Boeing 787 Android hajtotta „szuperszámítógéppel” repül

A Boeing 787 Dreamliner egy olyan repülő, mely felszereltségben vélhetően megelőzi a korát, szállításban, pedig a régi idők várakozására hasonlít.

A Boeing 859 rendelést vett fel 2004 óta és mindez idáig mindössze 14 repülőt szállított le. 2013 év végére már 10 gépet is képesek gyártani egy hónapban, de ez még mindig azt jelenti, hogy 5-10 év a várakozási idő.
De mindez a várakozás megéri, hisz Dreamlinerek a teste speciális kompozit anyagból készült, a fogyasztása 20%-kal kevesebb, mint a 767-esé, de az igazi nagy durranás, hogy minden ülésen külön szórakoztatóközpont található, melyen természetesen Android fut.

A 254 szék Thales IEFC-vel van felszerelve, melyekben STMicro dual-core ARM processor dobog 1GB RAM-mal és ilyen célra meglehetősen hatalmas 256 GB-os SSD-kel.
És ez még mind semmi! A gép rendelkezik egy saját 32 magos x86-os szerverrel, mely 128 GB rammal és 4 TB SSD-kel gazdálkodhat.

Így a teljes „szoperszámítógép” elképesztő 508 ARM maggal, 32 x86 maggal, 382 GB RAM-mal és 69 TB SSD tárhellyel rendelkezik.

És úgy látszik, hogy az ingyen sör, mégis csak vonzó, mert vélhetően ezért fut ezeken a gépeken az Android 2.3, vagy 3.0.

A gép természetesen rendelkezik WiFi és 3G kapcsolattal.

Az eredeti cikk az ExtremeTech-en olvasható.

4 comments on “Boeing 787 Android hajtotta „szuperszámítógéppel” repül

    1. pointux Post author

      Igen, elvileg olyan általánosságokban, mint pl. a papír túl gyúlékony és nagyon árt neki a víz. Node nézz meg egy „papírnak” nevezett kompozit anyagot, amit nem bírsz meggyújtani olyan könnyen és impregnálva van a víz ellen is.

      A hasonló kísérletek mást mutatnak, ráadásul valós körülmények között, hisz pont a kritikus részeket eddig is ilyen és ehhez hasonló kompozit anyagokból csinálták, mivel a kompozit anyagoknak pont az a lényege – ha jól van megtervezve -, hogy a pozitív tulajdonságokat ötvözze.

      Pl. kerámia bevonat a szénszálas anyagon. És adott esetben egy nagyon vékony kerámia bevonat jelentős mértékben hőállóvá tehet egy szenet. A szénszálak pedig rugalmasra és magas húzószilárdságot ad. Ha pedig a szálak közé kerámia szemcséket rakunk, akkor a nyomószilárdságát is növelhetjük.
      Sajnos nem találom azt a jópofa videót, amiben egy égő nyilat lőnek ki egy forma 1-es üzemanyagtartályra, hogy bemutassák, hogy egyszerre rugalmas, hőálló és a sziládsága is jó.

      Tehát adott esetben egy műanyag-… kompozit, akár sokkal jobb eredményt is adhat egy alumíniumnál, nemhogy általában, hanem akár pont a triviális kritizált pontoknál, mert egy kompozit anyag akár teljesen másképp is viselkedhet.

      Ez persze csak az elmélet. A valós fizikai tulajdonságokat nem fogják az orrunkra kötni… meg a kritikusok orrára sem. Túl sokat érnek ezek az anyagok… pont a jobb tulajdonságaik miatt.

    1. pointux Post author

      Volt villámlás, toxikus anyagok, gyűlékonyság, törés… meg minden olyan kommersz dolog, amit pont lehet egyértelműen vizsgálni.
      Pont ezek azok, amit a hatóság vizsgál. És komolyabban a követelmények, mint pl. a személyautóknál.

      Én sokkal jobban aggódnék a rejtett emberi hiba + emberi tökéletlenségből a gép nem számít rá kombináció miatt.

      Mondok egy-két nagyon híres példát:
      1) pl. a repülő úgy méri a magasságát és sebességét, hogy vannak rajta vékony csövek, melybe beáramlik a levegő és ezáltal változik a nyomás benne. Ebből lehet számolni. Ez egy nagyon primitív szerkezet, és épp ezért szinte lehetetlen, hogy elromoljon, ráadásul több ilyen van rajta. Igen ám, de mi van akkor, ha azért, hogy ne menjen bele a por, akármi a gép tisztításakor, tartásakor letakarják puszta jószándékból és a takarást senki nem veszi észre a fülkében meg félreértik a riasztást, eredményeket.
      2) mértékegységek, SI, vagy nem SI…
      3) nem is beszélve az olyan amikor a műszerek teljesen idióta véletlen helyzetben, bizonyos kombinációban félreérthatő jelzést adnak. Mert képtelenség minden körülményre gondolni.

      Ezek sokkal veszélyesebb, mint egy villámcsapás, amire lehet tervezni, amit lehet tesztelni és terveznek is és tesztelnek is.
      Mondjuk pl. egy villámcsapás elleni védelem ellen, legfeljebb egy korrupció véd… egy olyan korrupció, mely több 100, vagy ezer ember halálát okozhatja. Ráadásul úgy, hogy a légiközlekedés annyira kiemelt hír, hogy egy halál felér 100 autóban történt halállal. Ezt a korrópciót ki meri bevállalni?

Vélemény, hozzászólás?