Hozzászólások
-
SzerzőBejegyzés
-
Nah akkor javitstok ki lécci ha rosszul gondolkodok.
A szines képernyoknel a video memory a b800 cimnel kezdodik. Ha oda beirok valamit , mondjuk 0x411f, akkor az a gep azonnal kiiratja. Igaz?
Valamiert viszont nem muxik az a kod, amit fentebb leirtatok. Otletek, hogy miert lehet ez?Nah akkor javitstok ki lécci ha rosszul gondolkodok.
A szines képernyoknel a video memory a b800 cimnel kezdodik. Ha oda beirok valamit , mondjuk 0x411f, akkor az a gep azonnal kiiratja. Igaz?
Valamiert viszont nem muxik az a kod, amit fentebb leirtatok. Otletek, hogy miert lehet ez?Vizsla, vagy bárki… 🙂
Egy kicsit elakadtam. Igazán jól jönne egy kis segitség ezzel a video memoriasdival.
Addig eljutottam, hogy a video memo 0xb800 on van. Ez megy AXbe, majd ES-be
Sajnos csak egy IA86 ASMes példát találtam, ami segmenteket használ meg offseteket. Én NASMban próbálkozok, ami nem nagyon teszi ezt lehetővé. Egy pl. jól jönne 🙂Vizsla, vagy bárki… 🙂
Egy kicsit elakadtam. Igazán jól jönne egy kis segitség ezzel a video memoriasdival.
Addig eljutottam, hogy a video memo 0xb800 on van. Ez megy AXbe, majd ES-be
Sajnos csak egy IA86 ASMes példát találtam, ami segmenteket használ meg offseteket. Én NASMban próbálkozok, ami nem nagyon teszi ezt lehetővé. Egy pl. jól jönne 🙂Jah… valszeg igazad van, már csak azért is, mert limitekbe ütköztem, amiknek nem látom semmilyen értelmét. Pl: 3 betut, ugyan azt ki akarom iratni, ugyan azt a par sort CTRL+c CTRL+V-ztem és csak kettőt irt ki.
A Video kari memojat mar csak azért nem irom mert nem tudom még, hogyan kell… 🙂 idővel majd jön az isJah… valszeg igazad van, már csak azért is, mert limitekbe ütköztem, amiknek nem látom semmilyen értelmét. Pl: 3 betut, ugyan azt ki akarom iratni, ugyan azt a par sort CTRL+c CTRL+V-ztem és csak kettőt irt ki.
A Video kari memojat mar csak azért nem irom mert nem tudom még, hogyan kell… 🙂 idővel majd jön az isOké megvan a baj…
Igazad volt, a mov al, 0x0E-nek nincsen semmi értelme
az ah
azaz a AX regiszter alsó 8 bitjébe betesz egy identifiert, hogy milyen instruction menjen végbe, amikor meghivom a 0x10.
Ha megnézed a wikis oldalt, amit beirtam, akkor megérted, hogy miért kell a ah-t arra állitani, amire állitottam.A javitott kód:
Code:[BITS 16]
[ORG 0x7C00]main:
mov ah, 0x0E
mov bh, 0x00
mov bl, 0x07
mov al, 65
int 0x10
jmp $times 510-($-$$) db 0
dw 0xAA55Oké megvan a baj…
Igazad volt, a mov al, 0x0E-nek nincsen semmi értelme
az ah
azaz a AX regiszter alsó 8 bitjébe betesz egy identifiert, hogy milyen instruction menjen végbe, amikor meghivom a 0x10.
Ha megnézed a wikis oldalt, amit beirtam, akkor megérted, hogy miért kell a ah-t arra állitani, amire állitottam.A javitott kód:
Code:[BITS 16]
[ORG 0x7C00]main:
mov ah, 0x0E
mov bh, 0x00
mov bl, 0x07
mov al, 65
int 0x10
jmp $times 510-($-$$) db 0
dw 0xAA55ez megoldotta a bajom. (^_^)
ez megoldotta a bajom. (^_^)
-
SzerzőBejegyzés
legutóbbi hsz