Jennifer Cloer jóvoltábol most egy olyan Kanadai dán fejlesztőt ismerketünk meg, – Martin K. Petersen személyében – akit adrenalin-bombaként motiválnak a bugok megtalálása és a hardverek működésre bírása. “Mottója” pedig az, hogy találj valamit ami rossz és javítsd meg; no és persze ne sajnáld, ha “piszkos lesz a kezed”.
- Mi feladatod, szűkebben milyen részterületen dolgozol?
- Főként az új tárolóeszközök hozzáadásának területén dolgozom, különös tekintettel a block és SCSI rétegek és egy kissé az ATA területén.
- És ki állja a számlát?
- Az Oracle Linux szervezeténél dolgozok.
- A világ mely részén élsz? És miért ott?
- Dániában nőttem fel, de jelenleg Montrealban, Quebecben élek. Eredetileg azért költöztem Kanadába, hogy csatlakozzam a Linux startup backhez a pont-com napokon.
- Mik a kedvenc fejlesztésben használt eszközeid? Mi fut a gépeden?
- A desktopomon Fedora fut, de leginkább csak egy X terminal. Minden valódi munka egy csomó távoli gépen történik. Az eszközeim leginkább változatlanok: xterm, emacs, perl, mc és git. Már jóideje nincs törelmem a grafikus felületekhez és i3wm-et használok, mert igen kellemesen rendezi a termináljaimat.
- Hogyan lettél kernel fejlesztő?
- Tanuló voltam a 90-es évek elején. Az egyetemen kevés terminal és munkaállomás volt, szóval valamilyen Unix-szerű rendszert kellett futtatnom az otthoni gépemen és nagyon lenyűgözött. A Linux egy új, izgalmas és kézenfekvő választás volt. A kernel és az X server tuningolásával kezdtem, hogy működjön a PC-m hardverével. Innentől kezdve az olyan egzotikusabb platformok felé fordultam, mint a PA-RISC és az Itanium.
- Mi az ami fenntartja az érdeklődésedet?
- A hardverek működésre bírása; ez az ami leginkább motivál. Plusz az az adrenalin öntet, amit hetente érzek a bugok megtalálása után.
- Mi a tanácsod a kezdő fejlesztőknek?
- Találj valamit ami rossz és javítsd meg. Ez történetesen bug legyen nem gépelési hiba, vagy formázás. Elsőre talán őrültségnek fog tűnni az, hogy órákat/napokat/heteket ölsz bele valaminek a javításába. De így lehet teljes mértékben megérteni egy problémát. Ez az utóbbi a dolog lényege, nem pedig az, hogy rá tudod bírni az editorodat, hogy megváltoztassa a kívánt kódot. Más emberek kódjainak olvasása elsőre talán kemény dolog, de életbevágó képesség bármely közösségben végzett projekt számára. Nem válhatsz kernel fejlesztővé, ha messziről tanulmányozod a dolgokat; az egyetlen módja van annak, hogy azzá válj, ha bepiszkolod a kezed.
- Mit hallgatsz, amikor kódolsz?
- Ideális körülmények között a csendet. A valóságban persze különböző kombinációját a telefoncsörgést és a macskák nyávogását.
Az eredeti cikk itt a linux.com-on olvasható.
A sorozat előzményei a linuxforum.hu-n:
- 30 Linux kernel fejlesztő 30 hét alatt: Johannes Berg (2012.08.20.)
- 30 Linux kernel fejlesztő 30 hét alatt: John Linville (2012.08.13.)
- 30 Linux kernel fejlesztő 30 hét alatt: Arnd Bergmann (2012.08.06.)
- 30 Linux kernel fejlesztő 30 hét alatt: Alan Cox (2012.08.01.)
- 30 Linux kernel fejlesztő 30 hét alatt: Paul Mundt (2012.07.30.)
- 30 Linux kernel fejlesztő 30 hét alatt: Dave Jones (2012.07.16.)
- 30 Linux kernel fejlesztő 30 hét alatt: Greg Kroah-Hartman (2012.07.09.)
- 30 Linux kernel fejlesztő 30 hét alatt: Jean Delvare (2012.07.03.)
- 30 Linux kernel fejlesztő 30 hét alatt: Sarah Sharp (2012.06.30.)
- 30 Linux kernel fejlesztő 30 hét alatt: Thomas Gleixner (2012.06.25.)
- 30 Linux kernel fejlesztő 30 hét alatt: Linus Torvalds (2012.06.11.)
legutóbbi hsz