rushmoon

Hozzászólások

10 bejegyzés megtekintése - 621-630 / 810
  • Szerző
    Bejegyzés
  • Hozzászólás: UHU 1.0 kernel forgatás hogyan #1929129
    rushmoon
    Felhasználó

      Hello!

      initrd – akkor van rá szükség, ha pl. olyan scsi winyóról akarsz linuxot bootolni, aminek nincs a kernelben driver-e (és belepatch-elni sem tudod), vagy például akkor is kell, ha vmi perverz ötlet hatására a root partíció fájlrendszerét modulba fordítod :D.

      initrd file készítése – ha jól emlékszem mkinitrd hozza létre, én sosem csináltam, többet nem tudok elmondani, kérem kapcsolja ki!

      Hozzászólás: Linux+Játék+DVD :) #1928305
      rushmoon
      Felhasználó

        Hello Joco!

        Remek az ötleted, de remélem a q3+ut demo csak figyelmetlenségbõl maradt le a listáról (azaz rajta lesz, csak elfelejtetted megemlíteni :)). Kb. 100 mega a kettõ, szóval nem mennyiség egy dvd-n.

        Hozzászólás: 3D-s grafikai program #1928599
        rushmoon
        Felhasználó

          maya is van linuxra

          Hello!
          Csak az ára kissé húzós 8O: $2000 ill.$7000 (complete ill. unlimited edition – maya 5), és a redhat-et favorizálja…
          Viszont létezik belõle egy Personal Learning Edition nevezetû kiadás, ami a complete ingyenes változata otthoni felhasználásra (sajnos kissé „butított” és ezt minden renderelt képedre rá is írja, ami szerintem nem túl esztétikus, persze kipróbálni így is jó…). Viszont ezt (maya ple) az alias (az aljas :)) csak winxp+macosx-re adta ki :(.
          Esetleg próbálta már valaki wine(X)-el?

          ps.: egyébként semmi bajom a maya-val, ha wineznék, akkor a ple-t biztosan kipróbálnám…

          Hozzászólás: 3D-s grafikai program #1928597
          rushmoon
          Felhasználó

            Hello!

            Találtam egy ígéretesnek tûnõ modellezõ progit: http://www.ac3d.org/, sajnos csak egy 14 napos próba-verziót lehet leszedni, viszont a regisztrációs díja töredéke egy 3dsmax/lightwave-nek (~50$). Nézzétek meg a galériát, egész jó képek készíthetõk vele (illetve, ha jól értettem renderelésre a povray-t használja…) Ja és támogatja a „nagyok” modell-formátumait is (3ds, dxf).
            Viszont, ha animációkat is készítesz, akkor én is a blender-t javaslom. 🙂

            Hozzászólás: libGL , kernel headers honnan? #1928671
            rushmoon
            Felhasználó

              Hello! az rc3-as UHU van fent, felraktam egy jatekot americasarmy vagmi, es vmi libGL kellene neki azt honnan tudok leszedni, csak telepített NVIDI driverrel müsik mit lehet csinalni, kernel headers-t honnan lehet letölteni?

              apt-get install kernel-headers, ezután mennie kell az nvidia installernek (azaz lesz libGL.so, stb…).
              Az nvidia driver telepítésérõl volt már szó jópár topic-ban, keress rá! 🙂

              Viszont ha mégsem az nvidia-driverrel van gond (azaz már fenn van, bocs de ezt nem tudtam kibogarászni a post-odból), akkor olvasd el ezt :http://www.linuxforum.hu/modules.php?name=…rticle&sid=1565
              Sok szerencsét! 🙂

              Hozzászólás: Grubot kinyirta a Lilo #1928501
              rushmoon
              Felhasználó

                Feltelepitettem a LindowsOS 4.5 -ot kiprobalni es a boot managere (Lilo) kinyirta a Grubot. A gond az, hogy mar nagyon regen foglalkoztam lilo-val es elfelejtettem, hogy mit kell beleirni a /etc/lilo.conf-ba, hogy induljon az UHU.
                Ezzel probalkoztam:
                image=/boot/bzImage
                label=UHU
                vga=normal
                root=/dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part5
                initrd=/boot/initrd

                De ez a hibauzenet:
                Fatal: open /boot/bzImage: No such file or directory
                Mit rontottam el?
                Egyebkent UHU 1.0 Office -rol van szo de ez itt lenyegtelen szerintem.

                Próbál ezt!

                boot=/dev/hda
                image=/vmlinuz
                label= uhu
                root=/dev/hda5

                Rég használtam lilo-t, de nekem is a root egyszerûbb megadása rémlik (root=/dev/hda5), viszont ha uhu-t használ a topic-indító, akkor szerintem az image=/boot/bzImage korrekt volt (kernel helye). 🙂

                Hozzászólás: mount problema #1928174
                rushmoon
                Felhasználó

                  hi,
                  ezt a TAB ot egy kicsit bovebben, ha lehet, valahogy mar proszaltam (uhu1.0rcX), de nem emlekszem:(
                  cd TAB, vagy vmi ilyesmi?

                  TAB billentyûrõl van szó, (a CAPS_LOCK felett figyel). Terminálban próbáld ki, elkezdesz beírni egy parancsot (vagy mást), majd benyomod… 🙂

                  Hozzászólás: Grub problémám #1928339
                  rushmoon
                  Felhasználó

                    Hello!

                    Title Win2000a
                    hide (hd0,2)
                    hide (hd0,6)
                    chaimloader(hd0,1)+1

                    Amennyiben ez a win tényleg az elsõ partíciódon van, akkor próbáld meg így:

                    Code:
                    title Win2000a

                    unhide (hd0,0)

                    hide (hd0,1)

                    hide (hd0,6)

                    chainloader (hd0,0)+1

                    Másik bejegyzés hasonlóan…
                    Nem vagyok nagy grub-mágus, de néhány megjegyzés:
                    1. grubban az elsõ part-ra a (hdx,0)-al hivatkozhatsz.
                    2. chainloader remélem csak elírás volt, figyelj!
                    3. a dos-os (v. windóz-os) partíció-elrejtés tulképpen a partíció típusát írja át, tehát ha újra használni akarod, akkor vissza kell írni az eredeti típust -] unhide parancs.

                    [off]
                    Miért kell 2 win2000? – egyeseknek 1 is sok 😀
                    [on]

                    Hozzászólás: Tömörítés #1928008
                    rushmoon
                    Felhasználó

                      Meg tudná nekem mondani valaki, hogy lehet többlemezes tömörítést csinálni?
                      (floppyra kelee)

                      Hello,
                      tar tud ilyesmit, -M (= –multi-volume) és –tape-length opciókat kell használni.
                      Egy példa betömörítésre:

                      Code:
                      $ tar -cMf 1.tar –tape-length=1440 *

                      Prepare volume #2 for `1.tar’ and hit return: n 2.tar

                      Prepare volume #2 for `2.tar’ and hit return:

                      Prepare volume #3 for `2.tar’ and hit return: n 3.tar

                      Prepare volume #3 for `3.tar’ and hit return:

                      $

                      Ekkor az aktuális dir-be kerülnek az 1.tar, 2.tar, 3.tar file-ok.
                      Ezt kicsomagolni így lehet:

                      Code:
                      $ tar -xMf 1.tar

                      Prepare volume #2 for `1.tar’ and hit return: n 2.tar

                      Prepare volume #2 for `2.tar’ and hit return:

                      Prepare volume #3 for `2.tar’ and hit return: n 3.tar

                      Prepare volume #3 for `3.tar’ and hit return:

                      $

                      Kissé macerás folyton beírogatni a file-neveket, de nem tudom ezt hogyan lehetne elkerülni…
                      Ha vki tudja írja le!

                      Elvileg lehet közvetlenül floppy-ra is pakolni, de ezt még nem próbáltam, mivel nekem nincs olyan (fdd):

                      Code:
                      $ tar -cMf /dev/fd0 *
                      Hozzászólás: Heroes 3 #1913860
                      rushmoon
                      Felhasználó

                        Letezik magyaritas ehez a jatekhoz? Rengeteg varazslas meg miegymas van benne ami nem artana, ha magyar lenne.

                        Hello!

                        Nézz szét a http://magyaritasok.jatekok.hu/-n és a http://heroes.hardwired.hu/-n!

                      10 bejegyzés megtekintése - 621-630 / 810