Az Apple által felkorbácsolt indulatokról és a valós problémákról Dan Mall írása az 'A List Apart' oldalán.
A kérdéssel kapcsolatban megfogalmaz néhány alapvető dolgot:
"However, the issue is larger than which one is better. It’s about preference and politics. It’s an arms race. This is the Cold War of the Web."
A kérdés nem az, hogy melyik a jobb. Ez a ízlés és politika. Ez egy fegyverkezési verseny. Ez hidegháború a Weben.
A teljes cikk az alistapart.com oldalán olvasható.
A küzdelem most már a nyilvánosság előtt folyik, a 'nagyok' közül néhányan már beléptek a szorítóba, jelezték, hogy melyik oldalon állnak. Van még néhány fontos kérdés:
– végül melyik oldalra áll a Google?
– a Microsoft mennyit tud ebből profitálni a saját Silverlight technológiájával?
– a szabad közösség bele tud-e szólni ebbe a vitába?
A tét nem olyan kicsi, mint elsőre látszik. Nem csak arról van szó, hogy a videókat (azaz a mozgó képes tartalmat) melyik technológián keresztül juttassuk el a 'fogyasztóhoz'. A web egyre kevésbé a szöveges tartalomról szól, inkább a képi – és akkor már lehetőleg mozgó – anyagokról.
Ahogy gyakorlatilag az iPad esetén is gyakorlatilag mindegy, hogy lehet-e rajta szöveget írni. Úgysem arra fogják használni, az csak egy sokadik feature marad.
Mert a kép a reklám hordozója, s a reklámtorta az, amiből sokan szeretnének egy nagyot harapni.
S a képekkel (videókkal) egy nagy baj van: az egész kereső-rendszer (s mögötte a hirdetés üzletág) nincs még felkészülve rá.
Vitatkozni szabad, de aztán majd a piac (férjezett nevén: Google) dönt.
legutóbbi hsz