a topikot én és lacyc3 Ubuntu  fórumos társammal keltettük életre, vagyis én adtam az ötletet, de Ő valósította meg mert én nem voltam itt még regisztrálva.
                    … mozdonyt
                    Egyébként a ma a mozdonyoknál is a 32 bites rendszert használják, a Siemens-nél pl:

                    OFFTOPIC:
                    Ha már „vaskerekű buszokról” van szó, épp ma este vagy tegnap
                    ( nem tudom mert már 30 órája gép előtt ülök ) hallottam a híradóban egy hírt a
                    TGV-ről, mely szerint megint új világrekordot állított fel 580 km/h sebességgel.
                    Állítólag „Nagyfaluba”(Bp.) is bevezetik majd egyszer… szerintem soha.

                    Windows NT wrote:
                    A helyesírási hibákról, sajnos nem túl jó a szemem ezért vann benne sok hiba annak ellenére, hogy átolvastam, de mint írtad megértetedd és utólag is elnézést kérek értük.

                    Így már érthetőbb, nagyon durva volt, illetve most is. ( pl : „ megértetedd”)
                    Javaslom, hogy oo-val ellenőrizd le amit írsz.
                    A weblapod ( ha jól sejtem a Tied ) amit írásodban említettél ” kóros ” 39.gif( nem szó szerint az ) mozdony- rajongásról és súlyos 64.gif  m$(vindózzz)-rajongásról102.gifszól, amely utóbbi dolog egy alattomos kór és kifejezetten veszélyes.19.gif

                    Windows NT wrote:
                    Szóval hol melyik gyárban, közlekedésben stb. hol milyen OS-t használnak.

                    ONTOPIC:
                    Hol használnak Linux-ot ? Minden „fontos” helyen, főleg kritikus, nagy rendelkezésre állást igénylő területeken.
                    Pl nálam itthon, hogy fórumozzak.69.gif 

                    Pár érdekesség, ha ennyire a felhasználási cél érdekel:
                    http://www.lipsz.hu/ címen böngéssz, ez a Linux Ipari Szövetség(LIPSZ) site-ja.
                    vagy
                    http://www.silicon.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=137
                    site-on is látsz ezt-azt.

                    Miért ilyen fontos ez, hogy hol van Linux ipari céllal ?
                    A google és a polymeta.hu (ez utóbbi egy „értelmezős” metakereső nagyon okos)
                    biztosan ad olvasni valót.
                    A lipsz.hu címen a konferencia linken olvashatsz pl az egészségügyben alkalmazható
                    beágyazott Linux-rendszerekről pár sort.

                    OFF:
                    Kérdés : a mozdony-mániád egy hobbi, vagy vasúti mérnök, netán
                    jármű- és/vagy gépészmérnök lennél ?

                    Mellesleg : a „vindóz-enté” nick-name használata „szentségtelen ármánykodás”,
                    főleg egy Linux-site-on. Nem gondolod?

                    Megjegyzés :
                    Amúgy nekem a kisvasutak tetszenek, és persze értékelem a TGV-t is mint
                    drága és gazdaságtalan haszontalan közlekedési eszközt
                    ( elvégre vannak repülők is melyek üzemeltetése olcsóbb, biztonságosabb, egyszerűbb és gyorsabb )
                    de én „autó-párti” vagyok. Valahogy a vaskerekű nem arra megy amerre akarom,
                    pl nem bírja a nehéz terepet.103.gif 

                    Hozzászólás: Hol használnak Linuxot? #2116904
                    Pingus
                    Felhasználó
                      Windows NT wrote:
                      Ezt a topikot én és lacyc3 Ubuntu  fórumos társammal keltettük életre, vagyis én adtam az ötletet, de Ő valósította meg mert én nem voltam itt még regisztrálva.
                      … mozdonyt
                      Egyébként a ma a mozdonyoknál is a 32 bites rendszert használják, a Siemens-nél pl:

                      OFFTOPIC:
                      Ha már „vaskerekű buszokról” van szó, épp ma este vagy tegnap
                      ( nem tudom mert már 30 órája gép előtt ülök ) hallottam a híradóban egy hírt a
                      TGV-ről, mely szerint megint új világrekordot állított fel 580 km/h sebességgel.
                      Állítólag „Nagyfaluba”(Bp.) is bevezetik majd egyszer… szerintem soha.

                      Windows NT wrote:
                      A helyesírási hibákról, sajnos nem túl jó a szemem ezért vann benne sok hiba annak ellenére, hogy átolvastam, de mint írtad megértetedd és utólag is elnézést kérek értük.

                      Így már érthetőbb, nagyon durva volt, illetve most is. ( pl : „ megértetedd”)
                      Javaslom, hogy oo-val ellenőrizd le amit írsz.
                      A weblapod ( ha jól sejtem a Tied ) amit írásodban említettél ” kóros ” 39.gif( nem szó szerint az ) mozdony- rajongásról és súlyos 64.gif  m$(vindózzz)-rajongásról102.gifszól, amely utóbbi dolog egy alattomos kór és kifejezetten veszélyes.19.gif

                      Windows NT wrote:
                      Szóval hol melyik gyárban, közlekedésben stb. hol milyen OS-t használnak.

                      ONTOPIC:
                      Hol használnak Linux-ot ? Minden „fontos” helyen, főleg kritikus, nagy rendelkezésre állást igénylő területeken.
                      Pl nálam itthon, hogy fórumozzak.69.gif 

                      Pár érdekesség, ha ennyire a felhasználási cél érdekel:
                      http://www.lipsz.hu/ címen böngéssz, ez a Linux Ipari Szövetség(LIPSZ) site-ja.
                      vagy
                      http://www.silicon.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=137
                      site-on is látsz ezt-azt.

                      Miért ilyen fontos ez, hogy hol van Linux ipari céllal ?
                      A google és a polymeta.hu (ez utóbbi egy „értelmezős” metakereső nagyon okos)
                      biztosan ad olvasni valót.
                      A lipsz.hu címen a konferencia linken olvashatsz pl az egészségügyben alkalmazható
                      beágyazott Linux-rendszerekről pár sort.

                      OFF:
                      Kérdés : a mozdony-mániád egy hobbi, vagy vasúti mérnök, netán
                      jármű- és/vagy gépészmérnök lennél ?

                      Mellesleg : a „vindóz-enté” nick-name használata „szentségtelen ármánykodás”,
                      főleg egy Linux-site-on. Nem gondolod?

                      Megjegyzés :
                      Amúgy nekem a kisvasutak tetszenek, és persze értékelem a TGV-t is mint
                      drága és gazdaságtalan haszontalan közlekedési eszközt
                      ( elvégre vannak repülők is melyek üzemeltetése olcsóbb, biztonságosabb, egyszerűbb és gyorsabb )
                      de én „autó-párti” vagyok. Valahogy a vaskerekű nem arra megy amerre akarom,
                      pl nem bírja a nehéz terepet.103.gif 

                      Hozzászólás: Hol használnak Linuxot? #2116895
                      Pingus
                      Felhasználó
                        lacyc3 wrote:

                        Gyuszk wrote:
                        Őő, bocsi, de tudnál egy hangyafosnyit igényesebben irni, mivel mások nem látnak bele a gondolataidba, csak azt olvassák, amit pontosan irsz.

                        Tagoltabban? Átolvastam és szerintem nincsen semmi baj vele, vagy az idézetre gondolsz? (Vagy inkább hadjuk mert off lenne?)

                        Teli van 6 vagy 7 pontos súlyos helyesírási hibákkal.
                        Különös mértékben nem volt nehéz értelmeznem a mondókádat,
                        de mondhatni kissé nagy mértékű
                        erőfeszítésembe került a súlyos nyelvtani hibák miatt.
                        [HIGHLIGHT=#e36c09]Néhányat kiemelve a sok közül :[/HIGHLIGHT]
                        [HIGHLIGHT=#e36c09]pl . ” annak alaptopját”, „eztaz”, „gyerepórnó”, „rácsmögé”, „mondegérkattal”,”mégisműködött”, „hanemelkészítik”, „másikbanlévők”,”természetesenLinux”, „tudtákmegmondani”, „kinézetűbeütése”.[/HIGHLIGHT]

                        Amennyiben dislexia – betegség miatt íródott súlyosan helytelenül  a hozzászólás,  abban az esetben
                        természetesen tekintsd úgy, hogy nem szóltam semmit.

                      10 bejegyzés megtekintése - 171-180 / 443