30 Linux kernel fejlesztő 30 hét alatt: Alan Cox

Ezúttal Jennifer Cloer írásásból a jópofa, ám igen komoly tudással rendelkező Alan Coxot ismerhetjük meg.

  • Mi a neved?
  • Őőő passz… hú, minden kérdés ilyen kemény lesz?
  •  

  • Mi feladatod, szűkebben milyen részterületen dolgozol?
  • Több nagyobb dolgon dolgoztam a különböző időpontokban. Jelen pillanatban próbálom újra működésre bírni a terminál réteget, megtalálni és kijavítani a hibákat ezen a területen. Ez alapvetően undorító és rémes technikai problémákat jelent, ami egyáltalán nem érdekes és nem igazán érdekli a többi embert.
    A másik dolog, amivel jelenleg próbálkozok, az a stabil 2D grafikus támogatás a számos Inel eszközhöz, és egyszemélyes vállalkozás a kernel bugzilla megtisztitása.
  •  

  • És ki állja a számlát?
  • 10 év Red Hatnál eltöltött meló után, néhány éve az Intelhez jöttem és jól érzem itt magam.
  •  

  • A világ mely részén élsz? És miért ott?
  • Swansea, Dél Wales. Először akkor kerültem Walesbe, amikor egyetemre mentem. Megismertem a feleségemet és itt ragadtam. Úgy látom sokkal nyugodtabb és barátságosabb része a világnak, mint a nagyvárosok. És jóposa, hogy, ha kinézek az ablakon, akkor a hegyeket és a tengert látom.
    Ráadásul sokkal jobb rugby csapatunk van, mint Angliában. 🙂
  •  

  • Mik a kedvenc fejlesztésben használt eszközeid? Mi fut a gépeden?
  • Bash shell, joe editor, gcc, make git. Véletlenszerűen vállogatok, amint úgy érzem, lecserélek dolgokat, vagy kipróbálok mást. Jelen pillanatban a Gnome 3-mal játszadozom, mert Fedora 17 alatt bugos a grafikus driverem. A másik szokásos választásom az Xfce.
    Az Ubuntu VM-et Android felépítéséhez használom, mely még mindig Unityt futtat, ami egyfajta gyenge Windowmaker utánzatnak tűnik a stílusán kívül. Némi ditro próbálgatás után a Fedorát (miközben technikailag nagyon jó, számos jól integrált új funkciókkal) egyre bugosbbnak találom.
  •  

  • Hogyan lettél kernel fejlesztő?
  • Leginkább véletlenül. Éppen Unix képességeket (mint email, vagy userid) adtam az Amigámhoz, de szükség lett volna egy jobb rendszerre az AberMUD több felhasználós játékhoz (…) a Linux épp megfelelően működött. (…)
  •  

  • Mi az ami fenntartja az érdeklődésedet?
  • Az állandó változás. A hardverek változnak, a softverek változnak, szükség van a változásra. Szóval az ember mindig új kihívásoknak néz elébe. (…)
  •  

  • Mi volt a legszórakoztatóbb esemény a fejlesztői munkád során (flame war, idióta kódok, csodálatos teljesítmény)?
  • Hát nem is tudom, hogy ki lehet-e emelni egyetlen szórakoztató eseményt. Azokra a tömörség és töménység jellemző. Az Androidok számát elnézni például elég vicces. Ebben az értelemben a Linux talán még a Beatles albumok messze földön híres példányszámait is megelőzi.
  •  

  • Mi a tanácsod a kezdő fejlesztőknek?
  • Soha ne ismerd el, hogy bármit tudsz az adatbázisokról és soha ne ajánld fel a segítséged a bugzilla konfigurálásához.
    Bármijen projekt esetében foglalkozz a dolgokkal és csináld jól. A jó egy tág fogalom, de, ha egy kód tetszik és úgy gondolod, hogy kész van, akkor az készen van és vélhetőleg jó is.
    Ha öt év múlva megnézed és elborzadsz, akkor fejlődtél.
    És persze ne fókuszálj a kernelre csak azért, mert menő és nagy. (…)
    Az emberek olyan őrült dolgokat csinálnak, mint a 3D nyomtatás, HTML5 és webgl, amik közelebb állnak a a korai Linux időszak természetéhez, amikor minden lehetséges volt és semmi nem volt túl nagy ostobaság, mert senki nem tudta, hogy mit csinál.
  •  

  • Mit hallgatsz, amikor kódolsz?
  • Ha valamilyen bonyolultabb kódon dolgozom, akkor semmit. Ha valamilyen csuklógyakorlatról van szó, akkor attól függ, hogy mennyire unalmas a munka. Meglehetősen széles körben a folk/rock bandák közül Show of Hands-en át az olyan jószágokig, mint a ZZ Top, vagy New Model Army. Az ismétlődő csuklógyakorlatokhoz Mötorhead és talán Ministry vagy Dead Kennedys.

 

Az eredeti cikk itt a linux.com-on olvasható.

 

A sorozat előzményei a linuxforum.hu-n:

Vélemény, hozzászólás?