zoltan22

Hozzászólások

10 bejegyzés megtekintése - 991-1,000 / 2,516
  • Szerző
    Bejegyzés
  • Hozzászólás: Monitor lehajtása után fagyás #2154428
    zoltan22
    Felhasználó

      Ilyet tapasztaltam mas laptoppal is (billentyuzet nem ment). De ha lehajtottam a fedelet majd ujbol fel, ment a billentyuzet. Tudom, hogy nem megoldas, de jobb mint egy ujrainditas.

      Hozzászólás: Monitor lehajtása után fagyás #2154429
      zoltan22
      Felhasználó

        Ilyet tapasztaltam mas laptoppal is (billentyuzet nem ment). De ha lehajtottam a fedelet majd ujbol fel, ment a billentyuzet. Tudom, hogy nem megoldas, de jobb mint egy ujrainditas.

        Hozzászólás: tömbök, mutatók,…stb (C++) #2154311
        zoltan22
        Felhasználó

          Azt kerdezed, hogy a vektor strukturat hogyan lehet Matrix-a alakitani?

          A legbiztonsagosabb, ha a struktura tartalmat bepakolod egy tombbe, es azt adod meg a Matrix konstrucktoranak:

          Code:
          // tar[I] adott

          float tmp[] = { tar[I].x, tar[I].y, tar[I].x };
          Matrix A(tmp, 3,1);

          Ha nagyon figyelsz, megadhatod a Matrix konstruktoranak tar[ i ]-t is, de ha kesobb valtoztatsz a strukturan, nagyokat szivhatsz vele. (vagy packed strukturakent kell bejelenteni a vektor tipust : http://sig9.com/articles/gcc-packed-structures 😀 )

          Hozzászólás: tömbök, mutatók,…stb (C++) #2154312
          zoltan22
          Felhasználó

            Azt kerdezed, hogy a vektor strukturat hogyan lehet Matrix-a alakitani?

            A legbiztonsagosabb, ha a struktura tartalmat bepakolod egy tombbe, es azt adod meg a Matrix konstrucktoranak:

            Code:
            // tar[I] adott

            float tmp[] = { tar[I].x, tar[I].y, tar[I].x };
            Matrix A(tmp, 3,1);

            Ha nagyon figyelsz, megadhatod a Matrix konstruktoranak tar[ i ]-t is, de ha kesobb valtoztatsz a strukturan, nagyokat szivhatsz vele. (vagy packed strukturakent kell bejelenteni a vektor tipust : http://sig9.com/articles/gcc-packed-structures 😀 )

            Hozzászólás: tömbök, mutatók,…stb (C++) #2154307
            zoltan22
            Felhasználó

              En igy csinalnam:

              Keszitunk egy vektor tipust, mert azzal talan konnyebb dolozni:

              Code:
              struct vektor {
              float x,y,z;
              };

              10 vektorunk lesz, ezert a legkenyelmesebb statikusan tarolni:

              Code:
              int main() {
              // a 10 vektor:
              vektor tar[10];

              int i;

              for (i=0;i<10;i++)
              {

              float z = rand(-1.0f, 1.0f);
              float a = rand(0.0f, M_2PIf);

              float r = sqrtf(1.0f – z*z);

              float x = r * cosf(a);
              float y = r * sinf(a);

              cout << x << " " << y << " " << z << endl;

              // taroljuk el
              tar[I].x = x;
              tar[I].y = y;
              tar[I].z = z;

              }

              return 0;
              }

              Ha meg ossze akarjuk oket szorozni, akkor peldaul egy ilyen fuggveny pont megfelel:

              Code:
              float szoroz(const vektor a, const vektor b){
              // itt csinalsz vele amit akarsz
              return valami;
              }

              A fuggveny hasznalata:

              Code:
              float t = szoroz(tar[1], tar[2]);

              Nehany megjegyzes:
              – amit irtam, az sima C ; C++ nem kell hozza (a kiiratast leszamitva)
              – a fuggvenyhivast lehet egy kicsit gyorsitani (mar ilyen kis vektor struktura meretnel nem biztos, hogy megeri) mutatok hasznalataval

              Szerk:
              a WYSIWTF szerkeszto miert irja at a [ i ] -t [ I ] -re ?

              Hozzászólás: tömbök, mutatók,…stb (C++) #2154308
              zoltan22
              Felhasználó

                En igy csinalnam:

                Keszitunk egy vektor tipust, mert azzal talan konnyebb dolozni:

                Code:
                struct vektor {
                float x,y,z;
                };

                10 vektorunk lesz, ezert a legkenyelmesebb statikusan tarolni:

                Code:
                int main() {
                // a 10 vektor:
                vektor tar[10];

                int i;

                for (i=0;i<10;i++)
                {

                float z = rand(-1.0f, 1.0f);
                float a = rand(0.0f, M_2PIf);

                float r = sqrtf(1.0f – z*z);

                float x = r * cosf(a);
                float y = r * sinf(a);

                cout << x << " " << y << " " << z << endl;

                // taroljuk el
                tar[I].x = x;
                tar[I].y = y;
                tar[I].z = z;

                }

                return 0;
                }

                Ha meg ossze akarjuk oket szorozni, akkor peldaul egy ilyen fuggveny pont megfelel:

                Code:
                float szoroz(const vektor a, const vektor b){
                // itt csinalsz vele amit akarsz
                return valami;
                }

                A fuggveny hasznalata:

                Code:
                float t = szoroz(tar[1], tar[2]);

                Nehany megjegyzes:
                – amit irtam, az sima C ; C++ nem kell hozza (a kiiratast leszamitva)
                – a fuggvenyhivast lehet egy kicsit gyorsitani (mar ilyen kis vektor struktura meretnel nem biztos, hogy megeri) mutatok hasznalataval

                Szerk:
                a WYSIWTF szerkeszto miert irja at a [ i ] -t [ I ] -re ?

                Hozzászólás: tömbök, mutatók,…stb (C++) #2154301
                zoltan22
                Felhasználó

                  Tarolni lehet:
                  statikusan: bejelentesz egy 10 elemu tombot, melynek az elemei a vektoraid.
                  dinamikusan: lefoglalsz neki memoriat, es a mutatojat eltarolod valahol (pl. bepakolod egy tombbe (esetleg vektorba :D))

                  Kodreszletekkel talan jobban ertnem, hogy hogyan akarod csinalni.

                  Hozzászólás: tömbök, mutatók,…stb (C++) #2154302
                  zoltan22
                  Felhasználó

                    Tarolni lehet:
                    statikusan: bejelentesz egy 10 elemu tombot, melynek az elemei a vektoraid.
                    dinamikusan: lefoglalsz neki memoriat, es a mutatojat eltarolod valahol (pl. bepakolod egy tombbe (esetleg vektorba :D))

                    Kodreszletekkel talan jobban ertnem, hogy hogyan akarod csinalni.

                    Hozzászólás: SuSe 10.3: mount #2154171
                    zoltan22
                    Felhasználó
                      Cognosco wrote:
                      A Help jól használható. Esetleg magyarul vagy németül nem tud valaki ilyet?

                      Teljesen veletlenul van a linuxforumon is: http://www.linuxforum.hu/tervezet/man/mount.8.html
                      (bal felso sarok, „Man oldalak by paca5” )

                      Hozzászólás: SuSe 10.3: mount #2154172
                      zoltan22
                      Felhasználó
                        Cognosco wrote:
                        A Help jól használható. Esetleg magyarul vagy németül nem tud valaki ilyet?

                        Teljesen veletlenul van a linuxforumon is: http://www.linuxforum.hu/tervezet/man/mount.8.html
                        (bal felso sarok, „Man oldalak by paca5” )

                      10 bejegyzés megtekintése - 991-1,000 / 2,516