Újabb hét, újabb fejlesztő. Jennifer Cloer írásásból, most egy 20 éves kernel fejlesztési tapasztal rendelkező fejlesztőt ismerhetünk meg. Ő Paul Mundt, aki főként a SuperH architektúrán dolgozik. (Hát több helyen kissé elnagyolt lett, de most erre futotta. 🙁 Aki kíváncsi, az még mindig elolvashatja eredetiben. :))
A következő cikk Alan Coxról szól, mely a linux.com-on – eredeti nyelven – már olvasható.
- Mi feladatod, szűkebben milyen részterületen dolgozol?
- Elsősorban a SuperH architektúrát gondozom. (…) A legtöbb időm a memória vezérlés, az időzítés éa az IRQ között oszlik meg. (…) Régebben egy időre a framebuffer alrendszert is gondoztam. (…)
- És ki állja a számlát?
- Renesas Electronics
- A világ mely részén élsz? És miért ott?
- Tokyo, Japan. Régesrég kiábrándultam a Szilícium-völgyből és semmi okát nem látom, hogy visszatérjek oda. Némi honvágy és 6 év után Japán az otthonommá vált és tökéletesen megfelel nekem. (…)
- Mik a kedvenc fejlesztésben használt eszközeid? Mi fut a gépeden?
- Úgy gondolom az fbcon, vim és mutt. Ez mindig működött nálam, bár fbcon nélkül a pre-2.1 napjaiban. Soha nem voltam képes semmilyen komoly munkát végezni a desktop környezetben, úgyhogy, ha csak lehetséges kerülöm. Amint olyan oldalat kell megtekintenem, amit a lynx nem képes megjeleníteni (…), akkor vonakodva fvwm2-t fogok futtatni. A text a működés szempontjából mindig is preferált volt nálam.
- Hogyan lettél kernel fejlesztő?
- Én elég későn 1996 körül kezdtem linuxozni. Eléggé tipikusan kezdődött nálam, egy halom ISA kártya részbeni, vagy teljes egészébeni támogatása nélkül. Az első projekt a DMA működtetése, vagy valami hasonló volt a 2.0-ás kernelek idején. (…) Amikor a framebuffer alrendszer kialakult a késői 2.1.x idején, akkor kezdtem el vele jelentős időben foglalkozni, aztán diplomáztam architektúra (MIPS, majd SuperH) témakörben.
- Mi az ami fenntartja az érdeklődésedet?
- Az egyenletes fejlődés. Meglévő kódok új kihívásainak támogatása a régiek megtartása mellett. (…) Mindig érdekes nézni, hogy azok az emberek, akik a kernelt használják gyakran olyan szemléletmódot képviselmnek, melyre az ember korábban nem is gondolt.
- Mi volt a legszórakoztatóbb esemény a fejlesztői munkád során (flame war, idióta kódok, csodálatos teljesítmény)?
- Lehetséges olyan, hogy számos ember érdeklődik egy meglehetősen szűk terület iránt, akik nagyon territoriálisan viselkedhetnek, amivel gyakran maguk előnyére fordíthatnak valamit olyan folt küldésével, mely mely szintén megoldja a részproblémát (…) hatékonyabban, mint te.
Egy részproblémán dolgoztam (…) az internet kapcsolat szakadozott, amennyire csak lehet (…) és mialatt végeztünk a kóddal, addogra már rég újraírták, optimalizálták és elküldték Linusnak. - Mi a tanácsod a kezdő fejlesztőknek?
- Ne lépj be olyan kertbe, mely falla van körülvéve.
A kernelnek és azoknak, akik dolgoznak rajta a forgalmazóknak és agendáiknak megfelelően kell lavírozniuk a megjósolható működő jövőért. (…)
Amennyiben nevet szeretnél szerezni a kernel közösségében legyél inkább pozitív, mint pejoratív.
- Mit hallgatsz, amikor kódolsz?
- Attól függ. Általában a csendet kedvelem, de ez egy irodában nem mindig lehetséges, így bármi, ami elnyomja a zavaró háttérzajt, az megfelel.
Az eredeti cikk itt a linux.com-on olvasható.
A sorozat előzményei a linuxforum.hu-n:
- 30 Linux kernel fejlesztő 30 hét alatt: Dave Jones (2012.07.16.)
- 30 Linux kernel fejlesztő 30 hét alatt: Greg Kroah-Hartman (2012.07.09.)
- 30 Linux kernel fejlesztő 30 hét alatt: Jean Delvare (2012.07.03.)
- 30 Linux kernel fejlesztő 30 hét alatt: Sarah Sharp (2012.06.30.)
- 30 Linux kernel fejlesztő 30 hét alatt: Thomas Gleixner (2012.06.25.)
- 30 Linux kernel fejlesztő 30 hét alatt: Linus Torvalds (2012.06.11.)
Mindig gondoltam, hogy van baja, de már biztos vagyok benne .D)))
Hát, most mér’ mondasz ilyen? 😀
Amúgy a mutt a kernel fejlesztőknek kötelező?