SketchSynth: a papírra vetett valóság

Billy Keyest gyermekkorában elbűvölték a kontroll panelek. Akkoriban, jobb híján papírból készített ilyen panelokat játék céljából. A szenvedély megmaradt, továbbra is papírból készíti a panelokat, csakhogy azok ma már csodálatos módon életre keltek és működőképesek lettek.



A rendszer 3 különböző kontrollert ismer fel, egy érintőgombot, egy nyomógombot és egy csúszkát.

Ezeket papírra vetve, egy kamerával kalibrálva „élesíthetjük”, majd egy vetítő rávetíti a papírra a „mozgó” alkatrészeket, melyeket kézzel úgy nyomogathatunk, vagy tologathatunk, mintha igaziak lennének.

És természetesen mi más valósíthatná meg a software-es műveleteket, mint egy nyílt forráskódú eszköz az SketchSynth, melynek a forráskódja elérhető a Githubon Linuxra.

A teljes cikk és leírás megtalálható itt.

2 comments on “SketchSynth: a papírra vetett valóság

  1. VizsRaTux Post author

    A kézdetektálással összehangolt képalkotás természetesen nem új dolog. Pl. a MS is csinált tartóedénybe bedobálható és kivehető virtuális családi képeket stb.

    Ennél természetesen a kontroll panell kalibráció soráni felismerése a lényeg és nem a kézmozgás detektálásával történő képalkotás, mert az a jóval korábban kifejlesztett „openFrameworks”-szel van megvalósítva, ahogy az eredeti cikk írja is.

    A te általad linkelt készülék pedig nem ismeri fel az általad rajzolt billentyűzetet. Ráadásul vélhetőleg nem nyitott bárki számára a fejlesztésre, amíg a „SketchSynth” és az „openFrameworks” igen. Azért ez utóbbi dolog sem elhanyagolható.

Vélemény, hozzászólás?