A NY Times öngyilkosságra készül

Ez az év biztosan arról (is) fog szólni, hogy a médiákok a profit nagyobb részét szeretnék az interneten keresztül bezsebelni. A Stephen’s Web oldalán megjelent írás arra figyelmezteti a The New York Times-t, a .com világ eddigi nyertesét, hogy ezzel könnyen öngyilkosságot követhet el.

“If the NY Times wants a successful paywall, they should charge only for access in the first 24 hours. After that, they could make the comment free. That way, they have the best of both worlds – they collect from high-paying business customers who want their original reporting right away, while at the same time they share their content with the rest of the world, maintain advertising revenue, and remind people on a regular basis of how good their coverage is. Sadly, this model (in yet another bid for immortality, I propose we call it the ‘Downes’ model) is not under consideration. Hello? NY Times? Anyone?”

Vagyis hogy a tartalmat a fizetés hiánya csak 24 órára blokkolja. Ezt követően mind az anyagok, mind a hozzászólások a jelenlegi módon (korlátozás nélkül) érhetőek el. Így mindkét oldal számára a legjobbat nyújtja – lesz egy fizetőképes üzleti ügyfélkör, akik azonnal hozzáférnek a cikkekhez, és ezzel együtt a világ többi része (a maradék, ‘the rest of the world’) is hozzáférhet az újsághoz, fenntartva a hirdetési bevételeket és az ismertséget. Sajnálatos módon ezt a modellt (a hallhatatlanság kedvéért nevezzük ‘Downes’ modellnek) nem vizsgálják. Halló? NY Times? Valaki?

A költő szerint “ügyeskedhet, nem fog a macska / egyszerre kint s bent egeret.”. De lehet, hogy ez nem kint s bent kérdése, ez egy, ez a média. S akkor akár sikerülhet is.

Vélemény, hozzászólás?