vargadanis

Hozzászólások

10 bejegyzés megtekintése - 31-40 / 113
  • Szerző
    Bejegyzés
  • Hozzászólás: NASM kezdő paradoxon – vagy béna vok :) #2149530
    vargadanis
    Felhasználó

      Nah akkor javitstok ki lécci ha rosszul gondolkodok.
      A szines képernyoknel a video memory a b800 cimnel kezdodik. Ha oda beirok valamit , mondjuk 0x411f, akkor az a gep azonnal kiiratja. Igaz?
      Valamiert viszont nem muxik az a kod, amit fentebb leirtatok. Otletek, hogy miert lehet ez?

      Hozzászólás: NASM kezdő paradoxon – vagy béna vok :) #2149531
      vargadanis
      Felhasználó

        Nah akkor javitstok ki lécci ha rosszul gondolkodok.
        A szines képernyoknel a video memory a b800 cimnel kezdodik. Ha oda beirok valamit , mondjuk 0x411f, akkor az a gep azonnal kiiratja. Igaz?
        Valamiert viszont nem muxik az a kod, amit fentebb leirtatok. Otletek, hogy miert lehet ez?

        Hozzászólás: NASM kezdő paradoxon – vagy béna vok :) #2149516
        vargadanis
        Felhasználó

          Vizsla, vagy bárki… 🙂
          Egy kicsit elakadtam. Igazán jól jönne egy kis segitség ezzel a video memoriasdival.
          Addig eljutottam, hogy a video memo 0xb800 on van. Ez megy AXbe, majd ES-be
          Sajnos csak egy IA86 ASMes példát találtam, ami segmenteket használ meg offseteket. Én NASMban próbálkozok, ami nem nagyon teszi ezt lehetővé. Egy pl. jól jönne 🙂

          Hozzászólás: NASM kezdő paradoxon – vagy béna vok :) #2149517
          vargadanis
          Felhasználó

            Vizsla, vagy bárki… 🙂
            Egy kicsit elakadtam. Igazán jól jönne egy kis segitség ezzel a video memoriasdival.
            Addig eljutottam, hogy a video memo 0xb800 on van. Ez megy AXbe, majd ES-be
            Sajnos csak egy IA86 ASMes példát találtam, ami segmenteket használ meg offseteket. Én NASMban próbálkozok, ami nem nagyon teszi ezt lehetővé. Egy pl. jól jönne 🙂

            Hozzászólás: NASM kezdő paradoxon – vagy béna vok :) #2149514
            vargadanis
            Felhasználó

              Jah… valszeg igazad van, már csak azért is, mert limitekbe ütköztem, amiknek nem látom semmilyen értelmét. Pl: 3 betut, ugyan azt ki akarom iratni, ugyan azt a par sort CTRL+c CTRL+V-ztem és csak kettőt irt ki.
              A Video kari memojat mar csak azért nem irom mert nem tudom még, hogyan kell… 🙂 idővel majd jön az is

              Hozzászólás: NASM kezdő paradoxon – vagy béna vok :) #2149515
              vargadanis
              Felhasználó

                Jah… valszeg igazad van, már csak azért is, mert limitekbe ütköztem, amiknek nem látom semmilyen értelmét. Pl: 3 betut, ugyan azt ki akarom iratni, ugyan azt a par sort CTRL+c CTRL+V-ztem és csak kettőt irt ki.
                A Video kari memojat mar csak azért nem irom mert nem tudom még, hogyan kell… 🙂 idővel majd jön az is

                Hozzászólás: NASM kezdő paradoxon – vagy béna vok :) #2149510
                vargadanis
                Felhasználó

                  Oké megvan a baj…
                  Igazad volt, a mov al, 0x0E-nek nincsen semmi értelme
                  az ah
                  azaz a AX regiszter alsó 8 bitjébe betesz egy identifiert, hogy milyen instruction menjen végbe, amikor meghivom a 0x10.
                  Ha megnézed a wikis oldalt, amit beirtam, akkor megérted, hogy miért kell a ah-t arra állitani, amire állitottam.

                  A javitott kód:

                  Code:
                  [BITS 16]
                  [ORG 0x7C00]

                  main:
                  mov ah, 0x0E
                  mov bh, 0x00
                  mov bl, 0x07
                  mov al, 65
                  int 0x10
                  jmp $

                  times 510-($-$$) db 0
                  dw 0xAA55

                  Hozzászólás: NASM kezdő paradoxon – vagy béna vok :) #2149511
                  vargadanis
                  Felhasználó

                    Oké megvan a baj…
                    Igazad volt, a mov al, 0x0E-nek nincsen semmi értelme
                    az ah
                    azaz a AX regiszter alsó 8 bitjébe betesz egy identifiert, hogy milyen instruction menjen végbe, amikor meghivom a 0x10.
                    Ha megnézed a wikis oldalt, amit beirtam, akkor megérted, hogy miért kell a ah-t arra állitani, amire állitottam.

                    A javitott kód:

                    Code:
                    [BITS 16]
                    [ORG 0x7C00]

                    main:
                    mov ah, 0x0E
                    mov bh, 0x00
                    mov bl, 0x07
                    mov al, 65
                    int 0x10
                    jmp $

                    times 510-($-$$) db 0
                    dw 0xAA55

                    Hozzászólás: Egyszerű C file i/o #2125040
                    vargadanis
                    Felhasználó

                      ez megoldotta a bajom. (^_^)

                      Hozzászólás: Egyszerű C file i/o #2125041
                      vargadanis
                      Felhasználó

                        ez megoldotta a bajom. (^_^)

                      10 bejegyzés megtekintése - 31-40 / 113