Hozzászólások
-
SzerzőBejegyzés
-
Ilyet tapasztaltam mas laptoppal is (billentyuzet nem ment). De ha lehajtottam a fedelet majd ujbol fel, ment a billentyuzet. Tudom, hogy nem megoldas, de jobb mint egy ujrainditas.
Ilyet tapasztaltam mas laptoppal is (billentyuzet nem ment). De ha lehajtottam a fedelet majd ujbol fel, ment a billentyuzet. Tudom, hogy nem megoldas, de jobb mint egy ujrainditas.
Azt kerdezed, hogy a vektor strukturat hogyan lehet Matrix-a alakitani?
A legbiztonsagosabb, ha a struktura tartalmat bepakolod egy tombbe, es azt adod meg a Matrix konstrucktoranak:
Code:// tar[I] adottfloat tmp[] = { tar[I].x, tar[I].y, tar[I].x };
Matrix A(tmp, 3,1);Ha nagyon figyelsz, megadhatod a Matrix konstruktoranak tar[ i ]-t is, de ha kesobb valtoztatsz a strukturan, nagyokat szivhatsz vele. (vagy packed strukturakent kell bejelenteni a vektor tipust : http://sig9.com/articles/gcc-packed-structures 😀 )
Azt kerdezed, hogy a vektor strukturat hogyan lehet Matrix-a alakitani?
A legbiztonsagosabb, ha a struktura tartalmat bepakolod egy tombbe, es azt adod meg a Matrix konstrucktoranak:
Code:// tar[I] adottfloat tmp[] = { tar[I].x, tar[I].y, tar[I].x };
Matrix A(tmp, 3,1);Ha nagyon figyelsz, megadhatod a Matrix konstruktoranak tar[ i ]-t is, de ha kesobb valtoztatsz a strukturan, nagyokat szivhatsz vele. (vagy packed strukturakent kell bejelenteni a vektor tipust : http://sig9.com/articles/gcc-packed-structures 😀 )
En igy csinalnam:
Keszitunk egy vektor tipust, mert azzal talan konnyebb dolozni:
Code:struct vektor {
float x,y,z;
};10 vektorunk lesz, ezert a legkenyelmesebb statikusan tarolni:
Code:int main() {
// a 10 vektor:
vektor tar[10];int i;
for (i=0;i<10;i++)
{float z = rand(-1.0f, 1.0f);
float a = rand(0.0f, M_2PIf);float r = sqrtf(1.0f – z*z);
float x = r * cosf(a);
float y = r * sinf(a);cout << x << " " << y << " " << z << endl;
// taroljuk el
tar[I].x = x;
tar[I].y = y;
tar[I].z = z;}
return 0;
}Ha meg ossze akarjuk oket szorozni, akkor peldaul egy ilyen fuggveny pont megfelel:
Code:float szoroz(const vektor a, const vektor b){
// itt csinalsz vele amit akarsz
return valami;
}A fuggveny hasznalata:
Code:float t = szoroz(tar[1], tar[2]);Nehany megjegyzes:
– amit irtam, az sima C ; C++ nem kell hozza (a kiiratast leszamitva)
– a fuggvenyhivast lehet egy kicsit gyorsitani (mar ilyen kis vektor struktura meretnel nem biztos, hogy megeri) mutatok hasznalatavalSzerk:
a WYSIWTF szerkeszto miert irja at a [ i ] -t [ I ] -re ?En igy csinalnam:
Keszitunk egy vektor tipust, mert azzal talan konnyebb dolozni:
Code:struct vektor {
float x,y,z;
};10 vektorunk lesz, ezert a legkenyelmesebb statikusan tarolni:
Code:int main() {
// a 10 vektor:
vektor tar[10];int i;
for (i=0;i<10;i++)
{float z = rand(-1.0f, 1.0f);
float a = rand(0.0f, M_2PIf);float r = sqrtf(1.0f – z*z);
float x = r * cosf(a);
float y = r * sinf(a);cout << x << " " << y << " " << z << endl;
// taroljuk el
tar[I].x = x;
tar[I].y = y;
tar[I].z = z;}
return 0;
}Ha meg ossze akarjuk oket szorozni, akkor peldaul egy ilyen fuggveny pont megfelel:
Code:float szoroz(const vektor a, const vektor b){
// itt csinalsz vele amit akarsz
return valami;
}A fuggveny hasznalata:
Code:float t = szoroz(tar[1], tar[2]);Nehany megjegyzes:
– amit irtam, az sima C ; C++ nem kell hozza (a kiiratast leszamitva)
– a fuggvenyhivast lehet egy kicsit gyorsitani (mar ilyen kis vektor struktura meretnel nem biztos, hogy megeri) mutatok hasznalatavalSzerk:
a WYSIWTF szerkeszto miert irja at a [ i ] -t [ I ] -re ?Tarolni lehet:
statikusan: bejelentesz egy 10 elemu tombot, melynek az elemei a vektoraid.
dinamikusan: lefoglalsz neki memoriat, es a mutatojat eltarolod valahol (pl. bepakolod egy tombbe (esetleg vektorba :D))Kodreszletekkel talan jobban ertnem, hogy hogyan akarod csinalni.
Tarolni lehet:
statikusan: bejelentesz egy 10 elemu tombot, melynek az elemei a vektoraid.
dinamikusan: lefoglalsz neki memoriat, es a mutatojat eltarolod valahol (pl. bepakolod egy tombbe (esetleg vektorba :D))Kodreszletekkel talan jobban ertnem, hogy hogyan akarod csinalni.
Cognosco wrote:A Help jól használható. Esetleg magyarul vagy németül nem tud valaki ilyet?Teljesen veletlenul van a linuxforumon is: http://www.linuxforum.hu/tervezet/man/mount.8.html
(bal felso sarok, „Man oldalak by paca5” )Cognosco wrote:A Help jól használható. Esetleg magyarul vagy németül nem tud valaki ilyet?Teljesen veletlenul van a linuxforumon is: http://www.linuxforum.hu/tervezet/man/mount.8.html
(bal felso sarok, „Man oldalak by paca5” ) -
SzerzőBejegyzés

legutóbbi hsz