Windows NT

Hozzászólások

10 bejegyzés megtekintése - 71-80 / 80
  • Szerző
    Bejegyzés
  • Hozzászólás: Hol használnak Linuxot? #2116919
    Windows NT
    Felhasználó
      Pingus wrote:
      Windows NT wrote:
      de nagyon megkedveltem a linuxot (és, ha nem veszitek el a kedvem akkor a linuxot is szeretni fogom) is és most már én is Ubuntut/Debiant használok (inkább ubit) a nyilvánvaló előnyei miatt,

      Hogy megszereted-e valóban, az tőled is függ.
      Örülök neki, hogy használni és foglalkozni akarsz vele,
      sok sikert hozzá, idővel talán ez is hobbi lesz Neked.

      Windows NT wrote:
      szóval értsd hol használnak milyen célra os-t és nem az, hogy milyet.

      Mozdonyos-Linux-ról nem tudok, adtam 1-2-3 linket, ott láthatod van tudományos és
      ipari célú felhasználása. Egyébként azt hiszem a robot-technikába, autonom-robotokban
      is használják vagy kísérleteznek rajta.

      Windows NT wrote:
      Az, hogy te az autókat szereted, nekem is van kocsim 55 pacis skoda felícia én is szeretem az autókat és még amikor ősszel az Andrássy úton van a BKV rendezvénye én is ott áltam sorba, hogy pár méter vezethessem a buszt.

      Az autókat is. Én egy ős-diesel Ford-al járok. Előnye, hogy 580ezer km után is ugyan úgy megy mint
      10 évvel ezelőtt. Most múlt 21 éves, a kasznit 1 éve építettem újjá, máshoz hozzá sem nyúltak.
      Kis-kamasz voltam mikor a falum buszsofőre megegngedte a
      buszfordulóban a kormánytekergetést, jó játék volt, de nem nagyon rajongok a buszokért.
      Főleg a sofőrok agressziv magatartása és durva vezetési stílusa miatt.
      (főleg helyközi járatokra jellemző)

      Én a repcsikkel vagyok ilyen izgalomban mint Te a vonattal.
      Volt szerencsém repülőt „vezetni”, bár nem meglepő módon,  akkor
      a repcsi volt a főnök és nem én.
      Nem is egyszerű dolog ez, tudtam hogy ehhez tudás kell, de amíg ki nem próbáltam nem éreztem
      a pilota felelősségének és tudásának súlyát. Az óta mégjobban tisztelem őket.
      1600 méteren már megmerészelte engedni a pilóta, hogy az utas-oldali „joystick-ot” és pedálokat
      használjam.
      Kb 200 vezetési „próba-művelet-erőlködés” történt részemről, abból 5-re emlékszem hogy én akartam,
      a maradék 195-öt a légkori mozgások és a repcsi tették. Volt mikor „elfelejtettem” a fordulás után
      a bedöntést korrigálni, így oldalazva csúsztunk. Nem is tudtam hogy mi történik, nagyon mókás volt.
      Ilyenkor persze elvették a joystik-ot és hoppá ismét rend lett.
      Épp zivatar előtt volt, felhőkaréjban tök érdekes volt, mivel vízcseppek váltak ki
      a több rétegű polycarbonát csepp alakú fülketetőn, kb 300 métert lehetett látni előre,
      a talajt éppen hogy, és minden féle irányban mozgott a repcsi.
      Bemutatták milyen érdekes és furcsa érzés mikor oldal irányban kissé megdőlve „csúszik”,
      mi közben lapos spirálban süllyedünk, vagy is nem fordulunk, hanem majdnem repül de inkább
      fékezetten zuhan. Izgi volt, elhiheted.
      A pilota nem semmi tudással bemutatta, hogy pusztán műszerekkel és térképpel
      (GPS-re átmenetileg nem figyelt, hogy megmutassa mennyire fontos a klasszikus
      navigáció maximális ismerete) átrepült ezen a készülő esőfelhőn úgy, hogy
      benne 2 fordulót megtéve  a közeli dombok felett egy kis falu északi határa mentén
      bukkanjon ki a tervnek megfelelően, úgy hogy közben a felhőben egy finom spirált
      megtéve lejön 600 méterre.
      Éppen 600 méteren megláttam a dombok közt fekvő falut.
      Az egész, és az hogy szinte mintha esőcsepp lennék, szivárvánnyal diszített
      naplemente felejthetetlen volt. Lentről nem is látni milyen gyönyörű a természet színpalettája.
      Ezért is imádom még a hegyeket is.
      Ami a biztonságot illeti pedig az, hogy ezek a massive kisgépek(nem alufólia hobbi-darálógép)
      megbízhatóbbak mint 1 nagy utasgép.
      Ez a kisgép gond nélkül túlélt már jó pár komolyabb vihart is.

      A navigációs GPS-kütyü, egy olyan repülési GPS, amit Java üzemeltet. Mindent tud.
      Képes arra is, hogy naplózza az egész útvonalat, össze van kötve a kisgép minden
      navigációval kapcsolatos műszerével, így pl ha megszakad a kapcsi a satelittel,
      visszakereshető hogy merre jártál, elég pontos becslést ad arról, hogy a legutóbbi méréshez képest
      merre, milyen sebességgel jártál, sőt  arra, hogy hol lehetsz.
      Ilyenkor előkapva a légi-közlekedési térképet, no és egy kis észt, megtudja mondani a pilota
      hogy merre jár éppen.
      Természetesen az analog műszerek figyelése is nagyon fontos, hisz sokszor többet érnek
      mint a digitális kütyük. A GPS-es térkép és mozgás-analizáló rendszer adataival kombinálva a
      vakrepülés szinte rutinná válik.(már ha eleget gyakorolta az illető).
      Ez a gép 0 irányítással képes vakon landolni amennyiben talaj-közelben van kéznél monokronisztikus
      infra-kamerás kijelző.
      Nos, a megfelelően biztonságos felhőzetben átélt bemutató-manőver óta csodálom a kütyü-mentes
      klasszikus repülési  navigációs tudást. Nem minden  a digitális segítő eszköz, hisz bármikor
      csalhat, elromolhat.

      Windows NT wrote:
      Na szóval látom kedveled a kisvasutakat akkor gyere kemencére.

      Igen, kis-kamasz koromig rajongtam minden pici vonatért, főleg az erdei masinák tűntek
      mesésnek. Valahogy hangulatuk van.

      Windows NT wrote:
      A TGV bejön e vagy sem én már több mint tíz éve arról hallok, hogy a német ICE is bejár a keletibe,  végülis jöhetne most is, ha már bécsig jön,  a pálya bírja na nem a tempóját, de azzal is lehet 160 alatt menni.

      Mint írtam, tisztelem és becsülöm a TGV-t, azért hasonlítottam össze a repüléssel mert
      a személy-szállításra gondoltam.
      Szerintem a használatának 3 órás időtartamú úthosszig van értelme, az felett a repülés
      sokkal hatékonyabb. Gondolj arra, hogy TGV-vel a kötelező megállások és egyebek mellett
      (pl ha bejön majd Bp.-re) órákig, fél napig utazhatsz mondjuk Londonig.
      Én kimegyek Sármellékre ahol hivatalosan működő aktív nemzetközi reptér létezik
      (azt még az oroszok építették és volt szerencsém látni elköltözésük napja után mikor beengedték
      a civileket egy bazi tehergép felszállását)
      2 tank (azaz 120liter) gázolaj áráért return-t kapsz Londonig és vissza és megjárhatnám 4 óra alatt.
      Ha vonatozni akarnék, 2óra és 40 perc lenne Bp.-re autóval, ott 1-2 óra dugó és legalább 5-6 óra unalmas
      robogás. Erre céloztam előbb. Vicces, de hamarabb érek haza Bp.-ről autóval mint IC vonattal.
      Fordítva kéne lennie, de ez már tipikus hungarikum.

      Windows NT wrote:
      Sajnos a légiközlekedés miatt szenvedsz te is és én is annak zaj- és légszenyezésétől.

      Nem hallom a repcsiket, olykor – olykor 1-1 alacsonyabban szálló középgép el-elmegy felettem.
      A mai hajtóművek sokkal környezetbarátabbak mint a régiek, de
      hogy meglepjelek hivatalosan is üzembe állt egy modern diesel-motor meghajtású
      2 motoros középgép, melynek üzemanyaga olcsó. Hasonlítva, a repbenzin ára iszonyú magas egyébként.
      Nem beszélve a diesel legendás megbízhatósága sem egy lényegtelen tény.

      Windows NT wrote:
      én személyszerint ezen okok miatt tiltanám is európán belül rövid távon a légiközlekedést pl: Bp.-Bécs vagy Bp. München.

      Bp.-Bécs kategóriában nyilván TGV-vel mennék.
      München-ig pedig egy „alacsony” fogyaszású középgéppel, vagy egy extra-gyors Jet-el.

      Windows NT wrote:
      Nem is képzeled, hogy milyen káros épp ott fent az ózonrétegnél a környezetre.

      Tévedsz, környezetvédő vagyok, mániám a környezetvédelmi újdonságok figyelése,
      sőt eléggé ismerem mi okozza a legfőbb környezetkárosítást.
      És meglepődsz, a repcsi kevésbé káros mint a tömérdek földi eszköz.
      (pl gyárak, benzin-motorok, stb…)
      Elszomorító, hogy hazánkban tiltják a növényi olaj használatát, mi közben Ausztriában
      símán tankolhatsz a közértben vásárolt étolajból a diesel-edbe.
      Erről még műsorban is cikkeztek.
      Egyébként a jövő(az autók terén) a tisztán elektromos meghajtású járgányoké lesz.
      Erről nagyon bíztató és lelkesítő bemutatót láttam, amit tudtam kikerestem róla a netről.
      Természetesen egyéni érdekek miatt a tudatos környezetkárosító olaj-érdekeltségek
      elnyomják.
      Pedig megverte a Porshe-t egy teszten és hihetetlen üzemidővel bírt, és meglepően hamar
      „tankolható” volt.

      Windows NT wrote:
      Ez nem fontos, nekem csak gondoltam hogy érdekességképpen hol használnak linuxot vagy éppen wint, ezzel arra célzok, hogy aki tud róla az írja ide, hol és milyen körülmények között teszik ezt mert sokan nem is tudják, de érdekességszempontjából gondoltam erre.

      Ha olvasok/látok ilyenről, postolom.

      Különben tényleg szépek a képeid. Ha jól emlékszem természetképek(virágok,stb) is voltak.
      Én is fotóztam jó párat, sajnos gyenge a fényképezőm, de viszonylag jól sikerűltek.

      Érdekes amit írtál a repülésről és persze ott is fejlődnek a motorok és egyre kevesebbet esznek ezzel egyre környezetvédőbbek is.

      Hát igen még én is szerethetem a pingvineket.

      Most pár napra elmegyünk kemencére majd utána „beszélünk”, épp most teszek egy HP laptopra egy ubit.

      Üdv

      Hozzászólás: Hol használnak Linuxot? #2116920
      Windows NT
      Felhasználó
        Pingus wrote:
        Windows NT wrote:
        de nagyon megkedveltem a linuxot (és, ha nem veszitek el a kedvem akkor a linuxot is szeretni fogom) is és most már én is Ubuntut/Debiant használok (inkább ubit) a nyilvánvaló előnyei miatt,

        Hogy megszereted-e valóban, az tőled is függ.
        Örülök neki, hogy használni és foglalkozni akarsz vele,
        sok sikert hozzá, idővel talán ez is hobbi lesz Neked.

        Windows NT wrote:
        szóval értsd hol használnak milyen célra os-t és nem az, hogy milyet.

        Mozdonyos-Linux-ról nem tudok, adtam 1-2-3 linket, ott láthatod van tudományos és
        ipari célú felhasználása. Egyébként azt hiszem a robot-technikába, autonom-robotokban
        is használják vagy kísérleteznek rajta.

        Windows NT wrote:
        Az, hogy te az autókat szereted, nekem is van kocsim 55 pacis skoda felícia én is szeretem az autókat és még amikor ősszel az Andrássy úton van a BKV rendezvénye én is ott áltam sorba, hogy pár méter vezethessem a buszt.

        Az autókat is. Én egy ős-diesel Ford-al járok. Előnye, hogy 580ezer km után is ugyan úgy megy mint
        10 évvel ezelőtt. Most múlt 21 éves, a kasznit 1 éve építettem újjá, máshoz hozzá sem nyúltak.
        Kis-kamasz voltam mikor a falum buszsofőre megegngedte a
        buszfordulóban a kormánytekergetést, jó játék volt, de nem nagyon rajongok a buszokért.
        Főleg a sofőrok agressziv magatartása és durva vezetési stílusa miatt.
        (főleg helyközi járatokra jellemző)

        Én a repcsikkel vagyok ilyen izgalomban mint Te a vonattal.
        Volt szerencsém repülőt „vezetni”, bár nem meglepő módon,  akkor
        a repcsi volt a főnök és nem én.
        Nem is egyszerű dolog ez, tudtam hogy ehhez tudás kell, de amíg ki nem próbáltam nem éreztem
        a pilota felelősségének és tudásának súlyát. Az óta mégjobban tisztelem őket.
        1600 méteren már megmerészelte engedni a pilóta, hogy az utas-oldali „joystick-ot” és pedálokat
        használjam.
        Kb 200 vezetési „próba-művelet-erőlködés” történt részemről, abból 5-re emlékszem hogy én akartam,
        a maradék 195-öt a légkori mozgások és a repcsi tették. Volt mikor „elfelejtettem” a fordulás után
        a bedöntést korrigálni, így oldalazva csúsztunk. Nem is tudtam hogy mi történik, nagyon mókás volt.
        Ilyenkor persze elvették a joystik-ot és hoppá ismét rend lett.
        Épp zivatar előtt volt, felhőkaréjban tök érdekes volt, mivel vízcseppek váltak ki
        a több rétegű polycarbonát csepp alakú fülketetőn, kb 300 métert lehetett látni előre,
        a talajt éppen hogy, és minden féle irányban mozgott a repcsi.
        Bemutatták milyen érdekes és furcsa érzés mikor oldal irányban kissé megdőlve „csúszik”,
        mi közben lapos spirálban süllyedünk, vagy is nem fordulunk, hanem majdnem repül de inkább
        fékezetten zuhan. Izgi volt, elhiheted.
        A pilota nem semmi tudással bemutatta, hogy pusztán műszerekkel és térképpel
        (GPS-re átmenetileg nem figyelt, hogy megmutassa mennyire fontos a klasszikus
        navigáció maximális ismerete) átrepült ezen a készülő esőfelhőn úgy, hogy
        benne 2 fordulót megtéve  a közeli dombok felett egy kis falu északi határa mentén
        bukkanjon ki a tervnek megfelelően, úgy hogy közben a felhőben egy finom spirált
        megtéve lejön 600 méterre.
        Éppen 600 méteren megláttam a dombok közt fekvő falut.
        Az egész, és az hogy szinte mintha esőcsepp lennék, szivárvánnyal diszített
        naplemente felejthetetlen volt. Lentről nem is látni milyen gyönyörű a természet színpalettája.
        Ezért is imádom még a hegyeket is.
        Ami a biztonságot illeti pedig az, hogy ezek a massive kisgépek(nem alufólia hobbi-darálógép)
        megbízhatóbbak mint 1 nagy utasgép.
        Ez a kisgép gond nélkül túlélt már jó pár komolyabb vihart is.

        A navigációs GPS-kütyü, egy olyan repülési GPS, amit Java üzemeltet. Mindent tud.
        Képes arra is, hogy naplózza az egész útvonalat, össze van kötve a kisgép minden
        navigációval kapcsolatos műszerével, így pl ha megszakad a kapcsi a satelittel,
        visszakereshető hogy merre jártál, elég pontos becslést ad arról, hogy a legutóbbi méréshez képest
        merre, milyen sebességgel jártál, sőt  arra, hogy hol lehetsz.
        Ilyenkor előkapva a légi-közlekedési térképet, no és egy kis észt, megtudja mondani a pilota
        hogy merre jár éppen.
        Természetesen az analog műszerek figyelése is nagyon fontos, hisz sokszor többet érnek
        mint a digitális kütyük. A GPS-es térkép és mozgás-analizáló rendszer adataival kombinálva a
        vakrepülés szinte rutinná válik.(már ha eleget gyakorolta az illető).
        Ez a gép 0 irányítással képes vakon landolni amennyiben talaj-közelben van kéznél monokronisztikus
        infra-kamerás kijelző.
        Nos, a megfelelően biztonságos felhőzetben átélt bemutató-manőver óta csodálom a kütyü-mentes
        klasszikus repülési  navigációs tudást. Nem minden  a digitális segítő eszköz, hisz bármikor
        csalhat, elromolhat.

        Windows NT wrote:
        Na szóval látom kedveled a kisvasutakat akkor gyere kemencére.

        Igen, kis-kamasz koromig rajongtam minden pici vonatért, főleg az erdei masinák tűntek
        mesésnek. Valahogy hangulatuk van.

        Windows NT wrote:
        A TGV bejön e vagy sem én már több mint tíz éve arról hallok, hogy a német ICE is bejár a keletibe,  végülis jöhetne most is, ha már bécsig jön,  a pálya bírja na nem a tempóját, de azzal is lehet 160 alatt menni.

        Mint írtam, tisztelem és becsülöm a TGV-t, azért hasonlítottam össze a repüléssel mert
        a személy-szállításra gondoltam.
        Szerintem a használatának 3 órás időtartamú úthosszig van értelme, az felett a repülés
        sokkal hatékonyabb. Gondolj arra, hogy TGV-vel a kötelező megállások és egyebek mellett
        (pl ha bejön majd Bp.-re) órákig, fél napig utazhatsz mondjuk Londonig.
        Én kimegyek Sármellékre ahol hivatalosan működő aktív nemzetközi reptér létezik
        (azt még az oroszok építették és volt szerencsém látni elköltözésük napja után mikor beengedték
        a civileket egy bazi tehergép felszállását)
        2 tank (azaz 120liter) gázolaj áráért return-t kapsz Londonig és vissza és megjárhatnám 4 óra alatt.
        Ha vonatozni akarnék, 2óra és 40 perc lenne Bp.-re autóval, ott 1-2 óra dugó és legalább 5-6 óra unalmas
        robogás. Erre céloztam előbb. Vicces, de hamarabb érek haza Bp.-ről autóval mint IC vonattal.
        Fordítva kéne lennie, de ez már tipikus hungarikum.

        Windows NT wrote:
        Sajnos a légiközlekedés miatt szenvedsz te is és én is annak zaj- és légszenyezésétől.

        Nem hallom a repcsiket, olykor – olykor 1-1 alacsonyabban szálló középgép el-elmegy felettem.
        A mai hajtóművek sokkal környezetbarátabbak mint a régiek, de
        hogy meglepjelek hivatalosan is üzembe állt egy modern diesel-motor meghajtású
        2 motoros középgép, melynek üzemanyaga olcsó. Hasonlítva, a repbenzin ára iszonyú magas egyébként.
        Nem beszélve a diesel legendás megbízhatósága sem egy lényegtelen tény.

        Windows NT wrote:
        én személyszerint ezen okok miatt tiltanám is európán belül rövid távon a légiközlekedést pl: Bp.-Bécs vagy Bp. München.

        Bp.-Bécs kategóriában nyilván TGV-vel mennék.
        München-ig pedig egy „alacsony” fogyaszású középgéppel, vagy egy extra-gyors Jet-el.

        Windows NT wrote:
        Nem is képzeled, hogy milyen káros épp ott fent az ózonrétegnél a környezetre.

        Tévedsz, környezetvédő vagyok, mániám a környezetvédelmi újdonságok figyelése,
        sőt eléggé ismerem mi okozza a legfőbb környezetkárosítást.
        És meglepődsz, a repcsi kevésbé káros mint a tömérdek földi eszköz.
        (pl gyárak, benzin-motorok, stb…)
        Elszomorító, hogy hazánkban tiltják a növényi olaj használatát, mi közben Ausztriában
        símán tankolhatsz a közértben vásárolt étolajból a diesel-edbe.
        Erről még műsorban is cikkeztek.
        Egyébként a jövő(az autók terén) a tisztán elektromos meghajtású járgányoké lesz.
        Erről nagyon bíztató és lelkesítő bemutatót láttam, amit tudtam kikerestem róla a netről.
        Természetesen egyéni érdekek miatt a tudatos környezetkárosító olaj-érdekeltségek
        elnyomják.
        Pedig megverte a Porshe-t egy teszten és hihetetlen üzemidővel bírt, és meglepően hamar
        „tankolható” volt.

        Windows NT wrote:
        Ez nem fontos, nekem csak gondoltam hogy érdekességképpen hol használnak linuxot vagy éppen wint, ezzel arra célzok, hogy aki tud róla az írja ide, hol és milyen körülmények között teszik ezt mert sokan nem is tudják, de érdekességszempontjából gondoltam erre.

        Ha olvasok/látok ilyenről, postolom.

        Különben tényleg szépek a képeid. Ha jól emlékszem természetképek(virágok,stb) is voltak.
        Én is fotóztam jó párat, sajnos gyenge a fényképezőm, de viszonylag jól sikerűltek.

        Érdekes amit írtál a repülésről és persze ott is fejlődnek a motorok és egyre kevesebbet esznek ezzel egyre környezetvédőbbek is.

        Hát igen még én is szerethetem a pingvineket.

        Most pár napra elmegyünk kemencére majd utána „beszélünk”, épp most teszek egy HP laptopra egy ubit.

        Üdv

        Hozzászólás: Hol használnak Linuxot? #2116915
        Windows NT
        Felhasználó
          lacyc3 wrote:
          OFF:

          Nekem nagyon tetszik Windows NT lapja, mely nem a mai világ követelményeinak -javascript…stb – akar megfelelni, hanem érdekesség a vonatok világából, így mostmár ebben a témakörben is egy kicsit okosabb lettem.

          ON:

          A vonatok hálózatba vannak kötve? Szokott – végül is miért ne – fagyni a Win 98? És akkor mi történik? Leáll a vonat? A régebbi, főleg Szili modellben mekkora a vonat és a gép kapcsolata? Nem akarok paranoiát kelteni, de ha a gép tudja módosítani a vonat irányát, sebességét és egyéb fontos paramétereit, ráadásul ez hálózatban van, ne adj Gates van rajta Floppy és vagy CD drive és mint láttam nincs rajta védelmi program akkor ha ügyes vagyok átvehetem az irányítás felett az uralmat??

          u.i. Szereztem firefox helyesírás ellenőrzőt, így már tudok helyesen írni.. (úgy ahogy :D) ..de még nem mert kiment a monitorból a piros szín angry.gif

          Nem nincs hálózatba kötve tehát egyedi , csak a román  6 tengelyes nagy ASEA-n  van win „98  a többin más van.  Természetesen ez esetben megy tovább a vonat, de pl: az  ÖBB 1016/1116 vagy a még korszerűbb mozdonyokon 1216-os már igen nagy probléma mivel a GTO tirisztorokat (1216-os, vagy FLIRT esetében már IGBT tranzisztorokat) és minden segéd- illetve főüzemi berendezést számítógép vezérel anélkül nem megy a mozdony még az áramszedőt sem lehet felengedni.

          A MÁV Szilijébe (V43)nincs számgépes vezérlés, de a 2000-es „papagáj) sorozat már tartalmaz, de milyet és milyen mértékben azt nem tudom, de ez is megmaradt fokozatkapcsolósnak.

          V 63-as Gigant sem rendelkezik még ilyen computerel, de itt már van elektronika mivel már tirisztoros a vezérlése V63 036-tól felfelé pedig már központi elektronika látja el a feladatot, ilyen a V46-os mozdony is, itt már van beépített adattároló és mikroszámítógéppel ki is olvashatóak a hibák.

          Ezeket laptoppal egy egyébként IBM kompatibilis RS232, RS422/485-ös kábelen keresztül állítják be és programozzák őket, hát nem floppyt, meg cd dugdosnak mert ott erre nincs is lehetőség, de ethernet és usb is lehetőség van kommunikálni.

          Nem a vonat irányát nem ezek csak a vezérlési feladatokat látják el, de figyelik a kapcsolásokat is pl: fényszóró stb. Épp a lefagyások és ilyen miatt van kettő központigép mindig az egyik működik addig a másik pihen, viszont, ha valami baj van akkor át tudja venni  a feladatot. Ezeken nincs office, vírusírtó, meg stb. ami nálunk otthon vagy egy irodában, ezeken bekapcsolás után indul a vezérlőszoftver, persze lefagyhat, de még ilyenről nem hallottam.

          Hát igen itt az irányítást nem tudod átvenni, csak akkor, ha egy laptoppal felmész, de ráadásul a jelszót is tudni kell.

          Üdv

          Hozzászólás: Hol használnak Linuxot? #2116916
          Windows NT
          Felhasználó
            lacyc3 wrote:
            OFF:

            Nekem nagyon tetszik Windows NT lapja, mely nem a mai világ követelményeinak -javascript…stb – akar megfelelni, hanem érdekesség a vonatok világából, így mostmár ebben a témakörben is egy kicsit okosabb lettem.

            ON:

            A vonatok hálózatba vannak kötve? Szokott – végül is miért ne – fagyni a Win 98? És akkor mi történik? Leáll a vonat? A régebbi, főleg Szili modellben mekkora a vonat és a gép kapcsolata? Nem akarok paranoiát kelteni, de ha a gép tudja módosítani a vonat irányát, sebességét és egyéb fontos paramétereit, ráadásul ez hálózatban van, ne adj Gates van rajta Floppy és vagy CD drive és mint láttam nincs rajta védelmi program akkor ha ügyes vagyok átvehetem az irányítás felett az uralmat??

            u.i. Szereztem firefox helyesírás ellenőrzőt, így már tudok helyesen írni.. (úgy ahogy :D) ..de még nem mert kiment a monitorból a piros szín angry.gif

            Nem nincs hálózatba kötve tehát egyedi , csak a román  6 tengelyes nagy ASEA-n  van win „98  a többin más van.  Természetesen ez esetben megy tovább a vonat, de pl: az  ÖBB 1016/1116 vagy a még korszerűbb mozdonyokon 1216-os már igen nagy probléma mivel a GTO tirisztorokat (1216-os, vagy FLIRT esetében már IGBT tranzisztorokat) és minden segéd- illetve főüzemi berendezést számítógép vezérel anélkül nem megy a mozdony még az áramszedőt sem lehet felengedni.

            A MÁV Szilijébe (V43)nincs számgépes vezérlés, de a 2000-es „papagáj) sorozat már tartalmaz, de milyet és milyen mértékben azt nem tudom, de ez is megmaradt fokozatkapcsolósnak.

            V 63-as Gigant sem rendelkezik még ilyen computerel, de itt már van elektronika mivel már tirisztoros a vezérlése V63 036-tól felfelé pedig már központi elektronika látja el a feladatot, ilyen a V46-os mozdony is, itt már van beépített adattároló és mikroszámítógéppel ki is olvashatóak a hibák.

            Ezeket laptoppal egy egyébként IBM kompatibilis RS232, RS422/485-ös kábelen keresztül állítják be és programozzák őket, hát nem floppyt, meg cd dugdosnak mert ott erre nincs is lehetőség, de ethernet és usb is lehetőség van kommunikálni.

            Nem a vonat irányát nem ezek csak a vezérlési feladatokat látják el, de figyelik a kapcsolásokat is pl: fényszóró stb. Épp a lefagyások és ilyen miatt van kettő központigép mindig az egyik működik addig a másik pihen, viszont, ha valami baj van akkor át tudja venni  a feladatot. Ezeken nincs office, vírusírtó, meg stb. ami nálunk otthon vagy egy irodában, ezeken bekapcsolás után indul a vezérlőszoftver, persze lefagyhat, de még ilyenről nem hallottam.

            Hát igen itt az irányítást nem tudod átvenni, csak akkor, ha egy laptoppal felmész, de ráadásul a jelszót is tudni kell.

            Üdv

            Hozzászólás: Hol használnak Linuxot? #2116911
            Windows NT
            Felhasználó
              Pingus wrote:
              Windows NT wrote:
              Ezt a topikot én és lacyc3 Ubuntu  fórumos társammal keltettük életre, vagyis én adtam az ötletet, de Ő valósította meg mert én nem voltam itt még regisztrálva.
              … mozdonyt
              Egyébként a ma a mozdonyoknál is a 32 bites rendszert használják, a Siemens-nél pl:

              OFFTOPIC:
              Ha már „vaskerekű buszokról” van szó, épp ma este vagy tegnap
              ( nem tudom mert már 30 órája gép előtt ülök ) hallottam a híradóban egy hírt a
              TGV-ről, mely szerint megint új világrekordot állított fel 580 km/h sebességgel.
              Állítólag „Nagyfaluba”(Bp.) is bevezetik majd egyszer… szerintem soha.

              Windows NT wrote:
              A helyesírási hibákról, sajnos nem túl jó a szemem ezért vann benne sok hiba annak ellenére, hogy átolvastam, de mint írtad megértetedd és utólag is elnézést kérek értük.

              Így már érthetőbb, nagyon durva volt, illetve most is. ( pl : „ megértetedd”)
              Javaslom, hogy oo-val ellenőrizd le amit írsz.
              A weblapod ( ha jól sejtem a Tied ) amit írásodban említettél ” kóros ” 39.gif( nem szó szerint az ) mozdony- rajongásról és súlyos 64.gif  m$(vindózzz)-rajongásról102.gifszól, amely utóbbi dolog egy alattomos kór és kifejezetten veszélyes.19.gif

              Windows NT wrote:
              Szóval hol melyik gyárban, közlekedésben stb. hol milyen OS-t használnak.

              ONTOPIC:
              Hol használnak Linux-ot ? Minden „fontos” helyen, főleg kritikus, nagy rendelkezésre állást igénylő területeken.
              Pl nálam itthon, hogy fórumozzak.69.gif 

              Pár érdekesség, ha ennyire a felhasználási cél érdekel:
              http://www.lipsz.hu/ címen böngéssz, ez a Linux Ipari Szövetség(LIPSZ) site-ja.
              vagy
              http://www.silicon.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=137
              site-on is látsz ezt-azt.

              Miért ilyen fontos ez, hogy hol van Linux ipari céllal ?
              A google és a polymeta.hu (ez utóbbi egy „értelmezős” metakereső nagyon okos)
              biztosan ad olvasni valót.
              A lipsz.hu címen a konferencia linken olvashatsz pl az egészségügyben alkalmazható
              beágyazott Linux-rendszerekről pár sort.

              OFF:
              Kérdés : a mozdony-mániád egy hobbi, vagy vasúti mérnök, netán
              jármű- és/vagy gépészmérnök lennél ?

              Mellesleg : a „vindóz-enté” nick-name használata „szentségtelen ármánykodás”,
              főleg egy Linux-site-on. Nem gondolod?

              Megjegyzés :
              Amúgy nekem a kisvasutak tetszenek, és persze értékelem a TGV-t is mint
              drága és gazdaságtalan haszontalan közlekedési eszközt
              ( elvégre vannak repülők is melyek üzemeltetése olcsóbb, biztonságosabb, egyszerűbb és gyorsabb )
              de én „autó-párti” vagyok. Valahogy a vaskerekű nem arra megy amerre akarom,
              pl nem bírja a nehéz terepet.103.gif 

              Na ez hosszú lesz.

              Előszőr is a nickem azért ez mert igaz szeretem a wint, de nagyon megkedveltem a linuxot (és, ha nem veszitek el a kedvem akkor a linuxot is szeretni fogom) is és most már én is Ubuntut/Debiant használok (inkább ubit) a nyilvánvaló előnyei miatt, és szeretek minden os-t kipróbálni ez legyen win vagy akár linux.

              Akkor még nem igazán foglalkoztam a linuxal és azt akartam, hogy minden fórumon ahol regisztrálva vagyok egy felhasználónév és egy jelszó azaz ugyanaz legyen mindenütt mert különben belehülyülnék a sok jelszó és usernév megjegyzésében vagy nem megjegyzésében, tehát ennek ez az egyszerű kézenfekvő oka.

              Az hogy egy vasúti járműbe milyen oprendszert raknak az tökmindegy számomra itt nem az a lényeges, hogy winfos vagy linux, hanem az hogy milyen os van rajta, szóval értsd hol használnak milyen célra os-t és nem az, hogy milyet.
              Azért mert azon a román csodán win ’98 van abban épp az a érdekes és megnevettető, hogy ők még ott tartanak szóval épp ez a szórakoztató benne, (a vezér szerint sokszor is restartol) de most a képek kedvéért én kértem az újaindítást.

              Az, hogy te az autókat szereted, nekem is van kocsim 55 pacis skoda felícia én is szeretem az autókat és még amikor ősszel az Andrássy úton van a BKV rendezvénye én is ott áltam sorba, hogy pár méter vezethessem a buszt.

              Tehát nem vagyok mérnök csak vasútbarát, de minden közlekedési eszköz és ipari gép, berendezés érdekel. Az hogy jobban értek egy kicsit hozzá mint az autókhoz az már más dolog és egy ilyen nagy jármű érdekesseb is mint egy kicsi, de tény én is szeretek vezetni. (itt elárulom van mozdonyvezetőhaver)

              Na szóval látom kedveled a kisvasutakat akkor gyere kemencére.

              A TGV bejön e vagy sem én már több mint tíz éve arról hallok, hogy a német ICE is bejár a keletibe,  végülis jöhetne most is, ha már bécsig jön,  a pálya bírja na nem a tempóját, de azzal is lehet 160 alatt menni.

              Sajnos a légiközlekedés miatt szenvedsz te is és én is annak zaj- és légszenyezésétől.
              Akko itt az OFF gondolj bele, hogy az autód állóhelyzetből milyen nehezen indul el és ahozz mekkora nyomaték/vonóerő teljesítmény és fogyasztással párosul, takarékosan vezetsz akkor, ha nem sietsz a piros lámpához mert megkell állnod, viszont, ha nem gyorsulsz fel mert látod már sárga/piros lesz vagy már az hanem szépen lassan gurulsz akkor lehet, hogy nem kell megállnod és kettesbe jobb esetben hármasba kell visszakapcsolnod ekkor viszont jelentős benzinmennyiséget takarítasz meg mert már lendületben van az a kb. 1 tonna, képzeld el a repülőnek mekkore erőre és kerozinfogyasztásra van szüksége, ahhoz hogy felemelkedjen. Tehát a vasúttal sem környezetvédelmi sem gazdasági szempontból nem veheti fel a versenyt, én személyszerint ezen okok miatt tiltanám is európán belül rövid távon a légiközlekedést pl: Bp.-Bécs vagy Bp. München.
              Nem is képzeled, hogy milyen káros épp ott fent az ózonrétegnél a környezetre.

              Ez nem fontos, nekem csak gondoltam hogy érdekességképpen hol használnak linuxot vagy éppen wint, ezzel arra célzok, hogy aki tud róla az írja ide, hol és milyen körülmények között teszik ezt mert sokan nem is tudják, de érdekességszempontjából gondoltam erre.

              Ez a „kóros” ez nagyon tetszik.

              Egyenlőre ennyit.

              Üdv.

              Hozzászólás: Hol használnak Linuxot? #2116912
              Windows NT
              Felhasználó
                Pingus wrote:
                Windows NT wrote:
                Ezt a topikot én és lacyc3 Ubuntu  fórumos társammal keltettük életre, vagyis én adtam az ötletet, de Ő valósította meg mert én nem voltam itt még regisztrálva.
                … mozdonyt
                Egyébként a ma a mozdonyoknál is a 32 bites rendszert használják, a Siemens-nél pl:

                OFFTOPIC:
                Ha már „vaskerekű buszokról” van szó, épp ma este vagy tegnap
                ( nem tudom mert már 30 órája gép előtt ülök ) hallottam a híradóban egy hírt a
                TGV-ről, mely szerint megint új világrekordot állított fel 580 km/h sebességgel.
                Állítólag „Nagyfaluba”(Bp.) is bevezetik majd egyszer… szerintem soha.

                Windows NT wrote:
                A helyesírási hibákról, sajnos nem túl jó a szemem ezért vann benne sok hiba annak ellenére, hogy átolvastam, de mint írtad megértetedd és utólag is elnézést kérek értük.

                Így már érthetőbb, nagyon durva volt, illetve most is. ( pl : „ megértetedd”)
                Javaslom, hogy oo-val ellenőrizd le amit írsz.
                A weblapod ( ha jól sejtem a Tied ) amit írásodban említettél ” kóros ” 39.gif( nem szó szerint az ) mozdony- rajongásról és súlyos 64.gif  m$(vindózzz)-rajongásról102.gifszól, amely utóbbi dolog egy alattomos kór és kifejezetten veszélyes.19.gif

                Windows NT wrote:
                Szóval hol melyik gyárban, közlekedésben stb. hol milyen OS-t használnak.

                ONTOPIC:
                Hol használnak Linux-ot ? Minden „fontos” helyen, főleg kritikus, nagy rendelkezésre állást igénylő területeken.
                Pl nálam itthon, hogy fórumozzak.69.gif 

                Pár érdekesség, ha ennyire a felhasználási cél érdekel:
                http://www.lipsz.hu/ címen böngéssz, ez a Linux Ipari Szövetség(LIPSZ) site-ja.
                vagy
                http://www.silicon.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=137
                site-on is látsz ezt-azt.

                Miért ilyen fontos ez, hogy hol van Linux ipari céllal ?
                A google és a polymeta.hu (ez utóbbi egy „értelmezős” metakereső nagyon okos)
                biztosan ad olvasni valót.
                A lipsz.hu címen a konferencia linken olvashatsz pl az egészségügyben alkalmazható
                beágyazott Linux-rendszerekről pár sort.

                OFF:
                Kérdés : a mozdony-mániád egy hobbi, vagy vasúti mérnök, netán
                jármű- és/vagy gépészmérnök lennél ?

                Mellesleg : a „vindóz-enté” nick-name használata „szentségtelen ármánykodás”,
                főleg egy Linux-site-on. Nem gondolod?

                Megjegyzés :
                Amúgy nekem a kisvasutak tetszenek, és persze értékelem a TGV-t is mint
                drága és gazdaságtalan haszontalan közlekedési eszközt
                ( elvégre vannak repülők is melyek üzemeltetése olcsóbb, biztonságosabb, egyszerűbb és gyorsabb )
                de én „autó-párti” vagyok. Valahogy a vaskerekű nem arra megy amerre akarom,
                pl nem bírja a nehéz terepet.103.gif 

                Na ez hosszú lesz.

                Előszőr is a nickem azért ez mert igaz szeretem a wint, de nagyon megkedveltem a linuxot (és, ha nem veszitek el a kedvem akkor a linuxot is szeretni fogom) is és most már én is Ubuntut/Debiant használok (inkább ubit) a nyilvánvaló előnyei miatt, és szeretek minden os-t kipróbálni ez legyen win vagy akár linux.

                Akkor még nem igazán foglalkoztam a linuxal és azt akartam, hogy minden fórumon ahol regisztrálva vagyok egy felhasználónév és egy jelszó azaz ugyanaz legyen mindenütt mert különben belehülyülnék a sok jelszó és usernév megjegyzésében vagy nem megjegyzésében, tehát ennek ez az egyszerű kézenfekvő oka.

                Az hogy egy vasúti járműbe milyen oprendszert raknak az tökmindegy számomra itt nem az a lényeges, hogy winfos vagy linux, hanem az hogy milyen os van rajta, szóval értsd hol használnak milyen célra os-t és nem az, hogy milyet.
                Azért mert azon a román csodán win ’98 van abban épp az a érdekes és megnevettető, hogy ők még ott tartanak szóval épp ez a szórakoztató benne, (a vezér szerint sokszor is restartol) de most a képek kedvéért én kértem az újaindítást.

                Az, hogy te az autókat szereted, nekem is van kocsim 55 pacis skoda felícia én is szeretem az autókat és még amikor ősszel az Andrássy úton van a BKV rendezvénye én is ott áltam sorba, hogy pár méter vezethessem a buszt.

                Tehát nem vagyok mérnök csak vasútbarát, de minden közlekedési eszköz és ipari gép, berendezés érdekel. Az hogy jobban értek egy kicsit hozzá mint az autókhoz az már más dolog és egy ilyen nagy jármű érdekesseb is mint egy kicsi, de tény én is szeretek vezetni. (itt elárulom van mozdonyvezetőhaver)

                Na szóval látom kedveled a kisvasutakat akkor gyere kemencére.

                A TGV bejön e vagy sem én már több mint tíz éve arról hallok, hogy a német ICE is bejár a keletibe,  végülis jöhetne most is, ha már bécsig jön,  a pálya bírja na nem a tempóját, de azzal is lehet 160 alatt menni.

                Sajnos a légiközlekedés miatt szenvedsz te is és én is annak zaj- és légszenyezésétől.
                Akko itt az OFF gondolj bele, hogy az autód állóhelyzetből milyen nehezen indul el és ahozz mekkora nyomaték/vonóerő teljesítmény és fogyasztással párosul, takarékosan vezetsz akkor, ha nem sietsz a piros lámpához mert megkell állnod, viszont, ha nem gyorsulsz fel mert látod már sárga/piros lesz vagy már az hanem szépen lassan gurulsz akkor lehet, hogy nem kell megállnod és kettesbe jobb esetben hármasba kell visszakapcsolnod ekkor viszont jelentős benzinmennyiséget takarítasz meg mert már lendületben van az a kb. 1 tonna, képzeld el a repülőnek mekkore erőre és kerozinfogyasztásra van szüksége, ahhoz hogy felemelkedjen. Tehát a vasúttal sem környezetvédelmi sem gazdasági szempontból nem veheti fel a versenyt, én személyszerint ezen okok miatt tiltanám is európán belül rövid távon a légiközlekedést pl: Bp.-Bécs vagy Bp. München.
                Nem is képzeled, hogy milyen káros épp ott fent az ózonrétegnél a környezetre.

                Ez nem fontos, nekem csak gondoltam hogy érdekességképpen hol használnak linuxot vagy éppen wint, ezzel arra célzok, hogy aki tud róla az írja ide, hol és milyen körülmények között teszik ezt mert sokan nem is tudják, de érdekességszempontjából gondoltam erre.

                Ez a „kóros” ez nagyon tetszik.

                Egyenlőre ennyit.

                Üdv.

                Hozzászólás: Hol használnak Linuxot? #2116909
                Windows NT
                Felhasználó
                  majorlacko wrote:
                  >>de a képek a lényeg http://1047-013.uw.hu és a „Fényképgyüjtemény” <<
                  Rápillantottam a lapodra és valamit rögtön észrevettem. Kapsz még a jövőben elég letolást, de én most bíztatlak.
                  Te tudsz fényképezni!
                  Egyébként pedig érdekes volt az is, amit írtál. 🙂
                  ui.: Figyelj egy kicsit jobban oda, nem kell annyira sietni. 🙂

                  Igen tudok fényképezni, de mivel sőtétben készültek a képek annak idején még egy Nikon Coolpix 2100-assal, nehéz volt kompromisszumot találni, hogy ne legyen a vakunak ártó hatása és látni is lehessen a képből valamit, ráadásul este volt.

                  Igaz most már Finepix S5500-as van ennek jóval nagyobb az optikája és a vakuja is jobb, de akkor még az volt.

                  Üdv

                  Hozzászólás: Hol használnak Linuxot? #2116910
                  Windows NT
                  Felhasználó
                    majorlacko wrote:
                    >>de a képek a lényeg http://1047-013.uw.hu és a „Fényképgyüjtemény” <<
                    Rápillantottam a lapodra és valamit rögtön észrevettem. Kapsz még a jövőben elég letolást, de én most bíztatlak.
                    Te tudsz fényképezni!
                    Egyébként pedig érdekes volt az is, amit írtál. 🙂
                    ui.: Figyelj egy kicsit jobban oda, nem kell annyira sietni. 🙂

                    Igen tudok fényképezni, de mivel sőtétben készültek a képek annak idején még egy Nikon Coolpix 2100-assal, nehéz volt kompromisszumot találni, hogy ne legyen a vakunak ártó hatása és látni is lehessen a képből valamit, ráadásul este volt.

                    Igaz most már Finepix S5500-as van ennek jóval nagyobb az optikája és a vakuja is jobb, de akkor még az volt.

                    Üdv

                    Hozzászólás: Hol használnak Linuxot? #2116901
                    Windows NT
                    Felhasználó
                      Pingus wrote:
                      lacyc3 wrote:

                      Gyuszk wrote:
                      Őő, bocsi, de tudnál egy hangyafosnyit igényesebben irni, mivel mások nem látnak bele a gondolataidba, csak azt olvassák, amit pontosan irsz.

                      Tagoltabban? Átolvastam és szerintem nincsen semmi baj vele, vagy az idézetre gondolsz? (Vagy inkább hadjuk mert off lenne?)

                      Teli van 6 vagy 7 pontos súlyos helyesírási hibákkal.
                      Különös mértékben nem volt nehéz értelmeznem a mondókádat,
                      de mondhatni kissé nagy mértékű
                      erőfeszítésembe került a súlyos nyelvtani hibák miatt.
                      [HIGHLIGHT=#e36c09]Néhányat kiemelve a sok közül :[/HIGHLIGHT]
                      [HIGHLIGHT=#e36c09]pl . ” annak alaptopját”, „eztaz”, „gyerepórnó”, „rácsmögé”, „mondegérkattal”,”mégisműködött”, „hanemelkészítik”, „másikbanlévők”,”természetesenLinux”, „tudtákmegmondani”, „kinézetűbeütése”.[/HIGHLIGHT]

                      Amennyiben dislexia – betegség miatt íródott súlyosan helytelenül  a hozzászólás,  abban az esetben
                      természetesen tekintsd úgy, hogy nem szóltam semmit.

                      Na végre beengedet az oldal és itt vagyok.

                      Ezt a topikot én és lacyc3 Ubuntu  fórumos társammal keltettük életre, vagyis én adtam az ötletet, de Ő valósította meg mert én nem voltam itt még regisztrálva.

                      Azért hoztuk létre, hogy aki tudja az ide írhassa le hol is használnak az iparban operációs rendszereket és melyiket pl: Windows valamely verziója vagy természetesen itt ON Linux és annak is melyik diztribúcióját.

                      Ez az ipari terület nagyon sokrétű és azon kivül érdekes is, igaz pl: mozdonygyártásban nem csak a gyártási, tervezési folyamatban igaz a gyártását nem lehet automatizálni mint egy autógyárét, de magában a mozdonyokban is használnak számítógépeket sőt nem is egyet, hanem mindjárt kettőt is, itt természetesen redundásan van felépítve a vezérlési rendszer. Egyébként nem csak két számítógép van ez csak a két központigép ami „master slave” rendszerben üzemel, hanem ottvannak a hajtásvezérlés szintén kettő és egy fékszámítógép ez csak 1 db, Ezek egy „vonatbuszra” csatlakoznak fel, egyébként így hívják azt az optikai kábelhálózatot ami összeköti e rendszereket.

                      De vonatbusz-nak hívják azt a kábelhálózatot ami nemcsak a mozdonyban belül van, hanem pl két mozdonyt csatlakoztatnak össze úgynevezett többesvezérlést valósítanak meg, a mozdonyokat az ÖBB-nél úgy kell leállítani, hogy azok üzembehelyezhetők legyenek egy másik már üzemben lévő mozdonyról, természetesen, ha csatlakoztatják az UIC kábelt akkor a már üzembenlévő mozdony számítógépe felismeri a másik mozdonyt, tehát nem kell felmászni a leállítot mozdonyra és úgy beüzemelni.

                      Amiket most írtam itt azok az ÖBB 1016 és 1116-os Taurus villanymozdonyaira érvényes.

                      De az ÖBB megvalósította azt is, hogy régebbi még fokozatkapcsolós (1042/1142-es), de akár a szintén kicsit régebbi 70-es évekbeli tervezés és gyártású 1044-es mozdonyaikat is lehessen távvezérelni a korszerű Taurus mozdonyokról és fordítva.
                      Itt alkalmaznak optikai és hagyományos kábelezést egyaránt.

                      Viszont annyit tudok, hogy az 1016/1116-os mozdonyokon dos van win 3.1 grafikus felületen, de nem vagyok biztos benne mert ezt egy mozdonyvezetőtől halottam, de viszont ezt már egy Siemens szakitól az ÖBB 1216-os mozdonyán már Windows NT van, ilyen mozdonyokat vett pl: a szlovén vasút is.

                      Egyébként a ma a mozdonyoknál is a 32 bites rendszert használják, a Siemens-nél pl: SIBAS32 a Bomardier (régebben BBC, ABB) MICAS-S2 és annak továbbfejlesztett változatát használják. Ha Siemens mozdonyt látsz pl: Taurus akkor abban SIBAS32 rendszer van (Siemens BahnAutomatisierungen System) Siemens vasútautomatizálási rendszer. A Combinéba is ez van.

                      A DB, ÖBB sok mai tipusán számgépes vezérlés van pl: DB 185  sorozatú mozdonyán három TFT monitor is van ezek jelenítik meg a sebesség, vonó/fékerő és mindenféle járműdiagnosztikai adatot úgymint hőmérséklet vontatómotorok, áramirányítók stb.

                      Egyébként ahogy láttam különböző fotók alapján (Taurusun én is voltam, de a többire még nem jutottam fel) Windows alapon működnek, de ma már minden vasúti járműgyártó legyen az villany vagy diesel mozdony, motorvonat a lényeg mindegyikben megtalálható a számítógépes vezérlés és valamelyik oprendszerverzió is. Pl: Combino villamos a nagykörúton,

                      Sok vasút bolgár, horvát, jugoszláv, szerb régebbi, de már biztos ti is találkoztatok a román nagy ASEA 6 tengelyes mozdonyával itt reklámoznám a weblapomat ami igaz kicsit gagyi kinézetű, de a képek a lényeg http://1047-013.uw.hu és a „Fényképgyüjtemény” oldalon megtaláljátok a román villanymozdonyról igaz csak belülről készült képeit (le kell scollozni). Tehát sok vasút régebbi mozdonyokat újítanak fel és ellátják számítógépes vezérléssel.

                      A helyesírási hibákról, sajnos nem túl jó a szemem ezért vann benne sok hiba annak ellenére, hogy átolvastam, de mint írtad megértetedd és utólag is elnézést kérek értük.

                      Na mára enyit. Szóval hol melyik gyárban, közlekedésben stb. hol milyen OS-t használnak.

                      Üdv.

                      Hozzászólás: Hol használnak Linuxot? #2116902
                      Windows NT
                      Felhasználó
                        Pingus wrote:
                        lacyc3 wrote:

                        Gyuszk wrote:
                        Őő, bocsi, de tudnál egy hangyafosnyit igényesebben irni, mivel mások nem látnak bele a gondolataidba, csak azt olvassák, amit pontosan irsz.

                        Tagoltabban? Átolvastam és szerintem nincsen semmi baj vele, vagy az idézetre gondolsz? (Vagy inkább hadjuk mert off lenne?)

                        Teli van 6 vagy 7 pontos súlyos helyesírási hibákkal.
                        Különös mértékben nem volt nehéz értelmeznem a mondókádat,
                        de mondhatni kissé nagy mértékű
                        erőfeszítésembe került a súlyos nyelvtani hibák miatt.
                        [HIGHLIGHT=#e36c09]Néhányat kiemelve a sok közül :[/HIGHLIGHT]
                        [HIGHLIGHT=#e36c09]pl . ” annak alaptopját”, „eztaz”, „gyerepórnó”, „rácsmögé”, „mondegérkattal”,”mégisműködött”, „hanemelkészítik”, „másikbanlévők”,”természetesenLinux”, „tudtákmegmondani”, „kinézetűbeütése”.[/HIGHLIGHT]

                        Amennyiben dislexia – betegség miatt íródott súlyosan helytelenül  a hozzászólás,  abban az esetben
                        természetesen tekintsd úgy, hogy nem szóltam semmit.

                        Na végre beengedet az oldal és itt vagyok.

                        Ezt a topikot én és lacyc3 Ubuntu  fórumos társammal keltettük életre, vagyis én adtam az ötletet, de Ő valósította meg mert én nem voltam itt még regisztrálva.

                        Azért hoztuk létre, hogy aki tudja az ide írhassa le hol is használnak az iparban operációs rendszereket és melyiket pl: Windows valamely verziója vagy természetesen itt ON Linux és annak is melyik diztribúcióját.

                        Ez az ipari terület nagyon sokrétű és azon kivül érdekes is, igaz pl: mozdonygyártásban nem csak a gyártási, tervezési folyamatban igaz a gyártását nem lehet automatizálni mint egy autógyárét, de magában a mozdonyokban is használnak számítógépeket sőt nem is egyet, hanem mindjárt kettőt is, itt természetesen redundásan van felépítve a vezérlési rendszer. Egyébként nem csak két számítógép van ez csak a két központigép ami „master slave” rendszerben üzemel, hanem ottvannak a hajtásvezérlés szintén kettő és egy fékszámítógép ez csak 1 db, Ezek egy „vonatbuszra” csatlakoznak fel, egyébként így hívják azt az optikai kábelhálózatot ami összeköti e rendszereket.

                        De vonatbusz-nak hívják azt a kábelhálózatot ami nemcsak a mozdonyban belül van, hanem pl két mozdonyt csatlakoztatnak össze úgynevezett többesvezérlést valósítanak meg, a mozdonyokat az ÖBB-nél úgy kell leállítani, hogy azok üzembehelyezhetők legyenek egy másik már üzemben lévő mozdonyról, természetesen, ha csatlakoztatják az UIC kábelt akkor a már üzembenlévő mozdony számítógépe felismeri a másik mozdonyt, tehát nem kell felmászni a leállítot mozdonyra és úgy beüzemelni.

                        Amiket most írtam itt azok az ÖBB 1016 és 1116-os Taurus villanymozdonyaira érvényes.

                        De az ÖBB megvalósította azt is, hogy régebbi még fokozatkapcsolós (1042/1142-es), de akár a szintén kicsit régebbi 70-es évekbeli tervezés és gyártású 1044-es mozdonyaikat is lehessen távvezérelni a korszerű Taurus mozdonyokról és fordítva.
                        Itt alkalmaznak optikai és hagyományos kábelezést egyaránt.

                        Viszont annyit tudok, hogy az 1016/1116-os mozdonyokon dos van win 3.1 grafikus felületen, de nem vagyok biztos benne mert ezt egy mozdonyvezetőtől halottam, de viszont ezt már egy Siemens szakitól az ÖBB 1216-os mozdonyán már Windows NT van, ilyen mozdonyokat vett pl: a szlovén vasút is.

                        Egyébként a ma a mozdonyoknál is a 32 bites rendszert használják, a Siemens-nél pl: SIBAS32 a Bomardier (régebben BBC, ABB) MICAS-S2 és annak továbbfejlesztett változatát használják. Ha Siemens mozdonyt látsz pl: Taurus akkor abban SIBAS32 rendszer van (Siemens BahnAutomatisierungen System) Siemens vasútautomatizálási rendszer. A Combinéba is ez van.

                        A DB, ÖBB sok mai tipusán számgépes vezérlés van pl: DB 185  sorozatú mozdonyán három TFT monitor is van ezek jelenítik meg a sebesség, vonó/fékerő és mindenféle járműdiagnosztikai adatot úgymint hőmérséklet vontatómotorok, áramirányítók stb.

                        Egyébként ahogy láttam különböző fotók alapján (Taurusun én is voltam, de a többire még nem jutottam fel) Windows alapon működnek, de ma már minden vasúti járműgyártó legyen az villany vagy diesel mozdony, motorvonat a lényeg mindegyikben megtalálható a számítógépes vezérlés és valamelyik oprendszerverzió is. Pl: Combino villamos a nagykörúton,

                        Sok vasút bolgár, horvát, jugoszláv, szerb régebbi, de már biztos ti is találkoztatok a román nagy ASEA 6 tengelyes mozdonyával itt reklámoznám a weblapomat ami igaz kicsit gagyi kinézetű, de a képek a lényeg http://1047-013.uw.hu és a „Fényképgyüjtemény” oldalon megtaláljátok a román villanymozdonyról igaz csak belülről készült képeit (le kell scollozni). Tehát sok vasút régebbi mozdonyokat újítanak fel és ellátják számítógépes vezérléssel.

                        A helyesírási hibákról, sajnos nem túl jó a szemem ezért vann benne sok hiba annak ellenére, hogy átolvastam, de mint írtad megértetedd és utólag is elnézést kérek értük.

                        Na mára enyit. Szóval hol melyik gyárban, közlekedésben stb. hol milyen OS-t használnak.

                        Üdv.

                      10 bejegyzés megtekintése - 71-80 / 80