Hozzászólások
-
SzerzőBejegyzés
-
Nekem is volna egy kérdésem a, Gnome-ba hogyan lehet beállítani hogy angol nyelvû legyen a felhasználói felület, ezen kívül viszont minden a magyar beállítás szerinti legyen?(pl pénznem és idõ formátum)
Igaz nekem debianom van de nálam ez úgy meg ha elrontom a grub-ot hogy floppyról bebootolom a rendszert aztán meg rootként futtatom a grub-install parancsot.
Most mi az alap problémád? Nvidia gyári drivert szeretnél tenni a gépedre?
Hát nem tudom. A dd az elvileg byte-ról byte-ra másol, s ez jó, hiszen elvileg csak vissza kell copyzni.. Viszont napi szinten ez nem túl szerencsés megoldás ha nagyobb az állományméret, vagy igen?
Megoldást jelenthet ha csak azokat a filekat mented amki az elmult 24 órában változtak.
A cél az lenne, hogy mivel a gép tõlem 200 kméterre lesz s ebbõl adódóan az odaút is eltart egy darabig, a lehetõ legrövidebb idõ alatt szeretném egy esetleges hdd hiba, vagy egy „ügyes” lépésem esetén helyreállítani a rendszert. Tehát kell napi mentés is. S azon agyalok, hogy mi van, ha valami hibás adat kerül mentésre (vírusos file, hibásan módosított konfig file), s ezt csak a mentést követõen veszem észre… Erre keresem a legjobb megoldást, nyilván nem milliókért.
(Látom, hogy tele vagy ilyen struct dolgokkal. Hacsak nem valami nem obj. orientált cuccot használsz fel, mint pl.: a gtk, akkor ajánlom az objektum orientált nyelvet – feleennyit fogsz az ilyenekkel szívni és átláthatóbb is lesz.)
Köszi a tippet már gondolkodom rajta de elöbb C tudásomat is szeretném elmélyíteni.
Egy szteganográfiás(BMP rejti a dolgokat) progit próbálok írni de a mutatókkon mindig elrontom.ha a bmfh dinamikusan foglalt, vagy a bfSize egy mutató akkor használatos a -> jel
(Ha ezt valami írható paraméterként adod át, akkor ajánlatos is, hogy mutató legyen.)
nos tehát a „bmfh->bfSize” maga egy mutató, nem pedig egy integer, amit akartál csinálni – gondolom ugyanazt követted el, amit az elõbb…Ezt pontosan nem értem. A bmfh egy struktúra ami a main ba lett deklarálva és az egyéb fügvények töltik föl az elemeit a struktúrának és egyéb fügvények használják.
main.c
Code:int main()
{
char *bmp_file;
char *file_file;
char *language;
struct bitmapfileheader bmfh;
struct bitmapinfoheader bmih;
int ret;
…
ret = bmp_check(bmp_file, file_file, language, &bmfh, &bmih);
}bmfh és bmih struktúra
Code:struct bitmapfileheader {char bfType[2]; //must always be set to ‘BM’ to declare that this is a .bmp-file.
long int bfSize; //specifies the size of the file in bytes.
int bfReserved1; // must always be set to zero.
int bfReserved2; //must always be set to zero.
long int bfOffBits; //specifies the offset from the beginning of the file to the bitmap data.
};struct bitmapinfoheader {
long int biSize; //specifies the size of the BITMAPINFOHEADER structure, in bytes.
long int biWidth; //specifies the width of the image, in pixels.
long int biHeight; //specifies the height of the image, in pixels.
int biPlanes; //specifies the number of planes of the target device, must be set to zero.
int biBitCount; //specifies the number of bits per pixel.
long int biCompression; //Specifies the type of compression, usually set to zero (no compression).
long int biSizeImage; //specifies the size of the image data, in bytes. If there is no compression, it is valid to set this member to zero.
long int biXPelsPerMeter; //specifies the the horizontal pixels per meter on the designated targer device, usually set to zero.
long int biYPelsPerMeter; //specifies the the vertical pixels per meter on the designated targer device, usually set to zero.
long int biClrUsed; //specifies the number of colors used in the bitmap, if set to zero the number of colors is calculated using the biBitCount member.
long int biClrImportant; //specifies the number of color that are ‘important’ for the bitmap, if set to zero, all colors are important.
};Most akkor jó a kódom vagy változtassak valamit?
Ha kérhetnélek szájbarágósan mert egyenlõre lama vagyok.Amit én kipróbáltam:
fogtam 2 db régi P1/P2 hûtõt, és leblankoltam a vezetékeiket. Mind2 egy-egy piros és fekete vezetékkel rendelkezett. Ezeket bedugtam egy tápcsatlakozó megfelelõ helyeire, majd celluxxal rögzítettem. Az immár forgó ventillátorokat a „procibordatorony” két oldalára rögzítettem pillanatragasztóval és egy kis ügyességgel. Eredmény: sokkal több zaj, 2-3 fokkal hidegebb CPU.
wink.gif Aznap kiszereltem az egészet.
Amit szeretnék elérni: halk gép, minnél halkabb mégpedig lehetõleg 0 Ft ráfordítással.
Jelenleg proci, vga, chipset, táp és ház hûtõvel rendelkezem, az utóbbi nem üzemel.
Milyen ötleteitek lennének?szerintem ha megveszed a lehetõ legnagyobb bordát a procira ami rámegy akkor egy kisseb hûtõ ventillátort rakhatsz rá.
De ventillátort nem kell venned csupán a tápfeszültséget kell csükkentened amit kap. Van egy két alaplap ahol ezt lehet de ha nem ilyennel rendelkezel akkor elég ha a ventillátor tápkábelét (fekete és piros) nem az alaplapba dugod hanem a cdrom tápkábelére kötöd.2.4 -es kernelbõl melyiket ajánljátok, ami szuperstabil? Pl. miben más pl. egy 2.4.18-as kernel mondjuk egy 2.4.26-tól? Az utóbbi biztonságosabb?
-Jelenleg ha jól tudom még nem stabil váltózat de állitólag hónap végére az lesz,érdemes-e várni addig vagy tegyem fel nyugodtan addig és majd lehet online frissiteni.
szerintem ha netinstallal telepítesz akkor már most nyugodtan rakd föl,úgy sem lessz sok frissítés már.
ha viszont cd-rõl akkor szerintem érdemes megvárni a végleges korongokat-Alkamas-e: internetezés és leginkább programozás JAVA-ban
szóval más dolgokra nem használom, net,email,kell 1-2 szerver rá (adatbázis,j2ee stb) és a netbeans. Lényegében más nem is kell nekem (ja még squid).Igen mindezt természetesen tudja vann benne Eclipse Firefox a netezéshez. SQL szerver van benne, több is. A JAVA ból én a blackdown által gyártottat használom (j2re), de van j2ee is ha jól emlékszem …
squid is van deb-be.Kernelbe én maradnék 2.4.xnél. Idokolatlan annál újabb… (ha van indok, pl.: eszköz, az más helyzet)
-
SzerzőBejegyzés
legutóbbi hsz